Olen myös sitä mieltä, että eilisen voiton huumassakin kannattaisi ehkä vähän rajoittaa tällä foorumilla nähtyjä puheita kanadalaisista "änäriturhakkeista" ja "tissiposkista". Sillä vihkoon vetäneellä ja rumasti sikailleella Corey Perrylläkin on kuitenkin kaksi olympiakultaa enemmän kuin kaikilla suomalaiskiekkoilijoilla yhteensä..
Perryllä kaksi kultaa ja kaikkee, eilen oli ainakin täysin paska ja turhake, tissiposki. Aivan sama mitä jätkällä on historiassa kun se mitä kentällä näkyi on tämän hetken taso.
Suomen mitalisade alkoi 1990-luvun alussa. Viimeisimpien 25 vuoden aikana Kanada on voittanut viisi best-on-best-turnausta ja kuusi miesten maailmanmestaruutta. Samassa ajassa Suomi on voittanut nolla best-on-best-turnausta ja kaksi miesten maailmanmestaruutta. Siksi itse en pysty allekirjoittamaan niitä analyysejä, joiden mukaan "Suomi kirii aina joukkuepelillä Kanadan materiaaliedun kiinni". Vaikka Suomi on oikein hyvä jääkiekkomaa, on se kaukana Kanadan tasosta, ja tämä näkyy myös maajoukkuetuloksista. Ei tämän ääneen toteaminen minusta ole mikään automaattinen merkki kansallisesta alemmuudentunnosta.
Suomi 5,5 miljoonaa asukasta 72 176 lisenssipelaajaa. tilasto 2014 vuodelta
Kanada 33 miljoona asukasta 721,504 lisenssi* pelaajaa
Mitä tää monesti nähty lista kertoo, häh.
Ja mitä noihin "me ollaan paras joukkue" -puheisiin tulee, minun mielestäni pieni reality check on siinä vaiheessa aina enemmän kuin paikllaan, kun fani kuvittelee kotisohvalla voittaneensa itse jotain, kun suosikkijoukkueella kulkee. Sinä ja minä emme voita tässä(kään) turnauksessa pelin peliä.
Fanit kannattaa miten haluaa, ei kuulu sulle pätkääkää. Turha tulla tärkeileen ja kertomaan meille karjalalippiksille sen "oikean totuuden" tarkoituksena yrittää pilata muiden kisahuuma tarkoituksellisesti. Miksikö?
Koska..
Kyyninen, iloton, tunneköyhä, väsähtänyt ja vastemielinen.