Eilinen kokemukseni, ei niinkään koske mummoja, vaan pappoja, mutta kaipa sen tänne ketjuun voin pistää. Ikäihmisiä mummot ja papat kuitenkin ovat.
Eilen menin asuinalueeni terveyskeskukseen viemään reseptini uusittavaksi. Täällä terveyskeskuksessa on sellainen käytäntö, että reseptit vain jätetään vastaanottoon, joka on erillisessä huoneessa ja seuraavana päivänä ne voi hakea uusittuna takaisin.
No meninpä tänne terveyskeskukseen siinä kahdentoista paikkeilla ja siellä oli nelisen pappaa odottamassa vuoroaan LÄÄKÄRIN vastaanotolle, joka oli aivan eri huoneessa kuin tämä toimisto. Itse jonotin nuoren tytön takana toimistoon. Kun ovi aukeni, sanoin tytölle, että anteeksi jos vaan voin, jättäisin tämän reseptin ihan nopeasti tänne toimistoon. Tyttö vain nyökkäili eikä ollut pahoillaan. Jätin reseptin ja lähdin huoneesta odotushuoneen puolelle ja ulko-oven kohdalla sain päälleni näiden neljän papan vihat siitä kun olin "etuillut" tämän nuoren tytön eteen. He huusivat perääni, että "hei likka, mitä sinä oikein etuilet siellä" ja perään kauheaa vihasekaista marmatusta muilta papoilta. Siihen huikkasin perään, että jätin vain reseptin ja marssin ulos.
Jälkeen päin alkoi harmittamaan, miksi en huutanut takaisinpäin, että "hei vaari, mä jätin vain reseptin, mikä ei sulle kuulu, että huolehdi vain omista asioistasi." Voiko mitään ärsyttävämpää olla kuin, että tällaiset vaarit kutsuvat aikuista ihmistä likaksi! Ja se äänen painotus, että Hei Likka!! Eli opetetaan vähän tuollaista nuorta, kun ei se mistään mitään tiedä. Tällä nuorella tytöllä ei ollut mitään sitä vastaan, että jätin reseptini sinne toimistoon samalla oven avauksella, mutta nämä papat ottivat sen nähtävästi henilökohtaisena loukkauksena.