Mitä taas tulee pikkuGranlundiin sekä Komaroviin, niin luulen, että tässä on täysin kyse vain siitä, että se mikä Ristolaisen kanssa meni viime vuonna päin peetä, niin tätä pyritään nyt, omasta mielestäni kyllä fiksusti, korjaamaan ja itse kyllä löydän Pikku-G:lle (haha.) roolin joukkueesta, vaikka NHL:stä vielä pelaajia tulisikin. Tämä antaa myös mielestäni muutenkin hyvää signaalia muille NHL-miehille, kun varmasti monella on jäänyt paskanmaku suuhun siitä miten Ristolaiselle viime vuonna kävi.
Mikä Ristolaisen kanssa nyt sitten meni päin peetä? Minusta oli ihan perusteltua, että häneltä vaadittiin valmistavissa maaotteluissa näyttöjä MM-paikkaan. Se ei ole Jalosen vika, että Ristolainen pelasi heikosti näissä otteluissa ja oliko vielä niin, että itse häipyi leirityksestä ennen MM-joukkueen valitsemista.
Ja vaikka nyt olisikin sitä mieltä, että Ristolaisen kohdalla menettely oli jotenkin epäonnistunut, niin tuleeko tämän johtaa siihen, että kollektiivisesti pitää ruveta NHL-pelaajia paapomaan suhteessa Euroopassa pelaaviin? Ikään kuin suomalaiset NHL-pelaajat muodostaisivat jonkun sellaisen yhteisön, että kun maajoukkuevalmentaja on sorsivinaan jotain sen jäsentä, niin muutkin suivaantuvat tästä. Outoa jos näin.