Oma arvioni oli, että Savinainen pelasi Rantasen tulevalla paikalla ja Granlund pelaisi Pesosen ja herran x kanssa, mikäli pelaa keskellä. Suomela pelasi mielestäni todella hyvät pelit ja voisi ihan hyvin pelata Granlundille sentterinä.
EI ole monissakaan sommitelmissa Sami Sandelin nimeä. Ei ehkä mahdu mukaan mutta pakkohan senkin on olla omilla esityksillään ainakin mietittävänä. On pelannut kaudella 6 maaottelua tehoin 2+3 ja tehotilasto osoittaa +3
Kovat paikat on Marjamäellä kasata joukkue, koska valmistavissa peleissä ei oikeastaan yksikään mies erottunut olemalla huono. Monena vuonna näissä peleissä on ollut ihan selkeästi nähtävissä kenen tie on pystyssä.
Itse en näe, että yhdestäkään Liigafinaaleiden pelaasta olisi tuomaan joukkueeseen mitään lisää siihen nähden mitä leiriryhmässä olleet pelaajat voivat tarjota. Tai Hakanpää kunnossa ollessaan voisi olla se mitä pakistosta puuttuu. Muuten puolustajista Koivisto ja Lehtonen eivät tuo mitään lisää ja itseasiassa Koivisto ei ollut finaaleissa erityisen hyväkään ja Tapparalta Vittasmäki oli ehkäpä Lehtosta parempi.
Junttilan tilastot kauden maaotteluista ovat pelaajatyyppiin nähden umpisurkeat niin vaikea keksiä mitä se toisi lisää? Olympialaisissa viiteen otteluun 0+1 ja -1
Kun koko kaudelta 9 maaottelua on tuottanut tehopinnat 0+2 ja tehotilasto se sama -1 niin mitä tälläisellä miehellä tehdään?
Peltolan pinnat kauden maaotteluissa suurinpiirtein samaa luokkaa, mutta Peltola voisi sitä alivoimaosaamista tuoda. En vaan tiedä tarvitseeko sitäkään kun joukkueessa on jo hyviä alivoimaa kaudella pelanneita pelaajia.
Kaikenkaikkiaan leiriporukka pelasi ajoittain hyvää kiekkoa niin ei sinne kannata tuoda pelaajia jotka eivät ole täysin kiistatta parempia kuin jo porukassa pelanneet ovat.
Tämä on tietysti oma näkemykseni ja varmaan parissa päivässä selviää Marjamäenkin näkemykset
Voi olla tosiaan, että Savinainen toimi vain Rantasen stunttina. Toisaalta minusta olisi aika sääli "hukata" Granlund pelaamaan itseään selvästi heikompien kanssa (Suomela, Pesonen, Rajala jne.). Ja kun Savinainen istui heti noin hyvin Ahon ja Teräväisen kanssa yhteen, pälkähti tuo ajatus mieleen.
Suomelaa ja Sandellia jonkin verran hehkutat, ja niinhän moni muukin on tehnyt. Minustakin erityisesti Suomela on pelannut ihan mukavasti, mutta ehkä hänen hehkutuksensa on mennyt jo hieman yli. Ihan näppärä kaveri ja luistin liikkuu ok, mutta kun mennään EHT-tasolta napsu ylöspäin MM-kisoihin, ainakin itseäni arveluttaa hänen fyysinen tasonsa. Hän vaikuttaa aika hintelältä. Sandell taas ei ole erityisesti erottunut edes EHT:lla pisteistään huolimatta enkä usko hänen kisapaikkaansa. Luulen, että moni soisi hänelle kisapaikan monien vastoinkäymisten jälkeen, mutta eiväthän MM-kisat mikään palkintomatka saa olla. Suomela sen sijaan voi hyvinkin mahtua mukaan vähintään ylim. hyökkääjäksi.
Olen samaa mieltä, että Liiga-finaaleista ei mitään maata mullistavia pelaajia ole tulossa. Luulen, että Peltola ja ainakin yksi pakki (Hakanpää, Koivisto, Lehtonen) mukaan tulee. Junttila ja pari muuta pakkia on sitten rajoilla. Toisaalta on tietysti hyvä pitää etusijalla leiripelaajia, toisaalta onko syytä rankaista seuroissaan menestyneitä saman tason kavereita.
Mutta joo, hankalat valinnat on edessä, eikä mitään oikeaa ja väärää joukkuetta ole olemassa. Eniten itseäni kiinnostaa sentteritilanne. Jos Aho ja Mikke ovat kahden ekan ketjun sentterit, kuka on kolmosen keskellä. Itse pidin Suomelaa melkein ainoana realistisena vaihtoehtona, mutta Janne Pesonenhan pelasi siinä nyt ainakin omaan silmääni mainiosti. Nelosen sena on varmaan Niemi, ellei Lajunen Sveitsistä saavu sekoittamaan pakkaa. Tai voisihan se Pessi tietysti nelosessakin pelata.