MM 2017 – infoketju

Tila
Viestiketju on suljettu.

JaSa

Jäsen
Tuli tehtyä sellainen huomio, että iltaottelu toinen erätauko. Tässä vaiheessa nää ei enää myy safkaa täällä Accors Hotels Arenalla.
 

disco-stu

Jäsen
Tämä laki on ilmeisesti aika tuore, sillä vielä syksyllä 2015 koriskisoissa sai olutta ja viiniä viedä katsomoonkin. Aika tuskaisen hidasta sen kaljan ostaminen kyllä oli, kun niitä 14 tilasi.
Olisko koriskisoissa ollut joku poikkeuslupa tms.? Ainakaan missään futispeleissä ei ole stadikoilta vuosiin saanut bisseä - stadikan viereisistä pubeista sitten sitäkin enemmän, myös puoliajalla.

Ei löytynyt kyllä mistään pubia, jossa olisi eilen Kanada-Tshekki matsia nähnyt. Ei edes siinä hallin kupeessa olevissa, joissa ainakin päivällä vielä mainostettiin että kisoja näytetään isolta skriiniltä. No ei näkynyt skriinejä saati kisoja. Ehkä tuolla jossain on jokin piilomesta sitten.
 

Tertsi

Jäsen
Operan selaimessa siis ilmainen VPN, jolla YouTube-matsit näkyy laitteella kuin laitteella. Eli selaimen asetuksista VPN päälle, jonka jälkeen osoiteriville ilmestyy VPN-kuvake, josta voi valita sijainniksi Alankomaat (toimii ainakin sillä).
 
Pudotuspelien kaavio on seuraavanlainen:

A1 - B4
B2 - A3

B1 - A4
A2 - B3

Kaikki tämän varmaan tiesivät, mutta laitoinpa kuitenkin.
 

disco-stu

Jäsen
Ylläolevaan liittyen, onko taaskaan mitään varmuutta, että pelaako Saksa puolivälieränsä joka tapauksessa Kölnissä (ja Ranska Pariisissa) jos niikseen tulee? Tähän olisi helvetin kiva saada joku varmuus ennemmin kuin myöhemmin, Pietarissakin tuli viralliselta taholta kahta eri tietoa vielä viimeisen alkusarja-matsin päätyttyäkin. Hyvin siinä sitten kävi, mutta olihan se nyt taas ihan turhaa säätöä ja hammastenkiristelyä.

Ideaalissa tilanteessa, jos siis systeemi on kuten ennen, Saksa olisi A4 ja Suomi B3, jolloin B1 Kanada joutuisi lähtemään Saksaan ja Suomi saisi rauhassa voittaa "kotipelissä" A2 Ruotsin. Saisivat leijonat edes pienen edun, kun joutuvat alkusarjansa renaamaan tyhjille katsomoille.
 

marston

Jäsen
Ylläolevaan liittyen, onko taaskaan mitään varmuutta, että pelaako Saksa puolivälieränsä joka tapauksessa Kölnissä (ja Ranska Pariisissa) jos niikseen tulee?

Näin ainakin selostaja kertoi tämän illan pelin aikana, että Saksa pelaisi puolivälieränsä joka tapauksessa Kölnissä.
 
Mutta itse aloin miettimään, että miten pelataan sitten, jos Saksa ja Ranska ajautuvat kohtaamaan toisensa puolivälierissä. Matkustaisiko Ranska kuutenkin Kölniin?
 
Mutta itse aloin miettimään, että miten pelataan sitten, jos Saksa ja Ranska ajautuvat kohtaamaan toisensa puolivälierissä. Matkustaisiko Ranska kuutenkin Kölniin?
Mun mielestäni siinä tapauksessa puolivälieräpareja muutettaisiin niiltä osin, että joku toinen joukkue vaihtaa Saksan/Ranskan kanssa "paikkaa" eli jos esim olisi niin että Saksa lohkokakkosena saisi vastaan Ranskan lohkokolmosena, niin Ranskan sijoitusta "muutettaisiin" kaaviossa siten ettei Saksa tule vastaan.

Vähän hankalasti ehkä selitetty, mutta siis Ranska ja Saksa eivät pelaa toisiaan vastaan puolivälierässä, vaikka kaavio näin mahdollistaisikin. Tai ainakin niin olen käsittänyt.
 
Mun mielestäni siinä tapauksessa puolivälieräpareja muutettaisiin niiltä osin, että joku toinen joukkue vaihtaa Saksan/Ranskan kanssa "paikkaa" eli jos esim olisi niin että Saksa lohkokakkosena saisi vastaan Ranskan lohkokolmosena, niin Ranskan sijoitusta "muutettaisiin" kaaviossa siten ettei Saksa tule vastaan.

Vähän hankalasti ehkä selitetty, mutta siis Ranska ja Saksa eivät pelaa toisiaan vastaan puolivälierässä, vaikka kaavio näin mahdollistaisikin. Tai ainakin niin olen käsittänyt.

Mistä olet tällaisen käsityksen saanut? Ei kuulosta minusta uskottavalta eikä reilulta, että kaaviota tuolla tavalla mulkattaisiin. Etenkin Saksa saisi todennäköisesti tällaisen muutoksen myötä vastaansa jonkin selvästi Ranskaa vaikeamman vastuksen. Minun mielestäni loogista olisi, että puolivälierän pelaa tuossa tapauksessa kotonaan se isäntämaa, joka sijoittui omassa lohkossaan kahden parhaan joukkoon.
 
Viimeksi muokattu:
Mistä olet tällaisen käsityksen saanut? Ei kuulosta minusta uskottavalta eikä reilulta, että kaaviota tuolla tavalla mulkattaisiin. Etenkin Saksa saisi todennäköisesti tällaisen muutoksen myötä vastaansa jonkin selvästi Ranskaa vaikeamman vastuksen. Minun mielestäni loogista olisi, että puolivälierän pelaa tuossa tapauksessa kotonaan se isäntämaa, joka sijoittui omassa lohkossaan kahden parhaan joukkoon.
IIHF:n nettisivuilta lainattua:

"The quarter-finalists from Group A and B will cross-over to determine the semi-finalists. However and in any case, should Germany be qualified for the quarter-finals, they will play the evening game in Cologne and should France be qualified for the quarter-finals, they will play the evening game in Paris. Therefore - and only in this one possible event – if the final standings of the preliminary round groups resulted in a direct encounter of Germany and France, the quarter-finalists would not cross-over, but would play off among the four top-ranked teams of each group."

Eli ei mennyt ihan oikein oma käsitykseni, jos esim. Saksa on oman lohkonsa kakkonen ja Ranska oman lohkonsa kolmonen, niin ne pelaavat omien lohkojensa kolmosia ja kakkosia vastaan puolivälierät. Joka tapauksessa 100% varmaa on se että Saksa ja Ranska eivät pelaa puolivälieriä toisiaan vastaan missään tilanteessa.

Hieman vastaava tilannehan oli Tshekin isännöimissä MM-kisoissa 2015, kun silloin kisoja pelattiin kahdessa kaupungissa eli Prahassa ja Ostravassa, mutta isäntämaa Tshekki pelasi kaikki pelinsä Prahassa. Tshekki oli oman lohkonsa kolmas ja olisi joutunut ns. normikaavalla matkustamaan Ostravaan puolivälieräpeliin, mutta koska kaaviossa oli etukäteen päätetty että Tshekki pelaa kaikki pelinsä Prahassa riippumatta lohkojen tilanteista, niin näin myös toimittiin. Samalla tavalla etukäteen on päätetty että Ranska pelaa puolivälieriin saakka (jos siis sinne selviää) omat pelinsä Pariisissa.
 

Murkula

Jäsen
Kiitosta @Roger Moore Olin itse aiemmin jostain lukenut täysin varmaksi, että Saksa pelaa iltapelin Kölnissä, mutta siinä samassa yhteydessä ei lukenut Ranskasta mitään. Se nyt kuitenkin lienee melko selvää, että ei kumpikaan noista maista ota pudotuspelipaikkaa lohkonsa ykkösenä tai kakkosena, tai jos näin käy niin joku isoista kyykkää aika pahasti. Saksaa pidän kuitenkin varsin realistisena joukkueena puolivälieriin ja kova toive tietysti että Suomi saavuttaa sijan kaksi (tai yksi) ja Saksa vastaavasti 3 tai neljä.
Tämä on vain toive ja on varsin todennäköistä, että Suomi pelaa puolivälieränsä Pariisissa.
 
Ylläolevaan liittyen, onko taaskaan mitään varmuutta, että pelaako Saksa puolivälieränsä joka tapauksessa Kölnissä (ja Ranska Pariisissa) jos niikseen tulee? Tähän olisi helvetin kiva saada joku varmuus ennemmin kuin myöhemmin, Pietarissakin tuli viralliselta taholta kahta eri tietoa vielä viimeisen alkusarja-matsin päätyttyäkin. Hyvin siinä sitten kävi, mutta olihan se nyt taas ihan turhaa säätöä ja hammastenkiristelyä.

Kyllä tämä on ns. aina ollut näin. En hirveästi laittaisi painoarvoa sille mitä Pietarissa on säädetty ja yhtä lailla myös sellaista perussuomityyppistä jännitystä.

Toimii ihan yli lajirajojen, että kotijoukkue pelaa siellä missä siinä on järkeä ja se, jos jollain on kisaorganisaation paita päällä, niin se ei merkitse yhtään mitään. Mistä ne sen tietäisivät, kun ovat vain töissä.

tai jos näin käy niin joku isoista kyykkää aika pahasti.

Suomea ei näillä kokoonpanoilla ja tällä valmennuksella laskettu isoihin eli odotamme vielä jonkun kyykkäystä.
 
Suomea ei näillä kokoonpanoilla ja tällä valmennuksella laskettu isoihin eli odotamme vielä jonkun kyykkäystä.

Aika tasoihin Tshekin kanssa se rankattiin ennen kisoja, ja rankataan edelleen selvästi Ranskan edelle. Siitäkin huolimatta, että tämä palsta on tänään ollut täynnä näitä reaktioita, joille englannin kielessä on osuva termi "knee-jerk".
 
Oma mielipiteeni on, että kyllä siinä saa vähän peiliinkin katsoa, jos tuollaisessa kehitysmaassa kanniskelee taskussaan suuria setelinippuja. Itse en mielelläni tekisi niin edes selvästi kehittyneemmissa maissa, kuten vaikkapa Saksassa.

Kyllä pitäisi olla enemmän hereillä. En ole itse joutunut taskuvarkauden uhriksi, mutta povarissa kannattaisi säilyttää. Itse olen ylitarkka väkijoukossa ulkomailla ja varmistan että kaikki on tallella koko ajan.
 
Oma mielipiteeni on, että kyllä siinä saa vähän peiliinkin katsoa, jos tuollaisessa kehitysmaassa kanniskelee taskussaan suuria setelinippuja. Itse en mielelläni tekisi niin edes selvästi kehittyneemmissa maissa, kuten vaikkapa Saksassa.

Älä nyt herrajumala sano tuota ääneen. Ei minulla ole koskaan missään käteistä yli muutamaa kymmentä euroa.

Mikä vittu saa ihmisen kävelemään koko kisabudjetti taskussa tunnetun taskuvarkauskaupungin metrossa. Tule nyt Ville kertomaan mitä lisäarvoa kuvittelit saavasi siitä?

Harmillista, että noin kävi, mutta eikö ikinä koskaan missään jossain asiassa olisi myös omaa syytä mukana.

"Tällainen reissu oli järjestetty, ja olin vielä nostanut melkein koko budjetin käteisenä. Siinä lähti vähän suurempi summa."

Ei ole ollut Ranskaan asiaa vuosiin, mutta kyllä siellä ainakin viimeksi automaatit toimi ja rahaa sai silloin, kun sitä tarvitsi. En muista maksoinko kortilla jossain, mutta miten luulen sellaisenkin vaihtoehdon olevan.

Tähän vielä se, että kun hallista ei lakien mukaan saa kaljaa ollenkaan, niin ei ole edes mitään jonoja vältettävänä. Huoriinko sinne mentiin ja siksi piti olla tukko käteistä.
 
Itse olen ylitarkka väkijoukossa ulkomailla ja varmistan että kaikki on tallella koko ajan.

Sama homma. Metrossa räplään taskuja jatkuvasti varmistaakseni, että puhelin ja lompakko on tallella. Toki tämä varmaan unohtuu siinä vaiheessa, kun promilleja on veressä riittävästi. Siksikin on hyvä olla kanniskelematta mitään suuria summia käteistä mukanaan.

Ei ole ollut Ranskaan asiaa vuosiin, mutta kyllä siellä ainakin viimeksi automaatit toimi ja rahaa sai silloin, kun sitä tarvitsi.

Joo mutta siitä menee ainakin rahvaan kortilla (jollaisen itse omistan) ulkomailla nostaessa pari-kolme pinnaa nostopalkkiota. Ville päätti tarkan markan miehenä säästää nekin rahat.
 
Sama homma. Metrossa räplään taskuja jatkuvasti varmistaakseni, että puhelin ja lompakko on tallella.

En käytä lompakkoa, koska silloin on vain välttämättömin mukana. Minua on jo pitkään ihmetyttänyt mitä se Kiteen kunnankirjaston kirjastokortti tekee MM-kisahumussa. Sitten, jos se häviää, niin se pitää kuolettaa ja uusia. Jos se ei ole mukana, niin se ei voi kadota. Jotenkin tuo ei tietenkään ole itsestäänselvyys.

Joo mutta siitä menee ainakin rahvaan kortilla (jollaisen itse omistan) ulkomailla nostaessa pari-kolme pinnaa nostopalkkiota. Ville päätti tarkan markan miehenä säästää nekin rahat.

Ulkomailla kisaretkillä menee aina pieniä sivukuluja mille pelipaitainen turisti ei voi mitään. Ne budjetoidaan henkisesti etukäteen eikä niitä mietitä sen enempää.
 

Niilo

Jäsen
Kurjaahan se on tietenkin jos joutuu putsatuksi ja täältä on hyvä huudella ohjeita mutta onhan se nyt vähän hassua et koko budjetti on mukana ja joku onnistuu sut putsaamaan. Kävelisi vaikka kädet taskussa tuolla metrossa?
 
Kurjaahan se on tietenkin jos joutuu putsatuksi ja täältä on hyvä huudella ohjeita mutta onhan se nyt vähän hassua et koko budjetti on mukana ja joku onnistuu sut putsaamaan. Kävelisi vaikka kädet taskussa tuolla metrossa?

Eihän se ole mitään täältä huutelua vaan mainintaa siitä kuinka itse toimii ja taatusti tuokin kaveri ensi kerralla.
 

disco-stu

Jäsen
Ei löytynyt kyllä mistään pubia, jossa olisi eilen Kanada-Tshekki matsia nähnyt. Ei edes siinä hallin kupeessa olevissa, joissa ainakin päivällä vielä mainostettiin että kisoja näytetään isolta skriiniltä. No ei näkynyt skriinejä saati kisoja. Ehkä tuolla jossain on jokin piilomesta sitten.
Itse itseäni lainaten, jos jotakuta muuta kiinnostaa:

Eli Canal+ Sport näyttää matseja ja suurimmalla osalla vähääkään urheiluhenkisiä pubeja on tuo kanava tarjolla. Kaikkia pelejä ei näytetä, mutta Ranskan ja Kanadan matsit (kuulemma) ainakin. Ainoa problematiikka on se, että jos samaan aikaan tulee potkupalloa niin ei ne mitään lätkää näytä. Eikä myöskään edelleenkään tiedä mitä se lätkä edes on. Mutta kysymällä siitä selviää!

Varmasti lätkää näkee ainakin The Great Canadian pubissa ja The Moose Sports Barissa.
 

Niilo

Jäsen
Eihän se ole mitään täältä huutelua vaan mainintaa siitä kuinka itse toimii ja taatusti tuokin kaveri ensi kerralla.

No noinhan se taitaa olla. Itse pari kertaa käynyt ulkomailla noita pippaloita katsomassa ja 2 kertaa ollut ns halvan rahan maassa jossa selvisi päivällä ihan pienellä budjetilla ja loput rahat hotellissa turvassa.
Ja yhden kerran vähän "kalliimmassa" maassa kuin noi 2 ja tarvittaessa taikaseinästä saa lisää...
Ja jos liikkuu i
Ns porukalla niin kaikki pitää vähän niitä silmiä auki et mitä ympärillä tapahtuu ?
 

Murkula

Jäsen
Tietääkö kukaan, että mikäli Saksa ja Ranska jäävät pudotuspelsitä ulos niin pelaavatko oteluparit 1 ja 4 iltapelit?

Ja jos Saksa menee 4. paikalta jatkoon niin matkustaako silloin toisen lohkon 1 Saksaa vastaan ja nelonen Kölnin lohkon ykköstä vastaan?
Jos taas Ranska ja Saksa menevät molemmat 4. sijalta jatkoon niin matkustaako silloin molemmista lohkoista 1 ja 3

Vähän tuossa vaan ynnäilin, että Suomi ei enää kakkospaikkaa saavuta ellei sitten satu voittamaan Kanadaa ja näin ollen se olisi lohkon 3. tai 4. mikäli sinnekään asti riittää. Luultavasti siis lohko 3. jos ylipäätään on neljän joukossa. Näillä skenaarioilla pitäisin jo aikalailla todennäköisenä, että Suomi, selvitessään quartereihin, pelaa sen pelinsä Kölnissä.
 
Näillä skenaarioilla pitäisin jo aikalailla todennäköisenä, että Suomi, selvitessään quartereihin, pelaa sen pelinsä Kölnissä.

Hommat alkaa selkiytyä. Oletan samoin kuin sinä, että Saksan mennessä jatkoon Pariisissa pelaisivat Pariisin lohkon kakkonen ja kolmonen. Saksa ja Latvia ratkaisevat jatkoonmenijän tiistai-iltana keskinäisessä pelissään. Jos Saksa kampeaa itsensä jatkoon, Suomi pelaa puolivälieränsä Pariisissa siinä tapauksessa, että nousee sijoille kaksi tai kolme. Jos Latvia menee jatkoon, Suomi pelaisi Pariisissa noustessaan lohkossaan kahden parhaan joukkoon. Joten kyllä aika hyvältä näyttää sen suhteen, että päätöksenne skipata Pariisi oli sangen onnistunut.
 
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös