MM-kisat 2022 – liveseuranta

  • 580 176
  • 18 217

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Mahtava veto Yleltä heittää Twin Peaksin tunnari loppuun!
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Harmi ettei Diego ole enää näkemässä tätä. Veikkaan kuitenkin, että Ranska menee finaaliin ja tulee siellä pistämään Argentiinan polvilleen.
Valitettavasti voi olla todennäköisin lopputulema. Toisaalta peräkkäiset mestaruudet on kyllä kiertänyt joukkueita tehokkaasti viimeiset 60 vuotta, joten jospa se taika vielä pitäisi.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse olen monesti miettinyt, että onko muissa maissa samanlailla muiden maiden kannattajia kuin Suomessa. Toki Suomessa on paljon Argentiina-, Saksa-, Englanti-, Italia- jne.. faneja kun ollaan totuttu siihen, ettei koskaan olla itse kisoissa. Mutta onko esim. muissa pohjoismaissa samalla tavalla muiden maiden fanittamista, kun kuitenkin muut pohjoismaat ovat varmaan keskimäärin kerran vuosikymmenessä kuitenkin kisoissa?
Veikkaan todellakin sen, että jalkapallon puolella aikuisten miesten lopputurnauspaikka toteutui vasta hiljan, taitaa melkein jokaisella ("Oikeinkannattajat" poislukien.) suomalaisella futisfanilla olla Suomen ohella toinen suosikkimaajoukkue, mitä vähintään sympatiseeraa.

Toki kisojen edetessä eri maiden bändivankkureihin hypätään vähän joka puolella, mutta vaikea kuvitella tilannetta, että esimerkiksi saksalainen jalkapallofani olisi jonkin jonkun toisen maajoukkueen fani, poislukien luonnollisesti ulkomaalaistaustaiset, joista moni kannattaa Saksan ohella toista maata.

Täällä Suomessa tilannetta voi katsoa hyvin jääkiekon kautta. En jaksa uskoa täällä Jatkoajassa olevan juuri ketään, joka kannattaisi jonkin toisen maan jääkiekkomaajoukkuetta yhtä suurella tunteella, kuin omia Leijoniamme.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ruotsin fanittaminen on aina tuntunut perverssiltä, mutta tästä ketjusta olen saanut opastusta, että se on ehdottomasti jopa suotavaa.
Pikkuvelikompleksista on jo syytä kasvaa pois. Toki Suomen kohdatessa Ruotsin lajissa kuin lajissa, on mittelössä ekstralatausta, mutta ei ruotsalaisille ainakaan mitään epäonnea jaksa enää toivoa, Khaddi Sagnia on suosikkiyleisurheilijani jne.

Joo 2003 tuuletin vielä itsekin railakkaasti Kanadan jatkoerävoittoa Ruotsista Helsingin MM-finaalissa, mutta vuosien itsetutkiskelu on tuottanut tulosta.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Vaikka itse en lukeudu Messi faneihin niin kyllä tämä herra on laittanut sellaisen show’n päälle kisoissa että alta pois. Uskomattoman hienoa nähdä tuo ilo mikä paistaa miehen kasvoilla tällä hetkellä. Vielä olisi tanssittavana yksi kuuma tango.
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Vaikka itse en lukeudu Messi faneihin niin kyllä tämä herra on laittanut sellaisen show’n päälle kisoissa että alta pois. Uskomattoman hienoa nähdä tuo ilo mikä paistaa miehen kasvoilla tällä hetkellä. Vielä olisi tanssittavana yksi kuuma tango.
Voittajana on helppo hymyillä. Hieman toisenlaista irvistelyä on myös nähty ja en arvosta kovin korkealle moista käytöstä.
 
Tässä väsyneessä Messi vs. Ronaldo -väännössä tuntuu monelta unohtuvan myös se, että Ronaldo on yli kaksi vuotta Messiä vanhempi. Kaksi vuotta sitten Ronaldo paukutti vielä yli 30 maalia (toki hänellä oli jo silloin maaleista huolimatta suuria puutteita pelissään). Nyt kaksi vuotta vanhempana taso on romahtanut merkittävästi ja ei tule enää maaleja, jotka paikkaavat näitä suuria pelillisiä heikkouksia.

Messi on ehkä kaikkien aikojen paras pelaaja, ja on ollut ehdottomasti parempi yksilönä kuin Ronaldo. Siltikin viime kausi näytti aika karusti, että Ronaldo pystyi pelaamaan huipputasolla Messiä vanhemmalla iällä ja sopeutumaan paremmin erilaisiin ympäristöihin uransa aikana. Hatunnoston arvoisia meriittejä nekin. Totta puhuen olin itse jopa vähän pettynyt, että Messi siirtyi 34-vuotiaana heikompaan sarjaan ja pelasi siellä yhden uransa heikoimmista kausista. Samana kesänä kuitenkin 36-vuotias Ronaldo siirtyi kovempaan sarjaan ja mätti maaleja lähes entiseen tahtiin.
 
Suosikkijoukkue
KK
Messi on ehkä kaikkien aikojen paras pelaaja, ja on ollut ehdottomasti parempi yksilönä kuin Ronaldo. Siltikin viime kausi näytti aika karusti, että Ronaldo pystyi pelaamaan huipputasolla Messiä vanhemmalla iällä ja sopeutumaan paremmin erilaisiin ympäristöihin uransa aikana. Hatunnoston arvoisia meriittejä nekin. Totta puhuen olin itse jopa vähän pettynyt, että Messi siirtyi 34-vuotiaana heikompaan sarjaan ja pelasi siellä yhden uransa heikoimmista kausista. Samana kesänä kuitenkin 36-vuotias Ronaldo siirtyi kovempaan sarjaan ja mätti maaleja lähes entiseen tahtiin.
Ronaldohan meni nyt todella haastavaan liigaan. Saas nähdä tuleeko tulosta, kun taso on todella paljon kovempaa, mitä Valiossa.
 
Suosikkijoukkue
KK
Mihin Ronaldo on mennyt, kun sinulla on uusi seura jo tiedossa?
En tiedä. Huhut vievät vahvasti Saudi-Arabiaan. Tuskin (tosin en tiedä) tolla käytöksellä, mitä seura ja maajoukkueessa on ollut mihinkään ainakaan kovin fiksuun seuraan suunta on. Onhan Robaldon toiminta mennyt huonoon suuntaan. Vai voiko väittää, että hänen toiminta kentällä ja sen ulkopuolella on kovin haluttua tavaraa?
 

Barney

Jäsen
En tiedä. Huhut vievät vahvasti Saudi-Arabiaan. Tuskin (tosin en tiedä) tolla käytöksellä, mitä seura ja maajoukkueessa on ollut mihinkään ainakaan kovin fiksuun seuraan suunta on. Onhan Robaldon toiminta mennyt huonoon suuntaan. Vai voiko väittää, että hänen toiminta kentällä ja sen ulkopuolella on kovin haluttua tavaraa?
Edellisessä viestissäsi kritisoit liigaa, johon Ronaldo siirtyi, mutta nyt et enää tiedäkään mihin hän on siirtynyt?

Itse kysymykseesi, niin tuskin Ronaldon toiminta on ainakaan miehen markkina-arvoa nostanut. Eikä minua kyllä enää miehen markkina-arvo kiinnosta, kun sopimus Unitedin kanssa on purettu. Ei tule enää onneksi ikinä pukemaan Unitedin paitaa päällensä. Toki toiveissa olisi, että esimerkiksi Chelsea tai Arsenal menisi vielä upottamaan kätensä paskaan Ronaldon kanssa.
 

Aapee79

Jäsen
Edellisessä viestissäsi kritisoit liigaa, johon Ronaldo siirtyi, mutta nyt et enää tiedäkään mihin hän on siirtynyt?

Itse kysymykseesi, niin tuskin Ronaldon toiminta on ainakaan miehen markkina-arvoa nostanut. Eikä minua kyllä enää miehen markkina-arvo kiinnosta, kun sopimus Unitedin kanssa on purettu. Ei tule enää onneksi ikinä pukemaan Unitedin paitaa päällensä. Toki toiveissa olisi, että esimerkiksi Chelsea tai Arsenal menisi vielä upottamaan kätensä paskaan Ronaldon kanssa.
Arsenal nyt ei ihan niin tyhmä ole. Artetalla on aika tiukat kriteerit persoonista. Chelskiin voisi ompasta puolestani toki mennä, tippuu yksi jengi lisää kärkikamppailusta - varmasti.
 

Dustwallow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Skellefteå AIK, PoPa und Red Wings
Oli lopputulos pelillisesti mikä tahansa, niin syystä tahi toisesta kuistiapinat keksivät jonkin syyn pistää kaupunkeja paskaksi, varsinkin Ranskassa. Tämä lienee se illan mielenkiintoisin anti seurattavaksi.
 

VilleLeino

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Barca&Pep, Argentiina, Canada
Messi on ehkä kaikkien aikojen paras pelaaja, ja on ollut ehdottomasti parempi yksilönä kuin Ronaldo. Siltikin viime kausi näytti aika karusti, että Ronaldo pystyi pelaamaan huipputasolla Messiä vanhemmalla iällä ja sopeutumaan paremmin erilaisiin ympäristöihin uransa aikana.
Vai ei Messi ole enää huipputasolla. Kaiken näköistä sontaa sitä saakin lukea. Tämä mm-turnaus osoittanut vakuuttavalla tavalla että Messi on 35,5 vuotiaana yhä maailman paras, ja Ronaldo ei ollut lähelläkään tuota tasoa samassa iässä.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Marokon wagonissa tänään makeaa joskin erittäin epätodennäköistä yllätystä odottaen
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Sehän oli mielenkiintoinen insertti. Näkymä tyhjälle Pariisin kadulle.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ranskan värejä tunnustan erityisen vahvasti tässä ottelussa. Luotan siihen, että Les Bleus sahaa rikki Marokon puolustuksen ja takoo kunnon voittolukemat tauluun. Vihellyskonsertti tulee olemaan valtaisa ja veikkaan, että Pariisissa ja muissakin kaupungeissa saattaa meno äityä kunnon mellakaksi ottelun tuloksen johdosta, sillä ainakin yksi marokkolainen saa nähdä ottelussa punaista.
 

VilleLeino

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Barca&Pep, Argentiina, Canada
Mitäs ne Modric-fanipojat on mieltä, kun Kroatialta "herrasmies" Modricin johdolla käsittämätöntä porua pilkusta. Tuomarit puolueellisia ja FIFA haluaa Messin voittavan, kun tuomari viheltää TÄYSIN OIKEIN pilkun maalivahdin selvästä rikkeestä.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Mitäs ne Modric-fanipojat on mieltä, kun Kroatialta "herrasmies" Modricin johdolla käsittämätöntä porua pilkusta. Tuomarit puolueellisia ja FIFA haluaa Messin voittavan, kun tuomari viheltää TÄYSIN OIKEIN pilkun maalivahdin selvästä rikkeestä.

Eikös tää matsi ollu eilen jo? Ihan turha ainakaan tässä liveseurannassa alkaa hämmentämään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös