Pelaajilla tosiaan voi olla henkilökohtaisia syitä, mutta mielenkiintoista että niistä mainittiin vain Antti Pihlströmin kohdalla. Jos samoja syitä on muillakin pelaajilla niin miksei heitä myös mainittu?
Viime kevään maailmanmestari Juhamatti Aaltonen pelasi Venäjällä hyvän kauden ja ollut Jalosen luottoäijiä jo kolmen viime kauden ajan. En ole kuullut/lukenut Jalosen maininneen mitään Aaltosesta tämän kevään osalta, mutta jokatapauksessa Aaltosen nimi puuttuu leiriryhmästä, joten tästä voidaan päätellä hänen olevan ulkona joukkueesta. En lukeudu Aaltosen suurimpiin faneihin, mutta ihmettelen hänen puuttumistaan leiriryhmästä.
Aaltosen tilanteesta löytyy selvitys tässä (linkki vie Ylen uutiseen). Eli parantelee niskalihasten revähdystä ja yrittää sitten tulla mukaan. Kyllähän sille KHL-Aaltoselle käyttöä kisoissa olisi, mutta turhan vaikeaa on maajoukkueessa ollut. Silti mahdollinen kisapelaaja ilman muuta.
Ei Suomesta niin paljon taitavempia kavereita löydy etteikö Aaltosen kisapassia pitäisi pohtia tarkkaan ja harkitusti mikäli ehtii kuntoutua täysin kuntoon. Toki tehottomuus on varmasti pyörinyt niin valmennuksen kun pelaajankin mielessä, mutta totuushan on että pelkästään jo Aaltosen potentiaali pitää vastustajan pelaajat varpaillaan. Ja vaikea on häntä jäähyä ottamatta pysäyttää 1vs1 tilanteessa.
Paljonkos noita leirityksiä tulee ? Tuleeko yksikään NHL-pelaaja mukaan leirityksille vai joudutaanko ne ottamaan ihan runkosarjan mututuntumalla ?
Jos Tuomo Ruutu ja Mikko Koivu tulevat MM-kisoihin, niin Aaltonen on vahva vaihtoehto sen ketjun toiseen laitaan. Muistaa sitten laukoa tällä kertaa, kun pääsee läpiajoihin, toisin kuin Aaltonen teki MM-kisoissa 2011 muutaman kerran.
Eikö tuo viime vuonna tullut selväksi, ettei Aaltonen sovi tuohon?
Jos Aaltonen ei mahdu Jalosen papereissa kahteen ensimmäiseen ketjuun, niin jäänee kokonaan MM-ryhmän 2012 ulkopuolelle. Oma spekulointini oli se pelipaikka, joka Aaltosen on nyt voitettava taas itselleen, jos kuitenkin pääsee kisajoukkueeseen.
Mä olen varmasti niitä harvoja vastarannan kiiskiä, joka toteaa vain, että nyt sitten stoppi Selänteen yms. puntaroinneille tullako vai eikö tulla-kysymykseen. VITTU! Olen enemmän kuin kurkkua myöten täynnä tuota joka saamarin keväistä arpomista. Olkoot kuin hyvä tahansa Anaheimissa, mutta asia on toinen kun tullaan maajoukkueeseen. Siellä on oltava sydäntä ja tahtoa vimosen päälle. Ei me tarvita jotain puolivaloilla surffaajaa, sillä sellaiseksi peli menee, jos ei olla täysillä mukana. HUI!Uskalsin arvostella ikonia, ny äkkiä piiloon;)
Mä olen varmasti niitä harvoja vastarannan kiiskiä, joka toteaa vain, että nyt sitten stoppi Selänteen yms. puntaroinneille tullako vai eikö tulla-kysymykseen. VITTU! Olen enemmän kuin kurkkua myöten täynnä tuota joka saamarin keväistä arpomista. Olkoot kuin hyvä tahansa Anaheimissa, mutta asia on toinen kun tullaan maajoukkueeseen. Siellä on oltava sydäntä ja tahtoa vimosen päälle. Ei me tarvita jotain puolivaloilla surffaajaa, sillä sellaiseksi peli menee, jos ei olla täysillä mukana. HUI!Uskalsin arvostella ikonia, ny äkkiä piiloon;)
Usko tai älä, täälläpäin ihan samoilla linjoilla!
Ainut minkä hyväksyn kieltäväksi vastaukseksi on aidot loukkaantumiset.
Olen enemmän kuin kurkkua myöten täynnä tuota joka saamarin keväistä arpomista. Olkoot kuin hyvä tahansa Anaheimissa, mutta asia on toinen kun tullaan maajoukkueeseen. Siellä on oltava sydäntä ja tahtoa vimosen päälle.
Takatukkakingi on kyllä mielenkiintoinen tapaus. Tehottomuus, läpiajot maalintaakse, ajoittainen pelin ulkopuolella kyttäily, on/off-moodi ja aina se yksi kiemura liikaa saavat välillä omatkin repimään hiuksia (eh hee:). Mutta toisaalta: vastaavaa taituruutta, oveluutta ja itseluottamusta etenkin 1 vs. 1 -tilanteissa ei varsinaisesti ole maajoukkueessa tai suomalaiskiekkoilijoissa ylipäätään liikaa.
Selänne on kokonaisuutena siis pikkasen eri tilanteessa kuin vaikka Petrell.
Jos sitä heittäisi ensimmäisen ketjuloton käyntiin, kun NHL:n runkosarjakin on saatu pakettiin:
Korpikoski - Koivu/Filppula/Leino - Selänne/Aaltonen
Bergenheim - Immonen - Granlund
Phoenixin ja Floridan teiden uskon päättyvän jo ensimmäisellä kierroksella.
Lepistöä tuskin mukaan otetaan myöhemmin, kun pakisto on jo melkeinpä nyt valmis, lukuunottamatta juuri pelejä jatkavasta Väänäsestä, sekä myös Salmelasta.Lepistö - Salmela
Timosella ollut jo valmiiksi loukkaantumisia kauden aikana, joten ei varmasti tule mukaan.Pieni toivon kipinä olisi, että Timonen tulisi kisoihin mukaan, jos vaikka Pittsburgh kykenisi tiputtamaan Philadelphian ensimmäisellä kierroksella. Tällöin Hietasen tiputtaisin porukasta pois.
VAHVA SAMA! Varsinkaan jos molemmat ovat! Erityisesti Pesonen ...Kyllä olen pettynyt, jos kuitenkin tulevissa kisoissa joudutaan vielä turvautumaan Ville Peltoseen ja Janne Pesoseen.
Jokinen on itse antanut medialle lausunnon, että on valmis harkitsemaan asiaa uudelleen. Toki vaatisi sen, että Jokiselle luvattaisiin paikka suoraan kahteen ensimmäiseen kentään, mutta tuskinpa lähtee, koska sellaista ei voi millään luvata, ellei valmennukselle ole jo nyt 100% varmaa ketä miehiä on tulossa NHL:stä ja ketä ei.Edit: Mistä muuten on taas ilmestynyt nämä haikailut OJ:n perään? Pelkästäänkö siitä, että maikkari jostain kumman syystä vielä miehen perään haikailee? En usko, että OJ on perumassa päätöstään lopettaa maajoukkuepelejä.
Kokeiltiin jo viime vuonna. Ei tullut yhtään mitään, joten unohda! Taitoa on kyllä Aaltosella pirusti, mutta aika nähty kortti jo maajoukkueessa ainakin näiden kisojen osalta, varsinkin kun on loukkaantumisia ollut. Itse odotan että "Aaltosen paikan" ottaa nyt Ville Leino maajoukkueessa ja näyttää mihin hänellä on kykyjä. Aaltosella nimenomaan se tilanne, ettei häntä voi kolmosketjuun laittaa. Ykkönen on ideaalitilanteessa CarolinaKaksikko+MKoivu, kakkonen ImmonenGranlund+joku, kolmonen joko SKoivun/NKapanen ympärillä. Toivottavasti. Eli jos kieltäytymisiä ei tule urakalla, niin Aaltosen voi jättää sivuun.Jos Tuomo Ruutu ja Mikko Koivu tulevat MM-kisoihin, niin Aaltonen on vahva vaihtoehto sen ketjun toiseen laitaan. Muistaa sitten laukoa tällä kertaa, kun pääsee läpiajoihin, toisin kuin Aaltonen teki MM-kisoissa 2011 muutaman kerran.
Voi huuhuhuh ... Itse en ole mikään TeemuSelänneSuperFani, mutta hei! Jos täälä Aaltosesta puhutaan että kisoihin mukaan, niin miksi ihmeessä Suomen paras MAALINTEKIJÄ ei ansaitsisi miettiä ? Sen verran fiksu kaveri on, että nimenomaan tajuaa miettiä onko hän 100% valmis joka saralla tulemaan mukaan. Ei se ole mitään epäisänmaallisuutta, vaan hänellä painaa tosiaan muutkin asiat vaakakupissa, kuten perhe yms.Mä olen varmasti niitä harvoja vastarannan kiiskiä, joka toteaa vain, että nyt sitten stoppi Selänteen yms. puntaroinneille tullako vai eikö tulla-kysymykseen. VITTU! Olen enemmän kuin kurkkua myöten täynnä tuota joka saamarin keväistä arpomista. Olkoot kuin hyvä tahansa Anaheimissa, mutta asia on toinen kun tullaan maajoukkueeseen. Siellä on oltava sydäntä ja tahtoa vimosen päälle. Ei me tarvita jotain puolivaloilla surffaajaa, sillä sellaiseksi peli menee, jos ei olla täysillä mukana. HUI!Uskalsin arvostella ikonia, ny äkkiä piiloon;)
Ihmeellisen vaikeaa on sitten kommunikointi, jos ei moista asiaa kykene keskustelemaan parissa päivässä.Voi huuhuhuh ... Itse en ole mikään TeemuSelänneSuperFani, mutta hei! Jos täälä Aaltosesta puhutaan että kisoihin mukaan, niin miksi ihmeessä Suomen paras MAALINTEKIJÄ ei ansaitsisi miettiä ? Sen verran fiksu kaveri on, että nimenomaan tajuaa miettiä onko hän 100% valmis joka saralla tulemaan mukaan. Ei se ole mitään epäisänmaallisuutta, vaan hänellä painaa tosiaan muutkin asiat vaakakupissa, kuten perhe yms.
-Kontiola & Aaltonen. Kontiolan nimeä on harva nostanut täällä millään lailla esille. Hieman ihmettelen, koska mies pelasi erittäin hyvän kauden ja varsinkin kevään edetessä oli Traktorin tärkeimpiä pelaajia. Jos mies on vain terveenä, niin pitäisin ihmeenä jos ei tule piakkoin mukaan leiritykseen. Aaltonen taasen... pitkin talvea on tullut miestä herjattua. Mutta kyllä se vaan on fakta, ettei toista näin taitavaa kaveria Euroopan puolella pelaa, tietysti MG poislukien. Jos NHL:stä ei hurjasti apuja tule ja Top9:ssä on tilaa, niin kyllä Juhis on lähellä kisapaikkaa.