Zalmonella
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Rauman lukko
Kaveri on 27-vuotias, pelivuosia ja SC-mahdollisuuksia ei liikaa miehelle tule. Jakob Silfverberg teki viime keväänä saman homman kun lähti mestaruuden jälkeen Senatorsin riveihin, mutta pelasi silti keväällä MM-kisoissa. En näe mitään järkeä miksi hänen pitäisi olla nyt jo mukana, jos voi saada Bruinsissa kovia pelejä alle ja mahdollisen tippumisen jälkeen olisi valmis esiintymään Tre Kronorin riveissä.
Unohdat nyt sen pointin, että kaveri ei ole mikään maailmanluokan tähti ja pelipaikka bostonissakin todennäköisesti olisi AHL. ILmeisesti jotain puhetta sitten on ollut kotikisoista jos liitto hankaa vastaan kun kerran on EHT:tä pelannut. Tämä siis kertoo siitä ,että kyseiset kisat on jossain vaiheessa kiinnostanut häntä. ENkä ymmärrä, että mitä sinä tuota ikää joka väliin tunget sillä Carl on tehnyt moni-vuotisen sopimuksen bostoniin joten ei sinne pakko ole mennä kauden loppua pelaamaan sillä pelit siellä jatkuu joka tapauksessa ensi kaudella. SIlferberg siirtyi viime kaudella ottawaan mutta eikös Brynås voittanut viime kaudella elitserienin(?) joten silloinhan puhutaan ajasta jolloin kyseinen sopimus on jo umpeutunut. Ottawalla ei sinänsä ollut kyllä oikein nappi-kausikaan ja Jacob pääsi vielä kisoihinkin.
Mihinkäs asti esim. Niko Kapasella sitten sopimus kestää? Eli niin kauan kun paperilla sopimus kestää, niin on ns. maajoukkuepakko?
KHL:llä ja NHL:llähän ei ole samanlaisia soppareita kuin mitä muilla euroopan sarjoilla on tai näin ainakin olen käsittänyt joten asia ei ole Kapasella sama ja muutenkin Kapanen on tainnut ilmoittaa, että maajoukkue-kuviot on jäissä joten siitä on turha spekuloida samassa aiheessa tämän kanssa. Ja voit jo hellittää tuosta pakko-sanasta sillä kuten jo niin moneen kertaan olen kertonut, että kaverilla on jossain vaiheessa ollut päämääränä MM-kisat jos kerran on näyttöjäkin EHT:lla antanut. EN tiedä, että kuinka monta kertaa tätä samaa voin jankata ennen kuin saan bannia saman asian hokeimisesta mutta kun siellä on näyttöjä anneltu niin kisatkin ovat jossain vaiheessa olleet ajankohtaisia.
Tässä kuitenkin taisi nyt esiin astua se perinteinen ahneus, erona on tosin se, että Carlin pitäisi tosin se tiedostaa, että mahdollisissa kisoissa hänelle tulisi enemmän peliaikaa ja mahdollisuus läpilyöntiin kuin bostonin farmissa tai 4-ketjun jarrumiehenä.
Vai uskooko joku saati Carl itse, että pystyy pudottamaan Patrice Bergeronin, Tyler Seguinin, David Krejcin tai Rich Peverleyn pois senttereiden nokkimisjärjestyksessä?! Epäilen kyllä itse aika vahvasti, laituri-osastakin on sen verran kovaa, että kyllä kannattaisi vaan MM-kisat katsoa läpi ensin
Käsittääkseni Söderbergin Elitserien seura on sitä mieltä että siirtyköön Bostoniin jos haluaa. Linköping sitä paitsi hyötyisi rahallisestikkin tästä siirrosta sillä heille maksetaan kasvattajakorvausta tietty prosenttimäärä 65tuhannesta eurosta. Vastustajaksi on asettunut Ruotsin jääkiekkoliitto, eikä Söderbergin työnantaja Linköpings Hockey Club.
Mutta eikös liitto nimenomaan vastaa näistä kansanivälisistä siirto- ja kulusopimuksista. Siihen ainakin ovat mediassa vedonneet.
Viimeksi muokattu: