MM 2008 - Kisajoukkue tällä hetkellä?

  • 701 827
  • 3 046
Tila
Viestiketju on suljettu.

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Peltosen Ville teki paperilla kohtuulliset pisteet viime MM-kisoissa valtavalla peliajalla, mutta aiemmissa kisoissa on tullut tuollaista kolmea-neljää tehopistettä, eivätkä peliesityksetkään ole häikäisseet. Maaliin mies ei saa limppua, vaikka se tarjottaisiin Globenin muotoiselta hopealautaselta, johon on painettu Den glider in-viisun sanat.

Ja olen katsonut 80-luvun alusta lähtien kaikki MM-kisat.
Kovin uskottavalta tuo viimeinen väite ei kuulosta, jos vertaa näitä aiempiin sanomisiisi. Peltonenhan on ollut lähes aina (poikkeuksena ehkä olympialaiset) kenttänsä selkeästi paras pelaaja. Pisteitä hän on suurimmassa osassa turnauksissa tehnyt ainakin lähelle piste/peli-tahtia ja muutenkin rakentanut peliä hyvin. "Epäonnistuneissa" turnauksissa Villen tehoihin on lähes poikkeuksetta vaikuttanut kaiken maailman tomikallioiden huonot viimeistelytaidot. Villehän ei ole mikään synnynnäinen maalintekijä, mutta tekee silti yleensä muutaman häkin joka turnauksessa. Hänen vahvuutensa ovat pelinteossa ja henkisellä puolella.

Toki on selvää, että iän karttuessa Peltonen on joka vuosi suurempi riski maajoukkueelle. Vähitellen hänenkin peliaikansa tulee vähenemään, mutta ennen varsinaista epäonnistumista arvokisoissa, häntä on vaikea kuvitella edes kovin pieneen rooliin. Ainakin vielä tällä hetkellä hänen paikkansa on ehdottomasti 1-2 kentässä, riippuen ketä pelaajia kisoihin on saatavilla.
 

Hanslankari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aktiivinen aloitteellinen rohkea sakki
NHL-miehistä Miettinenhän ei onnistunut edes Trinidad & Tobago-otteluissa.

Miettinen teki Kanada- finaalissa maalin vaikkei muuten todellakaan häävisti pelannutkaan koko kisoissa, et silleen. Teki toki Kalliokin jenkkejä vastaan puolivälierissä yhden kihauksen.

Tuosta numpan loukkaantumisesta tuli viimeistään taas ties monennenko kerran mieleen että on se kumma shaatana Suomella joka kevät vaikka kuin hyviä ukkoja ois tarjolla niin aina vähintään puolet odotetuista jää pois, aina. Oisko kärjen kapeutta vaiko sitä Kuuluisaa huonoa tuuria, mene ja tiedä. V*tuttaa..
 
Viimeksi muokattu:

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Alkaa nyt tuo pakkitilanne kyllä näyttämään vähän heikolta. Ok, Washington putoaa todennäköisesti, mutta Lepistön tilanne taitaa olla AHL:stä kiinni? Detroit - Nashville on mielenkiintoinen ottelupari, joka on venynyt yllättävän tasaiseksi. Mikäli Nashville yllättäisi (jota en tietystikään toivo), olisi Filppula toki kiinnostava lisä hyökkäykseen. Uskon kuitenkin vakaasti Detroitin hoitavan ottelusarjan, joten Koistinen olisi enemmän kuin toivottu kiekollinen vahvistus puolustukseen. Lepistö - Koistinen - Niskala helpottaisi kyllä tilannetta. Toivottavasti myös Niinimaa saa jalkansa kuntoon.
 
Niskala ei kelvannut viime kaudella kisajoukkueeseen edes täysosumakauden jälkeen. Kenties sitten AHL-status painaa vaakakupissa niin paljon, että hänet nähdään mukana jos Milwaukee putoaa. Voihan se tietysti olla, että uusi valmennusjohto on myötämielisempi Niskalan suhteen kuin Erkka W oli. Saa nähdä.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Niskala ei kelvannut viime kaudella kisajoukkueeseen edes täysosumakauden jälkeen. Kenties sitten AHL-status painaa vaakakupissa niin paljon, että hänet nähdään mukana jos Milwaukee putoaa. Voihan se tietysti olla, että uusi valmennusjohto on myötämielisempi Niskalan suhteen kuin Erkka W oli. Saa nähdä.
Eikös Niskala epäonnistunut viimekauden EHT-peleissä lähes täydellisesti ja näin ollen ihan pelaamalla pelasi itsensä kisoista pois? Voi minulla tietysti olla lyhyt muistikin.
 
Eikös Niskala epäonnistunut viimekauden EHT-peleissä lähes täydellisesti ja näin ollen ihan pelaamalla pelasi itsensä kisoista pois? Voi minulla tietysti olla lyhyt muistikin.

Sanotaanko nyt näin, ettei Niskala ainakaan varsinaisesti onnistunut niissä viimeisissä treenimatseissa ennen kisavalintoja.

Sitä vain meinasin kun Niskalan varaan ovat monet laskeneet paljon jos Milwaukee putoaa jatkosta. Kuten sanottua, nyt on uusi valmennusjohto, mutta kai jollain sentään on muistissa myös aiemmat näytöt. Tai niiden riittämättömyys. Vaikea nimittäin kuvitella, että näytöt seurajoukkueesta eivät olisi olleet viime kaudellakaan riittävän hyviä.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi

aurinkolahna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, AC Oulu
Viimeisimmissä olympialaisissa maailman parhaiden pelaajien keskuudessa yli pinna/peli, ja maali jokaisessa pudotuspeliottelussa.

Haluatko määritellä "onnistumisen maajoukkueessa" tarkemmin, vai myönnätkö puhuneesi jälleen paskaa?

Tarkistapa ensin ketju, missä ollaan: Nyt on kyse MM-kisoista, ei olympialaisista. Jos et osaa lukea, etkä tiedä mistä keskustellaan, olet väärällä palstalla. Kannattaisiko silloin harkita, kannattaako kirjoitella tälle palstalle? Toinen vaihtoehto on puristella finnejä kotona ja rapsutella amisviiksiä. Sekin on kuulemma mukavaa, Sakuseni.
 

Atte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves ja Tampere United
Tarkistapa ensin ketju, missä ollaan: Nyt on kyse MM-kisoista, ei olympialaisista. Jos et osaa lukea, etkä tiedä mistä keskustellaan, olet väärällä palstalla. Kannattaisiko silloin harkita, kannattaako kirjoitella tälle palstalle? Toinen vaihtoehto on puristella finnejä kotona ja rapsutella amisviiksiä. Sekin on kuulemma mukavaa, Sakuseni.

Naurettavaa pilkun viilaamista ja henkilökohtaisuuksiin menemistä. Saku tuossa vain totesi, että kaksi vuotta sitten Ville Peltonen oli olympiaturnauksessa yksi kisojen parhaista pelaajista ja sinä avuttomasti sivuutat sen sillä, "että se ei ole MM -kisa." Kumpikohan turnaus on kovatasoisempi? Kummassa turnauksessa ovat kaikki parhaat läsnä? Sovitaanko sitten niin, että Peltonen on niin kova pelimies, että syttyy vasta tosipeleihin? Koskaan hän ei ole varsinaisesti pettänyt arvoturnauksissa.

Joten voisit miehekkäästi myöntää puhuneesi paskaa ja pyytää anteeksi tuota ylimääräistä jauhamistasi.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Atte vei sanat suustani. Pidätkö todella itse, arvon aurinkolahna, pointtiasi minään? Todella ala-arvoista argumentointia, jota voisi olettaa kuulevan ainoastaan jo mainitsemiesi amisviiksien omistajalta.
 
Tarkistapa ensin ketju, missä ollaan: Nyt on kyse MM-kisoista, ei olympialaisista.

Ja tarkistapa sinäkin ensin mitä itse kirjoitit ennen kuin rupeat teilaamaan niitä, jotka ovat ilmiselvästi sinua paremmin kartalla.

Taisit kertoa tuossa aiemmin esimerkiksi sen, että Peltosen Villen viimeiset huippusuoritukset leijonapaidassa ovat vuodelta 1995. Tottakai muiden olisi jo tässä kohtaa pitänyt tietää, että tarkoitit pelkästään MM-kisoja.

Lisäksi meidän on ymmärrettävä, että koska nyt on tulossa MM-kisat, ei vanhat Olympiakisanäytöt paina mitään, nämähän ovat ihan eri pelejä! Ei siis Villeä kisoihin, sillä ei ole saanut mitään aikaan yli vuosikymmeneen! Pelaakohan se edes enää??+
 

emz1

Jäsen
Chicago Wolves tasoitti viime yönä otteluvoitot Milwaukeeta vastaan 1-1:n voittamalla ottelun 2-1. Suomalaiset menivät kiikaritehoilla. Game 3 pelataan su-ma yönä.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
ja Peltosen viimeisimmät huippusuoritukset leijonapaidassa ovat vuodelta 1995.

Tarkistapa ensin ketju, missä ollaan: Nyt on kyse MM-kisoista, ei olympialaisista. Jos et osaa lukea, etkä tiedä mistä keskustellaan, olet väärällä palstalla. Kannattaisiko silloin harkita, kannattaako kirjoitella tälle palstalle? Toinen vaihtoehto on puristella finnejä kotona ja rapsutella amisviiksiä. Sekin on kuulemma mukavaa, Sakuseni.

Täältä suunnasta ei muuta kuin räkäistä naurua.

Koistinen näyttää tippuvan, hänen saamisensa alkaa nykyisessä pakkitilanteessa olemaan elintärkeää. Luulisin kyllä että Ville on suurella innolla messissä, peliaikaa on tullut välillä varsin niukasti ja nuori äijä kyseessä, joten pelihaluja luulisi löytyvän.

Anaheim sen sijaan sai venytettyä kauttaan toistaiseksi. Tuo sarja on vähän kaksipiippuinen juttu. Toisaalta olisi maagista nähdä Teemu maajoukkueessa, mutta Anaheimin tippuessa lienee kuitenkin yli 50% että jää musta pekka käteen. Dallasista saataisiin melko varmasti joku. Eri asia on tietysti se, ottaisinko itse Antti Miettistä mukaan. Hagmankin on hyytynyt talvisesta tahdistaan, mutta mahtuisi silti erikoisosaamisensa (lähinnä nopeus, ei toki täysin kädetönkään) perusteella helposti meikäläisen kisatiimiin. Lehtinen nyt tietenkin kelpaa aina.

Katsellaan.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
.
Toisaalta olisi maagista nähdä Teemu maajoukkueessa, mutta Anaheimin tippuessa lienee kuitenkin yli 50% että jää musta pekka käteen.

Itsekin tässä olen funtsaillut asiaa ja päätynyt siihen ratkaisuun, että Selänne on erittäin potentiaalinen maajoukkueeseen liittyjä pudotessaan. A: suuri osa alkukaudesta pelaamatta, joten virtaa riittää. B: käsittääkseni minkäänlaisia kolhuja ei ole. C: ei ole sopimuskysymyksiä ja niihin liittyviä ongelmia, koska ura loppuu kuluvan kauden jälkeen. D: mies on voittanut lähes kaiken muun paitsi maailmanmestaruuden, joten nyt olisi viimeinen tsäänssi saada se lopullinen kruunu uralle. Eikös Teme muutenkin ole jossain lehdessä vastikään todennut jotain siihen suuntaan, että mikäli putoaa, niin maajoukkue kiinnostaa mahdollisesti?
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
Harmittaa todella paljon Numpan loukkaantuminen. Olisi ollut todella hyvä lisä etenkin ylivoimaan, ja loistavat avaukset ovat kaikkien tiedossa. Ei voi mitään.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Itsekin tässä olen funtsaillut asiaa ja päätynyt siihen ratkaisuun, että Selänne on erittäin potentiaalinen maajoukkueeseen liittyjä pudotessaan. A: suuri osa alkukaudesta pelaamatta, joten virtaa riittää. B: käsittääkseni minkäänlaisia kolhuja ei ole. C: ei ole sopimuskysymyksiä ja niihin liittyviä ongelmia, koska ura loppuu kuluvan kauden jälkeen. D: mies on voittanut lähes kaiken muun paitsi maailmanmestaruuden, joten nyt olisi viimeinen tsäänssi saada se lopullinen kruunu uralle. Eikös Teme muutenkin ole jossain lehdessä vastikään todennut jotain siihen suuntaan, että mikäli putoaa, niin maajoukkue kiinnostaa mahdollisesti?
Mistä päättelit uran päättyvän tähän kauteen? Tuntuisi, että tällä hetkellä Teemun uran jatkuminen on todennäköisempää, kuin viime keväänä Stanley Cup-voiton jälkeen. Tämän kauden lepäilyn jälkeen virtaa riittää varmasti ensi kaudellekin ja hyvinhän tuo näyttää pysyvän nuorempiensa mukana.

Sopimusasioista Selänteen MM-kisaosallistuminen ei kuitenkaan jääne kiinni. Teemu tietää, että hänellä on paikka Ducks-organisaatiossa joka tapauksessa.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Mistä päättelit uran päättyvän tähän kauteen? Tuntuisi, että tällä hetkellä Teemun uran jatkuminen on todennäköisempää, kuin viime keväänä Stanley Cup-voiton jälkeen. Tämän kauden lepäilyn jälkeen virtaa riittää varmasti ensi kaudellekin ja hyvinhän tuo näyttää pysyvän nuorempiensa mukana.

OK, olen ilmeisesti elänyt sellaisessa luulossa, että tämä olisi nyt se viimeinen kausi, mutta kiitoksia korjauksesta jos olin väärässä. Jotenkin vain silti olen skeptinen Temen ensi kaudesta. Miksi muuten 1v soppari ylipäinsä?
 

Kynä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
OK, olen ilmeisesti elänyt sellaisessa luulossa, että tämä olisi nyt se viimeinen kausi, mutta kiitoksia korjauksesta jos olin väärässä. Jotenkin vain silti olen skeptinen Temen ensi kaudesta. Miksi muuten 1v soppari ylipäinsä?

(Optimismia?) Toinen Stanley Cup: ura loppuu jälleen - Ei Cupia, lyhyt kausi ja ensi vuonna uudella innolla jo runkosarjan alkuun?

Tosin palkkateknisillä syillä voi tietysti myös olla osansa tuon vuoden sopimuksen suhteen.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
OK, olen ilmeisesti elänyt sellaisessa luulossa, että tämä olisi nyt se viimeinen kausi, mutta kiitoksia korjauksesta jos olin väärässä. Jotenkin vain silti olen skeptinen Temen ensi kaudesta. Miksi muuten 1v soppari ylipäinsä?
Eihän tästä varmaa tietoa ole kellään, ehkei edes Teemulla itsellään. Mahdollisena sitä jatkoa kuitenkin pidän. Yksivuotinen sopimus lienee tässä vaiheessa uraa vain järkevää. Ei koskaan tiedä milloin loukkaantumiset iskevät tai muuten vaan pelitaso huononee liikaa.
 

eläin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen Maajoukkue, DIF, HIFK, Väsby Hockey
Ja eikös Teemu ole kaudesta 2005-2006 lähtien tehny vain vuoden mittaisia sopimuksia? taisi jossain haastattelussa sanoa että "ei tässä iässä mitään 3-4 vuoden soppareita tehdä"
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Niin no tottahan se tietty onkin ihan loogista näin tarkemmin mietittynä. Aiheeseen palatakseni, olen silti suht. optimistinen Teemun maajoukkueeseen liittymisestä Ankkojen pudotessa. Vetoan edelleenkin siihen, että virtaa riittänee ja siihen, että kultamitali maajoukkueessa on niitä harvoja saavutuksia, mitä mies ei ole valloittanut.
 

Mäyris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Colorado teki hyvän palveluksen maajoukkueelle, nyt on sitten Bäckström ja M.Koivu tarjolla joukkueeseen. Uskoisin molempien mukaan kyllä lähtevän, kun mitään isompia vammoja ei tietääkseni ole ja maajoukkuekin on aina kiinnostanut.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Suomi on saamassa kovan joukkueen MM-kisoihin, mikäli Mikko Koivu ja Bäckström kisoihin lähtevät. Anaheim-Dallas kaksikosta on mahdollisuus saada joko Sheddenin toivoma Selänne tai Dallas-kolmikko Lehtinen, Hagman, Miettinen mukaan Suomen joukkueeseen. Selänne olisi mielestäni parempi vahvistus kuin Dallas-kolmikko. Selänteen monipuolista peliä poikkeuksellisella maalintekotaidolla Suomi tarvitsee kipeästi MM-kisoissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös