Montako Facebook-kaveria?

  • 15 506
  • 67

Kuinka monta Facebook-kaveria?


  • Äänestäjiä
    346

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
52 kaveria joiden joukossa on myös Joulupukki Korvatunturilta, Koskenkorvapullo, Petteri Punakuono ja Aku Ankka.

No tällä hetkellä noita kavereita on rapiat 75 ja joukosta on pudonnut pois Aku Ankka.

Pyrin kyllä siihen, etten ihan kilpailemaan näillä kaverimäärillä ryhdy niin kuin joillakin on tapana vaan edes jollakin tasolla täytyy myös tietää tahi tuntea kutsumani kaveri ennen kuin sen kutsumaan menen. No joukosta löytyy pari hieman vieraampaakin, mutta vain pari. Niitä ihmettelen joilla on yli 200 kaveria. Onko kaikki tosiaan tuttuja vai onko joukossa myös näitä "kerran kadulla käveli vastaan"- tapauksia...
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Niitä ihmettelen joilla on yli 200 kaveria. Onko kaikki tosiaan tuttuja vai onko joukossa myös näitä "kerran kadulla käveli vastaan"- tapauksia...

Ei siinä mitään sen kummempaa ihmettelemistä tarvita, kun joillakin on vain laajempi kaveri/ystävyys-verkosto päässyt syntymään elämän varrella, joihin pidetään yhteyttä säännöllisesti. Itselläni löytyy pari täysin turhaakin, mutta tiedän kyllä tapauksia joilta löytyy yli 200 ihan kaveriksi tosielämässä luokiteltavaa ihmistä.
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Niitä ihmettelen joilla on yli 200 kaveria. Onko kaikki tosiaan tuttuja vai onko joukossa myös näitä "kerran kadulla käveli vastaan"- tapauksia...

Itselläni luku on 186. Joukossa on useita sellaisia ihmisiä, joiden kanssa ei tule juurikaan oltua yhteyksissä, eli vaihdettua viestejä tai muuta, mutta kiva on aina välillä katsella mitä ihmisille kuuluu, missä asuvat ja mitä tekevät. Ja senhän usein näkee Facebook-profiilista ihan ilman, että erikseen kysyy. Itselläni kaverilistaa on ainakin paisuttanut se, että elämän aikana on tullut pelailtua erilaisia joukkuelajeja ja opiskeltua sekä kotimaassa että ulkomailla. Äkkiä on lista ruvennut paisumaan, kun tuttuja asustelee ympäri Suomea ja vähän laajemmaltikin. Eihän näitä kavereita tosiaankaan kovin usein näe, jos koskaan, mutta kun esim. vaihto-opiskeluaikoina useamman kuukauden ihmisten kans biletti ja sitten bändi hajos, niin onhan FB juuri se väline, jolla nyt on kiva pitää yhteyttä.

Joku raja tietysti siinäkin, minkä verran elämän varrelta kavereita voi hyvällä omalla tunnolla sanoa tuntevansa niin hyvin, että Facebookiin haluaa kaverikseen. En osaa mitään absoluuttista lukua sanoa, mutta omissakin kavereissa on niitä, joille listan kasvattaminen on itseisarvo. Itselleni se ei sitä kyllä ole.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Lieneekö noita jotain 600. Mulla sitä määrää kasvattaa työkaverit, joka piiri on varmasti työstä johtuen poikkeuksellisen laaja, meikäläisen pitkä historia järjestöissä, opiskeluhistoria, monessa kaupungissa asustaminen jne. Voin sanoa kyllä tuntevani jotakuinkin kaikki, aktiivisesti en tietenkään pidä yhteyttä koko tuohon joukkoon. Minusta statuspäivityksiä on hauska tsekkailla, aika hyvin näkee missä ihmiset menevät. Itse lienen lisännyt noista ehkä kolmas-neljäsosan, kaikkia en kavereikseni todellakaan hyväksy.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vaille 60 taitaa olla. En oikein osaa tunkea kenenkään reviirille edes Facebookissa, vaan olen kutsunut vain muutamia tuttuja ystävikseni. Suurin osa on kutsunut meikäläisen, tunnen toki kaikki. Jos olisin aktiivisempi, olisi noita tuttuja helposti puolisentoistasataa, vanhoja lukio- ja opiskelukavereita, seurakuntajengiä sun muuta. Vaan rullaahan tämä näinkin.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
1037 kaveria näyttäis olevan. Viimeksi kun kirjoitin tänne, oli kavereita 787, eli tässä ajassa niitä on tullut n. 2,2 / päivä lisää. Enhän mä noista oikeesti tunne juur ketään, enkä juurikaan edes lisäile ketään, mutta tapahtumamarkkinoinnissa laajasta ystäväpiiristä on kyllä kiistaton hyöty.

edit: Jatkislaisia taitaa olla kavereissa n. 10 kpl.
 

TML

Jäsen
Rontti 300 löytyy. Ei jatkislaisia IMO.

Itse olen lisännyt ehkä 20-30 kaveria. Pari tuntematonta löytyy kavereista, joista yksi on hurja kärppäfani. Ainakin tilapäivityksien mukaan elämä on toisinaan melko rankkaa hänelle.
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
80-90 kaveria tuolla FB-listassa on. Ja joukossa ei ole näitä "Rauno Repomiehiä" ja "ex-tyttöystävän äidin serkkuja".

Ei se määrä, vaan se laatu..
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pari tuntematonta löytyy kavereista, joista yksi on hurja kärppäfani.

Mikä pointti on hyväksyä näitä tuntemattomia kavereiksi? Kavereiden ja ystävien lisäksi toki itselläninkin on listalla tapaamiani ihmisiä töistä ja siviilistä, sanottakoot näitä tutuiksi, mutta ihan tuntemattomia en hyväksy kaverilistaani.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Nada! Facebook on perseestä. Oikeassa elämässä melkein sama tilanne, koska olen melkoinen kusipää ihmiseksi.
 

TML

Jäsen
Mikä pointti on hyväksyä näitä tuntemattomia kavereiksi? Kavereiden ja ystävien lisäksi toki itselläninkin on listalla tapaamiani ihmisiä töistä ja siviilistä, sanottakoot näitä tutuiksi, mutta ihan tuntemattomia en hyväksy kaverilistaani.

No en nyt näe mitään haittaakaan jos joku välttämättä haluaa lisätä minut kaverikirjoonsa. Tosin molemmissa tapauksissa missä tuntematon on lisännyt minut, olen hyväksynyt ihan vain että näen kuka on kyseessä. Koska kaikkia en aina ole nimen perusteella tuntenut kun ovat lisänneet.

Enkä kyllä ole jaksanut myöhemmin poistakkaan heitä kavereistani vaikka en niitä tunnekkaan. Onko nämä pahoja eettisiä virheitä feispuukissa?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Onko nämä pahoja eettisiä virheitä feispuukissa?
No onhan turha sosiaalisuus ja tuntemattomiin ihmisiin osittainenkin tutustuminen suhteellisen epäilyttävää toimintaa. Ei huudella vieraisiin pöytiin jne.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
No onhan turha sosiaalisuus ja tuntemattomiin ihmisiin osittainenkin tutustuminen suhteellisen epäilyttävää toimintaa. Ei huudella vieraisiin pöytiin jne.
Niin, syntyessäänhän ei tunne vielä ketään, joten kaikki joita luulette kavereiksenne ovatkin itse asiassa tuikituntemattomia, tuttaviksi vilpillä luikerrelleita tyyppejä.

Onkohan Facebookissa ketään sellaista, jolla ei olisi yhtään kaveria? Niin suoraselkäiselle tyypille voisi vaikka tarjota kaljan.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko nämä pahoja eettisiä virheitä feispuukissa?

Enpä osaa sanoa, kun en varsinaista normistoa ole naamakirjassa havainnut, eikä tarkoitukseni sen puolen ollut tuputtaa omia arvojakaan, kunhan halusin tietää miksi joku niitä vieraita hyväksyy. Evilin näkökanta on sikäli kyllä hyvä, että tokihan uusia kaverteita *hoitoja* kavereita *hoitoja* voi naamakirjankin kautta saada, eli siinä mielessä lupaan kyllä itsekin hyväksyä jokaisen hemaisevan kimulin kaverikseni, jos vaan joku tulee kysymään. Mihin se tökää toiminto muuten on kadonnut?

evil kirjoitti:
Onkohan Facebookissa ketään sellaista, jolla ei olisi yhtään kaveria? Niin suoraselkäiselle tyypille voisi vaikka tarjota kaljan.

Jos tarjoat jotain hyvää olutta, niin voin sellaisen profiilin perustaa =)
 

TML

Jäsen
Mihin se tökää toiminto muuten on kadonnut?

Kyllähän tuo tökkää toimiton tuolta näkyy löytyvän. Heti kaverisi kuvan alla kolmantena tai neljäntenä kohtana.

Niin jäi aiemmin kirjoittamatta että olen kyllä hylännytkin kaveripyyntöjä jos noita feikki-henkilöitä on pyyntöjä tullut. Esim. näitä jonkun firman tai jonkun keksityn hahmon kaveripyyntöjä.

Mutta kun tosiaan usein näkee kaveripyynnön niin vaikka nimi on erikoinen niin kyllä hyväksymällä usein selviää mistä senkin henkilön tunnen.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Eipä noita ole tullut kovinkaan hirvittävästi lisää sitten viime viestin (?) eli nyt lukema on huikeat 53 kpl. Joista itse olen tainnut pyytää ystäväkseni/kaverikseni vain muutaman kappaleen, eli aika vaisua meninkiä tältä kantilta katsoen. En oikein osaa tyrkyttää itseäni ns. puolittujen ystäväksi tai sellaisten henkilöiden ystäväksi jotka olen joskus tuntenut. Ei sovi minun luontoon.

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös