Jumalauta, Simon Cowell on mun idoli! Tai itse asiassa oli jo aiemmin, mutta World Idol-kisa vain vahvisti näkemystä. Helmi äijä.
Olin hieman pettynyt, kun The Derek ei mahtunut edes maailman huonoimpien top 10-listalle. Oli kyllä kova taso, tuskin olisivat meidän nicot, ulkoavaruudesta tulleet tytöt, vampyyrit ja kansallisaarteiden raiskaajat päässeet kovin korkealle.
Norjan hobitti aka Keski-Maan Idol oli kieltämättä hyvä ja maailman majavakantakin taitaa olla hetkeksi pelastettu. Minäkin olin etukäteen hieman skeptinen Kurtin suhteen, mutta pakkohan se oli kääntää takkia. Kelly sitä vastoin oli odotettua vaisumpi ja lähes nautin siitä Kellyn kasvoille nousseesta vitutuksesta aina kun turska sai täydet 12 pistettä.
Ne insertit muiden maiden idoleista olivat muuten aika mielenkiintoisia. En olisi pistänyt pahakseni, vaikka olisivat pidempiäkin olleet. Jotenkin uskomatonta, että tuomarienkin mielipiteistä yksi nousee koko kansan idoliksi ja toinen ei meinannut lähteä karsintoihin ollenkaan silmälasiensa vuoksi. Pitäisiköhän yrittää pehmitellä Maikkaria, enää kun ei tule edes Subilta muuta kuin eilisen Extran uusinta...
Hieno show, vaikka aika omituisia tyyppejä niistä 11 kilpailijasta löytyikin. Toivottavasti tuo järjestetään joskus uudelleen, ehkä Hannakin on silloin mukana. Ehkä silloin kuultaisiin muuta kuin Euroviisuista tutun kuuloinen "Finland, zero/one point(s)".