MM-kisat 2012: Suomi

  • 1 235 892
  • 3 739
Tila
Viestiketju on suljettu.

Osvaldo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pelaajilla tosiaan voi olla henkilökohtaisia syitä, mutta mielenkiintoista että niistä mainittiin vain Antti Pihlströmin kohdalla. Jos samoja syitä on muillakin pelaajilla niin miksei heitä myös mainittu?
 

Teisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pelaajilla tosiaan voi olla henkilökohtaisia syitä, mutta mielenkiintoista että niistä mainittiin vain Antti Pihlströmin kohdalla. Jos samoja syitä on muillakin pelaajilla niin miksei heitä myös mainittu?

Haluttiin varmaankin selventää, ettei Pihlström pudonnut kokonaan joukkueesta pois, vaan hän palaa vielä takaisin leiritykseen. Kapanen, Granlund ja Aaltonenhan eivät ole vielä olleetkaan leirityksessä mukana. Aaltonen on ilmeisesti kärsinyt jonkinlaisesta vammasta, sillä hän oli poissa neljästä ensimmäisestä ottelusta Omskia vastaan, mutta palasi kuitenkin viimeiseen otteluun ja pelasi siinä 16 min. Liekö sitten toipunut jo täyteen kuntoon.
 

Sakari78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime kevään maailmanmestari Juhamatti Aaltonen pelasi Venäjällä hyvän kauden ja ollut Jalosen luottoäijiä jo kolmen viime kauden ajan. En ole kuullut/lukenut Jalosen maininneen mitään Aaltosesta tämän kevään osalta, mutta jokatapauksessa Aaltosen nimi puuttuu leiriryhmästä, joten tästä voidaan päätellä hänen olevan ulkona joukkueesta. En lukeudu Aaltosen suurimpiin faneihin, mutta ihmettelen hänen puuttumistaan leiriryhmästä.

Aaltosen tilanteesta löytyy selvitys tässä (linkki vie Ylen uutiseen). Eli parantelee niskalihasten revähdystä ja yrittää sitten tulla mukaan. Kyllähän sille KHL-Aaltoselle käyttöä kisoissa olisi, mutta turhan vaikeaa on maajoukkueessa ollut. Silti mahdollinen kisapelaaja ilman muuta.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Aaltosen tilanteesta löytyy selvitys tässä (linkki vie Ylen uutiseen). Eli parantelee niskalihasten revähdystä ja yrittää sitten tulla mukaan. Kyllähän sille KHL-Aaltoselle käyttöä kisoissa olisi, mutta turhan vaikeaa on maajoukkueessa ollut. Silti mahdollinen kisapelaaja ilman muuta.

Jos Tuomo Ruutu ja Mikko Koivu tulevat MM-kisoihin, niin Aaltonen on vahva vaihtoehto sen ketjun toiseen laitaan. Muistaa sitten laukoa tällä kertaa, kun pääsee läpiajoihin, toisin kuin Aaltonen teki MM-kisoissa 2011 muutaman kerran.
 
Viimeksi muokattu:

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Ei Suomesta niin paljon taitavempia kavereita löydy etteikö Aaltosen kisapassia pitäisi pohtia tarkkaan ja harkitusti mikäli ehtii kuntoutua täysin kuntoon. Toki tehottomuus on varmasti pyörinyt niin valmennuksen kun pelaajankin mielessä, mutta totuushan on että pelkästään jo Aaltosen potentiaali pitää vastustajan pelaajat varpaillaan. Ja vaikea on häntä jäähyä ottamatta pysäyttää 1vs1 tilanteessa. Itse toivon että kutsu käy ja maaliverkko alkaa heilua vähintään KHL -tahtiin. Sen verran viihdyttävä pelaaja katsella, vaikkakaan viihtyvyydellä ei tunnetusti mitään voiteta.

Paljonkos noita leirityksiä tulee ? Tuleeko yksikään NHL-pelaaja mukaan leirityksille vai joudutaanko ne ottamaan ihan runkosarjan mututuntumalla ?
 

Viltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ei Suomesta niin paljon taitavempia kavereita löydy etteikö Aaltosen kisapassia pitäisi pohtia tarkkaan ja harkitusti mikäli ehtii kuntoutua täysin kuntoon. Toki tehottomuus on varmasti pyörinyt niin valmennuksen kun pelaajankin mielessä, mutta totuushan on että pelkästään jo Aaltosen potentiaali pitää vastustajan pelaajat varpaillaan. Ja vaikea on häntä jäähyä ottamatta pysäyttää 1vs1 tilanteessa.

Paljonkos noita leirityksiä tulee ? Tuleeko yksikään NHL-pelaaja mukaan leirityksille vai joudutaanko ne ottamaan ihan runkosarjan mututuntumalla ?

Joo, Aaltosesta samaa mieltä. Etenkin, jos NHL-avut jää viime kevään tapaan minimiin, Aaltonen on terveenä ollessaan kisoissa mukana. Ja aina täytyy muistaa myös tämä Tammisen niin monesti mainitsema sana, kevytjalkaisuus. Näitä pelaajia tarvitaan pitkässä turnauksessa.

Runkosarjaan kautensa päättäneet NHL-pelaajat huilannevat tämän viikon, mutta jos kisoihin haluaa mukaan, uskon, että ensi viikon aikana pitää leirille tulla. S. Koivu ja Selännekin sanoivat, että MM-leiritykseen pitää päästä mahdollisimman pian mukaan, kun esimerkiksi Anaheimin pelaajille ei ole kuulemma jäätäkään tarjolla kauden loputtua, mikä itsestä kuulosti hieman uskomattomalta. Ja perhellisille, näille kokeneille pelaajille, pitkä leiritys voi kuulostaa loppupeleissä vastenmieliseltä ajatukselta.
 

Timppa25

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos Tuomo Ruutu ja Mikko Koivu tulevat MM-kisoihin, niin Aaltonen on vahva vaihtoehto sen ketjun toiseen laitaan. Muistaa sitten laukoa tällä kertaa, kun pääsee läpiajoihin, toisin kuin Aaltonen teki MM-kisoissa 2011 muutaman kerran.

Eikö tuo viime vuonna tullut selväksi, ettei Aaltonen sovi tuohon?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Eikö tuo viime vuonna tullut selväksi, ettei Aaltonen sovi tuohon?

En kyllä keksi Aaltoselle käyttöä kolmos- tai nelosketjuista, vaikka kaikki periaatteessa pelaavat samalla pelitavalla, joten jos Aaaltonen ei mahdu Jalosen papereissa kahteen ensimmäiseen ketjuun, niin jäänee kokonaan MM-ryhmän 2012 ulkopuolelle. Oma spekulointini oli se pelipaikka, joka Aaltosen on nyt voitettava taas itselleen, jos kuitenkin pääsee kisajoukkueeseen.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Jos Aaltonen ei mahdu Jalosen papereissa kahteen ensimmäiseen ketjuun, niin jäänee kokonaan MM-ryhmän 2012 ulkopuolelle. Oma spekulointini oli se pelipaikka, joka Aaltosen on nyt voitettava taas itselleen, jos kuitenkin pääsee kisajoukkueeseen.

Takatukkakingi on kyllä mielenkiintoinen tapaus. Tehottomuus, läpiajot maalintaakse, ajoittainen pelin ulkopuolella kyttäily, on/off-moodi ja aina se yksi kiemura liikaa saavat välillä omatkin repimään hiuksia (eh hee:). Mutta toisaalta: vastaavaa taituruutta, oveluutta ja itseluottamusta etenkin 1 vs. 1 -tilanteissa ei varsinaisesti ole maajoukkueessa tai suomalaiskiekkoilijoissa ylipäätään liikaa.
Kun Granlundin tilanne on mikä on ja monen ykköskorin NHL-miehen kiinnostus ja/tai mahdollisuus tulla kisoihin on niin ikään heikko, tervettä JMA:ta pitäisi ehkä sittenkin harkita. Ei hyökkäystä voi pelkkien mikapyörälöiden (joka toki on omassa roolissaan eliittiä) varaan rakentaa, jos peli halutaan saada kv. tasolla hyökkäyspäässä pyörimään ja kiekko ihan maaliinkin asti. Se on kun vielä toistaiseksi tuppaa ratkaisemaan reealimaailman pelit ja turnaukset.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mä olen varmasti niitä harvoja vastarannan kiiskiä, joka toteaa vain, että nyt sitten stoppi Selänteen yms. puntaroinneille tullako vai eikö tulla-kysymykseen. VITTU! Olen enemmän kuin kurkkua myöten täynnä tuota joka saamarin keväistä arpomista. Olkoot kuin hyvä tahansa Anaheimissa, mutta asia on toinen kun tullaan maajoukkueeseen. Siellä on oltava sydäntä ja tahtoa vimosen päälle. Ei me tarvita jotain puolivaloilla surffaajaa, sillä sellaiseksi peli menee, jos ei olla täysillä mukana. HUI!Uskalsin arvostella ikonia, ny äkkiä piiloon;)
 

Finneri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara New York Islanders
Mä olen varmasti niitä harvoja vastarannan kiiskiä, joka toteaa vain, että nyt sitten stoppi Selänteen yms. puntaroinneille tullako vai eikö tulla-kysymykseen. VITTU! Olen enemmän kuin kurkkua myöten täynnä tuota joka saamarin keväistä arpomista. Olkoot kuin hyvä tahansa Anaheimissa, mutta asia on toinen kun tullaan maajoukkueeseen. Siellä on oltava sydäntä ja tahtoa vimosen päälle. Ei me tarvita jotain puolivaloilla surffaajaa, sillä sellaiseksi peli menee, jos ei olla täysillä mukana. HUI!Uskalsin arvostella ikonia, ny äkkiä piiloon;)

Usko tai älä, täälläpäin ihan samoilla linjoilla!
 

Timppa25

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mä olen varmasti niitä harvoja vastarannan kiiskiä, joka toteaa vain, että nyt sitten stoppi Selänteen yms. puntaroinneille tullako vai eikö tulla-kysymykseen. VITTU! Olen enemmän kuin kurkkua myöten täynnä tuota joka saamarin keväistä arpomista. Olkoot kuin hyvä tahansa Anaheimissa, mutta asia on toinen kun tullaan maajoukkueeseen. Siellä on oltava sydäntä ja tahtoa vimosen päälle. Ei me tarvita jotain puolivaloilla surffaajaa, sillä sellaiseksi peli menee, jos ei olla täysillä mukana. HUI!Uskalsin arvostella ikonia, ny äkkiä piiloon;)

Eikös Teemu itsekin ole sanonut että sen takia tässä pitää hetki hengähtää ja miettiä että löytyykö sitä paloa. Ja kyllähän tämän puntaroinnin suuruusluokka johtuu täysin mediasta, kun sitä jatkuvasti kysellään.

Samaa mieltä olen kanssasi. Mikäli ei ole tahtoa tarpeeksi, on parempi jäädä kotiin.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Ainut minkä hyväksyn kieltäväksi vastaukseksi on aidot loukkaantumiset.

Entäs yksinkertainen motivaation puute? Miksi tulla sotkemaan muiden leijonien pelejä vasten tahtoaan, jos ajatus ei nappaa? Omasta mielestäni pelkästä vastentahtoisesta "velvollisuudesta" ei kenenkään kannata paikalle raahautua ja se on ihan OK.
 

IceWalker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK, K-Kissat, PiTa
Olen enemmän kuin kurkkua myöten täynnä tuota joka saamarin keväistä arpomista. Olkoot kuin hyvä tahansa Anaheimissa, mutta asia on toinen kun tullaan maajoukkueeseen. Siellä on oltava sydäntä ja tahtoa vimosen päälle.

Selänteen kuten muidenkin hyvien NHL-pelaajien perusongelma on, että jos listataan plussat ja miinukset osallistumiseen, tulos pakkaa väkisinkin jäämään pakkasen puolelle:

- Ero perheestä plus armeijaolot
- Jatkuva haukkuminen, jos ei pisteitä ropise joka matsista
- Fyysisesti raskas kausi pettymyksineen
- Kotikisojen paineet
- Muiden harrastusten lykkääntyminen
- Loukkaantumisen vaara
________________________________________________
+ Mahdollisuus voittaa kultaa (epätodennäköistä sekin)
+ Pelikaverien tapaaminen

Tämä lista näyttää vähän erilaiselta, jos on perheetön ja jos ei ole paljon muutakaan tekemistä ja on paljon voitettavaa kuten vaikkapa Petrellillä. Konkareilla kun vaan on näissä kisoissa pääasiassa hävittävää. Parempi on, että pelaaja ei ole liian "isänmaallinen", vaan reilusti jää pois, jos motivaatiota ei riitä. Suomella on nykyisin todella vähän pelaajia, jotka kykenisivät edes 90 prosentin suorituksella hyödyttämään maajoukkuetta.

Selänteelle pitäisi vain jonkun sanoa, että kukaan ei edellytä 41-vuotiaalta emeritukselta mitään palveluja A-maajoukkueelle. Kurrikin voisi jättää Teemun rauhaan. Tavallisemmin Selänteen ikäisenä ainakin aiemmin kiekkoilijoilla oli fyysisiä vaikeuksia edes kävellä tuttuun kantakuppilaan illanviettoon.
 

Knatterton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Colorado Avalanche
Jos sitä heittäisi ensimmäisen ketjuloton käyntiin, kun NHL:n runkosarjakin on saatu pakettiin:

Jokinen - Koivu - Ruutu

Ykkösvitja on selviö, jos Carolinan kaksikko ja Mikko vaan ovat käytettävissä.

Korpikoski - Koivu/Filppula/Leino - Selänne/Aaltonen
Bergenheim - Immonen - Granlund

Mikäli Anaheimin kokeneet pelimiehet eivät lähde mukaan, niin silloin valitettavasti täytynee Aaltonenkin ottaa mukaan. Kyllähän JM on parhaimmillaan loistava pelaaja, mutta ne viime vuotiset maalintaakse "pakenimiset" ja ajoittainen surffailu, unohtamatta yleistä tehottomuutta, ei vaan innosta.

Siinä, että kumpi ketjuista on 2. ja kumpi 3. ei ole niin merkitystä. Phoenixin ja Floridan teiden uskon päättyvän jo ensimmäisellä kierroksella. Hienoa olisi kyllä nähdä Filppula joukkueessa, mutten usko Nashvillellä löytyvän vielä tänä kautena rahkeita tiputtamaan kivikovaa Detroitia. Leino toki olisi parempi laidalla, mutta riippuen ketä kisoihin on saatavilla, niin tällöin tarvittaessa olisin valmis peluuttamaan häntä keskellä.

Petrell - Nokelainen - Komarov

4. ketju ei liiemmin selittelyjä kaivanne. Toivoa sopii, ettei nyt ainakaan jotain Hytöstä jouduta edes harkitsemaan. Liigastakin löytyy pari parempaa vaihtoehtoa, jos vaan kunnossa olevat eli Hahl ja Wirtanen tai sitten idästä Niko Kapanen.

Pakkiparit on Jalonen usein laittanut "erikoisesti" eli parina usein luutivat kaksi hyökkäävää pakkia ja kaksi perusvarmaa/puolustavaa puolustajaa, joten parit voisivat olla jotain tämän tyylisiä:

Lepistö - Salmela
Niskala - Hietanen
Puistola - Väänänen
Jaakola - Kukkonen

Pieni toivon kipinä olisi, että Timonen tulisi kisoihin mukaan, jos vaikka Pittsburgh kykenisi tiputtamaan Philadelphian ensimmäisellä kierroksella. Tällöin Hietasen tiputtaisin porukasta pois.

Maalivahdeiksi jotain seuraavanlaista:

Lehtonen
Vehanen
Ortio (ei niin merkitystä tällä kolmosella)

Kyllä olen pettynyt, jos kuitenkin tulevissa kisoissa joudutaan vielä turvautumaan Ville Peltoseen ja Janne Pesoseen.

Edit: Mistä muuten on taas ilmestynyt nämä haikailut OJ:n perään? Pelkästäänkö siitä, että maikkari jostain kumman syystä vielä miehen perään haikailee? En usko, että OJ on perumassa päätöstään lopettaa maajoukkuepelejä.
 

Fordél

Jäsen
Takatukkakingi on kyllä mielenkiintoinen tapaus. Tehottomuus, läpiajot maalintaakse, ajoittainen pelin ulkopuolella kyttäily, on/off-moodi ja aina se yksi kiemura liikaa saavat välillä omatkin repimään hiuksia (eh hee:). Mutta toisaalta: vastaavaa taituruutta, oveluutta ja itseluottamusta etenkin 1 vs. 1 -tilanteissa ei varsinaisesti ole maajoukkueessa tai suomalaiskiekkoilijoissa ylipäätään liikaa.

Kyllä, mutta juuri tuo tehottomuus vie pohjan pois kaikelta tolta hyvältä, jota Aaltosen pelissä on. Toki kun kiekko on Aaltosella pörrättävänä niin se ei ole vastustajalla ja se on hyvä asia, mutta kyllä kärkikenttien laiturin pitäisi saada rutkasti enemmän tehoja aikaan kuin mihin Aaltonen on pystynyt. Jos kieltäytymisiä ja loukkaantumisia tulee kärkilaitureiden osalta niin silloin harkitsisin Aaltosta joukkueeseen, mutta muuten jättäisin suosiolla ulkopuolelle. Korkeintaan ylimääräiseksi hyökkääjäksi, jonka passi leimataan jos leimataan.

Mä olen varmasti niitä harvoja vastarannan kiiskiä, joka toteaa vain, että nyt sitten stoppi Selänteen yms. puntaroinneille tullako vai eikö tulla-kysymykseen. VITTU! Olen enemmän kuin kurkkua myöten täynnä tuota joka saamarin keväistä arpomista. Olkoot kuin hyvä tahansa Anaheimissa, mutta asia on toinen kun tullaan maajoukkueeseen. Siellä on oltava sydäntä ja tahtoa vimosen päälle. Ei me tarvita jotain puolivaloilla surffaajaa, sillä sellaiseksi peli menee, jos ei olla täysillä mukana. HUI!Uskalsin arvostella ikonia, ny äkkiä piiloon;)

Sun pitäisi ihan ensin miettiä, että kuka tässä arpoo: media vai Selänne? Eiköhän Selänne ja Suoman maajoukkueen johto ole täysin hollilla missä mennään. Siellä on varmaankin asetettu takarajat, joihin mennessä vastausta odotetaan ja se on yhteisesti sovittu. Ainoa kuka tässä arpoo on media, joka esittää koko ajan samaa kysymystä, koska se ei tiedä mitä kenenkin kanssa on sovittu.

Eikä tällaisessa menettelyssä ole mielestäni mitään väärää. Varmasti Selänteen sydän sanoo kyllä maajoukkueelle ja on hän sen jo niin useasti näyttänytkin. Tehnyt hienon päivätyön, ei vain NHL:ssä vaan myös maajoukkueessa. Nyt kun ei ole vielä selvillä edes uran jatko niin tottakai edustaminen kisoissa mietityttää. Lisäksi täytyy perheellisenä kuulla myös perheen tuntemuksia ja vanhana pelaajana tottakai myös kroppaa. Selänne on kokonaisuutena siis pikkasen eri tilanteessa kuin vaikka Petrell.
 

Viltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Selänne on kokonaisuutena siis pikkasen eri tilanteessa kuin vaikka Petrell.

Näin on ja osa muistakin suomalaisista NHL-pelaajista tulisi MM-kisoihin vaikka joutuisivat siitä lystistä maksamaan, jos vain pääsisi joukkueeseen. Mutta asiat eivät ole näin yksioikoisia.

Petrell olisi ollut mukana jo viime kevään lopullisessa joukkueessa, jos ei olisi ollut loukkaantuneena. Näin ainakin ymmärsin Jalosen puheista. Joten voi ymmärtää, että Petrell jos kuka, olisi nyt halukas liittymään mukaan ryhmään. Se, onko Lennulle nyt luvattu varmaa kisapaikkaa, on sitten toinen asia.
 

Hellox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sport, Zlatan Ibrahimovic, Jose Mourinho
Jos sitä heittäisi ensimmäisen ketjuloton käyntiin, kun NHL:n runkosarjakin on saatu pakettiin:

Korpikoski - Koivu/Filppula/Leino - Selänne/Aaltonen
Bergenheim - Immonen - Granlund

Phoenixin ja Floridan teiden uskon päättyvän jo ensimmäisellä kierroksella.

Itse en vaan jaksa uskoa, kun on jo tuon verran "tärkeimpiä" nimiä (lukuunottamatta Filppulaa, Rinnettä, Saloa ja Timosta), että Bergenheimiä ja Korpikoskea molempia odoteltaisiin vielä mukaan, kun olisi jo mahdollisuus saada koko hyökkääjistö paljon aiemmin kasaan, koska yhtä hyviä nimiä löytyy jo valmiiksi. Itselle toki Bergenheim ja Korpikoski kelpaisivat hyvinkin, mutta tuskinpa.

Lepistö - Salmela
Lepistöä tuskin mukaan otetaan myöhemmin, kun pakisto on jo melkeinpä nyt valmis, lukuunottamatta juuri pelejä jatkavasta Väänäsestä, sekä myös Salmelasta.

Pieni toivon kipinä olisi, että Timonen tulisi kisoihin mukaan, jos vaikka Pittsburgh kykenisi tiputtamaan Philadelphian ensimmäisellä kierroksella. Tällöin Hietasen tiputtaisin porukasta pois.
Timosella ollut jo valmiiksi loukkaantumisia kauden aikana, joten ei varmasti tule mukaan.


Kyllä olen pettynyt, jos kuitenkin tulevissa kisoissa joudutaan vielä turvautumaan Ville Peltoseen ja Janne Pesoseen.
VAHVA SAMA! Varsinkaan jos molemmat ovat! Erityisesti Pesonen ...

Edit: Mistä muuten on taas ilmestynyt nämä haikailut OJ:n perään? Pelkästäänkö siitä, että maikkari jostain kumman syystä vielä miehen perään haikailee? En usko, että OJ on perumassa päätöstään lopettaa maajoukkuepelejä.
Jokinen on itse antanut medialle lausunnon, että on valmis harkitsemaan asiaa uudelleen. Toki vaatisi sen, että Jokiselle luvattaisiin paikka suoraan kahteen ensimmäiseen kentään, mutta tuskinpa lähtee, koska sellaista ei voi millään luvata, ellei valmennukselle ole jo nyt 100% varmaa ketä miehiä on tulossa NHL:stä ja ketä ei.

Jos Tuomo Ruutu ja Mikko Koivu tulevat MM-kisoihin, niin Aaltonen on vahva vaihtoehto sen ketjun toiseen laitaan. Muistaa sitten laukoa tällä kertaa, kun pääsee läpiajoihin, toisin kuin Aaltonen teki MM-kisoissa 2011 muutaman kerran.
Kokeiltiin jo viime vuonna. Ei tullut yhtään mitään, joten unohda! Taitoa on kyllä Aaltosella pirusti, mutta aika nähty kortti jo maajoukkueessa ainakin näiden kisojen osalta, varsinkin kun on loukkaantumisia ollut. Itse odotan että "Aaltosen paikan" ottaa nyt Ville Leino maajoukkueessa ja näyttää mihin hänellä on kykyjä. Aaltosella nimenomaan se tilanne, ettei häntä voi kolmosketjuun laittaa. Ykkönen on ideaalitilanteessa CarolinaKaksikko+MKoivu, kakkonen ImmonenGranlund+joku, kolmonen joko SKoivun/NKapanen ympärillä. Toivottavasti. Eli jos kieltäytymisiä ei tule urakalla, niin Aaltosen voi jättää sivuun.

Mä olen varmasti niitä harvoja vastarannan kiiskiä, joka toteaa vain, että nyt sitten stoppi Selänteen yms. puntaroinneille tullako vai eikö tulla-kysymykseen. VITTU! Olen enemmän kuin kurkkua myöten täynnä tuota joka saamarin keväistä arpomista. Olkoot kuin hyvä tahansa Anaheimissa, mutta asia on toinen kun tullaan maajoukkueeseen. Siellä on oltava sydäntä ja tahtoa vimosen päälle. Ei me tarvita jotain puolivaloilla surffaajaa, sillä sellaiseksi peli menee, jos ei olla täysillä mukana. HUI!Uskalsin arvostella ikonia, ny äkkiä piiloon;)
Voi huuhuhuh ... Itse en ole mikään TeemuSelänneSuperFani, mutta hei! Jos täälä Aaltosesta puhutaan että kisoihin mukaan, niin miksi ihmeessä Suomen paras MAALINTEKIJÄ ei ansaitsisi miettiä ? Sen verran fiksu kaveri on, että nimenomaan tajuaa miettiä onko hän 100% valmis joka saralla tulemaan mukaan. Ei se ole mitään epäisänmaallisuutta, vaan hänellä painaa tosiaan muutkin asiat vaakakupissa, kuten perhe yms.
 
Voi huuhuhuh ... Itse en ole mikään TeemuSelänneSuperFani, mutta hei! Jos täälä Aaltosesta puhutaan että kisoihin mukaan, niin miksi ihmeessä Suomen paras MAALINTEKIJÄ ei ansaitsisi miettiä ? Sen verran fiksu kaveri on, että nimenomaan tajuaa miettiä onko hän 100% valmis joka saralla tulemaan mukaan. Ei se ole mitään epäisänmaallisuutta, vaan hänellä painaa tosiaan muutkin asiat vaakakupissa, kuten perhe yms.
Ihmeellisen vaikeaa on sitten kommunikointi, jos ei moista asiaa kykene keskustelemaan parissa päivässä.

Mikäli Teemun vastauksenanto on Jalosen mahdollisesti antaman päivämäärän rajoissa, niin silloin toiminta on ihan ok.

Teemu ei ole ollut arvokisoissa Suomen paras maalintekijä moneen vuoteen. Eikä olisi sitä näissäkään kisoissa. Mahdollisesti pari maalia alkusarjan höntsä-otteluissa, mutta siihen se todennäköisesti jäisi.
 

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Kisat lähestyy hurjaa vauhtia ja muutama hajatelma tähän väliin...

-Mikähän lienee Tuomo Ruudun todellinen tilanne tällä hetkellä? Olisi valtava takaisku jos kyseinen kaveri jättää kisat väliin. Kuka kykenee stunttaamaan? Pyörälä toiseen laitaan (ilman mitään kärppälaseja) ja herra x lujemmalla hyökkäyspään potentiaalilla toiseen?

-Immonen - Granlund. Heikohko kausi molemmilla alla. Ei mikään umpisurkea, mutta heikohko. Jos homma ei toimi niin mitä tehdään? Tämän kaksikon varaan tullaan varmasti rakentamaan paljon. Ja jos ja toivonmukaan kun homma toimii niin kuka toiseen laitaan?

-Kontiola & Aaltonen. Kontiolan nimeä on harva nostanut täällä millään lailla esille. Hieman ihmettelen, koska mies pelasi erittäin hyvän kauden ja varsinkin kevään edetessä oli Traktorin tärkeimpiä pelaajia. Jos mies on vain terveenä, niin pitäisin ihmeenä jos ei tule piakkoin mukaan leiritykseen. Aaltonen taasen... pitkin talvea on tullut miestä herjattua. Mutta kyllä se vaan on fakta, ettei toista näin taitavaa kaveria Euroopan puolella pelaa, tietysti MG poislukien. Jos NHL:stä ei hurjasti apuja tule ja Top9:ssä on tilaa, niin kyllä Juhis on lähellä kisapaikkaa.

-Filppula. Olen nyt isänmaallisen itsekäs ja toivon punasiipien tippuvan ensimmäisellä roundilla. Rinne tapelkoot Kannusta vaikka päätyyn saakka, maalivahteja meillä on muutenkin. Filppulaa tarvitaan. Toivottavasti motivaatiota riittäisi.

-Pesonen & Peltonen. Olen lievästi pettynyt jos nämä kaverit lopulliseen joukkueeseen mahtuvat. Pesosella on toki edelleen ominaisuudet sitä luokkaa, että homma voisi vaikka toimiakin Jaken ja Miken kanssa. Epäilen kuitenkin suuresti. Peltonen sitte onkin oma lukunsa... kaikkien aikojen leijonapelaaja ehdottomasti. Mutta ikä näkyy jo valitettavasti herran otteissa. Kelpo pelaaja vielä liigajäillä, mutta maajoukkueessa roolin tulisi olla bottom sixissä ja näille paikoille löytyy useita nopeajalkaisempia vaihtoehtoja, jotka ovat jo todistaneet kykynsä pelata Jalosen systeemissä.

Ja loppuun vielä jonninjoutavat ketjukyhäelmät:

Tuomo Ruutu/Mika Pyörälä - Mikko Koivu - Teemu Selänne/Juhamatti Aaltonen
Janne Niskala - Anssi Salmela

Valtteri Filppula/Jussi Jokinen - Jarkko Immonen - Mikael Granlund
Juuso Hietanen - Ossi Väänänen

Jussi Jokinen/Jesse Joensuu - Saku Koivu/Petri Kontiola - Juhamatti Aaltonen/Mika Pyörälä
Pasi Puistola - Toni Söderholm/Mikko Mäenpää

Lennart Petrell - Niko Kapanen/Petteri Nokelainen - Leo Komarov
Topi Jaakola - Lasse Kukkonen

Mika Pyörälä, Jesse Joensuu/Antti Pihlström

Petri Vehanen & kumppanit (kolmoseksi Riku Helenius)

Tummennettu olisi siis ns. unelmatilanne, joka ei tietysti tule toteutumaan. Vieressä stuntit sitä mukaan kun ykkösvaihtoehtoja alkaa tippumaan pois.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei Selänne itse soittele päivittäin median edustajille kertoakseen senhetkistä fiilistään MM-kisoista, vaan iltapäivälehdet, Maikkarit ja muut lähettävät vähän väliä toimittajiaan Kaliforniaan tekemään juttua Selänteestä ja pommittavat varmasti muutenkin kaveria haastattelupyynnöillä.

Se, että Selänne haluaa kovan kauden jälkeen ja ennen päätöksentekoa levätä hetken ja pohtia tulevaa, on ihan normaalia ja hänen ja maajoukkuejohdon välillä on varmasti sovitut kuviot ja aikataulut asian suhteen. Ei pidä syyllistää Selännettä siitä, että hän kertoo haastatteluissa rehellisesti ajatuksensa, eikä toisaalta pidä syyllistää mediaa siitä, että he tekevät juttuja, jotka kiinnostavat kaikesta päätellen ihmisiä. Jos Selänne -uutiset eivät kiinnosta, niin silloin kannattaa vain yksinkertaisesti jättää ne lukematta.
 

HokejGirl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Metallurg Magnitogorsk
-Kontiola & Aaltonen. Kontiolan nimeä on harva nostanut täällä millään lailla esille. Hieman ihmettelen, koska mies pelasi erittäin hyvän kauden ja varsinkin kevään edetessä oli Traktorin tärkeimpiä pelaajia. Jos mies on vain terveenä, niin pitäisin ihmeenä jos ei tule piakkoin mukaan leiritykseen. Aaltonen taasen... pitkin talvea on tullut miestä herjattua. Mutta kyllä se vaan on fakta, ettei toista näin taitavaa kaveria Euroopan puolella pelaa, tietysti MG poislukien. Jos NHL:stä ei hurjasti apuja tule ja Top9:ssä on tilaa, niin kyllä Juhis on lähellä kisapaikkaa.

Samoilla linjoilla. Konna uskoisi olevan sitten mukana Tsekin EHT:ssä, joissei aiemmin. Traktorin kausi päättyi kuitenkin vasta viime perjantaina (6.4), joten varmaan pitää jotain lepotaukoa hetken. Toimisi mielestäni hyvin kolmos- tai neloskentässä, kunhan ei laiteta pelaamaan Aaltosen kanssa. Se parivaljakko on niin nähty. Muuten toivoisin Aaltosen olevan mukana, nimenomaan taiturimaisen pelin takia. Jos kerkiäisi antamaan vielä näyttöjä joissain harjoituspeleissä ja saisi myös tehoja aikaiseksi, niin tervetullut mukaan. Ruotsin EHT:ssä kaveri pelasi kaksi peliä ja teki ihan mukavat tehot (mitään tilastoja en onnistunut löytämään, mutta ainakin maalin tai kaksi ja syöttöjä muutama). Juhin peli oli sen näköistä silloin, että hän itsekin tajusi, että pakko alkaa tekemään tehoja, muuten ei kotikisoihin asiaa.
 
Twitteristä poimittua, että Jussi Jokinen tulee kisoihin, Pitkänen ei. Ruudun tilanne ei ole varmaa, koska vaimo on ilmeisemmin synnyttämässä lähiaikoina, eikä ole varmuutta lähteekö Tuomo kisoihin.

Historiallisen vähän NHL-pelaajia tulee olemaan tässä kotikisajoukkueessa. (Koska aika saletisti Selänteet ja Koivut skippaavat)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös