Morkkisketju

  • 30 121
  • 73

Stan Laurel

Jäsen
Suosikkijoukkue
kärpät
Tämä lähentelee vitutusketjua mutta morkkis on erikseen.
Eilen urputin vaimon esimiehelle että "mitää nää oikein tarkoitat?"
Hirveässä kännissä olin, myönnän, enkä tajua itsekään mitä tarkoitin. Lopuksi kaaduin baarin lattialle särkien pari tuopposta. Vaimo vittuilee. Morkkis. Selviän tästä kyllä......tai...ehkä.
 

Dante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tarpeellinen ketju. Palaan tänne heti, kun päästän morganin irti. Eli syssymällä.

"ei se ota, jos ei annakkaan" Rai rai.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Kyllä tämä kannattaa pitää auki ainakin meikäläisen seuraavaan känniin asti, tuntuu että alkaa kohta olemaan tarvetta siemaista parikymmentä olutta, ja sen jälkeen uskon että palaan myös asiaan !

Ps, Hyvä ketju !
 

ApZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Beijing Nordic Vikings
Loistava ketju!!!!

Vitutusketju sai vihdoin arvoisensa kilpailijan. Juuri nyt kapteeni Morgan ei ole kylässä, mutta eiköhän kaveri tule käymään viimeistään juhannuksena muistellessa aattoillan itsenihäpäisyjä.

"Kunnon krapula uskomaton morgan kuuluvat yhteen kuin kesä ja nuo vitun itikat" Vanha itäsuomalainen sanonta....
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Viestin lähetti Sniper
Jos ei ole kiltisti, saattaapi tulla morkkis - tä on selvää. Mutta mitäs se on, kun jälkeenpäin hakkaa päätä seinään siksi kun ei tehnyt syntiä?

Sama asia, eri aiheuttaja.
 

Redalert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Ozzy Osbourne,Black Sabbath
Minun morkkikseni liittyy viime lauantaihin 18.6. Silloin tuli taas hölmöiltyä oikein urakalla... Noh, joinpa kaljaa ja eikä siinäkään niin mitään, mutta lisäksi n. puoli pulloa ns.kolmio-yskänlääkettä. Ja voitte arvata, että olin aivan öööhhh...siis sekaisin. Sitten kun sekavuustila hieman hellitti, sain mania-kohtauksen. Istuin sohvalla ja vuoronperään istuin, nousin, istuin, nousin... Lisäksi juoksentelin ympäri asuntoani, kunnes vihdoin kohtaus hellitti. Seuraavana päivänä sunnuntaina olikin sitten heti morkkis ja outo olo. Joo, ja TIEDÄN, ettei viinalla ja lääkkeillä saisi leikkiä, mutta... Noh, onnekseni ei sattunut mitään vakavampia, kun olenhan jatkuvalla psyykenlääkitykselläkin maanis-depressiivisyyteni takia. Ja turha kai sanoakkaan, että depressiovaihe päällä. Sekin onneksi nyt parempi, mutta juuri lauantaina tuli taas kunnolla synkisteltyä ja ryvettyä itsesäälissä tms. Ja näin jälkeenpäin, NOLOTTAA JA KADUTTAA NIIN MAAN PERHANASTI ! Vieläkin... Höh, eikö sitä meikäläinen IKINÄ OPI !? Helvetin luupää, kele, tana !!!
 
Ennen olivat morkkiksetkin kunnollisia. Nykyään ei mikään tunnu enää missään.

Liekö syynä se, että olen oman häpeämiskynnykseni eri asteisilla vammailuilla jo niin korkealle nostanut, että kunnon morkkiksen hankkimiseen vaaditaan jo ihan järjettömiä tempauksia. Silloinkin harvoin kun morkkis nykyään iskee, on syynä se, että edellisenä iltana on kulunut ihan liikaa rahaa.

Edes juhannuksena erään hyvän tuttavani pahaa-aavistamattomille naapureille esitetty Great balls on fire -tulinäytös (housut kinttuihin ja ns. munakarvat liekkeihin sytkärillä, huutoa ja metakkaa) ei aiheuttanut morkkista.

Pitäisi varmaan huolestua. Oikea ja järkevä ihminen nimittäin varmaan tajuaisi katua tuollaista toimintaa.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
cosmic_rodeo:
no,no mitäpä sitä normaalia käytöstä katumaan! Normijuttuja tuommoset,älä huolehdi turhista.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Vieläkin Morgomerie päällä Juhannusta edeltävästä viikonlopusta. Silloin perjantaina tuli vedettyä järkyttävä Alcohol-OD stressaavan viikon perään. Muisti meni, oksennellu olin, nukuin kuulemma asuntolani aulassa penkillä. Itse muistan vain sen, kun heräsin ihan omasta kämpästä... Ja onneks vaikuttaa vielä vahvasti siltä, että kaikki mahdolliset kaverit ja tutut on mut jossakin vaiheessa iltaa tai yötä nähnyt.

En olisi uskonut, että näin voi vielä käydä, mutta voi näköjään.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Promilletekstiviestit & välilihakrampit

Varmaan monelle tuttu homma kännireissujen jälkeen/yhteydessä. Puhelut jäävät onneksi vähemmälle yleensä, mutta nuo tekstiviestit pahempia ovatkin. Siitä kun jää ikävä todiste toiselle osapuolelle.

Eikä silläkään niin väliksi olisi, jos enemmän tutuille kavereille näitä satelisi. Ongelman ydin ja suurin morkkiksen aiheuttaja on tietysti se, että kirjoitusvirheitä täynnänsä olevat rakkaudentunnustukset/iskuyritykset pääsevät aalloille aika usein kossupullon loppupuolella.

Vittu että hävettää.

http://www.kraklund.com/files/audio/Klamydia_Promillepuheluita.mp3
---

Toinen juttu kuuluisi kai johonkin bees&honey -palstalle, mutta pistetään nyt tänne. Sunnuntaiset vierailut vessan puolella nousivat oksentamisen osalta uudelle kiputasolle. Onko kukaan muu kokenut laattaamisen yhteydessä uskomatonta kramppausta tuossa nomanslandin hujakoilla?
 

Redalert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Ozzy Osbourne,Black Sabbath
Jälleen tuli todistettua äärimmäinen typeryyteni...Tuli hölmöiltyä niin rankasti, että hyvä kun eivät lähimmät ihmissuhteeni katkenneet törttöilyni takia. Tai hyvä, että yleensä olen hengissä... Suurkiitos siitä Luojalle or whatever !!
Noh, kaikki alkoi tuossa juhannus-aattona, vai oliko peräti jo torstai-iltana ja jatkui eiliseen saakka. Eli jälleen kerran leikin hengelläni alkoholin ja lääkkeiden sekoittamisella. Olin tosiaan noin viikon päivät ihan tolkku pois... Mielikuviakaan ei juurikaan tältä viikon ajalta ole. Tuli otettua alkoholia, yskänlääkkeitä, rauhoittavia... Ja senhän tietää, miten hullusti siinä käy. Vintti totaalisen pimeänä ! Luojan kiitos, mitään peruuttamatonta ei tapahtunut !! Mutta opin todellakin läksyni ns. kantapään kautta ! EN ENÄÄ IKINÄ sekoile viinan ja lääkkeiden kanssa ! Onhan melkoisen huolestuttavaa, kun eilen illalla putkeni päätyttyä otin päänsärkyyni ihan tavallisen Burana 400mg-tabletin, jota saa ilman reseptiä, niin menin JOPA SIITÄKIN tokkuraan ! Huh-huijaa, että sitä voi ihminen olla TYHMÄ !!! Depressio päällä tai ei, niin ei helvetissä tällaista PIDÄ IKINÄ tehdä ! Onneksi kuitenkin selvisin ja sain selvitettyä välini läheisienikin kanssa. Voitte vaan uskoa, kuinka minua kaduttaa ja nolottaa AIVAN KAMALASTI !! Ei enää IKINÄ tuollaista !! Pyydän tätäkin kautta erittäin paljon anteeksi, kaikilta, jotka joutuivat kärsimään minun äärimmäisen hölmöyteni takia !! ANTEEKSI !! Huh, kaipa tämä morkkiskin joskus lakkaa... Huh, huijaa...
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Redalert kirjoitti:
Jälleen tuli todistettua äärimmäinen typeryyteni...Tuli hölmöiltyä niin rankasti, että hyvä kun eivät lähimmät ihmissuhteeni katkenneet törttöilyni takia. Tai hyvä, että yleensä olen hengissä... Suurkiitos siitä Luojalle or whatever !!
Noh, kaikki alkoi tuossa juhannus-aattona, vai oliko peräti jo torstai-iltana ja jatkui eiliseen saakka. Eli jälleen kerran leikin hengelläni alkoholin ja lääkkeiden sekoittamisella. Olin tosiaan noin viikon päivät ihan tolkku pois... Mielikuviakaan ei juurikaan tältä viikon ajalta ole. Tuli otettua alkoholia, yskänlääkkeitä, rauhoittavia... Ja senhän tietää, miten hullusti siinä käy. Vintti totaalisen pimeänä ! Luojan kiitos, mitään peruuttamatonta ei tapahtunut !! Mutta opin todellakin läksyni ns. kantapään kautta ! EN ENÄÄ IKINÄ sekoile viinan ja lääkkeiden kanssa ! Onhan melkoisen huolestuttavaa, kun eilen illalla putkeni päätyttyä otin päänsärkyyni ihan tavallisen Burana 400mg-tabletin, jota saa ilman reseptiä, niin menin JOPA SIITÄKIN tokkuraan ! Huh-huijaa, että sitä voi ihminen olla TYHMÄ !!! Depressio päällä tai ei, niin ei helvetissä tällaista PIDÄ IKINÄ tehdä ! Onneksi kuitenkin selvisin ja sain selvitettyä välini läheisienikin kanssa. Voitte vaan uskoa, kuinka minua kaduttaa ja nolottaa AIVAN KAMALASTI !! Ei enää IKINÄ tuollaista !! Pyydän tätäkin kautta erittäin paljon anteeksi, kaikilta, jotka joutuivat kärsimään minun äärimmäisen hölmöyteni takia !! ANTEEKSI !! Huh, kaipa tämä morkkiskin joskus lakkaa... Huh, huijaa...

Hmm, ei siitä kauaa näytä olevan, kun viimeksi podit saman asian takia huonoa mieltä. Kannattaisikohan pikkuhiljaa jopa hakeutua ihan ammattiauttajan pakeille, jos tuo lopettamispäätös ei pidä muutamaa päivää kauempaa. Ja tämä ei siis ollut mitään *ittuilua.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Promilletekstiviestit

tuuski kirjoitti:
Varmaan monelle tuttu homma kännireissujen jälkeen/yhteydessä. Puhelut jäävät onneksi vähemmälle yleensä, mutta nuo tekstiviestit pahempia ovatkin. Siitä kun jää ikävä todiste toiselle osapuolelle.

Taas niin ajankohtainen omallakin kohdalla. Puhelinlaskustani noin 90 prosenttia teen kännissä, mutta se on hyvä, että 90 prosenttia ajasta en ole alkoholin vaikutuksen alaisena.

Tosin rahanmenohan on pienin murhe tässä erittäin turhassa "kännykänkäyttöä kännissä" -harrastuksessa, josta syntyvät minulle ylivoimaisesti pahimmat morkkikset.

Voi vittujen vittu taas!
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Pee kirjoitti:
Taas niin ajankohtainen omallakin kohdalla. Puhelinlaskustani noin 90 prosenttia teen kännissä, mutta se on hyvä, että 90 prosenttia ajasta en ole alkoholin vaikutuksen alaisena.

Tosin rahanmenohan on pienin murhe tässä erittäin turhassa "kännykänkäyttöä kännissä" -harrastuksessa, josta syntyvät minulle ylivoimaisesti pahimmat morkkikset.

Voi vittujen vittu taas!


Jätä puhelin kotiin ja piilota se niin hyvin ettet kännissä muista mihin sen laitoit.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
mtmela kirjoitti:
Jätä puhelin kotiin ja piilota se niin hyvin ettet kännissä muista mihin sen laitoit.

Just, tähän sopii Klamydian biisi promillepuhelut..

NIIN PIENIÄ MOKIA JA KÄDESSÄ NOKIA, MUISTISSA NUMEROITA...

Saatana kun sitä pitää olla kännissä asiaa kaikille, ja olla tyhmä niin tyhmä..ja niin tärkeää asiaa kaikille, wittu sanon minä..

Katselin tuossa taas puhelimen muistia viime yön jälkeen, kyllä on ollut taas kaikille asiaa. Onhan se kivaa herätä kuuntelemaan meikän örinää kello neljä aamulla..
 

Redalert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Ozzy Osbourne,Black Sabbath
mice kirjoitti:
Hmm, ei siitä kauaa näytä olevan, kun viimeksi podit saman asian takia huonoa mieltä. Kannattaisikohan pikkuhiljaa jopa hakeutua ihan ammattiauttajan pakeille, jos tuo lopettamispäätös ei pidä muutamaa päivää kauempaa. Ja tämä ei siis ollut mitään *ittuilua.
Jep, no hard feelings ! Ihan vaan tiedoksi, että en tuon tapauksen jälkeen ole juonut pisaraakaan alkoholia, enkä käyttänyt myöskään lääkkeitä väärin ! Joten tuskinpa tästä mihinkään AA-kerhoon tai vastaavaan menen ! Minulla vain tulee välillä näitä "sekoilukausia", jotka aina ovat sitten ohi menneet. Etenkin, jos masennun pahasti. Ja KYLLÄ, käyn maanis-depressiivisyyteni takia JATKUVASSA terapiassa, jossa puidaan myös noita ongelmia. Terapia, lääkitys (psykoosi-, masennus-, rauhoittavat lääkkeet) sekä läheisten apu ja tuki auttavat minua pitämään tämän päänuppini jotenkuten kuosissaan. En siis ole alkoholisti, vaikka suvustamme kyllä löytyy sitäkin. Aina, kun menee huonosti, sekoilen aikani ja puran pahaa oloani usein väärillä tavoilla. SIINÄ minulla on vielä paljon oppimista !
 

Dante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Titityy! Rupeaa syssy tulemaan. Mie ja morkkis myös. avaudun heti kun srelviän. Vitu
 

Steelers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins,
Redalert kirjoitti:
Jälleen tuli todistettua äärimmäinen typeryyteni...Tuli hölmöiltyä niin rankasti, että hyvä kun eivät lähimmät ihmissuhteeni katkenneet törttöilyni takia. Tai hyvä, että yleensä olen hengissä... Suurkiitos siitä Luojalle or whatever !!
Noh, kaikki alkoi tuossa juhannus-aattona, vai oliko peräti jo torstai-iltana ja jatkui eiliseen saakka. Eli jälleen kerran leikin hengelläni alkoholin ja lääkkeiden sekoittamisella. Olin tosiaan noin viikon päivät ihan tolkku pois... Mielikuviakaan ei juurikaan tältä viikon ajalta ole. Tuli otettua alkoholia, yskänlääkkeitä, rauhoittavia... Ja senhän tietää, miten hullusti siinä käy. Vintti totaalisen pimeänä ! Luojan kiitos, mitään peruuttamatonta ei tapahtunut !! Mutta opin todellakin läksyni ns. kantapään kautta ! EN ENÄÄ IKINÄ sekoile viinan ja lääkkeiden kanssa ! Onhan melkoisen huolestuttavaa, kun eilen illalla putkeni päätyttyä otin päänsärkyyni ihan tavallisen Burana 400mg-tabletin, jota saa ilman reseptiä, niin menin JOPA SIITÄKIN tokkuraan ! Huh-huijaa, että sitä voi ihminen olla TYHMÄ !!! Depressio päällä tai ei, niin ei helvetissä tällaista PIDÄ IKINÄ tehdä ! Onneksi kuitenkin selvisin ja sain selvitettyä välini läheisienikin kanssa. Voitte vaan uskoa, kuinka minua kaduttaa ja nolottaa AIVAN KAMALASTI !! Ei enää IKINÄ tuollaista !! Pyydän tätäkin kautta erittäin paljon anteeksi, kaikilta, jotka joutuivat kärsimään minun äärimmäisen hölmöyteni takia !! ANTEEKSI !! Huh, kaipa tämä morkkiskin joskus lakkaa... Huh, huijaa...

Kannattas varmaan vaihtaa vaik myssyttelyyn elät pitempään ku 10v.
 

Redalert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Ozzy Osbourne,Black Sabbath
Hoh, hoh... Olipahan kerrassaan " fiksu ja hyvä " vinkki... Tuo myssyttelyhän varmaankin auttaisi. Puukkoa vaan haavaan ja silleen... Menneet ovat menneitä ja virheistään oppii. Niinhän sen ainakin pitäisi olla, vai mitä ? Minun kohdallani tuon juhannuksen tienoille ajoittuneen toilailun suhteen ainakin kävi niin. Eli sen jälkeen EN ole pisraakaan alkoholia yms. ottanut ! Ihan vaan tiedoksi, mikäli kiinnostaa. Vaikka mitäpä se kenellekään edes kuuluu... It's my life ! Ja olisipa erittäin mielenkiintoista tietää, millä tavalla muut selviäisivät siitä, kun menettävät mielenterveytensä. Keväällä 2003 sairastuin ja se TODELLAKIN ON maanpäällistä helvettiä ! Heikoimmat olisivat jo varmaankin ns. vetäneet itsensä jojoon... Onneksi yleensä itsekin olen elossa. Olen tehnyt elämässäni paljon tyhmyyksiä, kuten me kaikki. Ja jokaisella on omat selviytymiskeinonsa suurissa ongelmissa, olivat ne sitten " vääriä " tai " oikeita ". Ei toisten valintoja voi mielestäni tuomita. En viitsi tässä jälleen kerran alkaa kertomaan koko sairastumis-stooriani, sehän muussa otsikossa jo kerrottu... Sen vain sanon, että elämäni sairastumiseni jälkeen (psykoosi, maanis-depressiivisyys) on ollut KAUHEAA HELVETTIÄ ! Sitä ei KUKAAN MUU voi täysin tajuta, millaista se on, ennenkuin itse tai joku lähipiiristä sairastuu psyykkisesti. IHAN KAIKEN joudut aloittamaan ns. alusta, yksin asumisen ja kaiken normaaliin elämiseen kuuluvan. Ne taidot katoavat hetkellisesti tai kokonaan ! Ja noin yleisesti ottaen voin sanoa, että olen olosuhteisiini nähden pärjännyt kuitenkin helvetin hyvin ! Ja kun en pärjää, niin sitten en. So what ! Helvetin rankkaa tämä on ja toivon, että te ns. " terveet " osaisitte täysin arvostaa terveyttänne ! Itse selviän elämästäni AINOASTAAN psyykenlääkkeiden, terapian ja omaisteni turvin koko loppuelämäni. Välillä maniaa, välillä depressiota ja kaikkea muuta mielen helvettiä. Ja välillä laitoshoitoa, joka etenkin suljetun osaston kohdalla on aivan kuin vankilassa olisi ! Tämä ei todellakaan ole mitään herkkua, vaan OIKEASTI TODELLAKIN MAANPÄÄLLINEN HELVETTI ! Joten toivoisinkin, etteivät muut, etenkään joilla ei ole kokemusta psyykkisistä sairauksista, tulisi minulle aukomaan päätään tekemisistäni tai valinnoistani ratkoessani ongelmiani ! Olisikin hyvä, jos voisimme vaihtaa hetkeksi osia, niin katsottaisiin, miten itse selviäisitte. Kyllä TÄYSIN HYVIN itsekin tiedän, että alkoholin yms. kanssa sekoilu ei kannata eikä ole fiksua, varsinkaan kun on jatkuvalla psyykenlääkityksellä. Kukapa meistä olisikaan täydellinen !? Tuon toilailuni jälkeen kyllä siis TOSIAANKIN otin opikseni, mutta tehty, mikä tehty. Enkä KOSKAAN voi olla takuuvarma mistään, mitä sairas mieli aikaan saa. MIKÄÄN ei ole takuuvarmaa yleensäkään elämässä ! Never say never ! Yritän luovia läpi elämäni ihan pikku askelin päivä kerrallaan, nappeja popsien ja hoidoissa käyden. Ja YRITÄN elää niin " hyvää " elämää kuin vaan pystyn. Mikä onkaan " hyvää " tai " oikeaa " tai " hyväksyttyä "??? Sen vain tiedän, että oma elämäni on yhtä valtavaa taistelua ja helvettiä ! Tällaista ei toivoisi pahimmalle vihamiehelleenkään ! Mutta PARHAANI yritän, se RIITTÄKÖÖN ! Ja jos jollekin ei kelpaa tai joku ei hyväksy, niin SO WHAT !!
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Redalertille asennetta, voimia ja tsemppiä ja Steelerssille elämänohjeena notta opetellaan lukemaan niitä viestejä, etenkin jos tuossakin Redalert jo kerkesi jälkeenpäin asioitaan kommentoimaan jo toiseen kertaan.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
To, pe ja la-illat meni viihteellä ja nyt on jo toista päivää morkkis, vaikkei mitään kamalaa ole (tietääkseni) tapahtunut. Muisti meni kahtena viimeisenä iltana eli kai tämä siitä johtuu.

Onkohan se niin, että nuorena voi sikailla niin paljon kun huvittaa eikä kaduta, mutta näin vanhempana katuu jo sitä että olisi voinut sikailla?
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
bisnesman kirjoitti:
To, pe ja la-illat meni viihteellä ja nyt on jo toista päivää morkkis, vaikkei mitään kamalaa ole (tietääkseni) tapahtunut. Muisti meni kahtena viimeisenä iltana eli kai tämä siitä johtuu.

Käy verkkopankissa katsomassa tilitiedot ja tsekkaa kännykkäsi soitetut puhelut/lähetetyt sms-viestit. Olo helpottuu kummasti.
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Yritin tässä huolelleni ketjua etsiä ja tämä tuntui kaikista sopivimmalta.
Mietin tänään olenko moraalisesti todella heikko ja huono isoveli kun käyn ostamassa yhdeksäsluokkalaiselle pikkusiskolleni ja hänen kahdelle kaverilleen kassillisen alkoholia?

Olen näin tehnyt aina kun on pyydetty, mutta tänään rupesin oikeasti pohtimaan asiaa, kun siskoni kaverin veli oli kieltäytynyt ostamasta tytölle juotavaa, liian suureen vastuuseen vedoten.

Eli jatkanko ostamista? Jos jatkan kannattaisiko ostaa vaan siskolle ja jättää kaverit hakikselle Tapiolan keskustaan?
Ja pitäisikö vielä rajoittaa ostosten määrää.
Tiedän kyllä että saahan se ne muutenkin, mutta mikä mun osuuden pitäis olla tässä hommassa?
 

BBT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Djurgårdens IF
Köntsä kirjoitti:
Tiedän kyllä että saahan se ne muutenkin, mutta mikä mun osuuden pitäis olla tässä hommassa?
Niin, viinat ne saa hankittua jostain jokatapauksessa..

Henk.koht. mielipide on: Jos ostat, niin ostat vain siskollesi. On parempi kun joku tuttu/sukulainen kullekin tytölle viinat hakee kuin tuntematon. Tiedätpähän ainakin sinä mitä siskosi tekee viikonloppuna. Ja määräänkin pystyt jollain tavalla vaikuttamaan.

Rajaa vastuusi siskoosi, hänen kanssaan voit mahdollsessa ongelmatapauksessa varmaankin keskustella asioista/juomisesta ym. Älä ota siskosi kavereita taakaksesi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös