MM-Kisat - Lopullinen joukkue vs Oma valintasi

• 23 395
  • 85
Tila
Viestiketju on suljettu.

Calgaryman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Panthers
Pitkälti kaavailujeni mukaisen joukkueen Jalonen nimesi, ihme kyllä. Varsinkin Granlundin valitseminen ja tämän kevään kermanin, Juuso Puustisen valitsematta jättäminen nostavat suupieltä ylöspäin. Joensuun olisin kernaasti nähnyt joukkueessa ennen Pihlströmiä ja pitänyt näin EHT:lla vakuuttaneen nelosketjun ennallaan, mutta ilmeisesti Pihlströmin MM-2008 status painoi vaakakupissa tällä kertaa ratkaisevasti. Kukkosen Lasse odotetusti koomailemassa, mutta muuten sellainen pakkipää mitä näistä palasista saa rakennettua.

Hyökkäys ja tarkemmin Koivun ketju on se osa, joka vie Suomen laivaa näissä kisoissa. Puolustus on kirkkaasti top-7 maista heikoin ja vaikea nähdä Vehasta tai Lassilaa maalivahtina, joka vie Suomen päätyyn asti tuollaisen puolustuksen takana. Vehanen ei ole maalivahti joka kykenee kääntämään otteluita mm-tasolla, vaikka kuuluukin KHL:n parhaimmistoon. KHL:n ja NHL:n huippuveskojen välinen tasoero on kuitenkin huomattava. Esimerkiksi Karri Rämö oli NHL:ssa varsin keskinkertainen, mutta siirryttyään KHL:n valittiin siellä heti tähdistöotteluun. Kertoo paljon sarjojen tasoerosta. Tuukka Rask olisi varmasti nälkäinen ja valmis tulemaan apuun mikäli Boston tuosta vielä tipahtaa ja menisi kyllä heittämällä tuon joukkueen ykkösmaalivahdiksi.

Oma näkemykseni on, että välieräpaikkakin olisi hyvä suoritus tämän kertaiselta joukkueelta. Koivulle ja Ruudulle kaadetaan kaikki vastuu hyökkäyspäässä ja kun peräpää on potentiaalinen seula, niin odotukseni ovat varsin matalalla. Jos NHL:stä saataisiin pari hyökkääjää (Leino, Koivu) sekä Lyde ja Rask niin auttaisi kummasti. Peukut pystyssä kuitenkin nykyisellekin joukkueelle. Toivottavasti ylittävät odotukseni!

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Itse olen ihan täysin samoilla linjoilla Kempin kanssa. Ei vaan jaksa niin paljon syttyä peleihin mutta kun Suomi voittaa onhan se nyt tietenkin parempaa kuin Suomen häviäminen.

Tänä vuonna täytyy tosin skarpata ja muistaa omien kannatus kun kerran paikan päälle Slovakiaan lähtee. Espooblues -effekti päälle ja finaalissa nähdään!

Lueppa hiukan lisää noita Kempin viestejä tästä ketjusta ja mieti oletko sittenkään ihan samoilla linjoilla. Kaverihan tuolla kitisi kuinka kannustaa mielummin Slovakiaa ja jenkkejä taikka Kanadaa. Kauhea itkupotkuraivari valinnoista ja itse sitten ottamassa mukaan Lehterää. Nolo paikkaaminen tuo vaan oli. Toki jos silti olet sen kanssa samoilla linjoilla, niin onnea vaan jatkossa sitten sullekin.

Anaheimista mukaan edes joku kolmikosta Ruutu, Koivu, Lydman. Selännettähän ei ikävä kyllä saada.

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Lueppa hiukan lisää noita Kempin viestejä tästä ketjusta ja mieti oletko sittenkään ihan samoilla linjoilla. Kaverihan tuolla kitisi kuinka kannustaa mielummin Slovakiaa ja jenkkejä taikka Kanadaa. Kauhea itkupotkuraivari valinnoista ja itse sitten ottamassa mukaan Lehterää. Nolo paikkaaminen tuo vaan oli. Toki jos silti olet sen kanssa samoilla linjoilla, niin onnea vaan jatkossa sitten sullekin.

Saahan kai sitä Suomenkin valintoja ihmetellä ja Lehterän pelaaminen nyt sattuu suomalaisista pelaajista eniten itseäni kiinnostamaan. Tavallaan harmi, että just "oman" maan jääkiekko on profiloitunut aika kuivaksi noin verrattain, eikä siitä jaksa kauheasti positiivisia juttuja löytää. Olkoon se sitten luuserin, angstaajan jne. mielipide tai ei.

Mun mielestä Suomen maajoukkuevalintoihin liittyvää keskustelua leimaa aina se hauska piirre, joka toistuu vuosi vuodelta.

Täyttä asiaa koko viesti. Sama ilmiö toistuu vuosi toisensa jälkeen ja keskustelu etenee juuri tuolla tavalla kuin sen kuvailit. Selkein esimerkki on juuri tuo nuorien AHL-pelaajien perään huuteleminen. Ensin Bergenheim, sitten Osala, sitten pari muuta ja sitten Hartikainen. Kun joku näistä sitten kerrankin on mukaan saatu, niin seuraavien kisojen yhteydessä tämä nimi on jo unohdettu ja kaivettu uusi vastaava tilalle. Vuosi sitten valtava kansanliike huusi Oskar Osalan nimeä ja nyt kukaan ei tunnu muistavan koko pelaajaa. Kevään 2011 ilmiön nimi on Teemu Hartikainen. Hauskinta tässä on se, että nyt paljon kuraa niskaansa saava Jani Lajunen voi ensi kaudella olla se AHL:n "oskarosala" sillä erotuksella, että häntä ei enää kiljuen huudeta kisoihin, koska hän on jo MM-paikkansa tänä keväänä ottanut ja sitä kautta ensi kevääseen mennessä unohdettu.

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
...Kevään 2011 ilmiön nimi on Teemu Hartikainen...

Tähän aika vahva eriävä mielipide. Voin vaikka sopivasta summasta lyödä vetoa, että Hartikainen tulee pelaamaan ensikaudella lähes koko kauden NHL:ssa ja vakiinnuttaa paikkansa "ylhäällä", sekä tulee olemaan maajoukkueen vakiokalustoa aina päästessään kisoihin. Kylle se poika niin vahvasti on Sami Kapasen jalanjäljillä sillä erolla, että Teemulla on paremmin kokoa pelata NHL:ssa.

Tähän aika vahva eriävä mielipide. Voin vaikka sopivasta summasta lyödä vetoa, että Hartikainen tulee pelaamaan ensikaudella lähes koko kauden NHL:ssa ja vakiinnuttaa paikkansa "ylhäällä", sekä tulee olemaan maajoukkueen vakiokalustoa aina päästessään kisoihin. Kylle se poika niin vahvasti on Sami Kapasen jalanjäljillä sillä erolla, että Teemulla on paremmin kokoa pelata NHL:ssa.

Ja minä olen ollut koko ajan sitä mieltä siitä, että Hartikainen tulee lyömään NHL:ssä läpi, joten eipä tuo lopulta mitenkään eriävä mielipide ole. Kenties tulkitsit viestini jotenkin väärin? Hartikainen on mielenkiintoinen ja ennenkaikkea erilainen suomalaisprospekti kuin kukaan muu, joten siinäkin mielessä on toivottavaa, että hän luo hyvän NHL-uran ja uskon siihen vahvasti. Tuo ilmiö-juttu koski siis tätä MM-kisoja ennen ja sen aikana käytävää keskustelua pelaajavalinnoista.

edit: Eli mun kanssa et ainakaan saa vedonlyöntiä aikaiseksi.

Hartikaisesta tulee varmaan ihan hyvä alempien kenttien jyrä näihin huonompiin joukkueisiin. Eli ura tulee aika lailla noudattamaan samaa kaavaa kuin Joensuulla tai Bergenheimilla.

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Ja minä olen ollut koko ajan sitä mieltä siitä, että Hartikainen tulee lyömään NHL:ssä läpi, joten eipä tuo lopulta mitenkään eriävä mielipide ole. Kenties tulkitsit viestini jotenkin väärin? Hartikainen on mielenkiintoinen ja ennenkaikkea erilainen suomalaisprospekti kuin kukaan muu, joten siinäkin mielessä on toivottavaa, että hän luo hyvän NHL-uran ja uskon siihen vahvasti. Tuo ilmiö-juttu koski siis tätä MM-kisoja ennen ja sen aikana käytävää keskustelua pelaajavalinnoista.

edit: Eli mun kanssa et ainakaan saa vedonlyöntiä aikaiseksi.

My bad. En ole lukenut aikaisempia viestejäsi varmaankaan, ja sain tuosta viestistäsi sellaisen negatiivisen sävyn, eli tulkitsin väärin. Hyvä että näet asian asiat niin kuin ne on.

Tarmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Onko Carolinan muut suomalaiset Jokinen ja Pitkänen loukkaantuneet, kieltäytyneet vai eivät muuten vain mahdu Jalosen joukkueeseen?

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Heillä ei edelleenkään ole sopimusta ensi kaudeksi, kuten ei ole ollut 27 aikaisemmalla kerrallakaan, kun joku on heidän peräänsä huudellut. Sopimuksettomat NHL-pelaajat harvoin MM-kisoissa viilettävät loukkaantumisriskin vuoksi.

Muuten olisivat kyllä mahtuneet jokaisen jalosen joukkueeseen.

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Heillä ei edelleenkään ole sopimusta ensi kaudeksi, kuten ei ole ollut 27 aikaisemmalla kerrallakaan, kun joku on heidän peräänsä huudellut. Sopimuksettomat NHL-pelaajat harvoin MM-kisoissa viilettävät loukkaantumisriskin vuoksi.

Muuten olisivat kyllä mahtuneet jokaisen jalosen joukkueeseen.

Pitkäsestä turha puhua muutenkaan kun eihän sitä ikinä ole nämä mömmöm-hipat kiinnostaneet. Messiaalle olisi kyllä taas käyttöä, kakkonen kerralla tuplasti paremmaksi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.