Helvetin arvostettu palkinto johon Määtällä olisi nyt viimeinen mahdollisuus vs. MM-kulta jonka voi käydä hakemassa myöhemminkin.
Memorial Cupin nimittäminen junnuhöntsäilyksi kertoo kai siitä, ettei koko kilpailua tunneta ollenkaan. Muuten en viestiäsi ymmärrä.
No olisi se aika käsittämätöntä, että NHL:ssä ja olympialaisissa tasonsa osoittanut pelaaja menisi vetämään vielä jotain amatööripelejä. Ja vielä, että sen takia jättäisi urheilulliselta tasoltaan valovuoden edellä olevan MM-turnauksen väliin.
Niin olisi, mutta ei se Memorial Cupista silti mitään junnuhöntsäilyä tee. Joka sellaista väittää, ei tiedä ollenkaan mistä puhuu.
No olisi se aika käsittämätöntä, että NHL:ssä ja olympialaisissa tasonsa osoittanut pelaaja menisi vetämään vielä jotain amatööripelejä. Ja vielä, että sen takia jättäisi urheilulliselta tasoltaan valovuoden edellä olevan MM-turnauksen väliin.
No johan pomppasi. Että joku junnucuppi arvostettaisiin heti Stanley Cupin jälkeen seuraavaksi? Ohi KHL:n esimerkiksi? Olen seurannut kohta 50 vuotta jääkiekkoa ja ensimmäisen kerran kuulen edes mainittavan Memorial Cupin. Joillakin menee tuo pohjoisamerikkalaisen kiekkoilun ihannointi lievästi yli. Pelataan sitä lätkää sentään muuallakin.Memorial Cup ei ole mitä tahansa junnupelejä vaan Stanley Cupin jälkeen merkittävin seurajoukkueiden turnaus maailmassa.
Käsittääkseni Memorial Cup on maailman vaikein turnaus voittaa, kaikki lajit mukaan luettuna! Näin olen jostain lukennut. On lähes käsittämätöntä että joku kirjoittaa jääkiekkofoorumille, eikä käsitä kuinka isosta turnauksesta ja tärkeästä tapahtumasta on kyse lajin ykkösmaassa. Jos Määttä saisi osallistua niin kyllä työnantaja sen päättää missä pelaa. Ja ainakin itse koen että Määttä tai kuka tahansa muu haluaa voittaa jotain suurta ja ainutlaatuista. MM-Kulta sitä varmasti on, mutta eikö siihen ole mahdollisuus ehkä myöhemmin? Kannattaa lukea Memorial Cupista jos ei kerta tiedä mistä on kyse! Höntsäkiekoksi sanominen on farssi! Ja amatööreistä kaukana, nämä juniorit ovat uhranneet melko paljon että pääsevät tuonne, ja tuo on viimeinen paikka monelle näyttää että kuuluu draftissa kärkisijoille.
Junnupelejähän ne on. Jos MM-kisoja voi kutsua MM-höntsiksi tai EHT-pelejä EHT-höntsiksi, niin Memorial Cup-pelejä voi kutsua aivan hyvällä omallatunnolla junnuhöntsiksi.
No johan pomppasi. Että joku junnucuppi arvostettaisiin heti Stanley Cupin jälkeen seuraavaksi? Ohi KHL:n esimerkiksi? Olen seurannut kohta 50 vuotta jääkiekkoa ja ensimmäisen kerran kuulen edes mainittavan Memorial Cupin. Joillakin menee tuo pohjoisamerikkalaisen kiekkoilun ihannointi lievästi yli. Pelataan sitä lätkää sentään muuallakin.
Kaikenlaisiin provoihin sitä tuleekin vastattua...
En ole nähnyt erkun kutsuvan esim. MM-kisaotteluita MM-höntsiksi. Hän tietysti itse voi korjata jos olen väärässä.
Niin, kaikille voimille syntyy aina omat vastavoimansa. Sen verran paljon esiintyy tällä palstalla tätä Skoda Cup -höntsä ja EHT-höntsä mantraa, että kai on ihan loogista vaihtelun vuoksi kutsua höntsiksi tapahtumia, jotka ovat urheilulliselta tasoltaan rajusti perässä näitä maajoukkuekilpailuja.
Miten ihmeessä turnaus, jossa on neljä osanottajaa, voi olla maailman vaikein turnaus voitettavaksi?
En ole nähnyt erkun kutsuvan esim. MM-kisaotteluita MM-höntsiksi.
Käsittääkseni Memorial Cup on maailman vaikein turnaus voittaa, kaikki lajit mukaan luettuna! Näin olen jostain lukennut. On lähes käsittämätöntä että joku kirjoittaa jääkiekkofoorumille, eikä käsitä kuinka isosta turnauksesta ja tärkeästä tapahtumasta on kyse lajin ykkösmaassa. Jos Määttä saisi osallistua niin kyllä työnantaja sen päättää missä pelaa. Ja ainakin itse koen että Määttä tai kuka tahansa muu haluaa voittaa jotain suurta ja ainutlaatuista. MM-Kulta sitä varmasti on, mutta eikö siihen ole mahdollisuus ehkä myöhemmin? Kannattaa lukea Memorial Cupista jos ei kerta tiedä mistä on kyse! Höntsäkiekoksi sanominen on farssi! Ja amatööreistä kaukana, nämä juniorit ovat uhranneet melko paljon että pääsevät tuonne, ja tuo on viimeinen paikka monelle näyttää että kuuluu draftissa kärkisijoille.
En osaa tuohon vastata varsinkaan kun en ole vastuussa tuollaisesta väittämästä. Kuitenkin sen verran pitää tällainen itsestäänselvyys tuoda (varsinkin kun joillekin Memorial Cup on tämän ketjun perusteella täysin vieras käsite), että Memorial Cupiin pääsee vain voittamalla oman liigansa mestaruuden + turnauksen isäntäjoukkue. Kilpailussa on mukana 4 joukkuetta kyllä, mutta tavallaan sinne pääsystä taistellaan ensin pitkä kausi läpi.
Jalonen uskalsi pistää neloseen, jossa sai eniten aikaan. Valmentajan ei pidä miettiä että missähän toi diggais tänään pelata, vaan ottaa joukkueesta paras irti. Nyt on ihan siinä ja siinä, onko Jokisen paikka edes pelaavassa kokoonpanossa, siinä tilanteessa kaikesta vähiten voi mitään vaatimuksia esittää.
Tilastoja en ole katsonut mutta ilmeisesti Olli on voittanut aloituksia. Hidasta perusammattilaisen mielikuvituksetonta puurtamista. Siinä ne meriitit näissä kisoissa taisivat kolmen pelin jälkeen ollakin. Olen samaa mieltä että nelosketju voisi olla hyvä paikka Ollille myös näissä kisoissa. Rouhikoon sieltä maalin tai kaksi.
Aloituksissa(kin) Jokinen on ollut heikko. Latviaa vastaan aloitusprossa oli Suomen senttereistä huonoin ja Venäjää vastaan toiseksi huonoin Wirtasen jälkeen. Saksa-pelistä tilastoja en tähän hätään löytänyt enkä jaksa enempää kaivaa. Jokisen aloitusprosentti kokonaisuudessaan taisi olla kahdessa ekassa pelissä yhteensä vähän yli 40. Vertailun vuoksi Konnalla ja Immosella se oli yli 60, Lehterällä jopa yli 70.