Pienta paivitysta Kanadan tilanteesta, kun ei kukaan muukaan ole viime paivina kirjoitellut.
Tahmean alun (Ranska-tappio), Kanada on saanut juonesta paremmin kiinni ja taman jalkeen onkin voittojen tiella kuljettu jokainen ottelu, huippuna paalle tamanpaivainen jatkoaikavoitto Ruotsista ja nyt tasapisteissa lohkokarkena Ruotsin kanssa. Jokaista ottelua en ole nahnyt, mutta ne mita olen nahnyt, niin mielestani Kanada pystyy viela parantamaan otteitaan. Flyers-fanina on ollut mukavaa nahda onnistumisia herroilta Schenn (3+1) ja Read (2+2). Alla Kanadan top3 pistemiehet:
Hodgson 6+2
Ward 4+2
Turris 2+3
Reimer ja Scrivens ovat kummatkin pelanneet 3 ottelua, Scrivens pelasi juuri Ruotsia vastaan ja Reimer pelasi aiemmin Tsekkia vastaan, joten kummallakin on alla niin sanotusti kova ottelu alkusarjasta. Nahtavaksi jaakin, kumpi maalivahdeista paatyy ykkosveskaksi jatkopeleihin, uskoisin sen olevan Scrivens, tosin olen nahnyt vain tuon Reimerin Ranska-ottelun, jossa mies ei minua vakuuttanut. Joten jos jollakin on parempaa nakemysta kumpi maalivahti on kuuma vahti, niin valaiskoon muitakin.
Ennen Ruotsi-ottelua erikoistilannepelaaminen naytti seuraavalta:
Ylivoima 5/25
Alivoima 17/21 (tosin myos 2 av-maalia tehtyna)
Alkusarja paattyy Kanadan osalta siis tiistaina aamuottelulla Norjaa vastaan ja lohkossa on taatusti siis 2. sija varmistettu, puhtaalla Norja-voitolla myos ykkossija, silla Ruotsi ottanee tayden pistepotin Italialta maanantaina. Vastustaja puolivalieriin on viela hakusessa, vaihtoehtoina kuka vain nelikosta Suomi, USA, Latvia ja Valko-Venaja. Toiveissa olisi USA, varmasti sytyttaisi Kanadan todella taistelemaan pudotuspeleissa ja USA ei ole vakuuttanut toistaiseksi. Joten vaikean ensimmaisen jatkopelin voitolla aina paatyyn asti hyvin latautuneena ja motivoituneena!