Miten tapahtuu herätyksesi?

  • 5 324
  • 54

Miten heräät?


  • Äänestäjiä
    212

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ja kaiken huippuna välillä näkee sellaisia esim. 50-60 vuotiaitakin ihmisiä, joilla on jotain biisejä soittoääninä. Eikö ne tajua, että se on äärimmäisen noloa, teinimäistä ja nörttimäistä.

Sä olet kyllä niin hauska ihminen.

Äärimmäisen noloa ja junttia on nimenomaan arvostella ihmisiä siitä, että käyttävät nykymaailman tarjoamia palveluita hyväkseen. Jos taas eivät ymmärtäisi näistä mitään niin se olisi kai junttia tms.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samoin kuin valtaosalla Jatkoajan keskustelijoista. Ainakin kuusi-seitsemän vuotta olen herännyt kännykästä kuuluvaan herätykseen. Viikonloppuisin en tarvitse herätystä, sitä pitävät muksut huolen.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Ilmeisen vanhakantainen olen tässä suhteessa, että teini-iässä totutin itseni kelloradioon ja sellainen on yhä käytössä. Tosin niitä on ehtinyt olla sellainen viitisen kappaletta. Kännykkä on joskus tärkeän ja poikkeuksellisen aikeisen nousun takia varmistavana herätyksenä. Olen sen verran sikeäuninen ja aamu-uninen, etten millään anttilan pilipalikelloilla välttämättä edes herää, joten kelloradion sireeni on ollut riittävän piinaava ja tehokas herättäjä.

Aikoinaan oli mukava nukahdella sleep-toiminnolla radion kanssa. Snoozeakin saattoi aamulla painella sen 5 kertaa, niin eipä enää sen jälkeen herättänytkään, kun tunnin torkkuaika oli kulunut, mutta uni se vaan maittoi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko täällä muuten muita sellaisia jotka eivät pysty pitämään mitään biisiä puhelimen herätysäänenä koska se jää soimaan koko päiväksi päähän? Minä kokeilin tuota joskus mutta pakko oli vaihtaa kun jatkuvasti se sama kappale alkoi soimaan päässä.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Eläkeläiset: aamupalahumppa

Kännykästähän tuo alkaa soimaan arkiaamuisin klo 7.00.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Tällä hetkellä aamu lähtee käyntiin kun televisio käynnistyy tietyltä kanavalta muistutuksen avulla, siitä n. 5 minuuttia alkaa kännykän herätys piippaamaan ja vielä 8-11 minuutin päähän laitan varmuuden vuoksi muistutuksen puhelimeen.

Puhelimen herätyskellon ääni tulee vaihdettua aina uuteen biisiin säännöllisin välein sillä siihen yleensä tottuu ja vaikutus vähenee. Uusi biisi aiheuttaa yleensä sen "mitä vittua?" elämyksen heti kun silmät aukaisee. Normaali herätysääni tuskin saisi enää edes silmiä auki.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kännykällä tai kelloradiolla toistaiseksi.

Ensi vuonna tulee 40 vuotta mittariin. Onkohan se jo niin korkea ikä, että sen jälkeen herätään allelaskemiseen?
 

Tuljakov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, PaKa
Väkivaltaisesti. Melkein aina tuntuu pahalta.

Kännykässä on siitä ovela soittoääni, että ensin se havahduttaa ja melkein joka kerta ehtii painamaan nappia, ennenku se vittumainen piippaaminen alkaa.

Siitä se päivä sitten aina kummasti kaunistuu.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kännykällä kesäaikana, talviaikana toimii herätysvalo. Kännykkä on btw toisessa huoneessa... En voisi kuvitellakaan herääväni kahdesti samana aamuna, joten torkkunäppylä on kuihtunut käyttämättömänä.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
6.30 puhelin laulaa. Pari-kolme viiden minuutin torkkua, ylös, kuselle, aamupalanteko ja seiskaksi työmaalla.
 

Voittaja

Jäsen
Pari kännykkää ja herätyskello on apuvälineinä. Näin aamu-uninen kun joutuu heräämään töihin ennen sian pieremää, niin pakko olla kaikki mahdolliset apuvälineet käytössä.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Kännykkä kaukana sängystä, jotta sen piipatessa on pakko nousta. Eipä tuokaan aina auta, vaan torkkua tulee käytettyä silti.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Kännykkä. Mutta nyt kun on uusi duunipaikka, niin varmistan herätyksen läppärillä (!). Eli läppärin laitan yöpöydälle ja tähän on asennettu joku herätyskello-ohjelma. Siitä alkaa huutaa aamulla sitten Eminem/Dr.Dre/50 Cent - Crack a bottle-biisi, johon kyllä läppärin volat kaakossa herää aivan takuulla. Toki kyllä tuohon kännykkään olen aina herännyt.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kännykkää on tullut käytettyä jo useamman vuoden ajan herätyskellona. Harmittaa vaan kun tuohon Samsungiin ei voi valita haluamaansa herätysääntä noiden "typerien" alkuperäisten äänten tilalle.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nykyään olen muuten minäkin alkanut yhä enemmän ja enemmän käyttämään kännykkää herätyskellona vaikka kelloradiokin löytyy yöpöydältä.

Kumpaakin sekä kännykkää että kelloradiota tulee käytettyä herätyskellona. Vuorokierroin tai sitten molempia yhtaikaa.

Olen yleensä melko hyvä heräämään. Kellon soidessa olen suht nopeasti ylhäällä. Ikinä en ole käyttänyt torkkuherätystä. Varmaan senkin takia että olen huono nukahtamaan uudestaan kun kerran olen herännyt.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Se on se kännykän saatanan rasittava perus-herätysääni, mutta ainakin siihen ja siitä seuraavaan vitutukseen herää ainakin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Aamuvirkku poikamme alkaa pitämään seurustelutuntia siinä 5.30-6.00 ja siihen herää koko perhe. Varapatruunaksi olen virittänyt kelloradion soimaan klo 6.30, mutta sitä ei juuri koskaan tarvita.

Sama täällä - paitsi että kyseessä aamuvirkut tytöt. Kännykkä on herättämässä seitsemältä, mutta sitä ei koskaan tarvita.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hämmästyttävä äänestystilanne. Todellakin olen kuvitellut, että ihmiset käyttävät edelleen herätyskelloja, mutta väärässäpä olin.
Kyllä mulla yöpöydällä herätyskello on, siitä näkee yölläkin sukkelasti, että mikä ajankohta on käsillä, jos sattuu heräämään. Kännykän särkisin todennäköisesti viikossa tässä käytössä. Mutta yleensä herään ihan ilman mitään apuvälineitä 1-5 minuuttia ennen säädettyä herätysaikaa. Ehdottoman miellyttävä tapa aloittaa päivä.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Käy muuten melkein aina niin, että yöllä herää, katselee ympärilleen, veikkaa mitä kello on ja lähes aina osuu melko lähelle. Tänään esimerkiksi meni veikkaus 3 minuuttia pieleen kun heräsin 6:51, veikkasin kellon olevan 6:54 ja kello olisi soinut 6:57.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Kuten suurin osa äänestäneistä, myös itselläni on ollut viimeiset n.10 vuotta kännykän herätyskello herätyksen toimittajana. Ja herätyksen tarjoaa tämä perinteinen ääni kovalla tärinällä yöpöytää vasten, ah ihanuutta..

Itselläni on myös kelloradio, mutta siinä herätysääni on sumutorven tapainen joten ensimmäisen kerran ja lievän sydänkohtauksen jälkeen kelloradio on toimittanut vain kellon virkaa yöpöydällä.. Olisihan siinä radio, mutta ei sekään itselleni yhtään houkuttelevampi vaihtoehto ole.

Kaikkein parasta on jos herää n.5 minuuttia ennen herätystä itse, ei ole niin jumissa ensimmäistä tuntia kuin suoraan kelloon herätessä.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Itse olen sen verran sitkeä nukkumaan, että tarvitsen kännykän ja perinteisen herätyskellon. Yleensä viritän nämä herätykset niin, että kännykkä soi varttia aiemmin ja herätyskello sitten vartin päästä. Joskus käytän vain toista herätyskenona, jos tuntuu siltä että osaa herätä ajoissa ja ei ole mihinkään kiire.

Herätyskellon on samanlainen korkea pirinä kuin niissä vanhoissa perinteisissä herätyskelloissa oli. Siihen kelloon on kyllä mahdoton olla heräämättä, etenkin jos patterit on vasta vaihdettu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös