Miten tapahtuu herätyksesi?

  • 5 324
  • 54

Miten heräät?


  • Äänestäjiä
    212

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Pohdiskelin tuossa eilen illalla asettaessani herätystä kännykkään, että monikohan vielä käyttää perinteistä herätyskelloa. Pähkäiltyäni asiaa, tulin siihen tulokseen, että nuorisosta ei varmaan juurikaan kukaan, vanhemman kaartin taas luettaessa vielä tiiviisti vekkariin.

Aikoinaan itsellä oli kelloradio, mikä oli sikäli surkea, että sähkökatkon sattuessa nollaantui pirulainen. Saatuani kännykän, on siitä lähtien herätty puhelimella. Nyt viimeiset pari vuotta on herätty Kotiteollisuuden Murheen mailla- kappaleen soittoon.

Mitenkäs muilla menee herääminen?
 

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
Kännykkäänhän se herätys tulee asetettua.

Ihan sellaista vanhanaikaista pirisevää herätyskelloa käytin viimeksi 90-luvun alkupuolella. Siihen oli muuten vittumainen herätä, säikäyttää heti aamuksi niin että meinaa sontia housuun.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Ihan kännykän perusherätysääneen.

Torkkunapista painamisesta olen päässyt viimein eroon. Ei muu auta kuin suorilta ylös, suihkuun, kahvin keittoon ja siitä se taas lähtee.
 

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Kännykkän pirinään tulee herättyä. Ekaan hälytykseen en herää, vaan suosin torkkuhälytystä, joka toimii viiden minuutin välein.
 

ditrim

Jäsen
Arkisin kello 6.30 alkaa kännykkä piippaamaan. Helvetin kyytiä puhelin hiljaiseksi, pimennysverhot auki, Voice TV päälle, suihkuun, aamupuuro mikroon, pukeutuminen, puuro naamaan ja kello 7.00 eikun menoksi. Helvetin moisella sykkeellä touhuan aamulla, mitään ei liiku päässä paitsi paskaa ja sitten kun se loppuu niin alkaa väsyttämään.

Aivan timanttinen herätyskellokappale on muuten Johanna Kurkela - Kaunis Mieli. Suosittelen kaikille joilla on taipumus herätä uuteen aamuun kuin maailmanloppuun joka ei kiinnosta.
 

lade

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kännykällä lähes aina. "Tärkeinä" aamuina on varmuuden vuoksi myös kelloradio herättämässä kännykän ohella. Ennen kuitenkin käytin pelkästään kelloradiota, mutta joinakin aamuina se jätti herättämättä ja tuli nukuttua pommiin. Kännykkä ei ole vielä kertaakaan pettänyt, ainoa haitta joskus on, että sen herätysääni on aika matala kovimmallakin äänitasolla, että jos se on jäänyt vaikka nurkkapöydälle vähän kauemmaksi, niin sitä ei aina tahdo kuulla sikeässä unessa. Kyllä siihen kuitenkin lopulta herää.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Keskimäärin kello 6,27 herään helvetinmoiseen huutoon, jonka aiheuttaa 1-3 päälläni pomppivaa lasta. "Issss-kääää!!!! Aaaaamupalaaaa!!!"
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tuli muuten tuossa mieleen kun muutama on kertonut tuosta parinkin herätyksen käyttämisestä, että tänä kesänä kun alkoi duunit, käytin pitkän tovin kalenterin muistutusta apuna. Kertaakaan en tarvinnut ja itseasiassa varmaan olisi ajanut herätyskellon oma toisto. Muistutuksen ääni kyllä on niin paljon ilkeämpi, että siihen nyt herää soramonttukin.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tässä olisi pitänyt saada vastata useampaan eri vaihtoehtoon, sillä variaatioista mulla kyllä löytyy. Yleisesti herään kännykän soittamaan Charonin viisuun Desire You, mutta jos on aikainen herätys, niin minulla saattaa olla varmuudeksi myös tavallinen herätyskello soittamassa, sillä puhelimeni ääni ei aina toimi. Aika usein herään myös siihen, kunnes vaan herään, aurinko paistaa silmään, pihan melu tai sitten lapset/vaimoke on sitä mieltä, että olen nukkunut tarpeeksi. Mutta vastasin siis kännykkä.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Herätyskelloa tulee käytettyä, vaikka en mikään vanha paappa olekaan. Siihen on vaan tottunut vuosien aikana. Säästääpä siinä samalla ympäristöäkin, kun kännykän akku kestää huomattavasti pitempään öisen kiinniolon takia. Mun herätyskello ei syö kuin pienen nappipariston, jonka olen tainnut kahdesti vaihtaa sinä aikana kun tuo on mulla ollut (10+ vuotta).

Useamman herätyksen tai torkun ideaa en ole ikinä ymmärtänyt. Jos joku on niin hiljainen/mukava ääni, ettei siihen herää, pitää hankkia parempi herättäjä. Yksi kyllä riittää. Torkku taas on itsensä pettämistä. Kun nousee sillä ensimmäisellä soitolla, niin voikin laittaa kellon hiukan myöhemmin soimaan. Mukavampi kai se on nukkua sikeästi se viisi minuuttia kuin kärvistellä sängyssä odotellen uutta soittoa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
6.15 alkaa Philipsin wake-up light kirkastua
6.30 se on kirkkaimmillaan ja alkaa soittamaan linnunlaulua. En reagoi tähän mitenkään.
6.50 soi ensimmäinen kännykkä. Torkutan tätä, kunnes
7.15 soi toinen kännykkä. Tämä on sijoitettu taktisesti niin kauas sängystä, että sen sammuttamiseksi vaaditaan sängystä poistuminen
Tämän jälkeen tarpeelliset aamutoimet: ensimmäiseksi kuselle, sitten pää hanan alle (parin millin sänkitukkaa ei tarvitse kammata), sen jälkeen hampaiden harjaus. Vaatteet niskaan, samaan aikaan proteiinijuoma naamaan ja väsään ruisleivän mukaan töihin. Viimeiseksi piilolinssit päähän, ja ovesta ulos 7.35. Heti ulkona rööki huuleen ja autolla kohti työpaikkaa, jossa olen yleensä suht tasan 8.00 +/- 2 minuuttia.

Duunissa sitten heti ensimmäiseksi päätteen ääreen, iso kuppi kahvia ja ruisleipää.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Klo 7.15 alkaa kännykästä kuulumaan kiekkokatsomon rytmikästä huutoa "Herätys! clap-clap-clap Herätys! clap-clap-clap...". Ainakin näin valoisampaan aikaan tosin tulee kyllä aika monesti herättyä ennen tuota.
 

Miguel

Jäsen
Kännykällä.

Täytyy kyllä ihmetellä joidenkin ihmisten kykyä sulkea korvistaan pois herätyskellon ääni. Itse havahdun käytännössä aina heti ensimmäiseen piippaukseen ja pian toisen piippauksen jälkeen olen jo ehtinyt sulkea raivostuttavan mölymasiinan, vaikka se sijaitsee huneen toisella puolella ja vaatii sängystä nousemista.

Entisellä kämppiksellä taas kännykkä piippasi aamuisin välillä täyden ajan (minuutin?), hiljeni sitten, ja alkoi kymmenen minuutin päästä piipata uudestaan. Eikä se toinenkaan piippauskierros aina riittänyt. Meikäläinen kuuli äänen selvästi kahden seinän ja oven läpi toiselle puolelle kämppää, mutta kaveri tuhisi onnellisesti hälystä huolimatta. Miten joku pystyy sellaiseen?
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Kännykällä toki. Mutta kovin usein käy niin, että herään säpsähtäen noin 5 minuuttia ennen kännykkään. Lähes päivittäin herään ilman mokoman laitteen apua.
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Kännykkällä ja vähintään kolme kertaa näpytellään sitä torkku näppäintä ennenkuin tosissaan noustaan ylös.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Herään automaattisesti ilman mitään härpäkkeitä joka vitun aamu klo 07.30. Jos haluan jatkaa unia niin herään puoli tuntia myöhemmin ja nousen ylös. Oli sitten arki tai viikonloppu.

Joskun chillailen sängyssä pidempään mutta en enää nuku.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aamuvirkku poikamme alkaa pitämään seurustelutuntia siinä 5.30-6.00 ja siihen herää koko perhe. Varapatruunaksi olen virittänyt kelloradion soimaan klo 6.30, mutta sitä ei juuri koskaan tarvita.
 
Kännykässä on herätys. En jaksa kelloradion aikaa alkaa joka ilta muuttamaan, kännykässä se on helpompaa. Koska joka päivä alkaa eri aikaan työt. Mitään torkkuja en ole koskaan käyttänyt, kyllä sillä ensimmäisellä piippauksella itsensä jo ylös saa.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kännykässä Pepe Willbergin Aamu herättää aamuisin... välillä päästään itse lauluun asti, yleensä ne kappaleen alun torvet riittää.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kännykkää olen käyttänyt heräämiseen vasta kahden-kolmen vuoden ajan.

Sitä ennen luotin sitkeästi kelloradioon ja vekkariin, molemmat olivat vireessä sitä varten että sähkökatkon tullessa vekkari herätti varmasti. Sitten rupesin mietiskelemään, että taitaa olla turha käyttää kahta vekotinta kun vekkari toimii joka tapauksessa aina, ja lopetin kelloradion käytön.

Kohtapuoliin kolme vuotta olen luottanut kännykkään tässä puuhassa. Luonnollisesti Final Countdown toimii sekä soittoäänenä että herätysäänenä sen jälkeen, kun ensin viritin poliisiauton sireenin herätysääneksi ja ensimmäisenä aamuna meinasin kuolla säikähdyksestä, että mikä piru meidän pihalla sireeniä huudattaa kesken makeimpien unien ennen kuin sytytti unisessa kallossa että se olikin puhelin.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Kännykkää tulee käytettyä herätyskellona.

Yleensä tosin herään jo ennen kuin se ehtii herättää. Kai se on joku alitajuntainen juttu, että kun pitää herätä niin herään yleensä minuutin-kaksi ennen kuin herätyskello ehtii edes soida. Ehkä pari-muutama kertaa vuodessa sitten oikeasti tarvitsee herätystä. Ennen piti aina torkuttaa, mutta nykyään vaan samantien ylös.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Kännykällä arkena, viikonloppuisin mukulat hoitaa herätyksen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itselläni on herättämässä sekä kännykkä että perinteinen herätyskello. Yhteen en oikein luota. Nyt viime kuukausina kello on soinut aamuisin 6.30 ja noin 6.43 olen mennyt ovesta ulos, eli melko nopeasti suoritan välttämättömimmät aamutoimet.

Herätyskellon tai no kännykänkin herätysääni tuntuu kyllä äärimmäisen vittumaiselta ääneltä. Ja tossa kännykässä nyt oleva puhelujenkin soittoääni on ärsyttänyt viimeiset pari vuotta, mutta enpä ole sitä jaksanut alkaa vaihtamaankaan. Jotkut nörtithän ne vaihtelee niitä joka viikko. Ja kaiken huippuna välillä näkee sellaisia esim. 50-60 vuotiaitakin ihmisiä, joilla on jotain biisejä soittoääninä. Eikö ne tajua, että se on äärimmäisen noloa, teinimäistä ja nörttimäistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös