MM 2012: Ranska-Kazakstan su 6.5.2012 - ottelu mielenilmauksen välineenä

  • 204 069
  • 459
Tila
Viestiketju on suljettu.

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Uljas on + kaksi kappaletta muuta lipunhaltijaa on mukana mielenosoituspelissä. Ei kun kunnon mekkala pystyyn vaan! = ) Kunnolla vaan kaiken maailman kylttejä sun muita pahvi-Kummoloita katsomoon.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hahaa, loistavaa! Voisin oikein hyvin kuvitella itseni paikanpäälle. Vaimo tuskin haluaa lähteä itseään nolaamaan, vaikka muuten lätkästä tykkääkin, joten sitä suuremmalla virralla olisin kyllä itse paikalla.

Nyt pitäisi jotenkin organisoida tuo lippujen hommaaminen. Mikä katsomo 36 euroon? Mennäänkö kaikki samaan lössiin ja kannustetaan sieltä molempia ehkä paikanpäällä jakaantuen vai mennäänkö eri katsomoihin?

Samaa mieltä siitä, että itse ottelutapahtumaa on turha pilata, eli annetaan itse jengien suorituksille se kunnia mikä heille kuuluukin, mutta sopivasti väliin pientä Kummola-chanttia yms. plakaatia.

Kuinka moni pystyy varmuudella lupaamaan olevansa mukana?
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †

zlyvlk1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sparta Praha, Peliitat, Pelicans
Katsomo

Mun mielestä yläkatsomossakin saa huomiota osakseen, jos niin halutaan. Kunhan on riittävästi porukkaa ja hyvät lakanat.
 

Buffalo_1988

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Banderollit, kyltit, ihan must myös. Tykkäsin Pascal Lemoixin tekstiehdotuksesta.

Olisi myös hyvä pistää kyllä suomipaidat päälle (jotta ei jää epäselväksi protestin laajuus), mutta silti heilutella vimmatusti juuri Ranskan ja Kazakstanin lippuja
Hyvä idea ja joku sininen tai valkoinen vaate toimii samalla tavalla jos ei halua paitaa hommata. Itse olen kanssa sitä mieltä että Vitut ja kusipäät voi jättää pois lakanoista. Ne on aika lapsellisia ja ei tule saamaan Tv-aikaa. Joku organisaatio pitää kehitellä joka valmistelee banderollit ja ns johtaa touhua jos saataisiin vallattua vaikka pari katsomoa meille. Jokainen voi tuoda vaikka oman kyltin, mutta pari vähän isompaa olisi hyvä olla olemassa.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Erittäin hyvä idea koko juttu. Se on oikein siirtyä sanoista tekoihin eikä vain vuodattaa keskustelupalstoilla lipun hinnoista. Toivottavasti saatte porukkaa kerättyä.

Itsellä tosin on puolivälieriin liput, joten häivyn toisaalle.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Koe MM-kisahuuma ilman riistohintoja!

Facebookissa on myös noussut ryhmiä Kummolan ja kumppaneitten riistohintoja vastaan!

Koe MM-kisojen avaus ilman Kummolan ja kumppaneitten riistohintoja! Lähde isolla porukalla katsomaan Leijonien avausottelua! Koe oikea kisahuuma keskellä Helsinkiä. Esim Helsingin jäähallin Main Street olisi erinomainen paikka katsoa avausottelu isolla porukalla. Muitakin paikkoja saa vapaasti ehdottaa jos tuo Main Street ei toteudu.

Tarkoituksena on saada iso porukka kasaan katsomaan yhdessä Suomen matseja ja kokea yhdessä se oikea kisahuuma mikä MM-kisoissa on parasta. Helsingin jäähallin main street baari on yksi vaihtoehdoista mutta se vaatii isompaa porukkaa sekä jotain yhdistystä tai firmaa järjestäväksi tahoksi. Mutta onhan noita muitakin baareja missä voisi isolla porukalla katsoa Suomen matsia ilman Kummolan riistohintoja!

-Tinke-80
 

Nynoamous

Jäsen
Hyvä idea ja joku sininen tai valkoinen vaate toimii samalla tavalla jos ei halua paitaa hommata. Itse olen kanssa sitä mieltä että Vitut ja kusipäät voi jättää pois lakanoista. Ne on aika lapsellisia ja ei tule saamaan Tv-aikaa. Joku organisaatio pitää kehitellä joka valmistelee banderollit ja ns johtaa touhua jos saataisiin vallattua vaikka pari katsomoa meille. Jokainen voi tuoda vaikka oman kyltin, mutta pari vähän isompaa olisi hyvä olla olemassa.
Juu, sinivalkovaatetus toimii myös erittäin hyvin tällaisessa isossa porukassa, jäikin vahingossa mainitsematta se edellisestä viestistäni.

Ja yksi erittäin tärkeä tässä protestoinnissa on se, että tehdään useampi kyltti (about 5), joissa täysin sama teksti. Hyvä olisi, jos ne saataisiin sijoitettua vielä katsomossa vierekkäin. Näin maksimoidaan kuvatuksi tulemisen mahdollisuus.
Eli organisoitua touhun täytyy olla. Vähän pitää sopia etukäteen, millaista tekstiä kylteissä lukee, ettei lopputulos ole sitten puhdasta sillisalaattia sisällön, retoriikan, tyylikeinojen (esim. kiroilu) ja jopa fonttien suhteen.
Buffalo_1988 kirjoitti:
Joku organisaatio pitää kehitellä joka valmistelee banderollit ja ns johtaa touhua...
Siksi tämä oli hyvä ehdotus. Tiedä sitten, onko kukaan niin hattuuntunut hintapolitiikasta, että jaksaa nähdä näin paljon vaivaa. Toivottavasti.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mulla on Suomen t-paita vuodelta 1996, mikä on kaikessa säälittävyydessään ehkä juuri oikea asuste tähän tilaisuuteen. Myös Maailmanmestarit 1995 löytyy. Jotain never forget -teemaa voisi kehitellä. Karjala-lippis voisi olla myös kova. Itse en sellaista omista, mutta olen harkinnut, että jos itse hankkisi ironiaksi moisen. Sitten Trikolori käteen ja huutamaan Ranska voittoon!
 

keigykedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
Mikä katsomo ? Tai siis mistä katsomosta lähdetään laajentamaan ?
 

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ
Loistava idea tällainen protesti Kalea ja sen kiskurihintoja vastaan. Ehdottomasti kaikenlaista lakanaa, banderollia mukaan, ja näihin viestiä Kalelle. (esim. 'Kummola Ulos' sopivan mauton, asiaa-ajava) Myös huutoja ja lauluja olisi hyvä kehitellä, medialle vihjettä, että kuvamaan, haastattelemaan, tekemään juttua. Ja mikä tärkeintä. Ääntä, melua läpi ottelun. Nauttimista MM-kiekosta, vaikka taso ei ehkä päätä kovinkaan huimaa. Huudetaan joka (siis suurinpiirtein ;) ) taklaukseen, maaliin, 'läheltäpiti' -tilanteisiin. Näytetään millainen tunnelma Suomessa on mahdollista halliin saada.

Näistä lipuista vielä. Eiköhän se riitä, että ostaa lipun (36e) halliin paikkaa tarkemmin miettimättä, kun eihän halli varmaankaan ole täyttymässä. Siirtyy sitten muiden seuraan, kunhan halliin pääsee. Suunnittelu ehdottoman tärkeää ! jotta saadaan onnistunut 'mielenosoitus'.
 

dangler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Coyotes, Boedker#89 ja Hotspur
Kuuluuko tapahtumaan kunnon vittuilutsäntit liitolle ja Kummolalle ja raivokasta Suomen kannustusta

Se oli alkuperäinen tarkoitus, kun tätä ehdotin. "SUOMI, SUOMI!" -kannustushuudot kruunaisi näpäytyksen harkitusti ja vain muutaman kerran. Minun mielestä juurikin hyvin värikäs, tiivis ja äänekäs faniryhmä Suomi-paidat päällä pelaavia joukkueita kannustaen ja liittoa näpäyttäen vaikka suurin lakanoin ja kyltein.

E: pari korjausta vain.
 
Viimeksi muokattu:

dangler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Coyotes, Boedker#89 ja Hotspur
Sitten taas mitä noihin liitolle ja Kummolalle vittuiluihin tulee, niin niissä pitäisi kuitenkin pitää joku järki mukana. Tällä tarkoitan, että huutoihin ja/tai lakanoihin pitäisi saada jotain oikeaa viestiä, eikä mitään idiootilta kuulostavaa "Haista Vittu!" -huutoja. Niillä huudoilla ei saada muuta aikaiseksi kuin itsestämme pellejä (joojoo, ollaan toki muutenkin).

Toki toki, eiköhän tästä porukasta löydy sen verran verbaalisuutta taiteilla järkeviä lauseita lakanoille, jotka kuittaavat kuitenkin samalla liiton suuntaan.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Aivan loistava idea! Minä masennuin lippujen hinnoista niin, että on jäänyt Jatkoajan näpyttelykin vähemmälle, mutta onneksi nyt oli silmät auki. Mukana, jos suinkin mahdollista!
 

dangler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Coyotes, Boedker#89 ja Hotspur
Selailin tässä hetken aikaa ketjua, mutta en nyt täysin ymmärtänyt mikä tässä jutussa on ideana, valaiskaa vähän. Tai siis ymmärrän, että tarkoitus on tehdä mielenilmaus lippuhintoja kohtaan, mutta miten se toteutetaan? Menemällä katsomaan tuota peliä, vai aiotteko todella tehdä sielä jotain repäisevää?

Siis menisimme paikalle sini-valko-pukeutuneena, seuraisimme kahden mahdollisen putoajajoukkueen kiimaista kamppailua sarjapaikasta, kannustaisimme joukkueita molemminpuolin äänekkäästi, reagoiden jokaiseen tapahtumaan (taklaukset, maalit jne.) --> Näin saisimme tuotua sitä fanikulttuuria halliin, joka toimii yhtenä protestin keinona. Minkälaista Suomen peleissä olisi voinut olla, jos kaikki sellaiset kovaa ääntä ja meluisaa kannustusta harrastavat fanit olisi voineet kisoihin katsojana enemmänkin osallistua.

Sitten oheistuotteet ja -tavarat kuittailuna liitolle. Kaikki lakanat ja kyltit yhtenäisin ajatuksien ja tekstein keräämään sitä huomiota, jota se aivan varmasti saisi. Mitä enemmän porukkaa, sitä näyttävämpihän tästä tulisi.
 

dangler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Coyotes, Boedker#89 ja Hotspur
Onko facebookkiin tehty tästä jo oma ryhmä? Senhän voisi tehdä suoraan vaikka tämän ketjun nimellä, jos sitä vielä ei ole väännetty.
 

zlyvlk1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sparta Praha, Peliitat, Pelicans
FB

Ehdottomasti FB-ryhmä, johon mukaan ne jotka todella ovat paikan päälle menossa/tulossa. Itselläni vielä siinä ja tässä aikataulun sorvaaminen käynnissä.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ostin lipun tänään katsomosta 107. Kotimatkalla näin Angry Bird -lippiksen ja siitä tuli mieleen, että hyvä nimi mielenosoitusryhmälle esim. Facebookissa voisi olla "Angry Herd".

Sitten kun vielä kuvamanipuloisi Angry Bird -linnun yläosan ja Kummolan alaosan, lätkäisisi Ghostbusters-tyypin kieltomerkin päälle ja painaisi vastaavasta T-paitoja, niin se olisi siinä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös