Mainos

Monennenko polven kannattaja olet?

• 2 107
  • 28

flatfoot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kirkkonummen Salamat
Jotkut jääkiekkojoukkueethan on perustettu
jo vuonna "miekka ja kirves", kuten joku täällä
hauskasti ilmaisee. Onkos JA-laisia, joiden koko
suku sukupolvien ajan on kannattanut samaa
jengiä? Ja vielä : Jos edelliseen vastaus on kyllä
ja itse kannatat muuta jengiä, miksi näin?

Oman stoorini kerron jos nyt jotakuta sattuu
kiinnostamaan..

Niin ja anteeksi mikäli tätä asiaa jo täällä on puitu..

Viimeksi muokattu:

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Toisessa polvessa. 4kk oli meikäläisellä ikää, kun ekaa kertaa olen tiettävästi Sportin pelissä ollut. Siitä lähtien..

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mihin jo viikko sitten "Miksi suosikkijoukkueesi on juuri se ainoa oikea joukkue sinulle?" -ketjussa viittasinkin, niin olen "Castillon" tavoin toisen polven, josta minä tosin käytän sanaa "hartia", JYP-kannattaja. Ihan nelikuisena ei minua Hippokselle toki viety, mutta pienenä kuitenkin.

Daniela

Jäsen
Olen kolmannen polven HIFK-kannattaja. Kuusivuotiaana olin ensimmäistä kertaa Nordenskiöldinkadulla katsomassa lätkämatsia. Vastassa oli Ässät, lopputulos 4-3. Matsista ostettu punainen, HIFK:n logolla varustettu lippu roikkuu edelleen seinälläni.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Olen jo kahdeksanneltatoista vuosisadalta asti erittäin arjalaista suomalaista sukujuurta, Kristoffer se paineli paatilla sitten tosta merivesistön poikki eikä lupaa kysellyt.

Mutta kuka oli silloin purren kapteenina? Kantoi isosti vastuuta, IMO.

Hei, kauanko Suomessa on pelattu jääkiekkoa?

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti goldenawe

Hei, kauanko Suomessa on pelattu jääkiekkoa?

Nahkatehtailija Yrjö Salminen toi TPV:n ja TaPan jääpalloilijoille Kanadasta jääkiekkomailat ja kiekon, heitti ne Näsijärven jäälle ja sanoi kuuluisat sanat: "Pelakkaa pojat!" Tapaninpäivänä 1926.

Itse olen kolmannen polven ilvesläinen.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Aito 1. polven Kerhofani

Niin, itse olen aito ja oikea 1. polven Kerhofani.

Isäni ei tajua jääkääkästä yhtään mitään ja äitikin oli lapsuudessani Lukon puolella, vaikka onkin ihan hämäläisiä.
Nyttemmin äippäkin tosin tajuaa kannattaa Kerhoa.

Olen siis juurettoman ajopuun lailla ajautunut Kerholeiriin.

Täältä tähän

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Tietääkseni vanhempani piut paut välittävät jääkiekosta, ja muistaakseni myös isovanhempani tekivät niin. Yksi veljistäni on jostain syystä hurahtanut Tapparaan, mutta onneksi hänen poikansa sentään tajuaa kannattaa KooVeetä. Itse olen aito 1. polven Kerhon kannattaja. Lapseni saavat ihan itse päättää suosikkijoukkueensa, tai sitten olla kiinnostumatta jääkiekosta.

Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti dude
Nahkatehtailija Yrjö Salminen toi TPV:n ja TaPan jääpalloilijoille Kanadasta jääkiekkomailat ja kiekon, heitti ne Näsijärven jäälle ja sanoi kuuluisat sanat: "Pelakkaa pojat!" Tapaninpäivänä 1926.

Kävi muuten helevetin hyvä tuuri, että sattui olemaan Tapaninpäivä eikä esimerkiksi Jussinpäivä!

Haukka68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tietääkseni olen toisen polven Tapparan kannattaja, isoäidiltä kun ei voi enään kysyä, mutta epäilen että ei ole ollut kiinnostunut kiekosta. Vaikka 1926 onkin ollut näsijärven jäällä kesät talvet.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Haukka68
Vaikka 1926 onkin ollut näsijärven jäällä kesät talvet.
1926 oli niin kylmää että järvi oli kesälläkin jäässä?

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
2. polven. Faija on inokas fani ja ottanut matseihin mukaan. Olisin kyllä kuulemma saanut itse valita, mitä joukkuetta kannatan, mutta hifk tuli valittua, kun luokan pojatkin sitä kannattivat.

flatfoot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kirkkonummen Salamat
Arvasinhan että joku menee pieleen, höh.
Nöyrimmät anteeksipyyntöni nimim. Kyösti
tästä virheliikkeestä ja muille riivamisesta!
Ja nyt kerron sitten kysymättäkin että oon
2.polven kannattaja. Molemmat vanhemmat
kannattaa Hifkiä jostain 60-luvun loppupuolelta
asti.Faijan voi sanoa olevan suht fanaattinenkin.
Jos Hifki pelaa hyvin,siltä menee yöunet
ja sama pätee jos ne pelaa huonosti. Itse
oon aivan liian passiivinen fani mutta kai
sekin päivä koittaa kun on mahdollisuus
käydä matseissakin.

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Toisessa polvessa tässä samaa seuraa kannatetaan. Isä kävi katsomassa 50-luvulla jo Palloseuran matseja urkkapuistossa. Eikä tässä koskaan ole tullut mieleen mitään muuta seuraa kannattaa.

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Itse olen suvun ainoa mustalammas. Meillä ei seuraa kuin miespuoleiset henkilöt kiekkoa ja olen heistä ainoa joka Tapparaa kannattaa, muut kannattavat Ilvestä. Voisin lyhykäisyydessään todeta olevani suvun ainoa jääkiekosta oikeasti mitään ymmärtävä henkilö.

Jos ihan tosissaan puhutaan, niin meillä on ollaan kannatettu enemmänkin tamperelaista kiekkoilua, kun varsinaisesti profiloitu sitä mihinkään joukkueeseen. Meillä ollaan kallellaan jompaan kumpaan, mutta mieluiten nähdään kummankin menestyvän liigassa. Ennen käytiin katsomassa tasaisesti kummankin pelejä, nyttemmin kun on oma perhe jne. tulee seurattua yhä enemmän vain Tapparan esityksiä

Haukka68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Ted Raikas
1926 oli niin kylmää että järvi oli kesälläkin jäässä?

Voi olla, muista sanonta , aika kultaa muistoja. Kun kuunteli mummun juttuja, niin vuosien varrella mökiltä oli kotiin matkaa 20 - 80 km, päivästä riippuen, tai muuta uskomatonta suurentelua.

Oma Tappara kannatus sai alkunsa helsingissä Nordensjköldinkadun hallista. Oltiin vanhempien kanssa katsomassa n. vuonna 1973 Hifk-Tappara, sanoin olevani iifkoon puolella, johon äitini totesi "et muuten ole" pienenä poikana jatkoin äitiä kunnioittaen "no Tapparan sitten".
Isäukon oli myöhemmin turha syöttää Ässä propakandaa, tosin sympatiat sinne, siis sekä isälle että Ässille.

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Re: Aito 1. polven Kerhofani

Viestin lähetti ervatsalo
äitikin oli lapsuudessani Lukon puolella, vaikka onkin ihan hämäläisiä.

No, tämä kertookin aika monesta asiasta ja paljon.

Mutta kolmatta polvea on täällä menossa..

Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Toisessa polvessa HIFK:ta kannatetaan ja isän polvella se kannattaminen alkoikin noin 4 vuoden ikäisenä. Itse asiassa ensimmäiset matsit on tullut nähtyä jo äidin vatsassa ;). Oikeasti olen Bluesin kannattaja kolmannessa polvessa, mutta ollaan siitä ihan hiljaa.

Viimeksi muokattu:

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti dude

Se oli Pyrinnön luistinrata Pyhäjärvellä. Näsijärvellä oli Visan "paana" jossa sielläkin pelattiin kiakkoa, jonkun tarinan mukaan jopa ennen tuota Tapaninpäivää.

Terveisin koo, toisen polven Tapparalainen

Van der Teemu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Dallas Mavericks, Manchester United, Klubi
1.polven Tepsiläinen.

Isäni ei ole minua ohjannut minkään joukkueen pariin. Nuorena isäni kannusti IFK:ta, mutta sanoo katuvansa sitä. Ässiä hän vihaa, koska ässä-pelaajat saivat aina baarissa parhaat naiset.

Että ei mitään sukutaustaa todellakaan. Paitsi Vaarini yritti nuoren aivopestä minua Lukon kannattajaksi siinä onnistumatta. Onneksi.

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Kolmannen polven tepsiläinen. Itse näin ensimmäisen matsini Kupittaalla 7-8 vuoden ikäisenä. Muistaakseni sellaista tilannetta ei koskaan tullut, että oltaisiin koko kolmikko oltu samaan aikaan pelissä, vaari kun vaikutti loppuikänsä Helsingissä.

Faija ei nykyään käy kuin satunnaisesti peleissä, mutta seuraa kyllä muuten lajia ja joukkueen edesottamuksia tarkasti. Käytännössä kun hänet näkee niin yleensä ensin kirotaan kaksi tuntia Tepsin pelaajahankintoja ja sen jälkeen (ehkä) jutellaan varttitunti muita kuulumisia. :)

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
2. polven Ässä-fani. Oma isäni kävi nuorempana katsomassa Ässien mestaruuspelit ja kertoi hallin olleen tupaten täynnä. Itsehän olin silloin vasta kasseissa.

Olen myöhäisherännäinen. Olin 12-vuotiaana (kausi 92-93) katsomassa ensimmäistä peliä omin jaloin, ja sille tielle jäin.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Täällä ollaan ensimmäisen polven Wings-faneja, vanhempiani ei kiekko suuremmin ole kiinnostanut - ei ainakaan siinä määrin, että olisivat fanittaneet mitään seuraa.

vlad.

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Re: Re: Aito 1. polven Kerhofani

Viestin lähetti L4E
No, tämä kertookin aika monesta asiasta ja paljon.

Sano jokunen, esim. kolme (3) asiaa, jotka sinulle tuosta selkeni?

Itse olen toisen polven Kerhon mies, tai miten se nyt sanotaan jos äiti on Tapparan "kannattaja" ja isä oikeamielinen.

Äitini perversio em. joukkuetta kohtaan on onneksi aika laimeaa, ja rajoittuu satunnaisiin kyselyihin, "mites tapparalla meni?". Jos vastauksena oli että voittivat, tulee samantien "Tappara on terästä, muut tulee kaukaa perästä". Toistohuumoria kai tämäkin, onhan kyseessä syntyperäinen turenkilainen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy