MM-kisojen mediaoikeudet MTV Oy:lle

  • 824 005
  • 2 480

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ja viime vuoden tapaan Mertarannan selostuksesta pitää maksaa. Mulle ihan sama sinäänsä, mutta ilmaiskanavilla kumminkin selostaa joku Saukkonen niin pitää miettiä investointia. Tai jättää kisat kattomatta.

MTV3:n ilmaispuolen selostajat (Saukkosta lukuunottamatta) peittosivat ainakin viime vuonna Mertarannan selkeästi.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Ainut harmi tuossa ilmaiskanava vs. maksullinen palvelu on se, ettei muiden maiden pelejä näe ilmaispuolelta. Senpä takia viime vuonnakin ostin katsomo-palvelusta jonkunnäköisen MM-kisa -paketin ja pistän harkintaan tänäkin vuonna. Selostaja merkitsee itselle hyvin vähän kun Mertaranta vs. muut tasoero on kaventunut niin paljon ettei kukaan voita mitään tai ketään.

Viimeinen on ihan oma mielipide.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Entäs muuten olympialaisten jääkiekko. Eikös se ole kuitenkin Ylellä?

Mennäänkö silloin parivaljakolla Juusela/Väisänen vai vuokraako yle Mertsin vähäksi aikaa?
 

Aleksandros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Entäs muuten olympialaisten jääkiekko. Eikös se ole kuitenkin Ylellä?

Mennäänkö silloin parivaljakolla Juusela/Väisänen vai vuokraako yle Mertsin vähäksi aikaa?

Yleltä tulee olympialaiset kokonaisuudessaan, joten varmaan sitten kehitellään joku uusi nimi selostamaan lätkää. Mielenkiinnolla odotan tuota valintaa.

Mertarannan lainapestiin en usko, koska myös Lontoossa otettiin Mertsin tilalle Juusela selostamaan yleisurheilua ja ihan hyvin toimi. Tosin Mertarannan pesti kai päättyy tämän vuoden jälkeen Maikkarilla, joten saapa nähdä sitten.
 
Suosikkijoukkue
KK
Yleltä tulee olympialaiset kokonaisuudessaan, joten varmaan sitten kehitellään joku uusi nimi selostamaan lätkää. Mielenkiinnolla odotan tuota valintaa.

Mertarannan lainapestiin en usko, koska myös Lontoossa otettiin Mertsin tilalle Juusela selostamaan yleisurheilua ja ihan hyvin toimi. Tosin Mertarannan pesti kai päättyy tämän vuoden jälkeen Maikkarilla, joten saapa nähdä sitten.
Eikös Mertaranta ole freelancer tätä nykyään. Eli mielestäni on tehnyt Maikkarin kanssa sopimuksen vain MM-kisoista? Joten miksi ei menisi, jos Yle tarjoaa, selostamaan Sotshiin?
 

Noma

Jäsen
Eikös Mertaranta ole freelancer tätä nykyään. Eli mielestäni on tehnyt Maikkarin kanssa sopimuksen vain MM-kisoista? Joten miksi ei menisi, jos Yle tarjoaa, selostamaan Sotshiin?

Kovasti selostaa kyllä Maikkarin kanaville myös EHT-pelejä, hiihtoa ja yleisurheilua. Voihan noita kaikkia tietenkin tehdä freelancerinakin, mutta aika sitoutunut on sinne suuntaan.
 

Komisario Fix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Jazz
Mennäänkö silloin parivaljakolla Juusela/Väisänen vai vuokraako yle Mertsin vähäksi aikaa?

Jos tuollainen vuokraaminen on jotenkin mahdollista, niin Ylen pitäisi ehdottomasti unohtaa Mertsi ja yrittää kalastaa Antti Mäkinen selostamaan olympialätkää. Tällaisen skenaarion toteutuessa, veikkaisin että Anteroa ei enää parin matsin jälkeen pahemmin haikailtaisi selostamaan.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Jos tuollainen vuokraaminen on jotenkin mahdollista, niin Ylen pitäisi ehdottomasti unohtaa Mertsi ja yrittää kalastaa Antti Mäkinen selostamaan olympialätkää. Tällaisen skenaarion toteutuessa, veikkaisin että Anteroa ei enää parin matsin jälkeen pahemmin haikailtaisi selostamaan.

Antti Mäkinen jos saataisiin selostamaan olympialätkää niin veikkaisin että virallisen sinivalkoisen äänen titteli siirtyisi suoraan Mäkiselle. Huikea selostaja joka tietää lätkästä aivan helvetisti.

-Tinke
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Nykyisessä elämäntilanteessa joudun väijymään ison osan matseista netin kautta. Toki on kaikenmaailman poppakonsteja millä tuon voisi nähdä ilmaiseksi mutta vaivattomuuden takia haluaisin ostaa tuon katsomopaketin millä näkee kaikki 64 ottelua suorana. Paljonkohan tuolla on hintaa?
Viime vuonna tuo taisi olla 28 euroa jos tilasi ennakkoon ja hinta ei todellakaan ollut paha. Sillä sai kaikki matsit loistavalla laadulla ja studioilla.
37 euroa näyttää olevan leijonakausi mutta tuleekohan MM-kisoihin oma paketti viime vuoden malliin?
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Eipä tuo meikäläistä haittaa, parempi näin, vaikka futis jäänee hieman paitsioon.

No ei futista taida juuri yhtään pystyä näyttämään jos MAX1 kanava näyttää 24/7 lätkää ja kun kaikki pelit näytetään niin MAX2 näyttää myös melkein koko ajan lätkää.

Kaikesta huomaa että tämä MTV:n touhu on kaatumassa omaan mahdottomuuteensa, tai sinne on vain hamstrattu liikaa ja liian kallista kamaa ja liian suurilla panostuksilla mentiin hommaan ja nyt joudutaan tekemään jo nopeasti merkittäviä leikkauksia.

Futistahan ei enää tuotantokustannusten takia niin paljon näytetä, vaikka kanavatilaa olisikin, leikataan 24/7 kiekkokanava (joka jossain määrin takasi sen että kisojen aikana voidaan näyttää muutakin kuin MM-lätkää) ja Hockey Night ohjelma unohdettiin yhden kauden jälkeen.
 

Pietilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Caps
Jos tuollainen vuokraaminen on jotenkin mahdollista, niin Ylen pitäisi ehdottomasti unohtaa Mertsi ja yrittää kalastaa Antti Mäkinen selostamaan olympialätkää. Tällaisen skenaarion toteutuessa, veikkaisin että Anteroa ei enää parin matsin jälkeen pahemmin haikailtaisi selostamaan.

Ei herranjumala ikinä mitään Antti Mäkistä selostamaan mm-kiekkoa. Vauhdikkaaseen nhl-kiekkoon suomalaisittain juuri ja juuri istuu, mutta henkilökohtaisesti en jaksa kyllä kuunnella alkusarjan Suomi-Nigeria matsissa yhtään kertaa herran "Mitä minä olen sanonut, En nyt halua toistaa itseäni mutta monta kertaa olen sanonut, Olen sanonut monta kertaa"-jauhamisia. Eikä kiinnosta kuulla kesken Suomen pelin kuka on Antin mielestä suomen kautta aikojen paras maalivahti, koska Jonne Lempäälästä sitä on kysynyt twitterissä. Vähemmän hehkutusta ja omia mielipiteitä, ja enemmän selostusta kenttätapahtumista. Jos ei oo Mertsiä mistä ottaa, niin sitten Juusela tai jenkkiselostus.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juusela-Kekäläinen-kaksikko toimi loistavasti Vancouverin kisoissa. Eiköhän Juusela ole ihan kelpo kaveri selostamaan Suomenkin ottelut tulevissa olympialaisissa.
 

heskey #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, NyR 95-99
Ei herranjumala ikinä mitään Antti Mäkistä selostamaan mm-kiekkoa. Vauhdikkaaseen nhl-kiekkoon suomalaisittain juuri ja juuri istuu, mutta henkilökohtaisesti en jaksa kyllä kuunnella alkusarjan Suomi-Nigeria matsissa yhtään kertaa herran "Mitä minä olen sanonut, En nyt halua toistaa itseäni mutta monta kertaa olen sanonut, Olen sanonut monta kertaa"-jauhamisia. Eikä kiinnosta kuulla kesken Suomen pelin kuka on Antin mielestä suomen kautta aikojen paras maalivahti, koska Jonne Lempäälästä sitä on kysynyt twitterissä. Vähemmän hehkutusta ja omia mielipiteitä, ja enemmän selostusta kenttätapahtumista. Jos ei oo Mertsiä mistä ottaa, niin sitten Juusela tai jenkkiselostus.

Mäkinen varmasti jakaa mielipiteitä siinä missä Mertarantakin. Minusta molemmat ovat hyviä selostajia. Kuulemani perusteella Mäkinen tietää kuitenkin lajista paljon enemmän mitä pääasiassa hehkutuksistaan tuttu Mertaranta. Mertaranta menee enemmän karjalalippispäiden ja tuulipukukansan selostajana kun taas jatkoaikalaisten vaativien kuulijoiden mieleen Mäkinen voisi olla parempi vaihtoehto. Juusela+Kekäläinen pariskuntaa en muista kuulleeni. Mielenkiintoista nähdä kenet YLE valitsee olympiaselostajikseen. Minä nostan käteni Antti Mäkiselle.
Linkki viime vuoden Stanley Cup finaaliin, jossa Mäkinen selostaja
 
Viimeksi muokattu:

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Minä nostan käteni Antti Mäkiselle.

Mistä lähtien Mäkinen on ollut YLE:n henkilökuntaa? Ihan turha spekuloida jollain Mäkiselle kuin vasta sitten jos siirtyy YLE:lle töihin henkilökunnaksi. YLE omaa henkilökuntaa pääsääntöisesti käyttää (vaikka toki olympialaisissa kun lajeja on paljon on mukana varmaankin myös freelance porukkaa, mutta pääasiassa on, varsinkin valtalajeissa, oma henkilökunta ollut puikoissa). Tai jos tekee jonkun vastaavan freelance sopimuksen mikä Mertarannalla oli, mutta en jaksa kyllä hetkeäkään uskoa että YLE tälläistä rupeaisi Mäkiselle tekemään.
 
Viimeksi muokattu:

Osvaldo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos Olympialaisista puhutaan, niin mihis porukka on unohtanut Kaj Kunnaksen? Itse veikkaan että siinä on se Mertarannan korvaava leijonaselostaja YLEllä.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Jos Olympialaisista puhutaan, niin mihis porukka on unohtanut Kaj Kunnaksen? Itse veikkaan että siinä on se Mertarannan korvaava leijonaselostaja YLEllä.

Minä taas veikkaan Kunnaksella olevan aivan muita tehtäviä olympialaisten aikana kuin Anzan korvaaminen.

Juusela hoitanee homman kotiin.
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Perskutarallaa.
Asustelen täällä Etelä-Euroopassa Espanjassa ja satelliittia ja boxia löytyy vaikka millä mitalla muttamutta... vielä en ole saanut minkäänlaista infoa hommattua siitä miltä satelliittikanavilta voisi MM-lätkää seurata näillä taajuuksilla.
Olisin kovasti kiitollinen jollekulle tietäjälle jos minua voisi auttaa. Tarjoan korvaukseksi vaikkapa kaljat ja pihvin jos tänne päin eksyy!
 

mayra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
Viime vuonna tuo taisi olla 28 euroa jos tilasi ennakkoon ja hinta ei todellakaan ollut paha. Sillä sai kaikki matsit loistavalla laadulla ja studioilla. 37 euroa näyttää olevan leijonakausi mutta tuleekohan MM-kisoihin oma paketti viime vuoden malliin?

Minullakin oli viime vuonna Canalin paketti ja olen samaa mieltä siitä, että rahoille sai mainiosti vastinetta.

Tänä vuonna ainakin täällä Oulun seudulla DNA tarjoilee "DNA Welho TV Mix HD + MTV3 Sport" -nimistä pakettia hintaan 29.95 EUR / kk (+ korttikulut) ja 6kk sopparilla, tilauksen yhteishinnalla 197.10 EUR.

Ystävällisimmät terveiseni vain DNA:lle, että voitte huoletta pitää tunkkinne ja tunkea sen perseeseenne tuolla hintatasolla.
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Perskutarallaa.
Asustelen täällä Etelä-Euroopassa Espanjassa ja satelliittia ja boxia löytyy vaikka millä mitalla muttamutta... vielä en ole saanut minkäänlaista infoa hommattua siitä miltä satelliittikanavilta voisi MM-lätkää seurata näillä taajuuksilla.
Olisin kovasti kiitollinen jollekulle tietäjälle jos minua voisi auttaa. Tarjoan korvaukseksi vaikkapa kaljat ja pihvin jos tänne päin eksyy!

Löytyykö kelvollinen nettiyhteys ja tietokone? MTV3:n Katsomosta voinee katsoa kisat netin kautta parilla-kolmella kympillä. Laatu hyvä jos nettiyhteys on riittään nopea.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Perskutarallaa.
Asustelen täällä Etelä-Euroopassa Espanjassa ja satelliittia ja boxia löytyy vaikka millä mitalla muttamutta... vielä en ole saanut minkäänlaista infoa hommattua siitä miltä satelliittikanavilta voisi MM-lätkää seurata näillä taajuuksilla.
Olisin kovasti kiitollinen jollekulle tietäjälle jos minua voisi auttaa. Tarjoan korvaukseksi vaikkapa kaljat ja pihvin jos tänne päin eksyy!
LiveoSatin mukaan ainakin Saksan Sport1 näyttää FTA:na (Free to Air) matseja positiossa 19.2E eli Astrassa. Espanjan Digital+ operoi ainakin tuossa positiossa joten luultavasti vatisi saattaa sojottaa tuohon suuntaan jo valmiiksi. Tuonne LiveonSatiin voi tulla lisääkin kanavia. Pääosin nuo on kuitenkin salatuilla kanavilla.

Missäpäin Espanjaa pihvi ja kalja on tarjolla? Laredossa? :-) Saatan hyvinkin tulla sinne Iberian niemimaalle marras-joulukuussa valohoitoon.

Edit: Tänään voi testailla Sport1:n näkyvyyttä vaikka Sveitsi-Saksa harjoitusmatsilla. Tiedot näkyy tuolla linkatulla sivulla.
 
Viimeksi muokattu:

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Löytyykö kelvollinen nettiyhteys ja tietokone? MTV3:n Katsomosta voinee katsoa kisat netin kautta parilla-kolmella kympillä. Laatu hyvä jos nettiyhteys on riittään nopea.

Tai IIHF:n YouTube-kanavalta ilmaiseksi.

Follow the 2013 IIHF Ice Hockey World Championship.
All games live, highlights of each match, top plays an more.
Subscribe now and join this exciting Championship.

Live games not available in: SWE DEN NOR FIN RUS BLR UKR KAZ CZE SVK HUN ROU SUI GER CAN USA LAT LTU EST FRA
 

Vatso

Jäsen
Näin ainakin Soneran kaapelissa, saman tien toukokuun loppuun päättyvä tilaus onnistui kivuttomasti. Mukava poikkeus kerrankin, ettei mitään määräaikaisuutta.

Pirun hyvin taas hoidettu nämä asiat, kun kaikki DNA:n alueella asuvat joutuvat tulemaan toimeen tämän paketin kanssa: "MTV3 Total kanavapaketin 6 kk:n määräaikaistilaus... Tilauksen 6 kk:n yhteishinta 152,10 e. Tilaus on määräaikainen, eikä sitä voi päättää ennen määräajan loppumista."

Tulisi hieman hintaa näille mm-höntsyille tuon paketin kautta ja ainakaan tähän talouteen on tuolla hinnalla tätä turha kaupata.
 

jsavolai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat,TiTu,Akaan Kiekko,Pelicans
Oli jotenkin koomista kun kyselin DNA:lta että onko nyt näin että 6kk määräaikainen sopimus on ainut tapa katsoa MM-kisat, niin tuli kommenttia että he eivät päätä näistä vaan päätös noiden sopimustem määräaikaisuuksista on täysin MTV3sen päässä.

No lähestyin MTV3:sta asian tiimoilta ja sieltä tuumattiin että paikallinen operaattori voi päättää :D

Kommentoin että jaa, paikallinen operaattori väittää että te päätätte - tämän jälkeen ei sitten ole maikkarin puolelta kommenttia tullutkaan :)

Hienoa on meno, kyllä taas lämmittää mieltä kovasti.
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Kiitoksia paljon vinkeistä. ORF1 taitaa Itävallasta myös lähettää sopivalla taajuudella. Täällä rikol.... siis aurinkorannnikollahan minä. Tervetuloa vaan. Katsotaans ny saanko satelliitin kautta näkyviin noita.

Youtube -kanavat meni viime vuonna niin tukkoon ettei onnannu. Samaten miltei kaikki netin kautta ostetut jostain syystä on pätkineet yhtenään, joten turvallisin ja hyvätasoisin olisi satelliitin kautta katsoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös