Tohtorointia pt. 2 - Santala vs. Pirnes
Lisää hajanaisia huomioita ja kuvitelmia:
- Mahdollinen valinta Santalan ja Pirneksen väliltä on todella vaikea, sillä kummatkin ovat valioluokan senttereitä.
Nyt siis olemme Suomessa ah-niin harvinaisen positiivisen ongelman äärellä: Kaksi todella hyvää, nuorta keskushyökkääjää, joiden paremmuus nyt pitäisi tällä keskustelupalstalla selvittää.
* Pirnes on "hot". Kuuma kaveri, jolta kaikki tuntui varsinkin pudotuspelien kovetessa onnistuvan. Esalle Rouva Fortuna hymyili jatkuvasti, ja tämä - jos mikä - on hyvän pelaajan merkki.
* Santalan perussuoritusten taso on kuitenkin mielestäni Pirnestä asteen kovempi. Lisäksi Tommi on Pirnestä monipuolisempi.
* Tämän yhtälön perusteella minä valitsisin näistä kahdesta Santalan. Vaikea päätös, mutta näin minun pääni sanoo.
- Ketjuvaihtoehdoista voisin todeta sen, että mielelläni näkisin kokeiltavan hyökkäysketjua Miettinen - Santala - Peltonen. En, ainakaan näin nopeasti mietittynä, näkisi syytä miksi tämä vitja ei toimisi. Käytäntö kuitenkin voi kylmästi näyttää teesini erheellisyyden, mutta asia jää ilman konkreettisia näyttöjä ja tuloksia tietysti pelkästään spekuloinnin puolelle. Jos joku tämän osaa näin paperilla kampittaa, antakoon palaa. Minä kuuntelen.
- Dal vs. Edm otteluparin tuloksesta riippuen Suomen maajoukkue voisi potentiaalisesti vahvistua ainakin Lehtisellä, jonka loistavat otteet kaikki luultavasti muistavat Naganon olympialaisista. Osana Suomen lähes maagista ykkösketjua Lehtinen tasapainotti panoksellaan Koivun ja Selänteen hyökkäysenergian lähes täydelliseen balanssiin. S. Kapanen, Laaksonen, Eloranta tahi oikeastaan kukaan muukaan ei mielestäni istu Suomen kahden ykköstähden rinnalle läheskään yhtä hyvin kuin Jere. Erityisesti muistan Naganon kisoista tämän tehoketjun loistavan ylivoimapelin.
- Niko Kapanen lisää hänkin lusikkansa soppaan, jos Edmonton onnistuu Dallasin kaatamaan. Näkisin kuitenkin tähtirintojen tippumisen hieman epätodennäköisenä. Nähtäväksi jää.
Tässä näitä taas. Perästä kuuluu, sano.
Lsh