Mainos

Miten vastaat puhelimeen?

• 4 063
  • 65

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kaikkiin...

...puhelimiin nimellä, olipa kyse omasta tai kaverin "aparaatista". Yleensä joko "istualtani tai seisualtani".

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tyrkyttäminen on kyllä aivan sietämätöntä! Erityisesti kun tullaan lankaa pitkin kotiin jotain tuputtamaan. Ei voi hyväksyä.

Mä olen päässyt kaupustelijoista eroon tehokkaasti sanotaanko päättäväisellä viileydellä. Yleensä totean heti homman nimen oivallettuani, että "en osta mitään puhelimessa, näkemiin."

Yleensä eivät soita toista kertaa, ja jos soittavat, en ole yhtä kohtelias.

hamy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, LA Kings
Kotipuhelimeen kun kotona olen sukunimi. Ennen vastasin koko nimellä mutta nykyään vaan etunimellä. Kännykässä etunimellä tai haloo jos on tuntematon numero. Muuten kavereille vähän mitä sattuu.

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Yleensä puhelut tulevan kännykkään, johon vastaan etunimellä.
Työmaan alaliittymään tuleviin vastaan sukunimellä, mutta
siihen tulee ehkä 1 puhelu/kk

Joskus teininä laitoin vastaajaan viestiksi:

- Nedo
3 s tauko
- No moi moi, mites sulla menee
5 s tauko
- Ei kuule, mun täytyy mennä nyt, mut jätä viesti

Onko muita legendaarisia vastaajaviestejä?

Joitain kuulemiani:

- olen räjähdysainemessuilla, mutta tulen pomminvarmasti takaisin
TAI
- olen sidottuna sänkyyn ja viisi amatsoonia raiskaa minua
parhaillaan, jätä siis viesti

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
B1:n listaan vielä "Niemisen kukka ja akku", mitä kaverini käyttää aikasten usein.

Kotipuhelimeen sukunimi, kännykkään kaikki morjestamisesta ääntelyyn, riippuu kuka soittaa.

Huuhaa

Jäsen
Vastaan lankapuhelimeen siten, että sanon käytännössä aina vastatessani koko nimeni=Etunimi ja sukunimi, mikäli en tiedä, että kuka soittaa.

Lankapuhelimeen yleensä sukunimen ja etunimestä tehdyn lempinimen yhdistelmällä eli ööhh..niin kuin ***** *****. Kännykkään tulee yleensä vastattua pelkästään "Nii?/Niin?/Joo?" riippumatta siitä kuka soittaa.

Edit: Tulikin tässä mieleeni, että tuota lankapuhelimeen vastaamistapaa voisikin muuttaa...hmmm

Wolves

Jäsen
Viestin lähetti B1
Mm. " Robin Hoodin nuolivarasto, Sherwoodin metsä"
"Pispalan kirstu ja kitara"
"Nakkilan mopo ja pipo"
"Oy Syltfabrik Ab" Kuka tajuaa ton?
"Viialan vene ja lakka"

Itse testasin aikoinaan vastausta "Hautaustoimisto Hauta & Arkku, Arkku puhelimessa" lausetta. Useimmille tuo meni jopa läpi.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Etunimeä en vastatessani käytä, kun sukunimi on jo niin pitkä. Pääsääntöisesti kuitenkin vastaan sukunimellä, haloo tai niin ehkä julkisessa kulkuneuvossa.

Kännykästä kun näkee soittajan, niin "Jorma Pulkkinen, Ruutuysi" on aikas hauska. Tai ainakin soittajan reaktiot tyyliin: hiljaisuus, no tässä se ja se (erittäin virallisesti), tavoittelin henkilöä xx jne. Jatko riippuu miten kauan pokka pitää.

Mälikkälän herkkukurkkupurkki Oy:täkin on joskus kokeiltu.

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Lankapuhelimeen vastaan sukunimen, ottaa päähän kun jotkut vastaavat siihenkin ihan mitä sattuu.

Kännykkään taas tulee vastattua useimmiten "joo" tai "moro". Aika perinteisiä. Periaatteessa siihen vastaan ihan mitä tulee mieleen.

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lankapuhelimeen etu- ja sukunimi. Kännykkään etunimi tai sitten No? mitä? tms.

Mä tiedän yhden jätkän, joka vastas lankapuhelimeen: "Ruumishuoneella ruumis puhelimessa"

Kavereille on kiva tehdä källejä, kun soittaa lankapuhelimeen. Monesti oon ollut vähän aikaa hiljaa, sillon ne yleensä pelästyy tai sit huohottanut tai alkanut laulamaan jotain kauheeta laulua.

Mun pikkusisko vastas kerran kotipuhelimeen "A vai B?" kun me oltiin pelaamassa jotain peliä. :)

Polliisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
,:.

Lankapuhelimeen yleensä etu,- ja sukunimellä.

Kännykkään sitten soittajan nimellä, jonkun muun ihmisen nimellä tai sitten "kerro", "no" etc. Riippuu soittajasta.

Salattuihin/tuntemattomiin numeroihin etunimellä / "haloo".

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Lankapuhelimeen: Kiljusen Kiinalainen Pesula, tai sitten vaan sukunimellä

Kapulaan: PUHU!

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos tiedän kuka soittaa vastaan vähän mitä sattuu.
Jos en tiedä niin etunimellä. Koskee kaikkia puhelimia. Lankaluuriin vastasin ennen sukunimellä mutta etunimellä vastaaminen on tarttunut matkaan jossain vaiheessa.

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Pari vakiovastausta:

"Anteeksi, väärä numero" tai "Saddam Hussein".

Kaverit tuntevat jo sen verran hyvin, että harva hämääntyy mutta kaikenlaiset puhelinmarkkinoijat sun muut yleensä pistävät suosiolla luurin kiinni.

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Joskus, jos tiedän, kuka soittaa, saatan heittää: "Numero, johon soititte, ei ole käytössä. Numret ni har valt är inte i bruk. The number you dialled has been disconnected." Muuten tulee vastattua Jussi, Jude tai haloo. Lankapuhelimeen vastaan yleensä koko nimellä.

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Töissä *** keittiö ja sukunimi, kännykkään hyvin väsynyt joo.
Puhelimessa puhuminen ei muutenkaan kuulu lempiharrastuksiin, joten keskustelut menevät suunnilleen näin "joo -- moi/terve -- joo -- joo -- joo -- niin -- niinniinjoojoo -- noniimoi -- noniimoi -- noniiMOI" Turha maksaa häiriölinjalle, kun asiat voi hoitaa kasvotustenkin.

D2

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lankapuhelimeen vastaan etu- ja sukunimellä, kännykkään etunimellä tai sanomalla "noh?", "joo" tms. epämääräistä.

Ärsyttää muuten suunnattomasti ihmiset jotka vastaavat lankapuhelimeen etunimellään. Erityisesti jos on kyseessä perhe ja ei tunne kaikkia perheenjäseniä.

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli omaan kännyyn vastaan nimelläni, ellei sitten heitä jotian typerää kaverille. Töissä vastaan yrityksen/osaston nimellä ja omalla nimellä.

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
Nokiaan tulee usein vastattua "elimessä" jos tiedän kuka soittaa, mutta jos en tiedä niin "haloo".
Joskus huonona päivänä vastataan:"No mitä nyt taas?" kovalla äänellä.
Lankapuhelimeen noteerataan sukunimellä, mikä myöskin vaihtelee huijatakseni kavereitani. Eräs tuttavani löi puhelimen todella nopeasti kiinni vastattuani "alapäässä". :D

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy