Puhelinmyyjistä
Mielestäni on aika typerää alkaa nöyryyttämään puhelinmyyjiä ed. tavoilla. Voihan sitä periaatteessa aina ajatella, että vitsiä pitää kestää, mutta jossain menee siinäkin raja. Tiedän ihmisiä, jotka käyttäytyvät todella törkeästi puhelinmyyjiä kohtaan. Tiedän itsekin, että joskus soittelu ja kaupittelu vituttaa, mutta pitää ajatella, että työtäänhän he tekevät, eikä varmasti jää kovin hyvä fiilis jos joku on juuri haukkunut aivan pystyyn ja seuraava tehnyt karkeaa pilaa. Varmaan alkaa miettiä että mitä järkeä tässä on...
Minua käyvät hieman sääliksi nämä puhelinmyyjät. Heillä on maailman epäkiitollisin ammatti jota kaikki tuntuvat vihaavan. Varmaan se johtuu siitä, että he soittelevat ihmisten koteihin.....mutta ei niitä puheluita meille ainakaan niin paljoa tule, että se häiriöksi olisi. Ei varmastikaan edes viikoittain. Itse aina kuuntelen mitä sanottavaa kaverilla on, jonka jälkeen ilmoitan etten halua tässä tällaista päätöstä tehdä tai että ei tällä kertaa. Hyvin se toimii noinkin. Miksei heitäkin voisi kohdella kunnioituksella? Kaikki työhän on arvostettavaa sinänsä.
Joten seuraavan kerran kun teille soittaa puhelinmyyjä, olkaa kohteliaita, kuunnelkaa ja toivottakaa joka tapauksessa hyvät päivänjatkot.
Mielestäni on aika typerää alkaa nöyryyttämään puhelinmyyjiä ed. tavoilla. Voihan sitä periaatteessa aina ajatella, että vitsiä pitää kestää, mutta jossain menee siinäkin raja. Tiedän ihmisiä, jotka käyttäytyvät todella törkeästi puhelinmyyjiä kohtaan. Tiedän itsekin, että joskus soittelu ja kaupittelu vituttaa, mutta pitää ajatella, että työtäänhän he tekevät, eikä varmasti jää kovin hyvä fiilis jos joku on juuri haukkunut aivan pystyyn ja seuraava tehnyt karkeaa pilaa. Varmaan alkaa miettiä että mitä järkeä tässä on...
Minua käyvät hieman sääliksi nämä puhelinmyyjät. Heillä on maailman epäkiitollisin ammatti jota kaikki tuntuvat vihaavan. Varmaan se johtuu siitä, että he soittelevat ihmisten koteihin.....mutta ei niitä puheluita meille ainakaan niin paljoa tule, että se häiriöksi olisi. Ei varmastikaan edes viikoittain. Itse aina kuuntelen mitä sanottavaa kaverilla on, jonka jälkeen ilmoitan etten halua tässä tällaista päätöstä tehdä tai että ei tällä kertaa. Hyvin se toimii noinkin. Miksei heitäkin voisi kohdella kunnioituksella? Kaikki työhän on arvostettavaa sinänsä.
Joten seuraavan kerran kun teille soittaa puhelinmyyjä, olkaa kohteliaita, kuunnelkaa ja toivottakaa joka tapauksessa hyvät päivänjatkot.