Hyviä valintoja, taitaa tänä vuonna jäädä valintakohut syntymättä. Hyvä Jalonen!
Puolustus on käytännössä niin hyvä, kuin näillä palikoilla oli mahdollista. Jos kolmella parilla mennään, niin Kivistö ja Ohtamaa sitten mieluiten poppariosastolle/tuppea puremaan. Pokasta ja Lindellistä voi olla näissä kisoissa paljon iloa.
Hyökkäyspään ainoa kulmakarvoja nostattava juttu on tuo Markus Granlundin pudottaminen. Makke oli vain syöttinä, jotta saatiin Mikke sisään? Erityisen arveluttavaa, jos MaG:lle oli jo kisapaikka luvattu, mutta toisaalta KJ:llä viimeiset kisat, joten tuskinpa siltojen polttaminenkaan niin pahasta on. En noita Venäjä-pelejä ehtinyt kunnolla nähdä, mutta ainakin Tshekkiä vastaan Kouvolassa Granlund pelasi hyvin Komarovin ja Rantasen kanssa. Vähän harmi, että joukkueesta jäi, sillä itse olisin jättänyt miehen tieltä esim. Koskirannan pois. Mutta eipä tästäkään päätöksestä mitään isoa skandaalia saa raavittua.
Muuten valinnat täysin odotetut ja omasta mielestäni - sekä nähdäkseni myös Jatkoajan ja kansan syvien rivien mielestä - myös hyvät. Hyviä miehiä sisään, turhakkeita ulos. Pihlströmiä ilman olisin pärjännyt, mutta roolipelaajasta kyse, ja tuntuu Pillu olevan kaikkien Leijona-luotsien mieleen. Olikos nämä nyt kuudennet vai seitsemännet perättäiset MM-kisat jo Analle? Kuuselan olisin itse Pihlströmin sijaan ottanut, jos ei Lehkonen kerran ollut saatavilla.
Mutta kokonaisuudessaan ei suurta nokan (=Nokan) koputtamista. Hyvältä näyttää joukkue paperilla. Lindell ja Pokka todellisia täsmäaseita yv:lle, ja molemmilla aineksia johtaviksi pakeiksi? Bäckström hoitaa Jukka Tammen hommat, ja Saros ja Koskinen kisaavat ykkösvahdin tontista. Molemmat saanevat tilaisuuden alkusarjassa, mutta itse liputan tässä vaiheessa enemmän Saroksen puolesta.
Hyökkäyksessä taitaa olla viisi arvokisojen ensikertalaista ja puolustuksessa yksi?