Muistellaan menneitä – esitetään kysymyksiä ja etsitään vastauksia

  • 97 387
  • 318

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Pimeä marraskuinen ilta 2010 luvun taitteessa, SaiPa runkosarjassa sijalla 11. Radio auki ja Eero Tauru availee äänijänteitään, sanotaan nyt vaikkapa Porissa. Välillä selostuskopissa ei laitteet toimineet ja otettiin käyttöön puhelimella selostaminen. SaiPa tekee maalin, E-K-S-P alkaa pauhaamaan. Lapsenomainen usko, että ehkä tällä kaudella oltaisiin pudotuspeleissä. Harvoin niin kävi mutta ainakin perkele yritettiin.

Kyllä kaiholla muistelen noita aikoja. Nykyään tästä koko hommasta on kadonnut se jokin. En oikein tiedä mikä se on.

Neljä sarjasijoitusta? Eikä tuo ole edes kokonaan huumorivastaus. Kun ollaan jumboja eikä edes voitolla päästäisi iskuetäisyydelle seuraavasta, kymppisijasta puhumattakaan, niin ei ihmekään että apatia iskee. Etenkin kun jokaista toiveita herättävää taistelupeliä kohden tulee kaksi löysää paskaa jotka hävitään jo ensimmäisessä erässä.
 

ForNever

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Anaheim Ducks, Linköping HC
Pimeä marraskuinen ilta 2010 luvun taitteessa, SaiPa runkosarjassa sijalla 11. Radio auki ja Eero Tauru availee äänijänteitään, sanotaan nyt vaikkapa Porissa. Välillä selostuskopissa ei laitteet toimineet ja otettiin käyttöön puhelimella selostaminen. SaiPa tekee maalin, E-K-S-P alkaa pauhaamaan. Lapsenomainen usko, että ehkä tällä kaudella oltaisiin pudotuspeleissä. Harvoin niin kävi mutta ainakin perkele yritettiin.

Kyllä kaiholla muistelen noita aikoja. Nykyään tästä koko hommasta on kadonnut se jokin. En oikein tiedä mikä se on. Kyllä ennenkin on kynnetty, mutta nyt tämä on jotenkin erilaista. Ei jaksa kiinnostaa enää.

Kyllä aikoinaan pelit kuunneltiin Taurun selostuksella vaikka tilanne olisi ollut millainen. Tällä hetkellä on aivan se ja sama.
2014 oli hieno vuosi. Vaan en ajatellut, että ihan niin hieno, ettei siitä ole vielä vuosikymmen myöhemminkään päästy yhtään mihinkään.
 

ForNever

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Anaheim Ducks, Linköping HC
SaiPa tänään tasan 75 vuotta. Päästäänkö vielä 80:een asti?
 

redpecka

Jäsen
SaiPa tänään tasan 75 vuotta. Päästäänkö vielä 80:een asti?
Aivan varmasti. Ai niin, saatoit tarkoittaa muuttuuko nimi konkurssien myötä niinku Lahes viis kertaa kaheskymmenes vuodessa. Toinen epävakaa kiikkulauta on millä sarjatasolla pelataan ja juhlitaan 80-vuotissynttäreitä. Toivottavasti logo on edes siedettävä silloin sillä muuten minä en ala. I Don't begin. Eiku anteeks, höpsö minä. Se menee näin:




E: En muistanutkaa kuinka huono tää video oli. Mutta sanoma on hyvä. Tommonen tifo katsomoon et myö ei siis ihan oikeest niinko aleta ottaa ja kattoo mitää tämmöst niiku.
 
Viimeksi muokattu:

ForNever

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Anaheim Ducks, Linköping HC
@Frankie kertoo Liigan alueella seuraavanlaista tarinaa Trevor Gilliesistä, jossa on SaiPan nykyinen maalivahtivalmentaja yhtenä osapuolena:
Omakohtainen kokemukseni Trevor Gilliesistä, jonka olen IFK-osioon aiemmin jakanut, sopii hyvin tähän ketjuun myös. Olin tuon kyseisen 2013-2014 kauden aikana vielä opiskelija ja opiskeluiden ohessa tein ovimiehen hommia erinäisissä Stadin juottoloissa. Tuolloin olin erään melko ison pintaliito-yökerhon ovella ja saimme kunnian saada Gilliesin asiakkaaksi. Ensinäkin Gillies on yksi isoimmista jääkiekkoilijoista, jonka olen tavannut, joten pelkkä olemus herätti huomiota melkoisen paljon. Tullessaan Gillies oli pohjois-amerikkalaiseen tapaan perin kohtelias ja siinä vaihdettiin hymyssä suin kuulumiset jne. Mukana matkassa taisi olla ainakin Austin Block, Braden Birch, Antti Ore ja muutama IFK-junnu. Siinä ei kuitenkaan kauaa mennyt, kun menovesi ja Gilliesin omasta takaa löytyvä melkoisen vahva lääkitys (?) alkoivat potkia kunnolla. Tätä tapahtumaa en ollut itse todistamassa, mutta kollegoiden puheiden mukaan ensin meni painiksi Seuska-Pasin kanssa, joka myös oli yllätys yllätys asiakkaana. Pasi taisi jäädä tässä painissa pahasti alakynteen. Tästä taisi olla ihan lehdissä saakka? Paikalla sattui olemaan myös koko Bluesin liigajoukkue ja heidän mielestään oli hyvä idea huudella Gilliesille jostain. Seuraavaksi Gillies haastoi sitten koko Bluesin joukkueen tappeluun. Tässä vaiheessa ravintolapäällikkö oli sitä mieltä, että Gillies tarvitsee henkilökohtaista valvontaa. Lopputuloksena eräs kollegani sitten katseli loppuillan Gilliesin perään lapsenvahtina. Loppuillasta tilanne alkoi taas eskaloitua, koska Bluesin pöydästä jatkuvasti härnättiin Gilliesiä ja hänen pinnansa alkoi palaa totaalisesti. Siinä vaiheessa todettiin, että parempi Gilliesin mennä nukkumaan. Muistan vieläkin elävästi, kun Gillies tärisi vihasta narikasta ja halusi mennä vielä Bluesin pelaajien juttusille. Tähän mennessä kukaan mukana olleista pelikavereista ei ollut uskaltanut edes puhua Gilliesille saati mennä lähelle. No, mukana ollut entinen Bluesin pelaaja Antti Ore rohkaistui ja yritti tulla rauhoittelemaan tilannetta narikkaan. Virhe, Ore nousi yhdellä kädellä riveleistä ilmaan ja lensi narikkaan takkien sekaan. Perään Gillies totesi lakonisesti, ettei hyväksy mitään veljeilyä vihollisten kanssa (Ore oli ilmeisesti jutellut Blues aikojen vanhojen pelikavereiden kanssa). Lopulta Gillies saatettiin ulos. Tosin hän jäi vielä varmuuden vuoksi odottamaan hetkeksi, jos Bluesin pelaajia tulisi seuraksi. Ei tullut ja pää myös säästä johtuen kylmeni nopeasti niin lähti kotia kohti Braden Birchin seurassa. Korostan vielä, että meitä vahtimestareita kohtaan Gillies ei ollut mitenkään aggressiivinen missään vaiheessa ja lähettikin sitten lämpimät terveiset ja kiitokset hauskasta illasta myöhemmin meille jonkun IFK-junnun välittämänä.
Ore hyppäsi tuolla kaudella kesken kauden HIFKistä KalPaan, vain palatakseen seuraavalla kaudella IFK:hon, mutta tiedä sitten, liittyikö tämä välikohtaus siihen.
 

ForNever

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Anaheim Ducks, Linköping HC
Olen ilmeisesti elänyt kiven alla, kun en tiennyt, että Riku Kallioniemi ja Tommi Sova ovat kirjoittaneet kirjan jo 20 vuotta sitten: Riku Kallioniemi : Urheilun värityskirja : varjoa nopeammin

Pääsin vilkaisemaan hetken kirjaa ja oli melko hulvattomia juttuja kerätty kiekkoilijoilta (sekä muilta urheilijoilta), mutta en itse omista teosta. Koko kirjan ensimmäinen juttu oli Heikki Mälkiästä. Pitänee jostain lainata/hankkia.
 

IlPadrino

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen ilmeisesti elänyt kiven alla, kun en tiennyt, että Riku Kallioniemi ja Tommi Sova ovat kirjoittaneet kirjan jo 20 vuotta sitten: Riku Kallioniemi : Urheilun värityskirja : varjoa nopeammin

Pääsin vilkaisemaan hetken kirjaa ja oli melko hulvattomia juttuja kerätty kiekkoilijoilta (sekä muilta urheilijoilta), mutta en itse omista teosta. Koko kirjan ensimmäinen juttu oli Heikki Mälkiästä. Pitänee jostain lainata/hankkia.
Vahva suositus! On hemmetin hauskoja tarinoita paljonkin.
 

ahal

Jäsen
Olen ilmeisesti elänyt kiven alla, kun en tiennyt, että Riku Kallioniemi ja Tommi Sova ovat kirjoittaneet kirjan jo 20 vuotta sitten: Riku Kallioniemi : Urheilun värityskirja : varjoa nopeammin

Pääsin vilkaisemaan hetken kirjaa ja oli melko hulvattomia juttuja kerätty kiekkoilijoilta (sekä muilta urheilijoilta), mutta en itse omista teosta. Koko kirjan ensimmäinen juttu oli Heikki Mälkiästä. Pitänee jostain lainata/hankkia.
Näyttää olevan vaikeasti saatavilla eli lopussa miltei kaikkialta. Jyväskylän seudulla toki lainattavissa parista paikkaa, mutta ehkä liian kaukana. Kirjastot: Lappeenranta, Joutseno, Imatra...? Somen kautta voi ilmaista toiveensa "ostetaan" -palstoilta tai sitten suoraan kirjoittajilta. Kannattaa kuitenkin lukea, harvinainen helmi alallaan. Jos ei muu auta, voin lainata omaani (stadissa).
 

ForNever

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Anaheim Ducks, Linköping HC
Näyttää olevan vaikeasti saatavilla eli lopussa miltei kaikkialta. Jyväskylän seudulla toki lainattavissa parista paikkaa, mutta ehkä liian kaukana. Kirjastot: Lappeenranta, Joutseno, Imatra...? Somen kautta voi ilmaista toiveensa "ostetaan" -palstoilta tai sitten suoraan kirjoittajilta. Kannattaa kuitenkin lukea, harvinainen helmi alallaan. Jos ei muu auta, voin lainata omaani (stadissa).
Onnekseni en asu tällä hetkellä Lappeenrannassa. Kiitos tarjouksesta!

Näköjään samoilta herroilta löytyy myös Jääkiekon värityskirja -niminen teos samoilta ajoilta. Liekö tiivistetympi versio tuosta urheilukirjasta?
 

ahal

Jäsen
Onnekseni en asu tällä hetkellä Lappeenrannassa. Kiitos tarjouksesta!

Näköjään samoilta herroilta löytyy myös Jääkiekon värityskirja -niminen teos samoilta ajoilta. Liekö tiivistetympi versio tuosta urheilukirjasta?
Jep, mulla on molemmat. Urheilun värityskirja on vajaat 200 s. ja Jääkiekon n. 180 s. Urheilukirjaa saa mm. Antikvaari-verkkokaupasta muutamalla eurolla, mutta Jääkiekko-versiota ei juuri mistään. Siihen viittasin edellisessä viestissäni. Lätkäversio ei ole tiivistys vaan nimensä mukaan lätkää täynnä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Lätkäversio ilmestyi ensin ja muiden lajien edustajat toivat tekijöille esiin että meilläkin on hyviä tarinoita niin tuli seuraavaksi vuodeksi uusi teos.
 

redpecka

Jäsen
Ei mennyt ihan näinkään, vaan tuo 0-7 -peli oli Skrikon ensimmäinen peli päävalmentajana Räsäsen potkujen jälkeen.
Jatkan tuolta toisesta ketjusta tänne. Muisti usein voi tehdä tepposkepposia, mutta ei "varmaan" ollut tämä asia näin. Mälli ainakin sai kenkää tuon ottelun jälkeen HIFKistä ja tuli sitten samalla kaudella jossain vaiheessa takaisin SaiPaan. Oli se sitten Skrikon tai jonkun muun tilalle. Itte liputan Skrikon kauden puolesta. Parikyt vuottahan tuosta on aikaa. Mielikuvat muovautuu aikojen saatossa kun tulee perspektiiviä tapahtumiin ja saattaa nähdä asiayhteyksiä laajemmin ja minäkin olen tämän 0-7-pelin niputtanut yksinkertaisemmaksi että suunnilleen siinä pelissä valmentajavaihdokset tapahtui vaikka väliä on saattanut olla parikin kuukautta.
 

Tupaukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa ja Saimaan Kurra.
Nyt kun muistellaan menneitä, niin 1968-1969 kun SaiPa putosi SM sarjasta niin Kispuiston ulkojäällä 11 kotiottelussa kävi yleisöä 45279 mikä on ottelukeskiarvoltaan 4116 katsojaa.
Mikähän on yleisökeskiarvo tämän kauden osalta?
 

redpecka

Jäsen
Nyt kun muistellaan menneitä, niin 1968-1969 kun SaiPa putosi SM sarjasta niin Kispuiston ulkojäällä 11 kotiottelussa kävi yleisöä 45279 mikä on ottelukeskiarvoltaan 4116 katsojaa.
Mikähän on yleisökeskiarvo tämän kauden osalta?
Nämä oli niitä winterklassikoita. Itse en ihan tuohon aikaan vielä ollut geimeissä. Mutta kyllähän ihmisiä urheilu edelleen kiinnostaa ja kiinnostaisi kun olisi vain joukkue miesten pääsarjassa. Tai edes toiseksi korkeimmalla tasolla. Kuinka olisikaan kiva taas keikkua sarjan kärjessä ja nuijia kyläseuroja 11-1 kotiotteluissa.
 

ForNever

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Anaheim Ducks, Linköping HC
Jatkan tuolta toisesta ketjusta tänne. Muisti usein voi tehdä tepposkepposia, mutta ei "varmaan" ollut tämä asia näin. Mälli ainakin sai kenkää tuon ottelun jälkeen HIFKistä ja tuli sitten samalla kaudella jossain vaiheessa takaisin SaiPaan. Oli se sitten Skrikon tai jonkun muun tilalle. Itte liputan Skrikon kauden puolesta. Parikyt vuottahan tuosta on aikaa. Mielikuvat muovautuu aikojen saatossa kun tulee perspektiiviä tapahtumiin ja saattaa nähdä asiayhteyksiä laajemmin ja minäkin olen tämän 0-7-pelin niputtanut yksinkertaisemmaksi että suunnilleen siinä pelissä valmentajavaihdokset tapahtui vaikka väliä on saattanut olla parikin kuukautta.
EliteProspectsin mukaan Mälkiä tuli Skrikon tilalle SaiPan päävalmentajaksi kesken kauden 16.12.2003.

Oma kysymykseni on myös muistikuvieni kyseenalaistamista. Muistan nimittäin, että lapsena ensimmäisiä kertoja Kisapuistossa ollessani jäähallin seinässä olisi ollut useamman metrin kokoisena sen hetkinen sarjataulukko A- tai C- katsomon parkkipaikan päädyn seinässä. Olenko nähnyt unta, vai onko tällainen oikeasti ollut hallissa joskus ~20 vuotta sitten?
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
EliteProspectsin mukaan Mälkiä tuli Skrikon tilalle SaiPan päävalmentajaksi kesken kauden 16.12.2003.

Oma kysymykseni on myös muistikuvieni kyseenalaistamista. Muistan nimittäin, että lapsena ensimmäisiä kertoja Kisapuistossa ollessani jäähallin seinässä olisi ollut useamman metrin kokoisena sen hetkinen sarjataulukko A- tai C- katsomon parkkipaikan päädyn seinässä. Olenko nähnyt unta, vai onko tällainen oikeasti ollut hallissa joskus ~20 vuotta sitten?
Eikös se sarjataulukko tosiaan ollut siinä A1 katsomon viereisessä tiiliseinässä, tulostaulun alla.
 
Suosikkijoukkue
Kaisaniemen Tiikerit
EliteProspectsin mukaan Mälkiä tuli Skrikon tilalle SaiPan päävalmentajaksi kesken kauden 16.12.2003.

Oma kysymykseni on myös muistikuvieni kyseenalaistamista. Muistan nimittäin, että lapsena ensimmäisiä kertoja Kisapuistossa ollessani jäähallin seinässä olisi ollut useamman metrin kokoisena sen hetkinen sarjataulukko A- tai C- katsomon parkkipaikan päädyn seinässä. Olenko nähnyt unta, vai onko tällainen oikeasti ollut hallissa joskus ~20 vuotta sitten?
Oli, siinä A- ja D-katsomon välisessä kulmassa. SaiPan rivi oli vedetty keltaisella.
 

Kausarimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Sai
Minulla ei ole muistikuvaa Markku Eiskosesta pelaajana, vaikka olen hänen kahden viimeisen pelikautensa aikana SaiPan otteluissa jo käynytkin. Sen kyllä muistan, että kuulin SaiPan pelaajan hukkumisesta, kun oltiin Armilan koulun kentällä potkimassa palloa. Samassa paikassa kuulin seuraavana keväänä Jarno Saarisen kuolemasta.

Markku
Minulla ei ole muistikuvaa Markku Eiskosesta pelaajana, vaikka olen hänen kahden viimeisen pelikautensa aikana SaiPan otteluissa jo käynytkin. Sen kyllä muistan, että kuulin SaiPan pelaajan hukkumisesta, kun oltiin Armilan koulun kentällä potkimassa palloa. Samassa paikassa kuulin seuraavana keväänä Jarno Saarisen kuolemasta.

Markku Eiskonen jäi jääkiekkohistoriaan ennen kaikkea Eiskonen-Ravi-Juselius -ketjun laitahyökkääjä. Ainoa peliesityksiin liittyvä juttu minkä muistan kuulleensa, oli nimeltään "Eiskosen erikoinen". Manka oli joskus tehnyt joskus "tylermorleymaisen" maalin tykittämällä kiekon verkkoon suoraan aloituksesta.

Sain Juseliuksen muistelmat lahjaksi. Sieltä poimittu tietokilpailukysymys, jolla olen kavereita testannut: kuka teki SaiPan ensimmäisen maalin?



Vastaus: Lauritsalan Koneistus ja Levy


Oikeasti 23.12.59 ensimmäisessä SM-sarjaottelussa maalin teki Jorma Hietanen ja syötti Osmo Meilahti
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Kerran kaukaanpäätykin, niin miekin teen oman allstarsin. Omalta seuraamisajalta tämä.

Machulda- Redenbach- Santanen
Lintner- Savilahti

Rau- McIntyre- Viljakainen
Salcido- Carson

Vänttinen- Uusikartano- McTavish
Kuznetsov- Kudroc

Sachl- Koho- Hemming

Maalahti

Markkanen
Zepp

Tirkkonen
Santanen
Valtonen

Monia hyviä vaihtoehtoja jäi rannalle, mutta niin pitääneekin.
 

ForNever

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Anaheim Ducks, Linköping HC
Vain välihuomiona Kaukaan päädyn allstarsiin liittyen, että kyllä on ollut kovia pelimanneja aikojen saatossa, kun Zabo ei mahdu pelaamaan. Onko liian tuore nimi?
Olettaisin, että vain unohtivat. On kuitenkin podcastissakin kehuttu vuolaasti asennetta ja työntekoa.

Toinen nimi, jota ei tullut ollenkaan mainittua, mutta ansaitsee sen on ainakin Kärppien ja SaiPan kulttipelaaja Antti Aarnio. Teki nuoreen minuun aivan lähtemättömän vaikutuksen, vaikka pelasi vain 55 ottelua SaiPassa. Ville Paalasta lukuun ottamatta kukaan ei ole hänen jälkeensä taklannut SaiPassa niin kovaa, mutta erotuksena Paalaseen Aarniolla oli sentään jotain malttia. Paalasella kun ei aina ollut sääntöjä ollenkaan, vaan pääsi välillä vähän koirana veräjästä, kun oli tuomareillekin liian nopea. Aarnio teki myös välillä yllättäen maaleja, vaikka kiekollisia taitoja ei odotettu.

Iiro Tarkki on toinen nimi, jonka muistan lapsuuteni SaiPa-pelaajista todella hyvin, sillä päätykatsomo huusi Tarkin nimeä lähestulkoon jokaisessa pelissä, jossa olin paikanpäällä. Parhaimmillaan jokaisessa erässä. Tarkin pelatessa SaiPassa joukkue ei ollut hyvä, mutta hän oli, vaikka muistan monien odotusten olleen syystä todella matalat ennen ensimmäisen kokonaisen kauden alkua.

Ville Viitaluomaakaan ei taidettu jaksossa mainita, mutta oli kuitenkin pudotuspelikauden ylivoimaisesti paras pistemies, nousten SaiPassa kotimaisen sarjan huipulle.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Olettaisin, että vain unohtivat. On kuitenkin podcastissakin kehuttu vuolaasti asennetta ja työntekoa.

Toinen nimi, jota ei tullut ollenkaan mainittua, mutta ansaitsee sen on ainakin Kärppien ja SaiPan kulttipelaaja Antti Aarnio. Teki nuoreen minuun aivan lähtemättömän vaikutuksen, vaikka pelasi vain 55 ottelua SaiPassa. Ville Paalasta lukuun ottamatta kukaan ei ole hänen jälkeensä taklannut SaiPassa niin kovaa, mutta erotuksena Paalaseen Aarniolla oli sentään jotain malttia. Paalasella kun ei aina ollut sääntöjä ollenkaan, vaan pääsi välillä vähän koirana veräjästä, kun oli tuomareillekin liian nopea. Aarnio teki myös välillä yllättäen maaleja, vaikka kiekollisia taitoja ei odotettu.

Iiro Tarkki on toinen nimi, jonka muistan lapsuuteni SaiPa-pelaajista todella hyvin, sillä päätykatsomo huusi Tarkin nimeä lähestulkoon jokaisessa pelissä, jossa olin paikanpäällä. Parhaimmillaan jokaisessa erässä. Tarkin pelatessa SaiPassa joukkue ei ollut hyvä, mutta hän oli, vaikka muistan monien odotusten olleen syystä todella matalat ennen ensimmäisen kokonaisen kauden alkua.

Ville Viitaluomaakaan ei taidettu jaksossa mainita, mutta oli kuitenkin pudotuspelikauden ylivoimaisesti paras pistemies, nousten SaiPassa kotimaisen sarjan huipulle.
Pitänee tässä nostaa muistojen vallatessa mielen nostaa jokunen nimi vielä..

Pihlström Viitaluoma Vihko

Aalto Kauppinen Säilynoja...

Riittäähän näitä, ainakin hyökkäyksen osalta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: KiVi

redpecka

Jäsen
Säilynoja...
En ihmetellyt, ettei podariraati tätä ottanut, mutta ettei kukaan ehdotuksiakaan lähettänyt maininnut Keijoa. Olihan hän kumminkin tekstiteeveessä näkyvä hahmo ja taisi tehdä kaudella 98-99 jonkinlaisen ennätyksen matsin avausmaaleissa (ainakin 7 jo suunnilleen syyskaudella). Illalla kun tuolloin tulin kotiin ja avasin tekstiteeveen niin Keke oli "aina" tehnyt 1-0. (Keke - Kauppinen - Sanni)

Zabo oli kyllä aikamoinen missaus raadilta että osallistuneilta kannattajilta. Muuten oli aika hyvin kaikki muistamani ja muistamattomani lueteltu näin ulkomuistista paitsi Viitakosken Veskulle olisin antanut krediittiä; eikö hän ole edelleen SaiPan tulokkaiden maalienkan haltija?

Podarin pitäjille kun mietitte kuka pelasi kolmantena lenkkinä Saarikosken ja Immosen ketjussa niin ainakin itse muistelen että se oli skyttä ja SaiPan ns. telaketju-ketju: kokoa, taitoa, tahtoa ja vääntövoimaa.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Pitänee tässä nostaa muistojen vallatessa mielen nostaa jokunen nimi vielä..

Pihlström Viitaluoma Vihko

Aalto Kauppinen Säilynoja...

Riittäähän näitä, ainakin hyökkäyksen osalta.
Antti Aalto? Lähti jo junnuiässä SaiPasta Tepsiin ja sen jälkeen puhui SaiPasta ja Lappeenrannasta halveksuvasti, eikä ilmeisesti edes halunnut, että häntä kutsuttaisiin SaiPa-kasvatiksi. Jos pitäisi koota SaiPa anti-all-stars, niin siinä Aalto olisi ykkösketjun mies.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös