Montako Facebook-kaveria?

  • 15 506
  • 67

Kuinka monta Facebook-kaveria?


  • Äänestäjiä
    346

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika yllättäviä noi äänestyksen tulokset, mutta tottakai ne selittyvät sillä, että tällaisiin kyselyihin osallistuvat enimmäkseen vain ne, joita tämä kyseinen asia eniten kiinnostaa, eli siis nörtit. Tuskin kukaan voi kuitenkaan kiistää sitä, että on enemmän tai vähemmän nörtti, jos facebookissa on esimerkiksi yli 30 nörttikaveria. Se tietenkin on jo äärimmäisen noloa jos nörttikavereita on sata tai jopa ylikin. Luulisi että siinä vaiheessa ihminen vaihtaisi kaveripiiriään. Mitään muuta tässä maailmankaikkeudessa en vihaa niin paljoa kuin nörttejä.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Tuskin kukaan voi kuitenkaan kiistää sitä, että on enemmän tai vähemmän nörtti, jos facebookissa on esimerkiksi yli 30 nörttikaveria. Se tietenkin on jo äärimmäisen noloa jos nörttikavereita on sata tai jopa ylikin. Luulisi että siinä vaiheessa ihminen vaihtaisi kaveripiiriään. Mitään muuta tässä maailmankaikkeudessa en vihaa niin paljoa kuin nörttejä.

Tämä oli jäätävä teksti. Eli siis ihmiset, esimerkiksi minä, joka pidän yhteyttä ulkomailla tapaamiini ja asuviin ihmisiin facebookin kautta olen nörtti? En kyllä todellakaan laske itseäni kuuluvaksi kyseiseen riemuryhmään, mutta silti minulla on yli 170 "naamakirja"- kaveria.
Millä sitä sitten pitäisi yhteyttä, jos ei facebookilla joka on varmasti maailman paras ilmainen yhteydenpito väline. Kun ei viitsisi esim. Thaimaahan ihan joka päivä soitellakaan.
Kai minä sitten vain olen nörtti ja tämä yö menee itsetutkiskelun merkeissä.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Nolla on täälläkin ja en edelleenkään keksi yhtään hyvää syytä miksi moiseen yhteisöön liittyisin.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
787

Osan porukasta olen aktiivisesti lisäillyt, vaikken kauhean hyvin tunne, osa porukasta taas on lisännyt minut vaikken heitä niin tunnekaan. Facebookkia käytän lähinnä mainostamiseen, joten mitään hirveän henkilökohtaista en sinne laita koskaan.
 

Raparberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho ja HIFK
En ole itse naamakirjassa esillä, eli minulla on toistaiseksi kaveripiiri puhelimen muistissa. Toisinaan tulee sähköpostiin jotain huttua että pitää laittaa omat tiedot koska joku on lisännyt minut kaveripiiriinsä. Voiko olla jonkun kaverina siellä vaikkei itsellä sivua olekaan? Toisaalta, paljonpa tuolla väliä.
 

mackeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
täysin epäoikeudenmukaiset munkkimaalit
20-30. Lähes kaikki löytyy myös puhelimen muistista.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Olisko niitä joku 93 at the moment. Kaikki on kuitenkin melko tuttuja ja sellasia joiden kanssa ollaan tekemisissä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Tällä hetkellä 64. Kaikki ovat sellaisia jotka olen tavannut myös livenä, toiset pari kertaa ja toisten kanssa on tullut tunnettua 20 vuotta tai enemmänkin, tai pikkusiskon olen tuntenut jo yli 30 vuotta :)
 

CaGe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En jaksa tarkistaa mutta ulkomuistista sanoisin että noin 120-150, joista noin 50% ovat täysin turhaan listalla mukana.

En itse kyllä käytä Facebookia melkein mihinkään muuhun kun tapahtumakalenterina ja parille valituille ystäville kirjoittamiseen, ulkomailla kun asustelevat. Tuli joskus laitettuu tuollainen ja mieli tekisi poistaa, jos ei koko FB niin ainakin suurin osa "ystävistä".

Kait tuo jollain tavalla voi olla ihan hyödyllinen ja joillekkin hauska mutta itse en kyllä tykkää vaikka olen moiseen alistunut. Mozilla Firefox selaimeen olen asentanut Facebook toolbaariin jotta tuota voi käyttää helpommin sillä, seikkailu niitten omille sivuille pistää vituttamaan. Sähköposti on parempi keksintö, mutta kun kaikki ei sitä käytä yhtä aktiivisesti niin on pakko tyytyä tähän tilanteeseen.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
97.

Noista turhia saattaa olla muutama, joita tuli lisättyä alussa. Lähes kaikki kuitenkin ihmisiä, joihin yritän pitää yhteyksiä yllä. Eniten lärväkirja avittaa yhteydenpitoa ulkomailla asusteleviin kavereihin.

Mikähän swiddu siinä muuten on, että tällaiseen keskusteluun pitää jokaisen ei-facebookilaisen tulla erikseen ilmoittamaan, että ei siihen ole ikinä liittynyt eikä liity.

Ei parempaakaan tekemistä?

Perustakaa nyt vielä Jatkoajan homot-keskustelu, niin jokainen tosimies voi käydä erikseen siellä ilmoittamassa, että "minä en vittu mikään homo ole eikä musta homoa ikinä tule".
 
Suosikkijoukkue
TPS
Näköjään 203 on luku tällä hetkellä.
Mikähän swiddu siinä muuten on, että tällaiseen keskusteluun pitää jokaisen ei-facebookilaisen tulla erikseen ilmoittamaan, että ei siihen ole ikinä liittynyt eikä liity.

Ei parempaakaan tekemistä?
Samaa olen itsekkin ihmetellyt. Minkähänlaisen haloon saisi aikaiseksi, jos kävisi esim. muiden joukkueiden ketjuissa kertomassa miten paska ko. seura on? Melkein yhtä mielenkiintoista toimintaa...
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
224 taitaa olla tarkka luku tällä hetkellä ja sanotaanko että 2% voidaan luokitella ns.turhiksi kavereiksi. Että suurin osa näistä ihmisistä on oikeasti tuttuja joihin pidän yhteyttä ja joihin törmään siviilissäkin.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Parker27 kirjoitti:
224 taitaa olla tarkka luku tällä hetkellä ja sanotaanko että 2% voidaan luokitella ns.turhiksi kavereiksi. Että suurin osa näistä ihmisistä on oikeasti tuttuja joihin pidän yhteyttä ja joihin törmään siviilissäkin.
Edellisen kanssa sama mutta 257 kaveria löytyy tällä hetkellä. Eipä tuolla lukemalla ole niin väliä, jotkut vissiin harrastuksenaan lisää niitä kavereita jos hyvä että tietää koko tyyppiä. Halu näyttää muka olevansa suosittu vai miks? :D
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
164 näyttää olevan eli joulukuusta on vähän noustu, milloin viimeksi taisin tänne kirjoitella.
Tosin liikaa vielä mukahauskojen testien tekijöitä, mutta onneksi Firefox-tekniikka pelasti eikä näe enää niitä hauskutteluja.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
62. Laatu korvaa määrän.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Yli 200, lähinnä koulu- ja harrastuspiireistä. Muutama Metropolis-tuttukin on, eivät ne siellä leipää pyydä.
 

akimoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Edmonton Oilers, JJK, Man C
275
 
45, tuosta luvusta olen about puolet lisännyt itse. Tuo luku kattaa kaikki, kelle on oikeastaan suuremmin asiaa. Muutama kaveripyyntö on laitettu, johon en ole vastannut mitään. Ennen se suurin munanjatke oli auto, nykyään lärvikirja; "Mulla on enemmän facebook kavereita ku sulla, oon kovempi jätkä". Mulla ei kuitenkaan ole mielenkiintoa frendata kenenkään kanssa tyyliin: "Moi, mitä sulle kuuluu, mulle kuuluu hyvää", jonka jälkeen hiljaisuus siihen asti, että seuraavan kerran kirjaudutaan.
 

hilapiste

Jäsen
Olen yksi niistä, jotka ei ole koskaan käyttänyt tätä Facebookia ja saapa nähdä tuleeko koskaan käyttämäänkään. Pidän silti tuota periaatteessa ihan hyvänä keinona pitää yhteyttä tuttuihin muiden kommunikointitapojen lisäksi. Se tuossa hiukan ihmetyttää, että onko tuo kavereiden määrä siellä Facebookissa jokin mittari vai miksi sitä kysellään, onko enempi jotenkin parempi vai? Tosielämässä kun en yleensä kysele ihmisten kavereiden/tuttujen määrää.
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
210. Muutama turha tosin. Kuten muutama isorintainen bimbo telkkarista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös