SeitsemäsPakki
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Sydämellä pelaavat
Tuliko tälle kaudelle yleisömäärän pohjat? Surullisen näköinen tuo katsomo.
...miten pikkulapset parkin kentällä kuvittelevat olevansa tulevaisuuden TPS idoleita, "oo sä Vittasmäki ni mä oon Pulli". Jepjep.
Tuliko tälle kaudelle yleisömäärän pohjat? Surullisen näköinen tuo katsomo.
Ensikaudeksi tai muuten mahdollisimman pikaisesti olisi saatava joku todellinen TPS ikoni kentälle tai muuten toimintaan mukaan.
Ilmoitetuissa katsojamäärissä eivät mene alle 3000 kausikorttien ja ilmaislippujen/yhteistyölippujen takia. Oikeasti ollaan jo taidettu olla muutamassa pelissä alle 3000.
Hyvä herra! Toiveenne on huomioitu ja toteutettu.Mä odotan sitä kuvalinkkiä, jonka joku postaa 14.2. pelattavan matsin jälkeen. Silloin Tepsillä on kotimatsi klo 18.30 ja Leijonat pelaavat Sotshissa klo 19.00.
Hyvä herra! Toiveenne on huomioitu ja toteutettu.
14.02.2014 TPS-IFK 4- 1 (1-1,1-0,2-0) 3622
Kuvat on otettu, kun toista erää oltiin pelattu noin seitsemän minuuttia.
(pahoittelen kuvien huonoa laatua liitetiedostojen kokorajoitusten johdosta)
Hyvä herra! Toiveenne on huomioitu ja toteutettu.
Tuota... mikä järki TPS:lla olisi valehdella yleisömääräänsä - ja vieläpä yläkanttiin?Näyttää kyllä autiolta, tuo 3622 on puhdas vale ja vitsi.
Juuri näin!Osa kausikorttilaisista on jäänyt kotiin seuraamaan Suomen peliä, mutta heidät lasketaan silti mukaan yleisömäärään. Tämä luultavasti selittää miksi halli näyttää tyhjemmältä kuin ilmoitettu yleisömäärä antaisi ymmärtää.
Tuota... mikä järki TPS:lla olisi valehdella yleisömääräänsä - ja vieläpä yläkanttiin?
Sehän vasta tyhmää olisi! Käsittääkseni HC TPS Turku Oy joutuu maksamaan esim. veroja jokaisesta myydystä pääsylipusta. Jos TPS olisi myynyt tähän tapahtumaan 1.000 pääsylippua - ja ilmoittaisi yleisömääräksi 3.622, niin siellähän jouduttaisiin maksamaan veroja yli 2.500 "haamukatsojasta". Kyllä mä uskon täysin siihen, että tähän tapahtumaan ollaan myyty tuo ilmoitettu 3.622 pääsylippua - tavalla tai toisella.
Hieno asenne!Ei katsojista veroja makseta. Yleisömäärä ei ole sama kuin myytyjen lippujen määrä. TPS voi ilmoittaa ihan minkä määrän tahansa eikä sillä ole merkitystä veroihin.
Hieno asenne!
Porissahan tätä samaa yritettiin jo 1990-luvulla. Yleisömäärät ilmoitettiin aina pienemmiksi, mikä oli todellisten myytyjen pääsylippujen määrä. Valitettavasti vain verottaja kiinnostui siitä hommasta. Nyt haluat TPS:n tekevän samaa - 2010-luvulla?
No tämä nyt tuntuu olevan joillekin vaikeasti sisäistettävä juttu!Et tainut oikein nyt sisäistää. Verottajaa kun kiinnostaa ennenkaikkea raha. Ei se montako katsojaa Tepsillä on. Pajonkohan verottaja ottaa 0€ hintaisesta lipusta? Aivan, ei mitään. Porissa varmaan pimittettiin juurikin sitä rahaa, kuten itsekin kirjoitat.
...Kaverillani, jonka kanssa olin suunnitellut meneväni ko. matsiin, oli orastavaa vatsatautia. Perjantaina ~17:00 teimme kuitenkin päätöksen, että lähdemme matsiin. Kuitenkin nämä kaksi lippua sisältyivät jo illan yleisömäärään 3.622 (myytyihin lippuihin) jo ennen kuin teimme kaverini kanssa tuon päätöksen.
Onko täällä nyt oikeasti joku sitä mieltä, että jos mä en olisi kaverini kanssa päättänyt käyttää noita lippuja, niin illan yleisömäärä olisi pitänyt ilmoittaa muodossa 3.620?....
...Onko täällä nyt oikeasti joku sitä mieltä, että jos mä en olisi kaverini kanssa päättänyt käyttää noita lippuja, niin illan yleisömäärä olisi pitänyt ilmoittaa muodossa 3.620?
Onko täällä nyt oikeasti joku sitä mieltä, että jos mä en olisi kaverini kanssa päättänyt käyttää noita lippuja, niin illan yleisömäärä olisi pitänyt ilmoittaa muodossa 3.620?
Pahoittelut heti alkuun vieraisiin pöytiin huutelu mutta minä olen sitä mieltä.
Olen sitä mieltä että olisi pitänyt. Varsinkin kun puhutaan nimenomaan yleisömäärästä/katsojista, ei myydyistä lipuista.
Asia tältä osin selvä!Täällä olisi seuraava ilmoittautuja.
Eikä tämäkään silti olisi oikea luku. Tapahtumissa on paikalla aina myös katsojia, joita ei olla rekisteröity mihinkään. Esim. seuran juniorithan pääsevät halliin ilmaiseksi, eikä heitäkään käsittääkseni rekisteröidä mihinkään.Silloin kun lätkässä vielä ottelun tuloksella oli merkitystä ja itse jaksoin vaivautua paikalle niin mielestäni kuulutettiin "maksaneita katsojia tänään xxxx" ja silloin sinun esimerkissä 3622 olisi mielestäni oikea luku. Jos taas puhutaan yleisömäärästä niin 3620.
Maksaneita katsojia (= lipun tai kausikortin lunastaneita) nyt aina luulisi olevan enemmän kuin mitä oikea paikan päällä oleva yleisömäärä on joten ymmärrettävästi seuroilla on mielekkäämpää näyttää korkeaa lukua jotta voi viestiä että oma tuote kiinnostaa. Laskentatavan erohan tottakai korostuu peleissä joissa ei ole panosta ja suuri osa kausikorttilaisita/sponssilipun saaneista jäävät kotiin.
Joten, tuskin tässä nyt mikään seura valehtelee mutta puhutaan vain eri asioista. Selvyyden vuoksi voisi ehkä käyttää ilmaisua "maksaneita katsojia" kun sitä tarkoitetaan ja puhua yleisömäärästä/katsojista jos paikallaolijat on laskettu.
Tämä on täysin totta!Verottajalle olettaisin olevan ihan se ja sama mitä hallissa kuulutetaan tai liigan tilastoinnissa ilmoitetaan. Jos tämä olisi joku ehdoton vaatimus verottajalta luulisi kaikkien urheiluseurojen laskentatapa olevan sama mutta näin se nyt ei mielestäni ole.
Varmasti saadaan selville - ja takuuvarmasti näin myös tehdäänkin. Mutta kuten jo edellä mainitsin, niin pystyin hahmottamaan kaksi tahoa, jotka oikeasti tekevät sillä tarkalla paikalla olleiden katsojien määrällä jotain.En myöskään ymmärrä mitä tekemistä verottajalla on ottelussa ilmoitetun yleisömäärän kanssa, eiköhän ne myydyt liput ja niistä saadut tulot ilmoiteta jotain muuta kautta verottajalle kuin montako katsojaa kerrotaan olevan paikalla.
Melko varmasti voisin väittää, että paikalla olevien katsojien määrän saisi helposti selville lippujen lukulaitteiden yhteydestä. Eiköhän niihin saa jonku laskurin, mistä näkee montako lippua on leimattu ja sitten esim. 2 erän jälkeen laskee kaikilta järjestyksenvalvojien laitteista saadut luvut yhteen ja tadaa, saadaan oikea yleisömäärä.
Mr.Fox kirjoitti:Varmasti saadaan selville - ja takuuvarmasti näin myös tehdäänkin. Mutta kuten jo edellä mainitsin, niin pystyin hahmottamaan kaksi tahoa, jotka oikeasti tekevät sillä tarkalla paikalla olleiden katsojien määrällä jotain.
Koska kaikki tekee niin. Luvut ovat paremmin vertailukelpoisia. Mikä on kyllä typerää. Esim. Ilves lisää kaikki juniorit suoraan yleisömääriin oli niitä paikalla 1 tai 1000 (Ilveksellä on noin 1000 junnua). Eihän siitä kovin kauaa ole aikaa, kun kaveri laski. TPS:llä junnut kai kävelee ihan lisenssiä näyttämällä sisälle ja varmaan niiden määrä heittettään hatusta.Manipulointia voidaan perustella vaikka millä, mutta itse en löydä mitään järkevää perustetta, miksei todellisia yleisömääriä ilmoiteta?
Mitä linssiin viilaamista se on?Kyllähän katsojille ja sponsoreille tulee linsiin viilattu olo jos paikalla olevia ihmisiä on huomattavasti vähemmän mitä ilmoitetaan.
Eli jos tulet hallille, mutta istut matsin ajan hallin pubissa katsomatta peliä = et kuulu illan yleisömäärään?Tavalliselle pulliaiselle katsomossa "katsojämäärä" tarkoittaa nimensä mukaisesti paikalla olevia ihmisiä, jotka katsovat peliä.
Se, että tapahtumanjärjestäjä on saanut jokaisesta myydystä lipusta itselleen tuloja. Tapahtumanjärjestäjä on saanut tuloja myös jokaisesta myydystä lipusta, joiden ostajat eivät ole syystä tai toisesta vaivautuneet paikalle.Mitä hyötyä katsojille on tietää kuinka monta kausikorttia on myyty tai ilmaislippua jaettu peliin?
Mr.Fox kirjoitti:Mitä linssiin viilaamista se on?
Ilmoitettu yleisömäärä = kuinka moni on ostanut oikeuden osallistua tapahtumaan
Mr.Fox kirjoitti:Eli jos tulet hallille, mutta istut matsin ajan hallin pubissa katsomatta peliä = et kuulu illan yleisömäärään?
Mr.Fox kirjoitti:mitä hyötyä katsojilla on tietää kuinka monta katsojaa on fyysisesti paikalla hallissa?