Minä kuuluin pitkään siihen porukkaan, joka oli oikeasti kiinnostunut jokakeväisistä MM-kisoista vielä vuoteen 2012 asti. Maikkari kuitenkin on onnistunut muuttamaan käsitystäni aivan päinvastaiseksi. Olen aina jo pikkupojasta asti vihannut Maikkarin mainostuputtamista ja rahastamista, sekä taas toisaalta ohjelmien laadussa pihtailun mahdollisimman suuren tilin toivossa.
Ensimmäiset Maikkarin MM-kisa-vihat tulevat kevään 2011 mestaruusjuhlilta, kun Harjakaiset sun muut Putous-hahmot piti änkeä sinne samalle lavalle. Kisat 2012 vielä kiinnostivat, mutta sitten alkoi yksinkertaisesti lopahtaa kiinnostus kun kaikki täytyi vetää niin läskiksi hassutteluksi. Tammisesta tehtiin Don Tami sirkuspelle jonka ainoa anti lähetykseen on joku vitun kala-paita tai päiväkodin verhoista tehty takki. Mertarannankin naama on alkanut suorastaan vituttamaan. Myönnän että vielä 2011-12 kuuluin siihen porukkaan joka liittyi johonkin "vaadimme että Mertaranta siirtyy MTV:lle selostamaan"-ryhmään facebookissa. Nyt en jaksa sietää koko kaveria. Maikkarikin tuntuu käskyttäneen Mertsiä että heittele niitä poikamiehen käsi käy ja kebab-kioski-vitsejä joka väliin. Kaiken huippu oli tämän iltainen tuomareista jatkuva ininä. Onneksi en Mertarantaa joutunut kuulemaan kuin kaksi peliä, ne katsoin kaverin luona jolla on kaikki maksulliset tv-kanavat käytössä. En kehdannut alkaa vaatimaan ilmaiskanavaa siellä. Itse asiassahan ilmaiskanava on sata kertaa parempi kuin maksullinen versio, vaikka Maikkarilla toisin luulevat. Katson ennemmin mainoksia kuin Don Tamin ja vitun ruman Mervin paskanjauhantaa. Eipä tarvitse Mertarantaakaan kuunnella. Studiossa taas vituttaa kun siellä Nikko sun muut puetaan kanssa ties mihinkä pinkkeihin ja muihin hassunvärisiin vaatteisiin, Nupe hakkaa Araa munille lätkämailalla ja Tammisen matalan tuoli pätkää uusitaan 50 kertaa keväässä.
Minä ainakin haluaisin enemmän asiasisältöä lähetyksiin, enkä sitä että lähetyksen kohokohdat ovat minkä väriset vaatteet Tamilla tai Nikolla ovat ja että mitä hauskaa Antsa sanoo tänään. Tämä jos mikä korostaa vain sitä miten kyseessä on vain jokavuotiset höpöhöpö-kisat b-luokan pelaajilla. Kiitos ei Maikkarille. En ole ikinä ennen, enkä aio tulevaisuudessakaan kiikuttaa euroakaan teidän touhuihinne. Sen verran syvä viha minulla on vuosien varrella kasvanut teihin. Onneksi nämä olivat tietääkseni viimeiset kisat MTV:n alaisuudessa, toivottavasti ei tarvitse enää jatkossa nähdä Tamia tai kuulla Mertarantaa noissa lähetyksissä. Hyi saatana.
edit: jaa, siirto YLE:lle ei koskekaan sitten miesten MM-kisoja. Voihan vittu, vielä ainakin kahdet kisat tiedossa.