MTV3: Idols 2007

  • 547 736
  • 3 334

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
-Niks- kirjoitti:
Kyllä hiljaiseksi veti eiliset laulajat taas kerran huonoudellaan. Eräs tyttönen kyllä oli ensinnäkin erittäin söötti ja veti vielä hienosti jonkun Ruotsalaisen biisin. Idoli ainesta.

Se sen pikkutypyn (16-vee) laulama biisi oli:
Nordman - Vandraren
 

Zuppana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Jokerit
-Niks- kirjoitti:
Kyllä hiljaiseksi veti eiliset laulajat taas kerran huonoudellaan. Eräs tyttönen kyllä oli ensinnäkin erittäin söötti ja veti vielä hienosti jonkun Ruotsalaisen biisin. Idoli ainesta.

Mutta tämä uusi juontaja ei oikein toimi, liikaa yritystä.

Flikka veti biisin ihan helvetin hyvin, toiv. äiti ei vedä tyttö pois kemuista. Sellasia merkkejä oli ilmassa.. ainakin alussa.

JONE ON KUNINGAS, jos kukaan ei ole tuohon mennessä sanonut sulle, että laulu ei ole sun alaa, niin onneksi Jone vetää hienosti maton alta!

Toinen juontaja pitäisi AMPUA!!!
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Yleensä olen tuomariston kanssa pitkälti samoilla linjoilla kisailijoiden taidoista, mutta eilen jäi ihmetyttämään sen Tarja Turusen näköisen, pirteän Loimaan tytön putoaminen? (tais tulla extrassa). Lauloi kolmeakin eri kappaletta, viimeisenä melko hankalaa Irinaa ja mielestäni tosi hyvin. En sitten tiedä...

Päälähetys oli täyttä juubaa, koska varmaan yht. 10 minuuttia käytettiin itse asiaan ja loput turhaa täytettä ym. paskaa. Extra hölmöine juontajineen oli paljon antoisampi lyhyemmästä lähetysajasta huolimatta.. ainakin mun mielestä.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Kristiina <3

Aikamoinen typykkä oli tämä Kristiina, joka tosiaan lauloi Nordmanin Vandraren -kappaleen. Vaikka ruotsinkieli itsessään on kohtuullisen ikävää, niin varsin hyvin tyttö kappaletta mielestäni tulkitsi. Toinen mikä jäi muistiin oli Milla -niminen tyttö, joka ilmeisesti esitti jonkun Lauri Tähkän kappaleen. Se jäi mieleen nimenomaan erikoisuutensa vuoksi.

Eilisessä ohjelmassa näytettiin myös Sami Hokkasta, joka ei hienosta asuvalinnasta huolimatta päässyt jatkoon (oikeasti, sukunimikaimaa kävi melkein sääliksi). Ja mitä sitten tulee tähän paljon puhuttuun Jonen naurukohtaukseen, niin ehkä se vähän meni yli. Mutta ei sillä(kään) asianomaisella tytöllä mitään asiaan jatkoon olisi ollutkaan, mutta kuten todettua, Jonen käytös olisi ehkä voinut olla hieman parempaa tyttöä kohtaan. Idols Extrassa nähtyä Lamourettes-Minnaa olisi voinut jatkossakin katsoa, vaikkei lauluäänen perusteella jatkoon asiaa juuri olisi ollutkaan.
 
Viimeksi muokattu:

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Pakkohan ainakin niitä alkukarsintoja on katsoa.. Siinä on kyllä välillä niin hyviä lauluja välillä, että ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa :D

Ei jumalauta mikä naurunpurskaus tuli meidän olohuoneessa, kun se yks ärrävikanen kaveri sinne se keltanen teekkaripuku päällä...
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Zuppana kirjoitti:
Toinen juontaja pitäisi AMPUA!!!

Haluaisin siteerata tuttavaani, joka sanoi aika nasevasti Idols-mainoksen tullessa telkkarista: "Näyttääkö tuo jätkä teidän mielestä Jani Toivolalta?".

Se ruotsiksi vetänyt tyttö lauloi kyllä hyvin, mutta ruotsin ääntäminen oli minun mielestä suorastaan huonoa. Ihmetyttääkin kovasti, että kukaan ei ole asiasta tässä ketjussa maininnut. Toivottavasti neiti vaihtaa laulun kotimaiseen/lontoolaiseen seuraavaan kisaan mennessä.

ps. Mistä niitä Hokkasia sikiää?
 

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kummeli kirjoitti:
Ei jumalauta mikä naurunpurskaus tuli meidän olohuoneessa, kun se yks ärrävikanen kaveri sinne se keltanen teekkaripuku päällä...
Tämä sama kaveri tais olla myös edellisessä kisassa. Ja myöhemmin samojen kisojen finaaleissa jonain väliesiintyjänä. Laulaa ei osannut, mutta kovasti hymyilytti täällä suunnassa.

Nämä esikarsinnathan ne kaikista parhaimmat ja hauskimmat on. Aina vaan hauskempaa nauraa noille toivottomille esityksille, vaikka Jone vetikin tämän vähän yli. Kuitenkin anteeksipyyntö lopuksi miehekäs teko.

Missä on Ibi-Love??
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
mazapp kirjoitti:
Tämä sama kaveri tais olla myös edellisessä kisassa. Ja myöhemmin samojen kisojen finaaleissa jonain väliesiintyjänä. Laulaa ei osannut, mutta kovasti hymyilytti täällä suunnassa.

Missä on Ibi-Love??

Joo, olihan se myös viime vuonna. Silloinkin oli oikeastaan yhtä naurettavat vaatteet. Siitä viime vuodesta näytettiinkin pikkunen pätkä. (siis tästä kyseisestä hepusta)

Eiköhän se Ibi-Lovekin tule jossain vaiheessa taas mukaan laulamaan.. Kyllähän se kuitenkin mukana on, koska se häröilee siinä jossain mainoksessa.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Romppanen kirjoitti:
ps. Mistä niitä Hokkasia sikiää?

Sehän on aivan varma juttu, että tällaisen Kola-Ollin menestys tai joidenkin mielestä "menestys" vain lisää uusien yrittäjien määrää tulevissa tosi-tv-ohjelmissa. Paljon uudeksi kolaolliksi haluavia näytti taas olevan liikenteessä (kolaolli tässä kohtaa on vain käsite, koelauluthan kuvattiin ennen Kola-Ollin menestystarinaa).
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Romppanen kirjoitti:
Se ruotsiksi vetänyt tyttö lauloi kyllä hyvin, mutta ruotsin ääntäminen oli minun mielestä suorastaan huonoa. Ihmetyttääkin kovasti, että kukaan ei ole asiasta tässä ketjussa maininnut. Toivottavasti neiti vaihtaa laulun kotimaiseen/lontoolaiseen seuraavaan kisaan mennessä.

Mielestäni hän puhui suomea hieman murtaen eli olisiko jostain rannikolta tyttö ollut? Itseäni häiritsi enemmän tytön mumiseva laulutyyli kuin ääntäminen (enhän itse osaa ruotsia juuri ollenkaan)

Työkaveri ei suostunut hotellissa vaihtamaan kanavaa, joten pakko oli katsella idolssia.
 

Pelimise

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Saipa
flintstone kirjoitti:
Mikseihän niitä paria varsin hyvältä kuuulostanutta laulajaa viitsitty näyttää pääohjelmassa? Sitä rajallista ohjelma aikaa piti tuhlata kaiken maailman hokkasia näyttämällä.

Niitä ei näytetä nyt, koska niitä näytetään sitten seuraavassa karsintavaiheessa. Niissä jaksoissa taas keskitytään pääasiassa niihin heikoimpiin, koska parhaita esitellään sitten finaaleissa.

Tässä vaiheessa pyritään vielä suojelemaan julkisuudelta todennäköisiä finalisteja, koska muuten seiska kertoisi jo ensi torstaina todennäköisten finalistien nimet. Se taas saattaisi vähän pilata katsojien mielenkiintoa ohjelmaa kohtaan. Samalla menisi kuukausien suunnittelu ja editointi hukkaan. Draaman kaari sanoisi NAPS..!!

Edit: Lisättiin tonne nyt pariin kertaan tuo todennäköisyys..
 
Viimeksi muokattu:

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Monet on kritisoinu Jonen naurukohtausta, mutta oikeesti, kelatkaa itse tilanne että kuuntelette toinen toistaan hirveämpiä laulajia tuntikausia. Jossain vaiheessa ei pokka vaan enää pysy. Jokainen pystyy tsemppaamaan sen yhden hetken, mutta ihan samalla tavalla meistä jokainen putois ihan totaalisesti, kun sadas uniklubirääkyjä tulee laulamaan.

Vielä ei yhtäkään oikeasti säväyttävää laulajaa. Odotellaan sunnuntaita.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Leiska kirjoitti:
Aikamoinen typykkä oli tämä Kristiina, joka tosiaan lauloi Nordmanin Vandraren -kappaleen.

Oliko tuo biisi varmasti Vandraren? Itse en ihan satakympillä seurannut, mutta omasta mielstä oli toinen Nordmanin biisi, jossa alkuperäisessäkin versiossa on hyvin vaikea saada sanoista selvää, biisin nimeä en luonnollisesti muista/tiedä.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
girlzilla kirjoitti:
...oikeesti, kelatkaa itse tilanne että kuuntelette toinen toistaan hirveämpiä laulajia tuntikausia. Jossain vaiheessa ei pokka vaan enää pysy.
Ehkä se on helpompaa niille, joilla ei ole Absoluuttista Sävelkorvaa ®

Tosin se on niin harvinainen salaseura, että en usko että kukaan Idols-tuomaristosta kuuluu siihen.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Pelimise kirjoitti:
Tässä vaiheessa pyritään vielä suojelemaan julkisuudelta finalisteja, koska muuten seiska kertoisi jo ensi torstaina finalistien nimet. Se taas saattaisi vähän pilata katsojien mielenkiintoa ohjelmaa kohtaan. Samalla menisi kuukausien suunnittelu ja editointi hukkaan. Draaman kaari sanoisi NAPS..!!

Taitaa ne finalistit kuitenkin ratketa ihan yleisöäänestyksillä kuten aina ennenkin
 

Ferris

Jäsen
girlzilla kirjoitti:
Monet on kritisoinu Jonen naurukohtausta, mutta oikeesti, kelatkaa itse tilanne että kuuntelette toinen toistaan hirveämpiä laulajia tuntikausia. Jossain vaiheessa ei pokka vaan enää pysy. Jokainen pystyy tsemppaamaan sen yhden hetken, mutta ihan samalla tavalla meistä jokainen putois ihan totaalisesti, kun sadas uniklubirääkyjä tulee laulamaan.

Muuten ihan hyvä, mutta ei tainnut Jonella olla montaa sataa kuuntelukertaa vielä taustalla. Iltasanomien jutussa Jone itse nimittäin sanoo, että tämä naurun kohteeksi joutunut laulaja oli kolmas laulaja tuossa karsinnassa ja eikös Tampere ollut eka karsintapaikka, joten noilla taustoilla ei pitäisi vielä olla kysymys arvostelijan "kuunteluväsymyksestä".
 

Pelimise

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Saipa
Mike kirjoitti:
Taitaa ne finalistit kuitenkin ratketa ihan yleisöäänestyksillä kuten aina ennenkin

Ei nämä kuitenkaan ole suoria lähetyksiä, vaan tuotannolla on aika kattava kokonaiskuva jatkostakin jo olemassa. Alkukarsinnoista pääsee läpi kuitenkin aika sekalaista sakkia. Rimaa hipoen jatkoonpäässeista aika harva parantaa niin paljon, että ohittavat noita alkukarsinnan parhaita. Osa parhaista ei kestä painetta tai ei muuten vaan pääse finaaliin asti. Silti on todennäköisempää, että ohi menee joku keskikastista, kuin rimaa hiponut.

Tätä kaikkea on siis jo tapahtunut ja se on tuotannon tiedossa. Miksi sitä tietoa ei käytettäisi hyödyksi? Miksi kannattaisi nyt jo keskittyä siihen terävään kärkeen, kun ohjelma jatkuu pitkälle kevääseen? Mitä enemmän parhaimpia näytetään nyt ruudussa, niin sitä enemmän heidän naapurinsa tunnistavat heitä. Tulee ja menee kassien kanssa, tuotantoyhtiön auto käy hakemassa tai nähdään levy-yhtiön nurkilla tai muilla tapahtumapaikoilla. Sitten tarvitaan vain mainokset Seiskassa ja Katsossa (samanlaiset kuin BB:n kohdalla) ja "lähipiiri" tekee paljastuksia.

Esitysten keskimääräinen taso nousee finaalia kohti edettäessä. Siitä pidetään kiinni.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Pelimise kirjoitti:
Ei nämä kuitenkaan ole suoria lähetyksiä, vaan tuotannolla on aika kattava kokonaiskuva jatkostakin jo olemassa.

Joo, mutta finalisteja tuotanto ei tiedä ja semifinaaleista lähtien ne lähetyksetkin ovat suoria, joten finalisteista ei tiedä myöskään yksikään naapuri tai kalakaveri jollei ole selvännäkijä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä tuomaristolla on täysi oikeus itkeä, nauraa tai hyppiä vaikka päällään, jos siltä tuntuu. Olkoonkin, että kyseessä oli vasta 16-vuotias tyttö, eikä ole ehditty kuunnella satoja ehdokkaita ennen ko. esiintymistä. Kun hepuli iskee, sille ei useinkaan mitään mahda. Ja tässä kyseisessä lurituksessa ja sen alustuksessa oli kyllä kaikki mahdolliset kliseet, huippuna "mä olen laulanut 10 vuotta kuorossa".

Suomalaisen tuomariston kritiikki on varsin kesyä ja hyvä niin. Kukaan ei kuitenkaan jaksaisi katsoa ohjelmaa, jos kukkahattutädit ystävällisesti kertoisivat, että vaikka olet ihan hyvä ja lahjakas laulaja, tänään ei taidot vain riitä.

Jos jengi on niin typerää ja julkisuudenhakuista, että kuvittelee oikeasti osaavansa laulaa ja sitten loukkaantuu, kun totuus lausutaan ääneen, niin erittäin hyvä, että se tehdään julkisesti. Oppivatpahan ainakin, että julkisuus on myös raadollista eikä vain kutsuja kaikkiin ihquihin bailuihin.

Sitä olen miettinyt, että kun jengi spiidaa karsiuduttuaan jatkosta, niin itkeekö ne sitä, että eivät päässeet jatkoon, vai sitä, että "pääsevät" tod.näk. nyt ohjelmaan ja kaikki näkee ja nauraa niille? Eli itkisivät enemmänkin oman onnettoman suorituksensa aiheuttamaa häpeää kuin suurten unelmien rikkoutumista?
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Romppanen kirjoitti:
Se ruotsiksi vetänyt tyttö lauloi kyllä hyvin, mutta ruotsin ääntäminen oli minun mielestä suorastaan huonoa. Ihmetyttääkin kovasti, että kukaan ei ole asiasta tässä ketjussa maininnut. Toivottavasti neiti vaihtaa laulun kotimaiseen/lontoolaiseen seuraavaan kisaan mennessä.
[OT]
Ruotsi on kotimainen kieli
[/OT]
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Tpip kirjoitti:
Oliko tuo biisi varmasti Vandraren? Itse en ihan satakympillä seurannut, mutta omasta mielstä oli toinen Nordmanin biisi, jossa alkuperäisessäkin versiossa on hyvin vaikea saada sanoista selvää, biisin nimeä en luonnollisesti muista/tiedä.

Niin se minusta ainakin siinä lauloi, tiedä sitten kuulinko väärin. Mutta väittäisin kyllä, että se oli tuo kappale.
 

Jet Pilot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koovee
Ketä tää ohjelma kiinnostaa sen jälkeen kun kaikki surkeet olmit on karsittu vittuun? Lopussa on pelkkiä ok laulavia mitättömyyksiä joita kukaan ei muista vuoden päästä. Paitsi ehkä saatanasta peräisin oleva Radio Nova.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Leiska kirjoitti:
Niin se minusta ainakin siinä lauloi, tiedä sitten kuulinko väärin. Mutta väittäisin kyllä, että se oli tuo kappale.

Hyvinkin mahdollista, itse en tosiaan televisiota seurannut vaan "kuuntelin" toisella korvalla. Tuli vaan mieleen joku toinen Nordmanin biisi, joka on vähän samanlaista mongerrusta kuin tuon tytön esittämä laulu oli. Kauniilta se ääntämisestä huolimatta oli.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jet Pilot kirjoitti:
Ketä tää ohjelma kiinnostaa sen jälkeen kun kaikki surkeet olmit on karsittu vittuun? Lopussa on pelkkiä ok laulavia mitättömyyksiä joita kukaan ei muista vuoden päästä. Paitsi ehkä saatanasta peräisin oleva Radio Nova.

Noin miljoonaa suomalaista. Mä kyllä uskaltaisin veikata että Antti Tuisku ja Hanna Pakarinen, varauksin Jani Wickholm, ovat tulleet jäädäkseen suomalaiseen musiikkibisnekseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös