Miten autosoittimet ovat kehittyneet viimeisen noin neljän vuoden aikana? Edellinen viesti oli tullut tähän ketjuun 13.02.2006.
Vieläkin pidempi aika on siitä, kun olen viimeksi itse ostanut autostereot. Siihen aikaan vasta odoteltiin Millenniumia ja kyseessä oli Sonyn MD-soitin (MiniDisc). Sen jälkeen olen mennyt niillä soittimilla, joita autoissa on sattunut olemaan. Luovuin kuitenkin rakkaasta autostani nyt syksyllä. Tällä hetkellä satunnaisessa käytössäni on "kulkuneuvo", jossa on vielä wanha kunnon kasettisoitin. Muutama legendaarinen C-kasetti 90-luvun puolivälistä löytyi, mutta nyt ajattelin sijoittaa yleiseen mukavuuteen.
Lähden autostereoiden ostossa liikkeelle käytännössä täysin nollasta, joten minkälaisia ratkaisuja nykyään on tarjolla?
Onko olemassa sellaista vaihtoehtoa, jossa olisi pelkkä radio sekä USB-liitin muistitikulle (tai MP3-soittimelle)? CD-soitin ei ole välttämätön, mutta olisi tietysti mukava lisä. MP3-levyjä toistavaa soitinta en oikeastaan haluaisi; parasta olisi, jos voisi toistaa musiikkia suoraan tikulta. Onko tällaista vaihtoehtoa olemassa?
Mainitaan nyt vielä tähän loppuun, että radiota tulee kuunneltua (Radio KLF ja Auran Aaltojen lätkälähetykset), joten radio tulisi olla. Ei myöskään kannata ehdottaa mitään kasettipesään työnnettävää MP3-liitintä wanhaan soittimeen, sillä nykyisessä ei toimi radio.