MP3-soitin autoon

• 7 083
  • 43

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
MusanMake kirjoitti:
...mulla kun on tossa autonromussa sellanen vanha radiokasettisoitin-systeemi, enkä ihan varmana tuohon raatoon osta minkäänlaista soittopeliä enää. Niin että saisinkohan jotenkin kytkettyä mun kannettavan MP-3 soittimen siihen niin, että vois kuunnella oikein levyjä radio Cityn sijasta? Jos on mahdollista, niin auttakaa miestä mäessä. Minä kun en tekniikasta tiedä hölkäsen pöläystä, niin hienoa olisi jos apu löytyisi täältä.

Kiitos jo etukäteen, ystävät!

MMake

semmoinen cd-soittimeen kytkettävä kasettiadapteri joka lykätään sitten siihen autoradion kasettipesään. Oli joskus Lidlissä myynnissä.

St. Pat

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NUFC, Les Canadiens
Clas Ohlsonilta joku merkitön (Soundmax) tekele 155 € sisältää mp3-toiston levyltä, secure digital/MMC-kortilta sekä USB-tikulta. Lisäsi RDS-radio ja cd-rw -toisto, niin ja tuikitarpeellinen kaukosäädin.

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
mp3-soittimen osto netistä

Laitetaan tämä tännekin jotta saisi tämän ketjun kautta vastauksia.

Eli nyt tarvittaisiin hyviä nettisivujen osotteita josta voi ostaa autoon stereot. mp3-soitin olisi hakusessa. Suositelkaa edullisia paikkoja. Suomenkieliset sivut plussaa, mutta englannillakin toki pärjää, Saksasta en ymmärrä mitään joten puhtaasti Saksan-kieliset sivustot voi jättää väliin. Kaipa tuolta Saksasta tai ylipäänsä ulkomailta moisen saa paljonkin halvemmalla(?)

Yhdessä olen jo käynyt (fi.nomatica.com), mutta lisäehdokkaita kaivattaisiin, jotta voisi vertailla vähän myös hintoja!

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jos omistatte kirjoittavan dvd-aseman niin kannattaa katsoa josko löytyisi dvd-soitin joka soittaa mp3:t dvd-rw:ltä. Itse olen alkanut jo kaipaamaan moista laitetta, vaikka alkuun luulin että kymmenkunta levyä autossa riittäisi ;)

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Itse ostin jo 3 vuotta sitten Citymarketista Medionin MP3-soittimen ja ihan hyvin on pelittänyt. Eilen käväisin kyseisessä lafkassa ja siellä oli myytävänä LC:n mp3-soittimia autoon. Hinta oli 99€. Eli halvallakin lähtee.

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
mjarkko kirjoitti:
semmoinen cd-soittimeen kytkettävä kasettiadapteri joka lykätään sitten siihen autoradion kasettipesään. Oli joskus Lidlissä myynnissä.
Hienoa! Kiitos ja syvä kumarrus! Pitääpä mennä hakemaan sellainen.

Nahkaparturi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiseeraan TuToa
Nahkaparturi kirjoitti:
Onkohan mahdollista saada MP3-soitinta autoon, jossa on integroitu CD/radio? En ole vielä tutkinut asiaa, joten tuli mieleeni onko täällä kenelläkään kokemusta moisesta?

Onkos kenelläkään kokemusta yllä mainitun ongelman ratkaisuun ns. FM-modulaattorilla? Käsittääkseni antennijohto ja esim kannettavan cd:n piuha yhdistetään modulaattoriin ja mp3:t soisi sitten integroidussakin vehkeessä.

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Onko kenelläkään kokemuksia VDO Daytona -nimisistä autostereoista? Itse olen ajatellut tilata CD 2304 MP3 -mallin ja olisi kiva kuulla jos jollakin olisi kokemuksia asiasta... Myös se kiinnostaa, millainen tämä VDO Daytonan RCS 5100 -infrapunarattikaukosäädin on ja onko siitä ajoturvallisuuden suhteen minkään valtakunnan hyötyä?

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Miten autosoittimet ovat kehittyneet viimeisen noin neljän vuoden aikana? Edellinen viesti oli tullut tähän ketjuun 13.02.2006.

Vieläkin pidempi aika on siitä, kun olen viimeksi itse ostanut autostereot. Siihen aikaan vasta odoteltiin Millenniumia ja kyseessä oli Sonyn MD-soitin (MiniDisc). Sen jälkeen olen mennyt niillä soittimilla, joita autoissa on sattunut olemaan. Luovuin kuitenkin rakkaasta autostani nyt syksyllä. Tällä hetkellä satunnaisessa käytössäni on "kulkuneuvo", jossa on vielä wanha kunnon kasettisoitin. Muutama legendaarinen C-kasetti 90-luvun puolivälistä löytyi, mutta nyt ajattelin sijoittaa yleiseen mukavuuteen.

Lähden autostereoiden ostossa liikkeelle käytännössä täysin nollasta, joten minkälaisia ratkaisuja nykyään on tarjolla?

Onko olemassa sellaista vaihtoehtoa, jossa olisi pelkkä radio sekä USB-liitin muistitikulle (tai MP3-soittimelle)? CD-soitin ei ole välttämätön, mutta olisi tietysti mukava lisä. MP3-levyjä toistavaa soitinta en oikeastaan haluaisi; parasta olisi, jos voisi toistaa musiikkia suoraan tikulta. Onko tällaista vaihtoehtoa olemassa?

Mainitaan nyt vielä tähän loppuun, että radiota tulee kuunneltua (Radio KLF ja Auran Aaltojen lätkälähetykset), joten radio tulisi olla. Ei myöskään kannata ehdottaa mitään kasettipesään työnnettävää MP3-liitintä wanhaan soittimeen, sillä nykyisessä ei toimi radio.

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miten autosoittimet ovat kehittyneet viimeisen noin neljän vuoden aikana? Edellinen viesti oli tullut tähän ketjuun 13.02.2006.

Itsellä vuoden 2008 auto alla, perusvarustuksin. Siinä CD-soitin lukee mp3-levyjä, eli yhdelle CD-levylle saa mahtumaan noin 10 albumia ja tottakai esittäjän ja kappaleen nimi näkyy ruudussa.

Lisäksi autosta löytyy vakiona AUX-liitin, siihen vain iPod kiinni ja musiikki kuuluu auton kaiuttimista - ilman FM-lähettimen häiriöitä.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
MP3-levyjä toistavaa soitinta en oikeastaan haluaisi; parasta olisi, jos voisi toistaa musiikkia suoraan tikulta. Onko tällaista vaihtoehtoa olemassa?

Kyllä on. USB-liitin alkaa löytyä jo varmaan suurimmasta osasta soittimia, ja on kyllä ihan ehdottoman kätevä ratkaisu.

James_M

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Laser, Jari Viuhkolan paluu, Kärpät
Joissakin soittimissa tikku tökätään suoraan etupaneelissa olevaan slottiin, joka ei ole erityisen esteettinen jos ei myöskään kovin käytännöllinen ratkaisu. Parempi ratkaisu on soittimen takaa lähtevä pitkä johto, jonka päähän tikku tulee. Ja tikun saa myös piilotettua paremmin.
Jos omistaa ipodin, niin sen kanssa on hankalampaa. Saattaa tarvita erillisen noin 100 euron adapterin ja sen jälkeen soitin tunnistaa ipodin. Pioneer-soittimissa toimii ainakin näin. Huippumalleissa saattaa olla suora ipodin ohjaus.
Itse päädyin ostamaan Clarionin soittimen, jossa usb-johto tulee soittimen takaa ja siihen saa suoraan kiinni joko tikun tai ipodin. Mitään adapteria ei tarvitse. Saatan olla väärässä, mutta Clarion lienee markkinoiden ainoa soitin, johon saa molemmat suoraan kiinni.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kyllä on. USB-liitin alkaa löytyä jo varmaan suurimmasta osasta soittimia, ja on kyllä ihan ehdottoman kätevä ratkaisu.
Joissakin soittimissa tikku tökätään suoraan etupaneelissa olevaan slottiin, joka ei ole erityisen esteettinen jos ei myöskään kovin käytännöllinen ratkaisu.
Estetiikalla ei tässä tapauksessa ole hirvittävästi väliä, kun tuo tapaus on muutenkin vain tapa päästä paikasta A paikkaan B. Itse asiassa juuri tuollaista "suoraan etupaneelissa olevaan slottiin" -tyyppistä ratkaisua tässä hainkin. Maalaisjärjellähän tuo on kaikkein kätevintä! Sanoit, että se ei ole kovin käytännöllinen ratkaisu. Miksi ei? Mitä huonoja puolia?

Pikaisesti tässä selailin noita vaihtoehtoja ja Bilteman valikoimasta löytyi. Tuotenumerot 24670 (radio ja USB) ja 24672 (radio, CD ja USB). Ensimmäinen karvalakkiversio maksaa 59e ja jälkimmäinen malliston huipputuote peräti 99e. Jos tuo vuodenkin toimisi, niin luultavasti kestäisi kauemmin kuin kulkuneuvo, johon se asennetaan. Onko kellään yhtään mitään kokemuksia noista Kamikaze-soittimista? Sen tiedän sanomattakin, että hyviä ne ei ole, mutta ajavatko asiansa?

Entä asennus? Oma-asennuskaan ei varmaan mitään ihmeellisiä kikkailuja vaadi, mutta vaihtaisiko jonkun pienen huoltopajan rasvanäppi tuollaisen wanhan soittimen tilalle vaikka Kossu-pullolla?

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Joissakin soittimissa tikku tökätään suoraan etupaneelissa olevaan slottiin, joka ei ole erityisen esteettinen jos ei myöskään kovin käytännöllinen ratkaisu.

Miten niin ei käytännöllinen? Voiko käytännöllisempää ratkaisua olla, kuin se, että tikku tökätään suoraan soittimessa olevaan USB-liittimeen ilman mitään johto hässäköitä?

Ainakin Alpinelta löytyy malleja alle 200 euron, joista löytyy CD-soitin, USB-liitäntä etupaneelista ja vielä Ipod-liitäntä piuhavirityksellä takaa. Kaikki on siis vakiona mukana, eikä mitään erillisia piuhoja tarvitse hankkia.

James_M

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Laser, Jari Viuhkolan paluu, Kärpät
Miten niin ei käytännöllinen? Voiko käytännöllisempää ratkaisua olla, kuin se, että tikku tökätään suoraan soittimessa olevaan USB-liittimeen ilman mitään johto hässäköitä?
Jos vaikka kesällä hätistelee ötököitä pois autosta, niin jossain vaiheessa aivan varmasti huitaisee myös siihen tikkuun ja saattaa rikkoa samalla jotain.

Mutta ennen kaikkea se, että toimii aikamoisena houkuttimena pitkäkyntisille. Jos ei aina ota sitä taskuun kun poistuu autosta. Vaikka tikku ei olisikaan kallis, niin piripäissään joku narkki saattaa innostua siitä ja rikkoo samalla muutakin.

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Omalta osaltani voin suositella tätä Sonyn soitinta: Sony MEXBT2700.EUR

USB tuosta puuttuu, mutta tuosta tuossa on Bluetooth mikä on hel-ve-tin kätevä keksintö. Handsfree toimii loistavasti ja musiikkia voi striimata suoraan puhelimesta.

Voin suositella.

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos vaikka kesällä hätistelee ötököitä pois autosta, niin jossain vaiheessa aivan varmasti huitaisee myös siihen tikkuun ja saattaa rikkoa samalla jotain.

Mutta ennen kaikkea se, että toimii aikamoisena houkuttimena pitkäkyntisille. Jos ei aina ota sitä taskuun kun poistuu autosta. Vaikka tikku ei olisikaan kallis, niin piripäissään joku narkki saattaa innostua siitä ja rikkoo samalla muutakin.

No nuo nyt voi laittaa ihan oman tyhmyyden piikkiin. Tietenkään sitä tikkua ei tarvitse jättää siihen näkösälle. Se on helppo napata siitä syrjään ja laittaa vaikka hanskalokeroon tai jonnekkin piiloon siksi aikaa kun on itse poissa.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En minä kyllä tiedä että mikä siinä on mukamas niin vaikeata jos se tikku on kiinni etulevyn slotissa? Minulla on pari vuotta ollut tikku siinä etulevyssä enkä ole kyllä vielä kertaakaan rikkonut mitään, eikä vorotkaan ole vielä siitä minun 10 euron Kingstonistani kiinnostuneet siinä määrin että olisivat anastamista yrittäneet. Helvetin paljon kätevämpää on kun sen tikun voi tökätä suoraan kiinni siihen etulevyyn eikä tarvitse onkia jostain lattiamattojen alta joka kerta kun haluaa lisätä tikulle musiikkia.

Ja jos elämä on kiinni siitä että soittimesta tököttävä muistitikku ei ole esteettisesti kaunis ratkaisu niin... voihan sitä tietysti sitten tehdä asiat vaikeamminkin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy