MTV3: Idols 2007

  • 554 317
  • 3 327

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Nickelback kirjoitti:
No mielestäni tuolla Novapopin keskellä Ari on nimenomaan esittäny omaperäistä (kuten myös Kristian). Esim. itse en ollut eläessäni kuullu Piano Mania, ja luulen ainakin tietäväni sentää jotain muutakin musaa kun radioiden soittolistat. Siihen nähden kaikki muut esiintyjät vetivät kappaleensa suoraan tuolta v**un Novasta.

Aika jännä yhteensattuma Kristianin kappalevalintojen osalta.

http://www.karaoke.fi/modules.php?name=News&file=print&sid=35
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
sopuli kirjoitti:
Omaan kauneusihanteeseen ei oikein istu kukaan noista finalisteista, sillä ei tuo Kristiinakaan kovin kummoinen ole.

Ja ennen kaikkea ne tytöt on ainakin minun makuuni myös pikkasen liian nuoria, 16-17 kesäinen pikkukissa tuntuu vain liian lapselta. Edelleen Jannika olisi ulkonäöllisesti ja iänkin puolesta kolissut paljon paremmin.

Vaikkakaan ei tämä edelleenkään ole missikisa vaan laulukilpailu.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
flintstone kirjoitti:
Ja ennen kaikkea ne tytöt on ainakin minun makuuni myös pikkasen liian nuoria, 16-17 kesäinen pikkukissa tuntuu vain liian lapselta. Edelleen Jannika olisi ulkonäöllisesti ja iänkin puolesta kolissut paljon paremmin.

No joo, kyllä minä pystyn mielestäni ihmisen ulkonäköä arvioimaan iästä riippumatta. Jannikassa oli kyllä potentiaalia enemmän tuolla osastolla.

Ai niin, tämähän oli pelkkä laulukilpailu...
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Jos ensi kerralla on tarkoitus esittää jollekin omistettu biisi, niin uskaltaisikohan joku repäistä ja esittää Bloodhound Gangin "The ballad of Chasey Lain"?
 
Viimeksi muokattu:

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Omasta mielestäni paljon edempänä loppuja kolmea:

1. Myyrmanni
2. Ratti-Ari
3. Ruottalainen pannunnuolija-Mia
4. A.A

Ps. Onko muuten kukaan muu pannut merkille, että kun tuo portugalilainen taskuvagina laulaa, niin alkaa hän täristä hervottomasti, lautasen kokoiset silmät pyörivät päässä nurinpäin ja ääni nousee astetta korkeammalle, kuin minuuttia aikaisempi huuto. Naisen orgasmin tunnuspiirteet. Onhan tyttö toki tuolla hetkellä (biisinsä) huipulla.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
girlzilla kirjoitti:
Arilta toivoisin kuulevani jotain todella omaperäistä. Sitähän ei todella olla vielä kuultu.

Meinaat siis, että Arin Piano Man oli kovinkin lähellä alkuperäistä? I beg to differ. Tai että Piano Man oli hyvinkin samaa huttua mitä kaikki muut vetää ts. ei-omaperäistä?
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
batman83 kirjoitti:
Ps. Onko muuten kukaan muu pannut merkille, että kun tuo portugalilainen taskuvagina laulaa, niin alkaa hän täristä hervottomasti, lautasen kokoiset silmät pyörivät päässä nurinpäin ja ääni nousee astetta korkeammalle, kuin minuuttia aikaisempi huuto. Naisen orgasmin tunnuspiirteet.

Tuohon viimeiseen vertaukseen en oikein osaa kommentoida mitään, kun en ole ikinä naisen orgasmia nähnyt. Muuten kuvaus sopii Asko Kalloseen Kristiinan ollessa lavalla.
 

Tompse

Jäsen
Joop. Mielestäni eilen tippui kyllä aivan väärä ihminen jatkosta.

Kyllähän ton Lälly-Panun ois pitäny tippua jatkosta. Johannalla kuitenkin olisi saattanut olla jotain annettavaakin tällä kisalle.

Seuraavaksi saa sitten Panu pudota, ei moisella esityksellä voi mennä jatkoon, paitsi pinkkien avulla..

Kyllähän tän skaban voittaja on jo selvillä: Kristian. Aivan huikee jamppa, aivan huikee esitys eilen. Muut tulee kaukana perästä.

Vilunväreet menee kun Kristiania kuuntelee. Samoin kuin teki Johannan My Immortalia kuunnellessa.

Annalla ei mitään asiaa kolmen kärkeen. Kyllä ne sijat on noilla persoonilla (Kristian, Ari ja Miia), itse olisin Johannan nähnyt tuolla Miian paikalla mielummin, mutta näillä mennään.

Muilla ei oo jakoa tässä skabassa, jos äänestäjät äänestää muun perusteella kuin ulkonäön perusteella. Itse diggaan kyllä Kristiinasta, hieno ääni eikä huonosti eilen vetänyt, mutta ei kyllä vedä vertoja em. kolmikolle..
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
batman83 kirjoitti:
Ps. Onko muuten kukaan muu pannut merkille, että kun tuo portugalilainen taskuvagina laulaa, niin alkaa hän täristä hervottomasti, lautasen kokoiset silmät pyörivät päässä nurinpäin ja ääni nousee astetta korkeammalle, kuin minuuttia aikaisempi huuto. Naisen orgasmin tunnuspiirteet. Onhan tyttö toki tuolla hetkellä (biisinsä) huipulla.

Mutta onko tuokin vain alan elokuvista eri tähtösiltä opeteltuja maneereja? Vai ihan Annan oma juttu?

ps. en ole pannut merkille.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Knower kirjoitti:
Minä haluan Arilta heviä, toivottavasti saan sitä lisää. Kristian on näyttänyt osaavansa vähän kaikenlaisia juttuja ja sitä kautta tavallaan on paremmin kortit pelattuna kuin Arilla.

Itse olen niin puritanisti hevin suhteen, että minun mielestäni Idolsista ei voi siihen formaattiin tulla mitään pysyvää.
Hevi ja metallimusiikki ovat joukkuelajeja, piste.
Arille tämä on hyvä näyteikkuna pelata itsensä johonkin bändiin laulajaksi, tai jos hänellä on bändi, niin herätellä levy-yhtiöitä tekemään sopimus sen kanssa.

Kristianhan ei mikään hevimies mun nähdäkseni olekaan. Itseasiassa voisin kuvitella hänet tekemässä tulevaisuudessa hyvin samantyyppistä kamaa mitä eilen esitti. Perisuomalaista äijämelankoliapaatosta hienosti tulkittuna mies & kitara periaatteella - toimii!
Vertaisin Kristiania vähän Wickholmiin musiikillisesti, erona vain se, että Wickholm oli omaan makuuni vähän turhan nöösipoikamainen kun Kristianilla on sopiva ripaus säröäkin mukana.
Se edellinen - tyylillisesti täysin erilainen - vetokin oli hyvä, mutta ko. hillbillykantripunaniskajenkkihöpö on musiikkilajina niin armotonta sontaa, etten toivoisi hänen tai kenenkään muunkaan saastuttavan maailmaa yhtään lisää moisella paskalla.

Annasta kun kovasti kiistellään, niin mun täytyy sanoa että se sen eilinen veto oli ihan ok, mutta itse en saa siitä mitään irti. Kuulostaa ihan kivalta, mutta katsellessa tuli samantapainen lievä myötähäpeän tunne kuin Panua, Kristiinaa ja Johannaa katsellessa. Karismaa joko on, tai sitten sitä ei ole. Annalla ei ole - ei tosin kovin monella muullakaan ikäisellään. Hyvää kokemusta tulee, mutta nähdyn perusteella toivon edelleen, että kolme viimeistä ovat Kristian, Mia ja Ari.
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
flintstone kirjoitti:
Mutta onko tuokin vain alan elokuvista eri tähtösiltä opeteltuja maneereja? Vai ihan Annan oma juttu?

Niin, en tiedä sitten kuinka viriili tyttö on kyseessä, mutta kyllähän tuon ikäiset jo tietävät, miten katsojia miellyttää. Uskon tosin ennemmin, että tytsy nauttii vain laulamisesta niin kovasti, että vaikutelma on sama.

(Anteeksi kovasti, jos loin jollekin nyt tästä liian syvän mielikuvan, eikä pysty ensi kerralla katselemaan taskuvaginan esitystä muistamatta sanojani.)
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Mike kirjoitti:
Itse olen niin puritanisti hevin suhteen, että minun mielestäni Idolsista ei voi siihen formaattiin tulla mitään pysyvää.
Hevi ja metallimusiikki ovat joukkuelajeja, piste.
Arille tämä on hyvä näyteikkuna pelata itsensä johonkin bändiin laulajaksi, tai jos hänellä on bändi, niin herätellä levy-yhtiöitä tekemään sopimus sen kanssa.

Onhan se toki noinkin ja se lienee omalla kohdalla selvää, että Arin levyä ei tule ostettua ainakaan jos se on jokin Idols-voittajalevy. Lähtee enemmänkin siitä, että mukavampi tuolla on hyviä biisejä kuunnella kuin huonoja. Ja kun laulaja on vielä kohtuullisen hyvätasoinen, mikäs siinä kuunnellessa.

Mutta hevi on todellakin joukkuelaji.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kristianin versio Lapin kesästä oli parasta antia mitä olen Idols-ohjelmassa koskaan kuullut.

Kokonaisuudessaan hienolta kuulostanut esitys huipentui lopun revitykseen, siinä olikin sitten väistämättä iho kananlihalla ja karvat pystyssä. Biisikin oli itselleni sopivan tuttu kultaiselta 80-luvulta omilta pikkukloppivuosiltani, hieman kuten Jone kertoi kohdallaan käyneen tuon Lapin kesän osalta, minunkin äitini kulutti Ylläsvalssi-kasetille sisältyneen biisin aikanaan puhki niin automankassa kuin kotireteoissakin, ja olihan se hienoa kuulla nyt tällainenkin tulkinta tuosta mainiosta kappaleesta.

Lätkätyttö, goottimöhkö ja Eye of the Tiger-Panu kuulostivatkin sitten täysturisteilta ja lähinnä karaoke-esiintyjiltä. Vaikka jenkki-idolsiin on sinänsä turha vertailla, tuli edellämainittujen kohdalla eilen silti mieleen, että Simon-show'ssa ei olisi noilla näytöillä varmaan päästy edes alkukarsinnoista jatkoon.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Iker kirjoitti:
Kristianin versio Lapin kesästä oli parasta antia mitä olen Idols-ohjelmassa koskaan kuullut.

Amen.

Kuuntelin tuossa youtuben kautta tuon vielä uudestaan ja edelleen karvat nousevat pystyyn ja kylmät väreet kulkevat selkäpiissä. Itseeni iski aivan totaalisesti. Parasta suomalaisessa Idols-ohjelmassa koskaan.

Kristiina ja Johanna olivat eilisen lähetyksen heikoimmat. Kristiina oli valinnut kappaleen, joka ei sopinut hänelle alkuunkaan. Vähän samaan sortui Panu. Molemmat ovat balladeja laulaessaan parhaimmillaan. Johannan esitys oli kokonaisuudessaan vaisuuden huippu. Menevästä biisistä oli saatu plaisu.
 

Jooqeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja KiVa, Jeren käsilaukku & HCM
En ymärrä Mian hehkutusta. Väärä biisivalinta, ääni ei nähtävästi riittänyt kyseiseen biisin. Säästelikö, vai mikä oli? Räjähtävyys puuttui. Toivottavasti ensi kerralla onnistuu biisivalinnassa, sillä Mialla on karismaa, persoonallisuutta ja sitä jotakin, mikä kiehtoo.

Ari ja Kristian parhaita. Anna veti myös hyvin, paras naisista.

Panu esitti jotain aivan muuta, lasit oli kyllä ihan makeet.

Uudistus toimi myös hyvin. Nyt näkee selkeästi, onko tuomari tyytyväinen vai ei. Jaarittelut sikseen.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En jaksa kahlata ketjua läpi, eli jos on toistoa niin voi voi.

Kristian pamautti eilen sellaisen suorituksen, että hyvää päivää. Ihan uskomattoman hieno suoritus. Tippa tuli linssiin isoltakin mieheltä, ei voinut mitään. Lapin kesän sanat ovat tottakai helvetin hienot ja olen aina pitänyt Loirin versiosta, enkä voinut kuvitellakaan, että joku Kristian Idolskisasta voisi tulkita tuota kappaletta lähellekään yhtä hyvin kuin V-M Loiri. Olin väärässä ja Kristian vetäisi aivan ehdottomasti Suomen Idolshistorian parhaan suorituksen. Kiitos.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mian taisi pelastaa se asia, että oli ensimmäisenä lavalla ja yleisö ehti äänestää. Mielestäni tuo on epäkohta, että koko ohjelman ajan saa äänestää, vaikka ensimmäisen ja viimeisen esittäjän välillä saattaa kulua tunti.

Kun Mia veti kohdat "My heart beats like a drum"-kohdat menivät niin vituksi kuin olla ja voi. Vesipää-Pantsenkin saamaton ja arka veto oli keskimäärin parempi.

Kuunnelkaa vaikka

http://www.youtube.com/watch?v=cl_0uqkxoFE
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näkkäri kirjoitti:
Lapin kesän sanat ovat tottakai helvetin hienot ja olen aina pitänyt Loirin versiosta, enkä voinut kuvitellakaan, että joku Kristian Idolskisasta voisi tulkita tuota kappaletta lähellekään yhtä hyvin kuin V-M Loiri. Olin väärässä ja Kristian vetäisi aivan ehdottomasti Suomen Idolshistorian parhaan suorituksen. Kiitos.

Ihan samaa mieltä! Minusta Jani Wickholm asetti riman aika korkealle Long and winding roadilla mutta Kristian meni ihan heittämällä yli. Ylivoimaisesti paras esitys Suomen Idolsissa ja oikeastaan ensimmäinen ja ainoa kerta kun voi sanoa jonkun Idols-kilpailijan tehneen paremman version kuin alkuperäinen - sanoi Asko Annasta mitä tahansa.
 

Saamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, osa sydämestä JYP:ille
Itse olin ekan kerran TÄYSIN samaa mieltä tuomareiden kanssa esityksistä. Kristiina, Panu ja Johanna jäivät muiden jalkoihin selvästi. Mia ja Anna puolestaan yllättivät minut positiivisesti. Kristian ja Ari vetivätkin sitten itsensä perusvarmasti jatkoon.

Pahin pettymys oli Panun kohdalla. Jannun laulu ja lavaesiintyminen näytti ja kuulosti pahalta. Ja vittu, mitkä lasit! Ei vaan biisi ollut kertakaikkiaan hänen heiniään. Olen kuitenkin onnellinen, että Panu sai jatkaa ja uskonkin hänen petraavan jo seuraavassa finaalierässä enemmän hänen näköistensä biisien parissa. Toivottavasti poika ei kuitenkaan pelästynyt tuomarien tilitystä rokki-Panusta, niin että sortuisi laulamaan enää pelkkiä balladeja. Edelleen uskon Panulle sopivan hyvin keskitienrokki-veisut Poets of The Fallin ja Sunrise Avenuen tyyliin.

Ja vaikka olen jo pariin otteeseen pitänyt Panun puolia keskusteluissa se ei tarkoita, että Panu olisi suosikkini tässä skabassa. Omaa suosikkiani etsiskelen jostain Arin, Kristianin ja Panun seutuvilta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Footless kirjoitti:
Aika ikävää jos sen äänen saa esiin vain niissä kivoissa siirappislovareissa, tänään ainakin ääni oli aivan onnettoman kuuloinen. Hyvinhän se esim. sen Homen veti, mutta finaaleissa tarviikin sitten jo monipuolisuutta.
Tämän saman voisi käydä sanomassa Arille. Yhtään puolustelematta Panun eilistä mahalaskua, veikkaan, että Ari ei klaaraisi jotain imelää balladia sen paremmin. Panu on hyvä omassa genressään, Ari ylivertainen tuossa joukossa omassaan. Jopa niin ylivertainen, että hän saa lahjoillaan anteeksi eilisen kaltaisen esityksen. Ei siinä tunnetta ollut nimeksikään, jannu vain on syntynyt niittihousut jalassa. Olen valmis pyörtämään sanani sitten, kun Ari saa biiseihin ladattua jotain, mitä Kristian saa. Piano Manissa sitä ei ollut, eikä eilisessä, ja tähän saakka Ari onkin puskenut eteenpäin vain äänensä avulla. Ja henkilökohtaisesti tuo ääni ei edes nappaa kovin paljon, joten siksi toivon monipuolisemman ja ennenkaikkea tulkitsevamman Kristianin voittoa. Toivottavasti tuomarit puuttuvat jossain vaiheessa Arin yksipuolisuuteen, tai mikä Arin ja kisan kannalta olisi parempaa, Ari pistäisi itsensä likoon kunnolla.
 

Särki

Jäsen
Kylläpäs on kahteen leiriin jakaantuutta porukkaa finaalissa. Ari ja Kristian ovat omassa kastissaan ja muut tulevat kaukana perässä. Johanna, Kristiina, Panu vetivät todella pliisut esitykset ja tämä kolmikko tippunee ensimmäisenä. Naisista Mia omaa mielestäni parhaan äänen ja sopivan rempseillä kappalevalinnoilla voi päästä neljän sakkiin, eilinen jäi osittain torsoksi.

Tästä Annan tapauksesta on kehkeytymässä samanlainen "ongelma" kuin Antti Tuiskun kanssa aikoinaan. Alkuerissä, semeissä ja finaalien alkupäässä laulajaa kehutaan, milloin mistäkin syystä vaikka laulullisesti esitykset olisivatkin keskivertoja. Kunhan kisa käy tarpeeksi kovatasoiseksi Kallonen & Co. alkavat hahmottamaan että Annan laulutaito ei vain yksinkertaisesti riitä, mutta siinä vaiheessa tätä yleisönsuosikkia ei saada putoamaan vaikka aihetta olisi. Samanlainen etenemiskaava oli muistaakseni Tuiskun kohdalla ja nyt sama toistuunee, harmi sillä kyseessä lienee kuitenkin laulukilpailu? Tämän seurauksena Anna voi päästä jopa finaaliin saakka, vaikka laulutaito saatika tulkinnat eivät tuolle sijalle oikeuttaisikaan.
Kuuntelin pariin otteeseen Annan eilisen esityksen ja millään en löydä hänen esityksestään sitä jotain mikä saisi "villat nousemaan". Epävireisyyttä ja nuotin vierestä laulamista, osittain jopa huutamista. Kunhan eteen laitetaan kappale, josta ei ole musiikkivideota tehty ja muutenkin vähemmän tuttu (vieläpä suomenkilelinen), nähdään saako Anna kappaleisiin jotain omaa kun ei ole mitään mitä lainata muilta. Odottakaamme mielenkiinnolla.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
sopuli kirjoitti:
Aika jännä yhteensattuma Kristianin kappalevalintojen osalta.

http://www.karaoke.fi/modules.php?name=News&file=print&sid=35

Jännä homma että Ari ja Kristian ovat molemmat olleet Karaoken MM-skaboissa ja ovat nyt yleisön suosikit Idolssissa. Eikös tämän formaatin tarkoitus ole löytää "uusia" kykyjä? Ilmeisesti Karaoken MM-kisapaikalla ei vielä levytyssopimuksia irtoa (eivätkä levy-yhtiöiden kykyjenetsijät tajua signata näitä kavereita ennenkuin 500 000 katsojaa sanoo että jumalauta nää on muuten hyviä).
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Särki kirjoitti:
Tästä Annan tapauksesta on kehkeytymässä samanlainen "ongelma" kuin Antti Tuiskun kanssa aikoinaan. Alkuerissä, semeissä ja finaalien alkupäässä laulajaa kehutaan, milloin mistäkin syystä vaikka laulullisesti esitykset olisivatkin keskivertoja. Kunhan kisa käy tarpeeksi kovatasoiseksi Kallonen & Co. alkavat hahmottamaan että Annan laulutaito ei vain yksinkertaisesti riitä, mutta siinä vaiheessa tätä yleisönsuosikkia ei saada putoamaan vaikka aihetta olisi. Samanlainen etenemiskaava oli muistaakseni Tuiskun kohdalla ja nyt sama toistuunee, harmi sillä kyseessä lienee kuitenkin laulukilpailu? Tämän seurauksena Anna voi päästä jopa finaaliin saakka, vaikka laulutaito saatika tulkinnat eivät tuolle sijalle oikeuttaisikaan.

Mutta kuitenkin Antti Tuisku on kaikista Idols-kilpailijoista parhaiten kilpailun jälkeen menestynyt artisti?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös