Alkaako Joensuun kohdalla käymään Jatkoajan keskusteluille tyypillinen kultti-ilmiö?
Itse ainakin haluaisin nähdä mukana uutta, nuoremman sukupolven pelaajia, jotka ovat pärjänneet "kohtuullisesti" AHL:n puolella ja joilla tiedetään olevan kykyjä kehittyä paljonkin vielä. Itse viime vuonnakin liputin vahvasti Pihlströmin, Niskalan, Lepistön ja myös SM-Liigasta Salmelan puolesta, vaikka moni sitä vastaan täälä olikin ja piti minua idioottina joka valitsee kaikki pelaajat PA-statuksella. Itse kelpuuttaisin joukkueeseen helposti AHL:stä nimet Pesonen, Kontiola, Leino .. Osala, Joensuu ja ehkä myös varauksella Lehterä, mutta hänen aikansa tuskin vielä on. Kaikkia ei tietystikkään saataisi kuitenkaan samaan joukkueeseen mahtumaan, mutta pari mahtuisi helpostikkin tässä tilanteessa, totta kuitenkin on, ettei Joensuun paikka ole vielä silti tänä vuonna. En kuitenkaan lähtisi mitään Petteri Wirtasta tai Juha Uotilaa ottamaan mukaan kuitenkaan pelkän AHL-statuksen ansioista, heistä tuskin saisi mitään irti. MM-kisat on kuitenkin paikka katsastaa nuorempia pelaajia, ja siksi näillä kavereilla olisi varmasti kovat halut näyttää osaamisensakin.
1. Hagman - M.Koivu - Miettinen
2. Peltonen - Kontiola - Lehtinen
3. S.Kapanen - N.Kapanen - Hentunen
4. Bergenheim - Makkonen - J.Ruutu
1. Nummelin - Lydman
2. Numminen - Niinimaa
3. Salmela - Koistinen
4. Seikola - Hyvönen (H)
..Muuten suht' samoilla linjoilla, mutta Jiggy35:sen tavoin ihmettelen, että mihin ihmeeseen on jätetty Janne Niskala ? Pesee mielestäni monellakin tapaan Seikolan. Kokemusta löytyy enemmän ja kun tosiaan Seikolalla jonkilaista pientä vammaa näyttää olevan. Numminen silti pitäisi ottaa ehdottomasti mukaan, jos nyt vaan on tulossa. Olisi se hienoa vielä viimeisen kerran nähdä hänet MM-kisoissa mukana, ja tuskin hänen "hetken" pelaamattomuutensa haittaa, kokemusta löytyy kuitenkin rutkasti ja ehkä on vain ollut parempikin ettei ole huhkinut joka pelissä mukana, jos kisoja ajattelee. On hän kuitenkin Buffalon mukana harjoitellut ja saisi pelejä alle myös harjoituspeleistä ja kisojen alkulohkojen peleistä. Nummisen jäädessä pois voisi odottaa taas yhtä pakkia vielä NHL:n ensimmäiseltä pudotuspelikierrokselta ja siihen vaiheeseen asti pistäisin Mikko Lehtosen vielä odottamaan.
Hyökkäys näyttää juurikin samalta mitä itse tässä vaiheessa ajattelin, paitsi Makkosen tilalle pistäisin Pyörälän, joka monipuolisuutensa takia olisi käytettävissä muissakin rooleissa.
Ei joukkue tuollaisenaan mielestäni pahalta näyttäisi, vielä yksi merkittävä apuri puolustukseen (Salo/Timonen/Väänänen) ja hyökkäykseen (O.Jokinen/T.Ruutu). Mikäs muuten Kukkosen tilanne? Pitkäsiä, Koivuja jne. on turha odotella, koska heitä ei mukaan saada.