Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Miten sinä kehittäisit Mikkelin Jukureita?

  • 38 056
  • 166

Hoki88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit + Idän ihmeet
Nyt "reilusti" etukäteen pieni vinkki toimistolle: black friday/week tarjoukset. Vielä ehtii toimia
Jatkampa tähän kun krapuloissaan hyviä (ainakin omasta mielestä) kehitysideoita tuntuu irtoavan.

Uutiskirje, tämä joka viikkoinen copy paste suoraan viikkoinfosta nyt hyötykäyttöön:

Mainostatte somessa, että uutiskirjeen tilaajat saavat black friday tarjoukset ennakkoon sähköpostiin ja jopa jonkun pienen paljastuksen tulevasta. Sähköpostiin linkki mistä pääsee verkkokauppaan tilaamaan OIKEASTI halvalla fanikamaa ja joitain lipputarjouksia. Kampanjasivusto on piilotettu ja käytössä vain linkin omaaville. Rahvaalle se tulee näkyviin vasta perjantaina. Näin saatte lisää tuon kopio liitä-kirjeen tilaajia - fanit halvalla tavaraa mitkä ovat pyörineet pitkään varastoissa sekä lippuja tuleviin otteluihin.

Ja eikä tässä vielä kaikki!!! Myytte tämän uutiskirjeen yhteistyökumppanille kellä on myös bf-tarjouksia tulossa. Dataa teillä näistä tilauksista ja kirjeen avauksista luulisi olevan koska ollaan 2023 luvulla menossa. Tuplahyöty! Tulee rahaa sekä faneilta että joltain firmalta! Mitä vaatii: hieman työtä ja vaivaa kiitos.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Joku nuori osa-aika hommiin, joka tuntee / tietää nykynuorison metkut ja ajatusmaailmaa, kehittämään ideoita markkinoinnin kanssa? Luulisi tälläisiä löytyvän ja pieni lisätienesti varmaan kelpaisi monelle koululaiselle/opiskelijalle. Näillä olisi somemaailmastakin varmasti annettavaa nykyiselle toimistopoppoolle.
 

Governator

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Jukurit, SaPKo.
Tuossa kun hetken mietin, niin tekisin Jukureista yrityksen, jonka pääasiallinen toiminta on varojen sijoittamista, ja toisena Jukurit-jääkiekkoseuran toiminnan rahoitus sijoitusvoitoilla. Ideana olisi se että seura ostaa joka vuosi osakkeita/rahasto osuuksia 150000€:llä, ja käyttää aina osingot/voiton seuran toimintaan. Tätä sijoittamista jatketaan siihen saakka, kunnes sijoitusvoitoilla pystytään rahoittamaan kassasta puuttuva osuus joka vuosi.
 

ath_lon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jukurit voisi järjestää ”Sinustako uusi Myyntipäällikkö?” -kilpailun. Luokat, koulut, Esedu, XAMK, Jatkoajan oma porukka (jos porukka uskaltaa tavata julkisesti), haastaa nykyisen myynnin. Joka kuukausi huonoi(t)n porukka putoaa pois. Kuun lopussa myynti nollataan ja verrataan haastetun myyntiin.
Mitä tällä haen on se, että on helppoa tehdä myyntiä yhteistyökumppaneille, jotka pitävät joukkueesta/on paikkakunnalla/lapsi pelaa junnuissa/on aina tuettu.
Entä kun se oman lapsen luokka/joukkue tulee myymään samaa tuotetta, samaan hintaan? Kumman ottaisitte?
 

ath_lon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jos meillä olisi Some-tiimi, niin se möisi ajatuksen jollekin tuotantoyhtiölle ja näkyvyys olisi taattu. Ehkä jopa ohjelma.
 

juba

Jäsen
Suosikkijoukkue
ässät
Jos meillä olisi Some-tiimi, niin se möisi ajatuksen jollekin tuotantoyhtiölle ja näkyvyys olisi taattu. Ehkä jopa ohjelma.
Joku Olli Jokinen muuttaa maalle tyyppinen komediasarja olisi mainiota katsottavaa ja toisi kannattajia
ympäri Suomen ja katsomo olisi täynnä naisia. Olen miettinyt tälläistä markkinointia pitkään , mutta en uskalla ehdottaa Ässä osastossa kun siellä ollaan tosikoita.
 

Andy-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit
Akselin käytävien tietotoimisto tietää kertoa, että organisaatiolle on tarjottu apua, uusia ideoita, työtä tekeviä käsiä ILMAISEKSI moneen eri osa-alueeseen mutta sitä ei olla haluttu ottaa vastaan.
Tuohan ei mikään yllätys tai salaisuus ole, kun kaikki on ok. Laakson mukaan yleisömäärät on ok. Vaarallisilla vesillä ollaan, kun organisaation tekemiset hyvässä tai pahassa ei aiheuta kuin myötähäpeää ja nolostumista. Näillä teoilla päästään historiankirjoihin.
 

Animal

Jäsen
Nyt "reilusti" etukäteen pieni vinkki toimistolle: black friday/week tarjoukset. Vielä ehtii toimia
Joku vielä toimistolta black facen kanssa esittelemään niitä tarjouksia kauppakeskukseen pelipaita päällä. Valtakunnallinen mediahuomio seuralle ja tarjouksille 6/5.

Kruunu vielä päähän, niin voi jollekin tuohtuneelle sanoa olevansa murjaanien kuningas tiernapojista, eletäänhän me jo pikkujouluaikaa.
 

Mars_Lumo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Tyytyväisyys tappaa kehityksen ja ylpeys käy lankeemuksen edellä, vai miten se menikään. Kyllähän kaikesta paistaa jollain tavalla myös ylimielisyys läpi kun SarvisClub joutuu järjestämään kehitysgalluppeja. (Mikä ei ole valitettavasti saanut aikaan kunnollisia ehdotuksia.)
Yksi suurimmista ongelmista on tällä hetkellä Jukurien todella heikko imago. Joukkue on Liigassa, mutta sitä ei mielletä Liiga-jengiksi, joten porukka kannattaa mieluummin vaikka Kalpaa. "Omien puolesta" oli ehkä yksi hirveimmistä sloganeista hetkeen.
Pitäisi tehdä asioita etelä-savolaisen ja mikkeliläisen brändin nostattamiseksi ja luoda asennetta, että ollaan yhdessä ylpeitä omasta heimosta ja siitä että olemme tältä seudulta. Vielä enemmän pitäisi teroittaa sitä että heimo pitää yhtä ihan sama mitä kentällä tapahtuu.
 

Hoki88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit + Idän ihmeet
Nyt kun bf-vinkit menivät osaltaan läpi niin seuraavaa pukkaa.

Pukinkonttiin faneille personoidut videoviestit pelaajilta tai vaikka keneltä tahansa organisaation edustajalta kenet halutaan "ostaa". Nettikauppaan lista nimistä samalla tavalla kuin pelipaidoissa. Asiakas valitsee sieltä haluamansa pelaajan ja lisätietokenttään viestin minkä haluaa videolla kerrottavan ja kenelle. Toimitus ennen joulua asiakkaan sähköpostiin.

Esimerkki videon sisällöstä: Joulukuusi taustalla, kynttilän valo, Huuhtanen tonttulakki päässä, ehkä piparit pöydällä ja glögi mukissa. Teksti: "Olemme saaneet tänne meidän pukukoppiin itse Joulupukilta viestiä, että sinä "aseta nimi tähän" olet treenannut tosi kovasti koko alkukauden juniorijoukkueessa ja kehittyt isoin harppauksin. Pidä tuo sama reipas asenne yllä ja muista myös käydä koulussa. Koko Jukuri-joukkue on ylpeä sinun asenteestasi. Nähdään hallilla!"

Ja näitähän voi kehitellä taas satoja ja satoja erilaisia. Kuvauspaikka, kamera, nettisivujen uudet tuotteet ja muutama valmis pätkä valittavaksi tai asiakkaan oma haluama teksti. Puolessa tunnissa näitä nauhoittaa useita kymmeniä. Ja näissä saa sitten käyttää huumoria.
 

Mars_Lumo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Markkinointi-ilmeeseen pitäisi saada rentous ja rempseys takaisin. Sellaista tehtiin hyvinkin onnituneesti silloin Liiga-taipaleen alussa. Kuka muistaa RD:n ajelleen siivousformulalla? Larssenin bussilivetkin oli mahtavia. Samanlaista touhua kaivataan nytkin, ei sen somen tarvitse olla pelkkä virallinen tiedotuskanava, vaan joukkoon mahtuisi myös rentoa heittäytymistä. Fanejakin voisi osallistaa erilaisiin tempauksiin ja kilpailuihin mukaan. Sellainenkin olisi siistiä, että joku pelaajista tai itse OJ yllättäisi pari onnekasta ottelulipuilla vaikka torilla tai Stellassa.

Ja olisi tärkeää valita vaikka nyt loppurunkosarjan ajaksi se pääasiallinen asiakassegmentti ja tehdä kohdennettua markkinointia. Se segmentti voisi olla esimerkiksi lapsiperheet tai kaveriporukat ja näille hyvät lipputarjoukset voimaan. Tässä taloustilanteessa taitaa kuitenkin olla fiksumpi saada porukkaa hallille vaikka huokeammilla hinnoilla, kuin että eivät tulisi ollenkaan. Kumpainenkin myös sellaisia segmenttejä, jotka käyttää hallin oheispalvelujakin.
 

Hoki88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit + Idän ihmeet
Hyvää tekstiä palstaoletetulta. Pelipäivinä saadaan "hyvää" sisältöä kun voidaan julkaista pelipäivä, rosteri, muutama still kuva, jaetaan maikkarin jutut ja tätä lisää postaus. Muuten voidaan odotella rauhassa seuraavaa pelipäivää. Onko joukkeen ja toimiston välit menneet vai mistä johtuu tämä hiljaiselo.

Aikaisemmilla kausilla oli vaikka mitä livelähetyksiä, possun jakamista toreilla, pelaajia näkyi joka kissanristiäisissä ja avajaisissa. Aikaisemmin tuli myös uusista pelaajista pitkät haastattelut ja "pari nopeeta"-konsepti, mihin nämä ovat jääneet? Laakso kertoi länkkärin haastattelussa että markkinointi budjetti on myös tiukilla mutta suurin osa näistä jatkojan tuottamista vinkeistä maksaa 0e, kyllä 0e. Ei vaadi kuin vaivaa.

Edit. Itse odotan edelleen toimistolta suurta tasonnostoa ja mikä tärkeintä, näkymistä tuon viime viikolla julkaistun itkuvirren jälkeen.
 

Mars_Lumo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
"Pelipäivä omien edessä ja Savon derby". Tai jotain sinnepäin... Kuitenkin aika geneeristä ja latteaa viestintää, sellaista liukuhihnakamaa ilman heittäytymistä.
Jotain tällastakin voisi joskus kokeilla: "Tänään mitellään taas Savon herruudesta, kun Ikioma areenan lauantaisaunassa vastassa on Kapla. Näytetään yhdessä pohjoisen pojille, mistä meidän etelä-savolainen heimo on tehty!"
Ei varmasti ole mikään täsmälääke vallitsevaan ongelmaan, mutta oishan se kiva nähdä edes vähän yritystä viestinnässäkin. Ja miksei tollasta voisi käyttää ihan siellä hallillakin ja koittaisi samaan tyyliin ottaa yleisöä mukaan ennen pelin alkua ja luoda sitä tunnelmaa ja yhteen kuulumisen tunnetta. Mene ja tiedä.
 

Andy-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit
"Pelipäivä omien edessä ja Savon derby". Tai jotain sinnepäin... Kuitenkin aika geneeristä ja latteaa viestintää, sellaista liukuhihnakamaa ilman heittäytymistä.
Jotain tällastakin voisi joskus kokeilla: "Tänään mitellään taas Savon herruudesta, kun Ikioma areenan lauantaisaunassa vastassa on Kapla. Näytetään yhdessä pohjoisen pojille, mistä meidän etelä-savolainen heimo on tehty!"
Ei varmasti ole mikään täsmälääke vallitsevaan ongelmaan, mutta oishan se kiva nähdä edes vähän yritystä viestinnässäkin. Ja miksei tollasta voisi käyttää ihan siellä hallillakin ja koittaisi samaan tyyliin ottaa yleisöä mukaan ennen pelin alkua ja luoda sitä tunnelmaa ja yhteen kuulumisen tunnetta. Mene ja tiedä.
Intohimo. Sydän. Näitä riittää, mutta kipinä puuttuu ja se on tämän näköistä. Mennään sieltä missä aita on jo kaatunut.
 

Mars_Lumo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Intohimo. Sydän. Näitä riittää, mutta kipinä puuttuu ja se on tämän näköistä. Mennään sieltä missä aita on jo kaatunut.
Hyvin kiteytetty, ei viitsitä edes sen vertaa tehdä, että katsottaisiin vaikka Sarviksen sivuilta mallia. Siellä näkyy sitä tekemisen meininkiä ja siinä on aidosti sinikeltainen sydän mukana hommassa.
 

Valtter1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Tuli vaan mieleen että joulukuun kunniaksi tossa ois voinu sometiimi pistää Jukurien sivuilla joulukalenterin eli "arvonnan" pystyyn. Joka päivä jotain pientä postauksen "kommentoijille" , pelipäiville lippuja tai shopista jotain pientä jakoon
 

Hoki88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit + Idän ihmeet
Nyt kun bf-vinkit menivät osaltaan läpi niin seuraavaa pukkaa.

Pukinkonttiin faneille personoidut videoviestit pelaajilta tai vaikka keneltä tahansa organisaation edustajalta kenet halutaan "ostaa". Nettikauppaan lista nimistä samalla tavalla kuin pelipaidoissa. Asiakas valitsee sieltä haluamansa pelaajan ja lisätietokenttään viestin minkä haluaa videolla kerrottavan ja kenelle. Toimitus ennen joulua asiakkaan sähköpostiin.

Esimerkki videon sisällöstä: Joulukuusi taustalla, kynttilän valo, Huuhtanen tonttulakki päässä, ehkä piparit pöydällä ja glögi mukissa. Teksti: "Olemme saaneet tänne meidän pukukoppiin itse Joulupukilta viestiä, että sinä "aseta nimi tähän" olet treenannut tosi kovasti koko alkukauden juniorijoukkueessa ja kehittyt isoin harppauksin. Pidä tuo sama reipas asenne yllä ja muista myös käydä koulussa. Koko Jukuri-joukkue on ylpeä sinun asenteestasi. Nähdään hallilla!"

Ja näitähän voi kehitellä taas satoja ja satoja erilaisia. Kuvauspaikka, kamera, nettisivujen uudet tuotteet ja muutama valmis pätkä valittavaksi tai asiakkaan oma haluama teksti. Puolessa tunnissa näitä nauhoittaa useita kymmeniä. Ja näissä saa sitten käyttää huumoria.

Näitä vinkkejähän voisi kohta alkaa tekemään työkseen kun 9/10 ideoista alkaa mennä läpi. Hyvää toimintaa Jukurit! Vielä kun joku ymmärtäisi mainostaa tuota uutta tuotetta ja palvelua niin saataisiin myös tilauksia, nyt löytyi sattumalta piilosta verkkokaupan valikoimista.
 

Mars_Lumo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit

Näitä vinkkejähän voisi kohta alkaa tekemään työkseen kun 9/10 ideoista alkaa mennä läpi. Hyvää toimintaa Jukurit! Vielä kun joku ymmärtäisi mainostaa tuota uutta tuotetta ja palvelua niin saataisiin myös tilauksia, nyt löytyi sattumalta piilosta verkkokaupan valikoimista.
Tää on kyl niin hauska idea ja hienoa, että ottivat sen toteutukseen. Taidanpa ihan palstatoverin ideaa tukeakseni tilata yhden tervehdyksen kaverille. :D
 

Hoki88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit + Idän ihmeet
Hyvä @Hoki88 !!! Miljoonat virtuaalipisteet sinulle. Hienoa toimisto, että luette palstaa! Ja kaikille jotka naureskelee näille tämän palstan kehitysideoille, virtuaalinen keskari.
Kiitoksia komrad! Näin se maailma muuttuu, yksi asia ja palanen kerrallaan parempaan suuntaan. Ei täällä turhaan asiasta muutamia vuosia olla paasattu kuitenkaan. Podcastien ja foorumiviestien muodossa on näille tm "viidenkympin vihjeille" naurettu ja nyt niitä toteutetaan ja etenkin kuulemma odotetaan kopukka kovana, foorumin oikeisto taisi sittenkin olla koko ajan oikeassa. Työ, se jatkuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös