Miten varaudut COVID19 tilanteeseen?

  • 4 113
  • 53

Miten varaudut COVID19 tilanteeseen?

  • En mitenkään.

    Ääniä: 79 57,2%
  • 72 tunnin selviytymispakkaus.

    Ääniä: 17 12,3%
  • 3vrk-7vrk varastot.

    Ääniä: 28 20,3%
  • 1kk-3kk varastot.

    Ääniä: 3 2,2%
  • Sulkeudun bunkkeriin vessapapereiden kanssa..

    Ääniä: 10 7,2%

  • Äänestäjiä
    138

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tähän vielä se zombiapokalypsi niin vot. Ehkä kannattaisikin hamstrata ampuma-aseita, panoksia, kirveitä ja vesureita.
 

Snoppen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes
Keksipaketin ostin tänää. Olen tässä jo tammikuusta asti aina välillä ostanut jotain extraa. Lapsille ostin jo hyvissä ajoin lääkettä, sama myös vaimolle ja minulle. En kyllä näe mitään syytä että tässä pitäisi lähteä hamstraamaan. Lehmiä löytyy lähipiiristä ja aseita paljon niin tuskin sitä nälkään kuole mikäli kaupat olisi tyhjänä.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Toivon jokaiselle paperin hamstraajalle helvetillistä ummetusta

Lapsuudessa kun vessapaperia ei kaikissa oloissa ollut käytettävissä niin homma hoitui sanomalehdellä. Otat keskusaukeaman irti ja rypistät sen tiukaksi palloksi ja pyörittelet tasoa vasten. Sitten kun avaat, on paperi pehmeä. Taittele kaksin kerroin ja hieman tavallista varovaisemmin pyyhkäiset peppusi varoen ettei sormi tökkäise paperista läpi. Pehmennyt lehtipaperi suorastaan liukuu musteen avittamana hellien kannikoita.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Lapsuudessa kun vessapaperia ei kaikissa oloissa ollut käytettävissä niin homma hoitui sanomalehdellä. Otat keskusaukeaman irti ja rypistät sen tiukaksi palloksi ja pyörittelet tasoa vasten. Sitten kun avaat, on paperi pehmeä. Taittele kaksin kerroin ja hieman tavallista varovaisemmin pyyhkäiset peppusi varoen ettei sormi tökkäise paperista läpi. Pehmennyt lehtipaperi suorastaan liukuu musteen avittamana hellien kannikoita.
Kesäaikaan vaahteranlehdet on hyviä. Harmi kun on tämä vuodenaika.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Jonkun verran on tullut säilykkeitä hamstrattua ihan pahimman varalta.
Normaalia vapaa-ajan elämäntyyliä tämä nyt ei sinänsä muuta, sillä en muutenkaan viihdy muiden ihmisten keskuudessa. Tykkään olla vaan kotona. Ja töissä tottakai arkena.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Mikä siinä muuten on, että sitä vessapaperia pitää hamstrata? Kivennäisvesi tai säilykkeeet vielä ymmärrän jotenkin, mutta vessapaperi ei ole elämälle mitenkään välttämätöntä, joskin lisää toki mukavuutta huomattavasti.

Itse olen nyt yrittänyt saada vain yhtä pakettia ruisleipää eilen ja tänään, mutta paljon tyhjää oli taas hyllyissä. Realin ruisleipää oli yksi paketti, joten se tarttui matkaan, tosin ei se montaa päivää kestä.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Tätä ihmettelen itsekin ihan helvetisti, mutta ei ole yksin meidän ongelma.

Jenkkien länsirannikolla (Washingtonissa) asuvan kaverin mies pisti kuvan vessapaperirullasta (TP) faceen tekstillä:
"Miracles do happen"
Kaverini pisti sitten kommenttikenttään jonotuskuvan tekstillä:
"That where I stood for 45 min till doors opened. The back of the line wrapped abound the building. Getting the TP was fast and easy. Only 20 min in and out."

Ozzyman kertoi jo alkuviikosta kuinka Australiassa on laitettu nenää poskelle vessapaperin takia.

Tästä videon pariin.

Onneksi itse olen pelannut Mad Maxin läpi, joten uskon niillä taidoilla selviävän tulevasta.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Kesäaikaan vaahteranlehdet on hyviä. Harmi kun on tämä vuodenaika.

Onneksi ainakin vielä tänä vuonna siirrytään kesäaikaan. Minä pidän kesäajasta.

Ostin toissa viikolla vessapaperia, vaikka useimmiten paskon työduunissa koska se on minulle kannattavaa.
Ostin samalla reissulla Koulunäkkiä sen isomman paketin tunteella, hetken mietin pienempääkin.

Minulla täytyy olla jokin kyky, etiäisiä eli lienen visionääri. Kohta minulla on valaistumisfirma ja olen Ylen Puheessa sen näkemystä puhumalla markkinoimassa, parannan maailman.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Itselläkin osakkeet ovat ainoa mitä on tullut hamstrattua. Prisma on neljän minuutin kävelymatkan päässä, tuskin se nyt ihan hetkessä tyhjenee.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Itselläkin osakkeet ovat ainoa mitä on tullut hamstrattua. Prisma on neljän minuutin kävelymatkan päässä, tuskin se nyt ihan hetkessä tyhjenee.
Eihän se toki tyhjene, mutta siinä vaiheessa kun on armeija kaduilla ja ulkonaliikkumiskielto ja piikkilankaa ja susikoiria ja kyynelkaasua, on Prismakin yllättäen aika kaukana.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Eihän se toki tyhjene, mutta siinä vaiheessa kun on armeija kaduilla ja ulkonaliikkumiskielto ja piikkilankaa ja susikoiria ja kyynelkaasua, on Prismakin yllättäen aika kaukana.

Juu, mutta ehdin varmaankin tarvittaessa ennen sitä. Lisäksi olen saanut aikanaan sissikoulutuksen, pystyn ehkä solahtamaan saartorenkaan lävitse.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eihän tässä vielä ole varauduttu mitenkään, mutta tilanne voi muuttua alkuviikosta. Jos hyllyt notkuvat tyhjyyttään päivästä toiseen ja epidemia pahenee, niin painan paniikkinappulan pohjaan. Jään kauppaan kaikessa rauhassa netflixiä katsellen ja vaikka ostoskärryssä istuskellen kyttäämään sitä hetkeä kun rahti tuo tavaraa. Sitten soitan pari kaveria paikalle auttamaan pakkaamisessa ja kantamisessa ja ostan kolme kärryllistä ruokaa talouteeni. Urheilun seuraaminen on jo viety ja raja saa mennä siinä. Ei tässä enää lisäksi nälissään aleta olemaan. Olen muutenkin tottunut syömään laadukkaasti, niin pidän kyllä siitä huolen, että lihaa, kalaa ja kanaa on tarjolla jatkossakin. Marjat saa lentää pakkasesta vittuun ja tehdä tilaa oikealle ruualle. Vitamiinit otetaan kriisin ajan purkista eli pillereinä.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Oon yrittänyt löytää naista tinderistä ja alastonsuomesta huonolla menestyksellä. Nimittäin jos vessapaperit loppuu, niin miten liikutan mällit sängystä vessaan? Tähän olisi ratkaisu nainen. Ehkä pitää näin hätätilan ollessa kyseessä madaltaa rimaa ja huolia jotain ei malleja.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Oon yrittänyt löytää naista tinderistä ja alastonsuomesta huonolla menestyksellä. Nimittäin jos vessapaperit loppuu, niin miten liikutan mällit sängystä vessaan? Tähän olisi ratkaisu nainen. Ehkä pitää näin hätätilan ollessa kyseessä madaltaa rimaa ja huolia jotain ei malleja.
Runkkaa vessassa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ei siellä jaksa seistä toista tunti päivittäin. Ja jos nuo kuntosalitkin menee kiinni, niin naisen kanssa tulisi edes jotain liikuntaa harrastettua.
Eihän nussiessa liiku kuin lantio. Kuka tarvitsee harjoitusta lantiolle? Antti Tuisku? Runkkaus sen sijaan on kuin käsipainoilla tekisi. Vielä kun kättä vaihdat välillä, et tule toispuoleiseksi.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tää on oikeesti vittumaista jos näin käy. Eikä siinä jos ne ois viikon tai kaksi kiinni, mutta kun ne tulee olemaan pari kuukautta minimissään kiinni ja tod.näk enemmänkin.
Ajattelin huomenna tai siis tänään käydä rykäisemässä aamulla ja illalla treenit, jotta saan viikon ohjelman päätökseen (parit työvuorot sotki kuviot), koska eiköhän 24seiskatkin mene maanantaina kiinni.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ajattelin huomenna tai siis tänään käydä rykäisemässä aamulla ja illalla treenit, jotta saan viikon ohjelman päätökseen (parit työvuorot sotki kuviot), koska eiköhän 24seiskatkin mene maanantaina kiinni.
Itse käyn yksityisellä salilla (ei siis mikään ketju) ja luulisin sen olevan auki niin kauan kunnes tulee määräys. Toisaalta omistaja puhui jo perjantaina siitä, että kukaan ei halua olla se sali, missä korona leviää.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Eihän nussiessa liiku kuin lantio. Kuka tarvitsee harjoitusta lantiolle? Antti Tuisku? Runkkaus sen sijaan on kuin käsipainoilla tekisi. Vielä kun kättä vaihdat välillä, et tule toispuoleiseksi.

Kyllä pitää katseenkin eli silmien liikkua, vaikka hekumallinen partneri ei sitä huomaakaan mutta on tosimieheltä kohteliasta pitää silmät auki. Ja sitten vielä vaativampi osio: hyväilykädet käyvät myös, ei elehtien vaan kiihtyvästi vaeltaen.

Monet miehet nussivat vain lantiollaan ja miehisyydellään, mikä on toisinaan kai arvostettavaa.
Riippunee tämäkin rakkauden kohteen sielusta eli tunne-elon virityksestä ja älykkyydestä.

Tai siis älykkyydestä ei. Niinkään lainkaan.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No ei siinä 30 sekunnissa paljon ehdi käsillä hyväilemään. Ja mitä tulee silmien auki pitämiseen, niin tuon 30s. aikana se on yhtä kuin yksi räpyttely.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tää on oikeesti vittumaista jos näin käy. Eikä siinä jos ne ois viikon tai kaksi kiinni, mutta kun ne tulee olemaan pari kuukautta minimissään kiinni ja tod.näk enemmänkin.
En sen enempää sinuun viittaa, kun en fyysistä preesensiäsi tunne, mutta mietin tuossa juuri eilen, että mitähän tämä merkitsee bodareille, kun ei pysty ainakaan siinä määrin lihasmassaa ylläpitämään kuin normaalisti, ellei ole omaa treenitilaa ja kamoja. Onhan noilla joillain ego niin suuri, että voi mennä yhteisen hyvän edelle, en yhtään ihmettelisi. No, yksityisiä saliyrittäjiä ei kyllä käy kateeksi ja heille toivon selviämistä sekä tsemppiä.
---

Itse ketjun kysymykseen, reilun viikon lihat ja kalat löytyy pakasteesta, kuiva-aineina vähän enemmän. Lisäksi toisessa pakkasessa on appivanhempien matskuja, joita voidaan tarvittaessa käyttää. WC-paperia satuin tilaamaan eräästä varainhankinnasta ison säkin jo ennen pahinta kohkaamista, joten sitäkin löytyy. Oma kaivo toimittaa veden ja lämmitys toimii puulla, jota hommasin juuri lisää. Järvi näkyy takapihalta, josko sinne olisi aikaa mahdollisen koulusulun sattuessa, perunoita on kellarissa, pururadalle on 20 metriä takapihalta ja kahvakuula sekä kehonpainovälineitä löytyy. Niin, ja Netflix-tilauksen uusin juuri.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Viikoksi on sapuskaa jos tulisi flunssainen olo tai saisi joltain tututlta infon että ois hyvä jos olisin nyt karanteenissa. Lähinnä ajattelin että eipä sitten tarvii ketään pyydellä ruokalähetiksi. Ostelin varastoon nyt tuotteita joita muutenkin menee, eli sikäli on sama ostinko ne nyt vaiko sitten sen mukaan miten nyt niitä yleensä tulee syötyä. Veskipaperia en ole vielä koronan takia ostanut varastoon mutta käsisaippuaa nyt ostin toisen putelin kun sen menekki on selkeesti lisääntynyt. Sen verran herkästi tunnun saavan flunssia että pakko tässä nyt on jotenkin oli varautua ja eikä vara tunnetusti venettä kaada.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös