Moderaattorit

  • 3 002
  • 33

Durable

Jäsen
Taitaa Moderaattoreilta karata mopo...melkein joka ketjussa haastetaan riitaa, mutta nämä älykääpiöt eivät tee mitää.. taitaa Jatkoajan taru olla kohta lopussa
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
noh noh, taitaapi noiden riitelijöiden määrä olla loppujen lopuksi aika vähäinen....ja samoja nimiä tuntuu pyörivän kyseisissä tappeluissa. Eli saattaapi olla kyse vain yksittäisten nimimerkkien jo henkilökohtaisiksi muodostuneista kaunoista ym.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Taidan olla syyllistynyt tähän. Miksi modejen pitäisi puuttua asiaan jos sääntöjä ei rikota. Vai pitäisikö kaikkien hymistellä ja olla samaa mieltä asioista. Näinkin voidaan tehdä ja lasku voipi olla muutama miljardi Soneraeuroa. Sensuuri on demokratian kuolema.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Pieni kinastelu ja riitely ei minua niinkään haittaa, olisi itsekunkin hyvä kuitenkin pitää mielessä se, että asiat riitelevät eivät henkilöt. Siinä vaiheessa kun mennään henkilökohtaisuuksiin aletaan liikkua hyvän maun rajoilla.

Ehkäpä kuitenkin olisi hyvä muistaa hyvät tavat, ja pitää mielessä myös pienoinen harkinta viestien sisällön suhteen.

vlad#16.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ja kaiken hässäkän keskellä huikaisevaa siviilirohkeutta esittää nimimerkki Durable! Hallelujah. Virtuaalipalkinto JA:n Hannu Karpolle joka sanoo suoraan sen mitä muut vain ajattelee.

Vakavasti ajatellen: onko liian pitkä hellejakso pehmittänyt meitin päät? Rautakankia yritetään vääntää suoriksi, eikä vastakkaisia (eli omasta mielestä vääriä) mielipiteitä hyväksytä mielipiteiksi lainkaan. Muutama innokas nimimerkki haastaa riitaa ja eripuraa luulutavasti suurta mielihyvää siitä saaden - ja toisella puolella odotellaan kieli keskellä suuta syytä provosoitua. Loppujen lopuksi mukaan lähtee kaikki wannabe-uhoajat, jotka haluavat päästä oppi-isiensä suosioon. Lumipallona luokses pompin-pom.

Jos ajatellaan tuota case-Karalahtea. Varmaankin jokaisessa (ok, en ole jaksanut kovin paljon elämääni tuohon uhrata) ko aiheen postauksessa on totta ollut - ainakin toinen puoli. Kyllä vain te vääräuskoiset, myös niillä "toisilla". Ja eiköhän kaikki ymmärräkin tämän. Nyt kuuluu vain pelinhenkeen ymmärtää kaikki väärin jne.

Mutta siis loppujen lopuski. Ei tämä niin vakavaa ole. Kiekkokausi on jo startannut, ja kohta kinataan taas vanhaan tuttuun malliin turvallissita asioista. Malttakaa nyt vähän aikaa siskot ja veljet.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mietipä Durable itsekin voisiko sitä keskustelun tasoa sitten yrittää mahdollisesti nostaa?
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Eikös case Karalahti ole nimenomaan henkilöön kohdistuva hyökkäys. Toiset vaan kirjoittelee toinen silmä auki asioista. Jos minä hyökkään Myllylää kohtaan samassa ketjussa, kun todelliset wannabeet ovat ristiinnaulitsemassa Jereä, niin kuka on ollut asiaton. Sieltä voi aina napsia asiattomuuksia ja kumota ne omilla mielipiteillään. Modejen itkeminen taustajoukoiksi on jatimaticin heittämistä jorpakkoon. Erilaisia provosoiviakin mielipiteitä kutsutaan keskusteluksi, ei välttämättä pelkästään riidan haastamiseksi.
 

KIME 44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Barca, ManUtd
Olen sitä mieltä että tossa Karalahti ketjussa moderaattorit
ei kyllä ole ollut hereillä ja sinne on saanut kirjoittaa ihan
mitä lystää modejen siihen puuttumatta enkä tarkoita tällä mitään mielipide eroja vaan täysin väärän "tiedon" ja huhujen levittelyä.
Mutta se että mennään kaikkien nähden paljastamaan
täällä toisten henkilöllisyyksiä rikkoo jo intimiteetti suojaa
ja se on minusta todella huono juttu joka vielä saattaa kaataa
koko saitin jos sama meno jatkuu.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Luuletteko te random-suunpieksäjät ihan oikeasti, että moderaattorien toiminta perustuu jokikisen keskustelun seuraamiseen aktiivisesti? Siis että joka ikisestä provosta lankeaa pelikielto? Ei se vaan niin toimi, että jos joku on eri mieltä itsensä kanssa vaikka kuinka kipeästä asiasta, niin että siitä laitetaan automaattisesti hyllylle. Ensin pitää tarpeeksi monen laittaa palautetta asiattomasta kommentoinnista, sitten vasta tuomioistuin langettaa tuomion. Täällä tapahtuu ihan varmasti kulissien takana hyvin paljon asioita. Kaikista ei vaan jokaiselle lukijalle tule tiedoitetta.

Mitä tulee tuohon monen ihmettelemään HPK-ketjun case-Santalaan ja uhattuun jouluun asti ylettyvään pelikieltoon, niin minä ainakin otin sen huumorilla. Siinäkään ei hutkittu ennen tutkimista, vaan pikemminkin ladattiin ns. vastapalloon. Moderaattoreiden pelikieltouhkaus ylettyi jouluun asti, aivan kuten huhuttu loukkaantuminenkin. Todellisuudessa pelikielto tuskin olisi ollut paria viikkoa pitempi, mikäli uutinen olisi ollut puhdas ankka. Täälläkin moni oli jo lynkkaamassa moderaattoreita, vaikka edes pelikieltoa ei annettu. Hävetkää.

Ja enhän minä oikeasti mitään näistäkään asioista tiedä, kunhan spekuloin.
 

Tuamas

Jäsen
Ainoat viestit mitkä minua Case-Karalahteen liittyvässä keskustelussa haittasivat, olivat nämä joissa täysin vailla tietoa & perusteita leimattiin Karalahti kokaiininkäyttäjäksi ja aktiiviseksi huumeidenkäyttäjäksi. Onneksi pahimmat viestit on jo poistettu ja jäljelläoleva keskustelu on pysynyt hyvin sääntöjen puitteissa (lukuunottamatta muutamaa purkausta).
Tämän Karalahti-ketjun alkua lukuunottamatta on moderaattoreiden toiminta ollut linjanmukaista, asiallista sekä muutenkin toimivaa.


Mitäs minä itsestäänselvyyksiä kirjoittelen, noh kai sitten poistan tämän kun laskuhumala on ohi.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Moderaattorit yrittävät varmaan tehdä parhaansa pitääkseen omalta osaltaan keskustelun tasoa yllä. Aina se ei kaiketi ole helppoa heillekään, sillä myös moderaattorit ovat ihmisiä eivätkä erehtymättömiksi ohjelmoituja robotteja.

Eri mieltä oleminen ja pieni kinastelu ovat palstalla yleensä ihan paikallaan, sillä tuskin syntyisi kovin kummoista keskustelua, jos kaikki olisivat kaikesta aina tismalleen samaa mieltä. Joskus tunteet kuumenevat vielä tavallista enemmän ja miekat kalisevat oikein kunnolla. Henkilökohtaisuuksiin ei silti tarvitsisi sortua, vaikka oltaisiin rajusti eri mieltä. Joskus ihminen vain lipsahtaa tässäkin asiassa, inhimillinen kun on.

Kirjoittajat moittivat moderaattoreiden linjaa milloin liian tiukaksi milloin taas liian lepsuksi. Tuskin sen linjan vetäminen mikään maailman yksinkertaisin asia on, kun miettii tämän keskustelupalstan monimuotoisuutta ja käyttäjien määrää ja erilaisuutta. Mielenkiintoista olisi myös pohtia, kuinka monta kertaa kirjoittajat moittivat tai kiittävät moderaattoreita ihan puhtaasti omasta näkökulmastaan. Mikä käy minulle käyköön myös muille ja toisinpäin. Aika inhimillistä myös tuo.

Loppujen lopuksi kukaan meistä kirjoittajista ei kuitenkaan voi vaikuttaa palstan tasoon kuin omalta osaltaan eli sillä, miten itse keskustelee. Vastuutaan omista tekemisistään ei voi sysätä muille kirjoittajille sen paremmin kuin moderaattoreillekaan.
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Viestin lähetti Everton
Mietipä Durable itsekin voisiko sitä keskustelun tasoa sitten yrittää mahdollisesti nostaa?

No, eiköhän keskustelun taso nouse, kun kausi alkaa. Toivottavasti ainakin. Kesä on aina paskamaista aikaa, pelataan vaan jotain potkupalloa :)
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Tämä saattaa olla hiukan OFF-TOPIC, mutta onko Flonaldo moderaattori? mä oon saanu semmoisen ajatatuksen, mutta nyt hänelle oli mätkäisty viikon panna.
 

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti Jaska85
Tämä saattaa olla hiukan OFF-TOPIC, mutta onko Flonaldo moderaattori? mä oon saanu semmoisen ajatatuksen, mutta nyt hänelle oli mätkäisty viikon panna.

Kyllä ja tuolla NHL-puolella kirjoittaa itse ennen huilin aloittamista.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Flonaldo on moderaattori mutta ei se estä pelikieltoa.

Tosin itse näen asian hieman ristiriitaisena:
Toisaalta F:n pelikielto voidaan tulkita tällaisena "hei katsokaa nyt, kyllä modetkin saavat pelikieltoja älkää enää urputtako"-temppuna jolla pyritään enemmänkin vain imagonkohotukseen.
Eli tavallaan koska F itsekin sanoi että aikoo mahd. vaihtaa nimimerkkiä niin pelikielto voi olla pelkkä kosmeettinen tapa lakaista ongelma maton alle...

Toisaalta pelikiellotta jättäminen olisi aiheuttanut mahdollisesta suurta vastustusta joten...


Ehkä pitänee vain sitten pitäytyä siinä ajatusmallissa että F, tai kuka tahansa muu moderaattori, voi saada pelikiellon kuten muutkin JA:n kirjoittajat. Ilman mitään sen suurempia politikointeja siis.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Moderoinnit hoidetaan pääsääntöisesti tiiminä ja huomautukset/pelikiellot annetaan Moderaattorit-nimen alla. Moderaattorit kirjoittavat muissa asioissa palstalle omalla nimimerkillään tavallisen keskustelijan osassa, ja heitä koskevat samat säännöt kuin muitakin. Tämä oli sitä paitsi jo toinen kerta kun moderaattori laitettiin pelikieltoon, keväällä tsei_tsei kärsi viikon pannan.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Ongelma muodostuu lähinnä siitä että Flonaldo on palstan aloittajia. Eli ensimmäisiä moderaattoreita. Olenkin huomannut, että aina modeja vastaan hyökätessä, juuri Flonaldoa syytetään kaikesta. Lähinnä siiis hänen aina kirjoittaessaan ajatellaan moderaattorin kirjoittavan ja näin häntä vastaan myös hyökätään, jne. Olisi se kai stressaavaa teistäkin, jos aina teidän sanoessa jotain ns. puolueellista tokaistaisiin "kylläpäs palsta on puolueellinen", jne.

Itsekkin arvostelen palstaa yleisesti aika-ajoin, mutta kyllähän on aika turha lähteä syyllistämään yhtä henkilöä. Tai alkaa henkilökohtaisuuksiin mennä joka kerta kun Flonaldo(tai moderaattori) puhuu jostain.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti Pete 62
Eikös case Karalahti ole nimenomaan henkilöön kohdistuva hyökkäys. Toiset vaan kirjoittelee toinen silmä auki asioista. Jos minä hyökkään Myllylää kohtaan samassa ketjussa, kun todelliset wannabeet ovat ristiinnaulitsemassa Jereä, niin kuka on ollut asiaton. Sieltä voi aina napsia asiattomuuksia ja kumota ne omilla mielipiteillään. Modejen itkeminen taustajoukoiksi on jatimaticin heittämistä jorpakkoon. Erilaisia provosoiviakin mielipiteitä kutsutaan keskusteluksi, ei välttämättä pelkästään riidan haastamiseksi.

Se kohta missä sinä mainitsit Myllylän, ei ollut hyökkäys Myllylää kohtaan. Se oli hyökkäys ja provokaatio niitä ihmisiä vastaan jotka asuvat sinun mittapuun mukaan periferiassa. Ja asiattomuudesta, jos viesti alkaa "nää maakuntien kusipäät" tjsp. niin kuka on asiaton?

"Toiset vaan kirjoittelee toinen silmä auki asioista"

No sinähän osoitatkit suurta objektiivisuutta näillä upeilla, verbaalisilla, komenneteilla.
Käy nyt hyvä mies lukemassa kirjoituksesi uudestaan ja mieti...
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Niin, itse olen sitä mieltä, että hyvinhän täällä on järjestys säilynyt, Moderaattorit potkivat pahimmat häiriköt (ja HPK:n solvaajat*) pois.

Itse asian tiimoilta sanoisin näin, että kannattaa aina muistaa, että joka pikku provosoinnista ei kannata provosoitua. Olet heti hävinnyt sanansäilän kalistelun jos provosoidut.

*Tapaus "Jatkoajan väitetty Kerhomafia" ;)

Täältä tähän
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kevät tulee melko säännöllisin väliajoin. Ja täysikuu, ja joulu, ja talvi. Vaikkakin viimeiseksi mainittu tulee tiettyyn osaan maatamme aina täysin yllättäen marras-joulukuussa. Ja melko säännöllisin väliajoin tulee esiin myös epäilyjä moderaattoreiden kyvyistä ja haluista valvoa keskustelua ja puuttua epäkohtiin. Lähes aina näihin epäilyihin liittyy syytökset puolueellisuudesta.

Näihin epäilyihin ja spekulaatioihin on annettu vastaus ties kuinka ja monta kertaa. Parhaimman, selkeimmän ja perusteellisimman vastauksen on antanut nimimerkki Muksu. Siitä vaan hakukone laulamaan ja kysymyksiä vastauksiin etsimään. Taatusti löytyy, jos niin haluaa.

Mielestäni on yksi asia, johon moderaattorit voisivat kiinnittää enemmän huomiota. Ja se yksi asia on henkilökohtaisuuksiin meneminen. Liian moni siirtyy henkilökohtaisuuksiin sillä hetkellä, jona lukee omasta mielipiteestään eriävän mielipiteen. Ei ole väliä, onko eriävä mielipide perusteltu vai ei. Sen kirjoittaja on aivan varmasti idiootti, kirjoittajan kotipaikka on paska ja kannattama joukkue - jonka nimi väännetään johonkin ala-astehuumorin sääntöjen mukaiseen muotoon - divaritasoa. Rakentavaa keskustelua, eikö totta? Ja mitenhän helppoa tällaisen keskustelun valvominen mahtaa olla, kun keskusteluja on samanaikaisesti käynnissä kymmeniä? Ei ole helppoa ei, joten sikäli nykytilanteen ymmärtää.

Sitten ihan sellainen pikku ehdotus, jonka jokainen voi ottaa niin tosissaan kuin haluaa. Olisiko mahdollista, että keskustelun tason nostamista ei jätettäisi pelkästään moderaattoreiden harteille?
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Juuri näin, taso ja palstan meininki riippuu kirjoittajista itsestään. Nämä samat keskustelut pulpahtavat pintaan jokaisella foorumilla aika-ajoin ja toistaiseksi en ole löytänyt yhdestäkään tällaisesta debatista muuta lopputulemaa, kuin sen että homma on täysin kiinni kunkin omista asenteista näitä keskusteluja kohtaan.

Itse korostaisin tätä keskustelu-sanaa. Väittely ja inttäminen piristävät liian harmonista kirjoittelua, mutta silloin kun siitä tulee itsetarkoitus (ja siinä mennään vielä henkilökohtaisuuksiin) onkin narut karanneet käsistä jo aikaa sitten.
 

acidjam

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan
Viestin lähetti Designer
Sitten ihan sellainen pikku ehdotus, jonka jokainen voi ottaa niin tosissaan kuin haluaa. Olisiko mahdollista, että keskustelun tason nostamista ei jätettäisi pelkästään moderaattoreiden harteille?

Niin no. Miten tämänkin vääntää - eihän keskustelun tason nostamisen pitäisi olla pelkästää moderaattoreiden harteilla. Väärin: sen ei pitäisi olla pätkääkään moderaattoreiden harteilla, vaan tason nostaminen pitäisi lähteä palstalaisista itsestään.

Moderaattori, aivan kuten erotuomari, päätuomari tai poliisi on parhaimmillaan - ja on onnistunut hommassaan parhaiten silloin, kun hänen ei tarvitse tehdä yhtään mitään.

Ikuisuuskysymys.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös