Alkaa menemään kyllä hermot tuohon nössö Jaloseen. Äijällä ei riitä pokka penkittämään Suomen pelin todellisia mätäpesäkkeitä eli Granlundia, Pesosta ja kumppaneita.
Jalonenhan painottaa sitä, että pitää uskaltaa pelata kiekon kanssa ja yrittää asioita. Tästä seuraa se, että jotta tuo painotus ei jäisi vain tyhjiksi sanoiksi, Jalosen on katsottava epäonnistuneita suorituksia sormien läpi jossain määrin. Jos huuto tai penkki olisi seurauksena virheestä, ei pelaaja enää yrittäisi tehdä muuta kuin itselleen helpointa ratkaisua. Siksi osaltaan ymmärrän sen, että mäenpäät ja kumppanit saavat töhöillä melko vapaasti. Jalonen uskoo, että homma klikkaa vielä.
Niin nettivalmentamista kuin helvetinmoisen kenttäruletin pyörittäminen jokaisen ottelun jälkeen onkin, olen samaa mieltä, että Granlundin paikka ei ole pelaavassa kokoonpanossa tällä hetkellä. Pesonen vituttaa minua ihan kusipäisten temppujensa takia, joten hänen kohdallaan tunne vie minua liikaa, jotta voisin olla kovin rakentavasti mitään mieltä hänen peliajastaan ja -paikastaan. Katsokaa ensimmäinen kappale, PIG jatkaa nykyisessä muodossaan ja Jalonen uskoo, että luottamus kantaa hedelmää.
Boratstanin murskaaminen tänään olisi erittäin toivottavaa, jotta puolivälierään lähdettäessä voisi tuntea edes jonkinlaista varmuutta oman pelin toimimisesta. Etenkin PIG:n ukot saisivat pöllyttää verkkoa oikein kunnolla. Minusta pelaajat vaikuttivat eilisen pelin loppupuolella ja pelin päätyttyä siltä, että olisivat halunneet ottaa revanssin heti. Valtava vitutus omaan paskuuteen oli nähtävissä.
Joukkueesta löytyy tuoreita maailmanmestareita ja Mikko Koivu. Eivät he lähde kotikisoista häntä koipien välissä ulos. Koivu pistää valjaat selkään ja alkaa vetää rekeä, kyllä muut tulevat perässä.
Tänään siis ohjelmassa on vittuuntuneet murskajaiset ja torstaina miehekkäämpi suoritus isoissa paineissa. Hätää ei ole. On kolme pitkää päivää aikaa saada henkinen tila sellaiseksi, että maailmanmestaruus on mahdollinen. Ennen eilistä peliä se ei ollut sitä. Eilisen pelin loppuvihellyksen jälkeen saattoi jo olla. Tänään nähdään ensimmäinen osa.