Toisesta leiriryhmästä
Suomen MM-leirin toiselle viikolle sekä kahteen viikon aikana pelattavaan Saksa-maaotteluun mahtuu edelleen joitakuita tyylipuhtaita sparraajia (Mäntymaa, Kiiskinen, Anttila...), joilla ei pitäisi olla niin minkäänlaista sanomista itse MM-valintoihin, mutta muutamia asioita taisi ratketa jo nyt.
Kävikö siis niin, että Antti Niemen pudotti MM-kaavailuista mahatauti kokonaan? Vai vieläkö nousisi ensi viikolla yllätysnimenä mukaan? Juuri nyt näyttää siltä, että Vehanen ja Sinkku olisivat tyrkyllä Euroopasta otettavaksi kolmoseksi, joskin edelleen luulen, että popcorn-paikalle otetaan mieluummin Rämö tai Toivonen.
Olettaisin myös, että kiekollisia pakkeja odotellaan lähinnä Pohjois-Amerikasta (Pitkänen, Lepistö, Niskala...) ja Arto Laatikaistakin seurattaneen mielenkiinnolla. Muuten on vaikea sulattaa sitä, että playoff-sensaatio Kauppisen ja luotettavan ylivoimapyssyn Teemu Aallon kausi oli nyt jo ohi.
Kaikkein ihmeellisempänä asiana pidän kuitenkin sitä, että Antti Laaksonen ei mukana ole. Kausi on ollut jo hyvän aikaa ohi, joten olisiko niin, että monien suosikki nelosketjuun on jo tässä vaiheessa unohdettava kisakaavailuista? Tehollisesti kausi ei niin kovin vahva ollut, joten voisiko Doug janota kenties uutta verta (Pihlström, Osala?) ryminäketjuun ja alivoimalle? Samalla lailla ihmetyttää sekin, että Jukka Hentunen ei mukana ole. Ymmärtääkseni Hentusenkin sarjakausi on jo ohi, mutta olisiko Venäjällä sitten vielä jotain paperisotaa tai muuta viivettä? Vai joko ryhmää nyt jo nuorennettiin radikaalisti. Pärssisen perään ei taida kukaan oikein enää edes kysellä...
Kuten totuttua tässä vaiheessa joukkuevalintoja mielenkiintoisimmat asiat koskevat niitä pelaajia, joita ei listalta löydy. Itse viikon harjoituspeleihin lähtisin seuraavanlaisella kokoonpanolla:
1. Niinimaa-Väänänen, Leino-Santala-Petrell
2. Niemi-Salmela, Koivisto-Immonen-Pihlman
3. Berg-Jokela, Anttila-Hahl-Pyörälä
4. Mäntymaa-Saravo, Enlund-Pirnes/Lehterä-Kiiskinen