MP3-soitin autoon

• 7 085
  • 43

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Pitäisi hankkia MP3-soitin autoon, mutta ei ole mitään kokemuksia tai oikein tietoakaan eri vaihtoehdoista. JVC:tä ja Panasonicia mulle on tarjottu hintaan 250 Euroa kappale. Molempia merkkejä on ainakin testeissä kehuttu. Onko jollain kokemuksia tai tietoa?

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hah. Ostin Kalossiini halpaketju Hongkongista Tamashi-merkkisen tunnetun ja kaiketi erittäin laadukkaan mp3-soittimen. Hintaa värkillä oli huikeat 169 euroa. Mutta mitä väliä, kunhan vain toimii ja sen se on tähän asti tehnyt. Kyseessä oli jonkin sortin heräteostos, mutta ei silläkään ole nyt mitään väliä.

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Itse muistan lukeneeni keväisen Tekniikan Maailman testin, jossa tultiin siihen tulokseen, että hinta-laatu suhteeltaan Bilteman MP3 soitin oli paras. Ei siis voittanut testia, mutta sai kehuja että oli kelpo soitin pikkurahalla. Tuo Bilteman laite maksoi muistaakseni 225 euroa. Ilmeisesti soitinten hinnat ovat tulleet alas, kun tuo Hong Kongin hinta alkaa kuulostaa jo varsin kilpailukykyiseltä. Eli merkistä ei kannata maksaa.

Taidat muuten Sampio olla pelimiehiä. Ensin pilkkahinnalla Daewoo ja sitten pilkkahinnalla MP3 soitin. Toyota Yaris + Musta Pörssi-valinnoilla saattaisi hinnat olla aivan jotain muuta. Annas kun veikkaan: onko DVD-soittimesi merkki Denver/Bauer/Sansui ja hinta noin 89 euroa?

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Itse tilasin alkuvuodesta Saksasta (Technidirekt) JVC KD-LH7R soittimen. Postiennakolla laite tuli tuolloin maksamaan 250 € (Sähkötaso myi samaa soitinta tarjouksessa 399 €...) kaikkine kuluineen, nyt saisi vieläkin halvemmalla. Visalla tilaaminen käy vieläkin halvemmaksi, veikkaisin ~200 €. Olen erittäin tyytyväinen ostokseeni. Muuta moitittavaa en soittimesta keksi, paitsi hopeanvärisen etupaneelin. Kappaleet ja hakemistot vaihtuvat ripeästi, RW-levyjenkään kanssa ei ole ollut ongelmia (paitsi Verbatimin kanssa, mutta se ei tahdo kelvata edes läppärilleni). Radion käyttömukavuus on ainakin parempi kuin edellisessä Pioneerissani.

Ymmärtääkseni parhaat soittimet 200 € hintaluokassa ovat JVC, Pioneer ja Sony. En usko, että niistä löytyy isoja eroja. Googlettamalla löytää aika paljon keskustelua ainakin kotimaisesta autohifi-ryhmästä nyysseistä.

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitoksia tähänastisista tiedoista. Jaa, että "halvalla saa hyvää"-periaate toimii myös tässä tapauksessa. Telkkari tuli hankittua kyseisellä periaatteella ja hyvin toimii.

Bilteman soitin maksaa lähes saman verran kuin nimekkäämmät merkit. Ilmeisesti tässäkin on kyseessä sama homma kuin saman puljun kalastusvälineissä, eli hyvien testitulosten jälkeen hintakin kohoaa lähelle muiden tasoa. Bilteman tuotteisiin täytyy kuitenkin suhtautua aina varauksella....

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Viestin lähetti sampio
Hah. Ostin Kalossiini halpaketju Hongkongista Tamashi-merkkisen tunnetun ja kaiketi erittäin laadukkaan mp3-soittimen. Hintaa värkillä oli huikeat 169 euroa.
Kuin kohtalon iskusta tämä pari päivää vanha ketju tuli ajankohtaiseksi. Oma kekkosenaikainen Cd-soittimeni kieltäytyi enää vastaanottamasta tai luovuttamasta CD-levyjä. Pelkän radion orjaksi en suostu, joten MP3-soitin voisi olla kova sana.

Eli kerrotko vähän speksejä tästä Tamashi-soittimesta? Esim. paljonko siitä lähtee tehoa?

EDIT: onko kyseessä:

Tamashi XTD-120

• ohjelmoitava cd/mp3-soitin
• PLL-viritin
• RDS / AF-TA-TP-PTY
• 18 muistipaikkaa
• Liukuva ja irrotettava etupaneeli
• Häikäisemätön moniväri LCD-näyttö
• Lähtöteho: 4 x 30 W

Jos tämä on kyseessä, niin 169 euroa on pilkkahinta kyseisestä vehkeestä.

Kyseisen laitteen pamfletti löytyy täältä

Viimeksi muokattu:

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
Eli kerrotko vähän speksejä tästä Tamashi-soittimesta? Esim. paljonko siitä lähtee tehoa?
Sivistynyt arvaus: Lupasi esite mitä tahansa, kyseessä ovat legendaariset pomppuwatit. Tuohon hintaan saa sitäpaitsi Saksasta tilaamalla jo ihan oikeankin soittimen.

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti Ossi
Sivistynyt arvaus: Lupasi esite mitä tahansa, kyseessä ovat legendaariset pomppuwatit. Tuohon hintaan saa sitäpaitsi Saksasta tilaamalla jo ihan oikeankin soittimen.

Pistäpäs linkkejä ja specsejä jakoon.
Vaikkapa privana, jos muita ei kiinnosta...

K

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Pikainen haku antoi oman soittimeni (se JVC) nykyhinnaksi 165 € täältä. Toki siihen tulee hiukan toimituskuluja päälle, mutta ainakin saa laatua. En nyt löydä tähän hätään sitä hintavertailulinkkiä, mutta laitan sen heti tähän ketjuun, kun pääsen sille koneelle, missä se on mulla tallessa.

Ai niin, ilman hakkurivirtalähdettä käytännön maksimi on 12 W autosoittimissa. Tämä on puhdasta fysiikkaa.

RaLu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Ossi
Pikainen haku antoi oman soittimeni (se JVC) nykyhinnaksi 165 € täältä. Toki siihen tulee hiukan toimituskuluja päälle, mutta ainakin saa laatua. En nyt löydä tähän hätään sitä hintavertailulinkkiä, mutta laitan sen heti tähän ketjuun, kun pääsen sille koneelle, missä se on mulla tallessa.

Ai niin, ilman hakkurivirtalähdettä käytännön maksimi on 12 W autosoittimissa. Tämä on puhdasta fysiikkaa.

Näytti hinnaksi 179 Suomeen ostettuna. Sisältää kaiketi postikulut?

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov

EDIT: onko kyseessä:

Tamashi XTD-120

• ohjelmoitava cd/mp3-soitin
• PLL-viritin
• RDS / AF-TA-TP-PTY
• 18 muistipaikkaa
• Liukuva ja irrotettava etupaneeli
• Häikäisemätön moniväri LCD-näyttö
• Lähtöteho: 4 x 30 W

Jos tämä on kyseessä, niin 169 euroa on pilkkahinta kyseisestä vehkeestä.

Kyseisen laitteen pamfletti löytyy täältä

Valitettavasti en ole perehtynyt soittimeeni sen syvällisemmin, en edes sen vertaa, että tietäisin/muistaisin tehot. Kyseessä on juuri tuo mainitsemasi malli ja 169 euroa siitä maksoin. Siinä vaiheessa se oli ylivoimaisesti halvin vempele lähiseudulla, Saksan tilauksiin en ota kantaa sen enempää.

Ostin Tamashin lähinnä sen ominaisuuksien ja hinnan vuoksi. En ajatellut tekeväni hyvää kauppaa sen kummemmin kuin riskikauppaakaan. Satuin vain näkemään viimeisen jäljellä olevan soittimen hyllyssä, ja päätin ostaa sen, kun cd-soitin oli muutenkin hakusessa. Autolainan rippeetkin olivat vielä tilillä, joten säästyin suuremmilta finanssipoliittisilta pohdinnoilta.

Käytännössä soitin on toiminut hyvin. Kaikki levyt ovat soineet ja radio kuuluu melko hyvin. Käyttö ei ole erityisen selkeää, mutta logiikan saa selville ohjekirjasta. Onhan siinä hiukan halvan soittimen tuntu, sellainen muovinen, juu nou, mutta toimii kuitenkin.

Niin, ja dvd-soitinta ei ole kuin tietokoneessa.

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Itse hankin tulevaan autooni Blaukkarin Los Angeles-mp3 soittimen. Rattikalikka + piuhasatsi antennivahvarilla ja asennus noin 450 erkkiä.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Lupasin laittaa sen saksalaisen hintavertailusivun linkin. Tässä. Oikein kiva palvelu, jos haluaa tilata Saksasta.

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ostin lopulta JVC:n KD-LH7R-soittimen ja pelaa ihan mukavasti. Asennuksineen noin 250 Euroa. Ainoa ongelma on radiokanavien melko huono kuuluvuus. Radio Nova ja Ylen kanavatkin ottavat pahasti häiriöitä jo 60 kilometriä Tampereelta poispäin. Mahtaakohan vika olla soittimessa vai auton antennissa?

Viime viikkoina markkinoille on tullut paljon halpismalleja, eli alle 200:lla ja jopa alle 150:llä saa jo MP3-soittimen Suomesta...

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuulemani mukaan radion kuuluvuus on myös muissakin malleissa huono. Kun laittaa normaaliradion tilalle MP3-soittimen, kuuluvuus huononee selvästi ja taustalla on jatkuvaa rätinää. Jollain tämäkin on korjattava...

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta mihin ihmeeseen te tarvitsette radiota, jos ostatte varta vasten mp3-soittimen autoon? Sitä en halua edes tietää, miksi kuuntelette Novaa.

Itse en ole huomannut ongelmia tuon JVC:n radion kanssa. Toisaalta kuunteluni rajoittuu lätkäkierroksille ja silloinkin se tapahtuu kaupunkialueella. Tien päällä veivataan tarmolla rompuille poltettua musiikkia (oman levyhyllyn aarteista kerättyä tietenkin, joku tollo kuitenkin aikoo syyttää piratismista).

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Ossi
Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta mihin ihmeeseen te tarvitsette radiota, jos ostatte varta vasten mp3-soittimen autoon?

No minä ainakin ostin laitteen sekä radiona että MP3-soittimena. Jääkiekkokierroksen lisäksi tulee kuunneltua hieman muitakin kanavia, tosin Novan ei tarvitse kuulua, mutta periaatteessa sen pitäisi näin kalliilla laitteella kuulua hyvin. Tuntuu oudolta, jos radion ominaisuus on rätinä....

Nahkaparturi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiseeraan TuToa
Onkohan mahdollista saada MP3-soitinta autoon, jossa on integroitu CD/radio? En ole vielä tutkinut asiaa, joten tuli mieleeni onko täällä kenelläkään kokemusta moisesta?

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Ostin viime joulukuussa expertiltä JVC:n MP3 soittimen ja hintaa taisi olla noin 185euroa, ollut aivan helekutin hyvä! Suosittelen lämpimäsi miköki mahdollista.

Mikko-86

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tällä hetkellä on blaupunktin valencia mp34. Aikaisempi oli kanssa blaukkarin milano mp34, mutta tietenkin etupaneeli on tällä hetkellä luultavasti jossainpäin helsinkiä. Ihan hyvin tuollainen soitin on riittänyt kun hommaa vaan tarpeeksi hyviä härveleitä johtojen perään.

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Kertokaahan, viisaammat...

...mulla kun on tossa autonromussa sellanen vanha radiokasettisoitin-systeemi, enkä ihan varmana tuohon raatoon osta minkäänlaista soittopeliä enää. Niin että saisinkohan jotenkin kytkettyä mun kannettavan MP-3 soittimen siihen niin, että vois kuunnella oikein levyjä radio Cityn sijasta? Jos on mahdollista, niin auttakaa miestä mäessä. Minä kun en tekniikasta tiedä hölkäsen pöläystä, niin hienoa olisi jos apu löytyisi täältä.

Kiitos jo etukäteen, ystävät!

MMake

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
MusanMake kirjoitti:
...mulla kun on tossa autonromussa sellanen vanha radiokasettisoitin-systeemi, enkä ihan varmana tuohon raatoon osta minkäänlaista soittopeliä enää. Niin että saisinkohan jotenkin kytkettyä mun kannettavan MP-3 soittimen siihen niin, että vois kuunnella oikein levyjä radio Cityn sijasta? Jos on mahdollista, niin auttakaa miestä mäessä. Minä kun en tekniikasta tiedä hölkäsen pöläystä, niin hienoa olisi jos apu löytyisi täältä.

Kiitos jo etukäteen, ystävät!

MMake

Kannattaa huomioida myös Pioneerin P-sarjan mankat. Esim DEH-P3630 mankka toistaa mp3 levyt nopeasti ja sillä voi myös ohjata IPodia. Eli ei muuta kun vaikka 4 gigan podi hanska lokeroon ja ei tarvi paljoa levyjen vaihtoa miettiä. MAnkan hinta pyörii tällä hetkellä ihan suomessa 199,- paikkeilla...

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Pioneer DEH - 3600MP on ollut autossa kiinni reilun nyt reilun vuoden hinta oli n.250€ silloin.
Radio on suorastaan loistava tiellä liikkuessa on tullut useampia positiivisia yllätyksiä kuinka kauas eri asemat kuuluvat.
MP3 soitin soittaa kaikki MP3-levyt joissa on ollut muilla soittimilla ongelmia.
miinuksena voisi sanoa, että kauko-ohjainta ei ole tähän malliin.

Pioneeria kannattaa ainakin testailla radio on ainakin tuossa mallissa loistava ja eikä muissa ominaisuuksissa ole juuri valittamista.

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Jani82 kirjoitti:
Pioneer DEH - 3600MP on ollut autossa kiinni reilun nyt reilun vuoden hinta oli n.250€ silloin.
Radio on suorastaan loistava tiellä liikkuessa on tullut useampia positiivisia yllätyksiä kuinka kauas eri asemat kuuluvat.
MP3 soitin soittaa kaikki MP3-levyt joissa on ollut muilla soittimilla ongelmia.
miinuksena voisi sanoa, että kauko-ohjainta ei ole tähän malliin.

Pioneeria kannattaa ainakin testailla radio on ainakin tuossa mallissa loistava ja eikä muissa ominaisuuksissa ole juuri valittamista.

Tuo Pioneer kuulostaa melko kiinnostavalta voisi harkita vakavasti sellaisen hankkimista varsinkin kun radiotakin tulee kuunneltua.

Kaukosäädin on sellainen asia, jonka merkitystä en ole oikein hahmottanut autovehkeissä. Siis mitä ihmettä sillä tekee ajaessa, valaiskaa ihmettelevää?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy