MTV3: Idols 2007

  • 549 383
  • 3 334

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Kusetusta. HAISTAKAA V***U!

Noh, Jose Mourinhon sanoin...Parempi laulaja hävisi
 

Näkemys

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jet Pilot kirjoitti:
Välikommentti: koko tämä otsikko kertoo älyllisyyden alennustilasta. Joka päivä tuntuu enemmän siltä, että scholl on tämän palstan viisain ihminen. Kuka vittu katsoo Idolsia, Big Brotheria, yms. viihdettä? Näköjään löytyy porukkaa. Onnea.

Täytyyhän se pikkupilisyys näköjään jotenkin kompensoida. Mä kyllä katon mielelläni vaikka veroilmoituksen täyttämisen Joutsenon piirinmestaruuskisoja, jos osallistujat ovat lahjakkaita, siinä mitä tekevät.

P.S. Olisihan siellä sinullekin, Jet Pilot, ollut katsomista miesjuontajan pinkkien housujen muodossa.
 

Salama44

Jäsen
sake kirjoitti:
Nyt sormet ja varpaat ristiin, että Anna putoaa!
Go Ari ja Kristiina!!
Ei näköjään ole viimeinen kisa se ratkaiseva vaan kaikki kilpailut ratkaisevat yhtä paljon. Viimeisen kisan perusteella Kristiina olisi kuulunut jatkoon, mutta Anna sai kuitenkin vielä mahdollisuuden näyttää potentiaalinsa yhden kisan epäonnistumisesta huolimatta. Näytti tyttö olevan itsekkin jo varma putoamisestaan.
 

Tompse

Jäsen
Saikka kirjoitti:
Kusetusta. HAISTAKAA V***U!

Noh, Jose Mourinhon sanoin...Parempi laulaja hävisi

Nimenomaan tässä kävi, ainakin omasta mielestäni.

Mielestäni pinkkikännyköillä edelleen liian suuri valta. Samoin kuin Jääskeläisen Ilkan aikana.

Harmittaa Kristiinan puolesta, ainoa noista kolmesta, joka on parantanut esityksiään, olisi voinut vetää molemmat biisit suomeksi.

Laulutaitoa voi oppia, mutta tommosen lavakarisman hankkiminen on pirun hankalaa.

Omasta mielestäni kuitenkin Idolssin suurimmat ja todelliset voittajat ovat Kristian ja Kristiina.
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Saikka kirjoitti:
Kusetusta. HAISTAKAA V***U!

Noh, Jose Mourinhon sanoin...Parempi laulaja hävisi


Voisitko alkuun kertoa kumman Kristiina peittosi. Sori nyt vaan. mielestäni Krissen olisi ollut aika pudota jo muutama jakso sitten.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Siren kirjoitti:
Voisitko alkuun kertoa kumman Kristiina peittosi. Sori nyt vaan. mielestäni Krissen olisi ollut aika pudota jo muutama jakso sitten.

Molemmat. Ja selvästi.
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Siren kirjoitti:
Voisitko alkuun kertoa kumman Kristiina peittosi.
Annan. Ei mitenkään ylivoimaisesti, mutta riittävän selvästi. Kyllä Annan rallatukset oli tänään niin syvältä ja sieltä, että edes Kristiinan vireongelmat ei aiheuttanut epäselvyyksiä paremmuusjärjestyksestä. Mutta kuten sanottua, tämähän ei ole pelkästään laulukilpailu.
 

Tompse

Jäsen
Siren kirjoitti:
Voisitko alkuun kertoa kumman Kristiina peittosi. Sori nyt vaan. mielestäni Krissen olisi ollut aika pudota jo muutama jakso sitten.

Vaikka, et mulle kohdistanut kysymystä, niin uskaltaudun vastaamaan, omasta puolestani.

Kristiina peittosi tuolla Teleksin - Tuulilasin Nurkkaan vedolla, Annan aika puhtaasti.

Tuo rakkauden haudalla, oli niin väärä biisi annalle, kuin olla ja voi. Ja vetikin vielä huonosti.

Ari oli omasta mielestäni, tän päivän paras. Mut oisin odottanut että tuo Teleks-veto olisi vienyt Kristiinan finaaliin.
 

lindros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Nojoo...

Turha tässä on itkeä, että väärä tippui. Toki, omasta mielestänikin Kristiina paransi esiintymisiiään kuin sika juoksuaan, mutta kaverin laulutulevaisuus ei ole kiinni siitä oliko hän tämän hubailun 1. vai 3.

Kristiinalla, tämän kauden kolmannella tulee olemaan hieno laulu-ura edessä toisin kuin viime vuotisella voittajalla, josta näki jo heti kilpailun jälkeen, ettei tuolla komtepenssilla Suomea valloiteta.

Toisaalta. Voittiko Antti Tuisku tätä hubailua ja kukas onkaan Suomen tämän hetken eniten myydyin Idols-tähti?

Kristiinan paketti ei heilauta pissapäisyys, ei jännittäminen, ei tasapaksuisuus.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders

Tobias

Jäsen
Jet Pilot kirjoitti:
Välikommentti: koko tämä otsikko kertoo älyllisyyden alennustilasta. Joka päivä tuntuu enemmän siltä, että scholl on tämän palstan viisain ihminen. Kuka vittu katsoo Idolsia, Big Brotheria, yms. viihdettä? Näköjään löytyy porukkaa. Onnea.

Nimen omaan näin. Olen jo aiemmin kirjoittanut, että kaikille ihmisiä tyhmentävälle ohjelmistolle ja medialle mukaan lukien tyhmentävät radiokanavat (esimerkkeinä KissFM ja Energy), televisio-ohjelmat (mm. kaikki tyypilliset sarjat, Salatut Elämät, Idols, Big Brother, Reality-sarjat jne. jne.) ja lehdet (mm. Seiska, Ilta-Sanomat, Iltalehti), tulisi määrätä jonkinnäköinen haittavero.

Kyllähän kaikkien tällaisten ohjelmien suosio kertoo ihmisten tyhmistymisestä, henkisestä alennustilasta ja yksinkertaisesti yksinkertaisuudesta ja suoranaisesta tyhmyydestä.

Taas töistä kotiin kävellessä huomaa, millaista roskasakkia ja kusipäätä jo tuollaisissa 12-15-vuotiaissa sikiää. Pitkälti syy on varmaan huonojen vanhempien ohella idiotisoivassa ympäröivässä kulttuurissa ja kavereissa.

Niin, itse ketjuun liittyen todetaan, että illan ohjelmassa tullaan näkemään ja kuulemaan rimanalituksia, latteita kommentteja ja turhaa lässytystä. Joku laulaa epävireisesti. Itsehän tietysti luen sivistävää kirjallisuutta tämän ohjelman aikana. Vai menikö se ohjelma jo.
 

Mace

Jäsen
Johan kirjoitti:
Minun mielestäni taas on hyvin vaikea olla uskottava, esiintyvä laulaja, jos ei osaa laulaa. Björn Wahlroos on, stalinistitaustastaan huolimatta tai juuri siksi, erittäin hyvä ja karismaattinen esiintyjä. Mikäli hänen laulutaitonsa on paska, ei hyvä esiintymistaito tai karisma tuo uskottavuttaa laulajana.

Lätkäesimerkki. juhani Tamminen on karismaattinen, retoriikan ja esiintymistaidon osaava mies. Onko hän hyvä jääkiekkovalmentaja?

Makuasioita, totta kai.

Samaa mieltä olen ehdottomasti siitä, että kyllä se uskottavuus vaatii ainakin melko korkean suoritustason myös taidollisesti. Olen kuitenkin sitä mieltä, että on paljon sangen osaavia tyyppejä (varmasti alasta riippumatta), jotka eivät koskaan pääse esille ja joista ei koskaan tule valovoimaisia, koska heillä ei ole vaadittavaa karismaa. Joku taidoiltaan hiukan heikompi voi sitten olla se, joka on parrasvaloissa, koska hänellä koko paketti on kasassa. Ja tässä tullaan juuri siihen, että karismaa on aika vaikea harjoittelemalla lisätä merkittävästi (toki kokemus ja varmuus tuovat oman lisänsä uskottavuuteen, mutta silti), taitoja taasen voi kehittää treenaamalla hyvin suuressa määrin.
 

Cube

Jäsen
Jet Pilot kirjoitti:
Välikommentti: koko tämä otsikko kertoo älyllisyyden alennustilasta. Joka päivä tuntuu enemmän siltä, että scholl on tämän palstan viisain ihminen. Kuka vittu katsoo Idolsia, Big Brotheria, yms. viihdettä? Näköjään löytyy porukkaa. Onnea.
Tottahan toki. Esimerkiksi jatkuva dokaaminen on huomattavasti Idolsia kehittävämpää puuhaa. Onnea.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Tomze kirjoitti:
Laulutaitoa voi oppia, mutta tommosen lavakarisman hankkiminen on pirun hankalaa.

Aika moni täällä nyt tuntuu jankuttavan tätä mantraa. Väkisinkin tulee mieleen tämän vuoden American Idoliin pyrkinyt kahjo tyttö, jolla oli suuri suunnitelma kuinka hän ammattilaisten avustuksella pystyisi kehittymään hyväksi laulajaksi. Hän oli kuitenkin ainutlaatuinen.

Itselleni ei tämä näkökulma kyllä avaudu. Laulukilpailun pitäisi voittaa se joka osaa sillä hetkellä parhaiten laulaa, ei se joka osaa kymmenen vuoden päästä parhaiten laulaa. Kristiinan oli jo aikakin tippua.

Ei sillä, varsin laimea on finaalikaksikkokin.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Master Chief kirjoitti:
Huh, ei sentään kansa penaillut tänä vuonna.

Mielestäni penaili kun pudotti Meurmanin. Arin pääsy finaaliin oli hyvä juttu, koska hän on mielestäni kisan paras laulaja. Kristiinan olisin nähnyt Annaa mielummin finaalissa. Pidän Kristiinan äänestä Annaa enemmän. Myös persoonana hän vaikuttaa Annaa huomattavasti sympattisemmalta ja aidommalta.

Jet Pilotille joudun toteamaan että ihmisten älykkyyden arvioiminen sen perusteella minkälaista viihdettä he vapaa-ajallaan katsovat, kertoo arvioijan tarpettomasta itsetunnon kohotusyrityksestä. Ja vieläpä melko surkeasta sellaisesta.

Minua ei hävetä tippaakaan katsoa Idols-ohjelmasarjaa tai sitä että keskustelen siitä täällä tai kahvipöydässä töissä. Minulle tuo on nimeomaan viihdettä. Kenenkään putoaminen tai jatkoon pääsy ei aiheuta minulle V-tunnetta, vaikken luonollisesti kaikkien Idolikokelaiden persoonasta pidäkään. Toisaalta haluan myös vetää rajan siihen ettei ole sovelista tämän ikäisen sedän lähteä kovin sanoin solvaamaan jotain lasta joka elää televisiossa unelmaansa. Tuo unelma hänelle suotakoon, vaikkei hän ole tätä setää onnistunut valloittamaan.
 

Simon#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jo oli aikakin väärin laulavan nenä-äänen pudota LAULUkisasta. Ihmeen kauan Kristiina roikkui mukana, odotin putoavaksi jo silloin kun Johanna putosi. Heihei, ei tule ikävä.

Tosin pitää sanoa, että en minä näistä kahdesta jäljelle jääneestäkään kovin innoissani ole. Ari tuon kisan voittaa, jos sillä tiedolla kukaan mitään tekee. Mielenkiinto on jotenkin pudonnut viimeisten kolmen jakson aikana.
 

Jet Pilot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koovee
Blackie kirjoitti:
Mun piti lopettaa katsominen alkukarsintojen jälkeen ja siitä seuraavasta vaiheesta en katsonut jaksoakaan. Semifinaaleista lähtien rupesin taas katsomaan, jos satuin kotona samaan aikaan olemaan. Mutta ei hävetä yhtään.

Ei kaiken aina älyllistä tarvitsekaan olla. Viihde on viihdettä ja tarkoituksena on viihdyttää.

Hui, se että sanoo jotain, iskee näköjään monelle suoraan syvälle sydämeen. Siis toki provosointi on säälittävää ja lapsellista, mutta kuitenkin niin ihanaa. Ja hauska huomata kuinka monelle sattuu syvälle sydämeen, Blackie selvästi ainoa joka ei tule housuihinsa heti jos joku ei ole samaa mieltä.

Schollista puheenollen, en tiedä provosoinninasteesta, mutta helvetin älykäs tyyppi vaikuttaa olevan kyseessä. Pyyhkii monilla lattiaa verrattuna tähän Yö-Salatut elämät - porukkaan.
 

Simon#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Saikka kirjoitti:
Ja loppu se nauru samantien. Ihmisiä vituttaa täällä.
Arvaa kiinnostaako? Ei todellakaan. En nauranut sitä että sinua vituttaa vaan sitä että ihan oikeasti joku piti Kristiinaa parhaana. Suoraan sanoen, jo oli vittu aikakin.

Tuo pudotus palautti uskoni ihmisyyteen ja musiikkiin.
 

Mace

Jäsen
Infamous kirjoitti:
Itselleni ei tämä näkökulma kyllä avaudu. Laulukilpailun pitäisi voittaa se joka osaa sillä hetkellä parhaiten laulaa, ei se joka osaa kymmenen vuoden päästä parhaiten laulaa.

Onko jossakin säännöissä ihan oikeasti sanottu, että Idols on pelkkä laulukilpailu? Minun ymmärtääkseni se ei sitä ole. Jos olisi, tuomarit eivät kiinnittäisi huomiota mihinkään muuhun kuin laulamiseen.

Samaa mieltä olen siltä osin, että ei kilpailussa pidä edetä tolkuttoman pitkälle, jos itse laulaminen on kovasti puutteellista muihin verrattuna, mutta jos marginaalit ovat suhteellisen pienet, itse laulamisen ulkopuoliset tekijät ovat hyvinkin ratkaisevia. En toki väitä, että nyt olisi sellainen tilanne ollut.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jet Pilot kirjoitti:
Ja hauska huomata kuinka monelle sattuu syvälle sydämeen, Blackie selvästi ainoa joka ei tule housuihinsa heti jos joku ei ole samaa mieltä.
Ei kai se ole kiinni siitä että olet eri mieltä. Syy saattaa löytyä tavasta jolla asian tulit tähän ketjuun esittämään. Provosointi on hyvä keino saada jonkinlaista reagointia aikaiseksi, jos piikittely kiinnostaa varsinaista keskustelua enemmän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös