Miten aiot boikotoida Venäjää?

  • 119 925
  • 780

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarkoitin sitä, että aika tekemättömässä paikassa ovat esimerkiksi ne lukuisat Nesteen tai Teboilin Masa ja Maija meikäläiset, joiden huoltoasemat kierretään kaukaa jo pelkästään sen takia, että pihalla sattuu liehumaan esimerkiksi edellä mainittujen firmojen lippu. Vaikka itse aseman tiloissa tehdyt ostokset eivät liittyisi mitenkään Venäjään (ruoat ym.)
Jos siirrät ostoksesi teboililta toiseen firmaan, niin eipä se Suomen taloutta millään tavalla heikennä. Ei tuotteiden tarve ja myynti mihinkään poistu, jos niitä ei osteta teboililta. Ne tuotteet ostetaan jostain muualta. Teboilin Masat ja Maijat saavat töitä niistä muista firmoista. Ja kun niiden muiden firmojen toiminnalla ei rahoiteta perseenreikäroistovaltiota, niin se on ihan puhdas win-win.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tässä Teboil-boikotissa on otettava huomioon myös se, että todella moni kuljetusyritys käyttää Teboilin dieseliä autoissaan. Pitäisikö näiden kuljetusten tilaajat myös laittaa boikottilistalle, kunnes ne ovat varmistaneet, että kuljetusyhtiö ei käytä Teboilin tuotteita. Ja sitten pitäisi boikotoida isoa osaa esim. Närpiön kasvihuonetuotteista, koska ne käyttävät Teboilin propaania lämmitykseen. Ruotsiin matkaavat laivat tankataan Teboilin polttoaineella, tästä sitten esim. Vaasa-Uumaja laiva boikottiin. Syystä tai toisesta Teboililla on todella iso markkinaosuus näillä leveysasteilla ja siitä irroittautuminen ei taida olla ihan yksinkertainen juttu. Boikotti Teboilia kohtaan toimisi paremmin, jos painetta luodaan Teboilin isojen asiakkaiden kautta, kahviboikotti osuu vain paikalliseen yrittäjään.
Jokainen näiden palvelujen käyttäjä ja iso asiakasorganisaatio arvioikoon suhdettaan Lukoilin omistamaan Teboiliin tykönään. Vahva suositus täältä isoille Teboilin suorille ja välillisille asiakkaille, että noteeratkaa asia, jos ette ole vielä tehneet.

Minun roolini päätöksentekijänä ja yksityisautoilijana rajoittuu Teboilin osalta käytännössä vain polttoaineenjakelu- ja huoltamopalveluihin. Teen osto- ja ostamattajättämispäätökseni siis vain koskien näitä palveluja. Vaikka aikaansaamani vaikutus on hyvin pieni, niin jätän omilla pienillä rahoillani tukematta Vagit Alekperovia. Samalla jätän välillisesti tukematta putinistista sortokoneistoa, sillä Lukoil nauttii Putinille osoittamansa kuuliaisuuden ja myötäkarvaisuuden ansiosta määrättyjä etuoikeuksia, jotka varmistavat bisneksien sujumisen Venäjällä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tulipahan irtisanottua Netflix tilaus. Se jopa ärsyttää kun olen katsonut sieltä Star Trek sarjoja ja juuri oli DS9 kesken. Noh onpahan joku oikeasti ikäväkin asia mikä tulee tehtyä eikä ns. helppoja.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Irtisanoin Netflixin, kävin tänään tankkaamassa ABC:llä enkä Nesteellä kuten yleensä ja poistin vaimon puhelimesta Yango-sovelluksen. En ole pelannut World of Tanks-peliä viime viikosta alkaen.

Tiedä sitten onko näillä mitään merkitystä, mutta parempi mieli kuitenkin.
Kuulin työkaverilta

”World of Tanksin valkovenäläinen kehittäjä Wargames potki pois Venäjän hyökkäystä ihannoineen luovan johtajan, pyrkineet tukemaan monipuolisesti 550 työntekijäänsä Kiovassa ja auttamaan näitä karkuun maasta, sekä lahjoittaneet miljoona dollaria Ukrainan punaiselle ristille.”
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kuulin työkaverilta

”World of Tanksin valkovenäläinen kehittäjä Wargames potki pois Venäjän hyökkäystä ihannoineen luovan johtajan, pyrkineet tukemaan monipuolisesti 550 työntekijäänsä Kiovassa ja auttamaan näitä karkuun maasta, sekä lahjoittaneet miljoona dollaria Ukrainan punaiselle ristille.”
Ainakin EU:n servereiden osalta Wargames on rekisteröity Kyprokselle:
Wargaming Group Limited
105, Agion Omologiton Avenue
Nicosia 1080, Cyprus

Todellisuudessa yhtiö on valkovenäläinen, ja itse peli on suositumpi Venäjällä (ainakin enemmän servereitä) kuin EU:ssa. Pelin kehitystä tehdään ilmeisesti siis Valko-Venäjän ja Venäjän lisäksi myös ainakin Ukrainassa. Mihin ne pelaajien miljoonat sitten lopulta valuvat, niin sitä en tiedä, ehkäpä kyproslaisiin pankkeihin.

Minulla ei käsitystä pelimaailmasta ylipäänsä, että liikuttaako Ukrainan sota siellä ihmisiä miten laajalti, boikotoidaanko joitain pelejä tms. Itse en ole lietsomassa mitään boikottia, mutta en halua tässä tilanteessa tukea valkovenäläistä yhtiötä edes free-to-play -pelaajana. Ja tankkipelin pelaaminen tässä tilanteessa tuntuu muutenkin irvokkaalta.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen boikotoinut Venäjää käytännössä koko ikäni. Se on tullut jo kotoa. Juuri mikään venäläinen ei vain kiinnosta, ei ole koskaan kiinnostanut. Viipurissa käymistä olen miettinyt, koska se on vanha suomalainen kaupunki, mutta todennäköisesti siellä käyminen vain harmittaisi. Ikinä en siis ole Venäjällä käynyt, ja tämän jälkeen tuskin menenkään. Korkeintaan aseen kanssa, jos on pakko.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen boikotoinut Venäjää käytännössä koko ikäni. Se on tullut jo kotoa. Juuri mikään venäläinen ei vain kiinnosta, ei ole koskaan kiinnostanut. Viipurissa käymistä olen miettinyt, koska se on vanha suomalainen kaupunki, mutta todennäköisesti siellä käyminen vain harmittaisi. Ikinä en siis ole Venäjällä käynyt, ja tämän jälkeen tuskin menenkään. Korkeintaan aseen kanssa, jos on pakko.

Viipurissa käyminen voi olla silmiä avaava kokemus. Kävin siellä Neuvostoliiton aikana syksyllä 1988, kahdeksanvuotiaana.

Vieläkin muistissa on seuraavia asioita:

1. Pienten lasten laumat tulivat välittömästi kerjäämään karkkia suomalaisilta. Kun karkkia oli tarjottu, paikalle tuli isompien lasten lauma, ja nämä veivät pienten lasten suusta nuo karamellit.

2. Teinit kerjäsivät markkoja, aikuiset kymppejä.

3. Kadulla yritettiin myydä turisteille paikallista shampanjaa.

4. Ihmisten vaatteet olivat hyvinkin rähjäisiä.

5. Pyöreän Tornin WC:ssä haisi järkyttävän pahalle.

6. Monrepos'n puisto oli melkoinen ryteikkö.


Tänä päivänä moni asia on varmasti parantunut noista ajoista. Itselläni ei ole ollut kuitenkaan hinkua mennä enää toiste tuonne. Samalla tuo reissu opetti minulle sen, mitä kommunismi on pahimmillaan. Eikä venäläisyyskään kovinkaan hyviä arvosanoja tuolloin saanut.

Olen tyytyväinen siitä, että vanhemmat ottivat minut mukaan tuolle reissulle. Matkailu avartaa.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Haaveissa oli joskus matkustaa Pietariin katsomaan kaupunkia, mutta eiköhän se ole selvää, että sinne ei vähään aikaan mennä. Paljon saa tapahtua, että menen.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Onkos Tebikseltä tai sen venäläiseltä toimarilta kuulunut mitää kommenttia?
Ehkä oli leikattu pois ja se itkevä Pakilan TB:n yrittäjä selvä sanaisesti tuomitsi Venäjän loukkaukset suvereenia valtioita kohtaan?
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Olin tuossa pari päivää sitten Live Nationiin yhteydessä, kyselin vähän että aikovatko siirtää ulkomaisten bändien keikkoja pois Hartwall Areenalta Ukrainan tapahtumien takia. Tänään vastasivat että seuraavat tilannetta ja ovat suoraan yhteydessä lipunostajiin jos muutoksia tapahtumiin tulee.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Irtisanoin Netflixin. Juuri muulla tavoin en pysty Venäjää boikotoimaan. Vuokra-asuntoni ajattelin tarjota ukrainalaisille pakolaisille, jos Suomessa tulee tarvetta asunnoille.
 

hammerhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Olin tuossa pari päivää sitten Live Nationiin yhteydessä, kyselin vähän että aikovatko siirtää ulkomaisten bändien keikkoja pois Hartwall Areenalta Ukrainan tapahtumien takia. Tänään vastasivat että seuraavat tilannetta ja ovat suoraan yhteydessä lipunostajiin jos muutoksia tapahtumiin tulee.

Eli eivät aio reagoida mitenkään, niin kauan kuin yleisö ostaa lippuja ja saapuu paikalle.

Ps. Älkää ostako lippuja älkääkä menkö tuonne putin-halliin.
 
Hesburger jatkaa toimintaansa normaalisti:
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Henkilökohtaisesti olen aina vierastanut itänaapuria, ehkä syystä, että isäni on Karjalasta kotoisin ja menettivät siellä maat ja talonsa, jopa kahteen kertaan. Olen Venäjällä käynyt, mutta jatkossa en koskaan siellä vapaaehtoisesti vieraile. Yhtään tuotetta en osta, mikä on jollain tapaa Venäjään kohdennettavissa. Eikä tilanne tule elinaikanani muuttumaan, vaikka hallinto siellä vaihtuisikin.

Silti yksittäisiä venäläisiä ihmisiä kohtelen kuten ennenkin, mikäli heidän käytöksensä ei oikeuta muuhun. Palkkaamme varmaan jatkossakin myös venäläistä alkuperää olevia töihin. Mikäli Pasilassa olevan rakennuksen omistus, mitä en usko, säilyy venäläisillä, niin koskaan en sinne astu. Toivon kaikilta täydellistä boikottia ja katsotaan sitten joskus tilanne uudelleen, jos naapuri haluaa laittaa arvonsa täysin uusiksi, mihin en jaksa uskoa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Hesburger jatkaa toimintaansa normaalisti:
Hese on ollut minulla jo pitkään sulkulistalla paskoista löllömajoneesihampurilaisista johtuen, ja huonon johtamistavan poreilut synkensivät taannoin mielikuviani Hesburgerista entisestään.

Nyt meni Hese totaalikieltoon, pysyvästi ja kaikissa mahdollisissa tilanteissa. Onk onk, Salmela. Ei tule ikävä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ovatko muut pikaruokaketjut ilmoittaneet boikoteista, esim. mäkkäri? Ei ole tainnut vielä mitkään ruokaan liittyvät ketjut ilmoittaa mistään sanktioista? Aika paljon tässä pitää alkaa boikotoimaan kaikenlaista, mikäli haluaa täysin irtautua kaikesta, joka liittyy itään... tuli vaan mieleen.
 

ijuka

Jäsen
Hesburger jatkaa toimintaansa normaalisti:
Jaa, puolalaisen kanan lisäksi toinenkin syy boikotoida.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
En aio enää ilman pakkoa matkustaa enää koskaan Venäjälle enkä Valko-Venäjälle vaikka jälkimmäisessä saattaisi odottaa varsin viehettävä seuralainen.

Pudotin Yahoo Fantasy Hockey Liigan joukkueesta muut vänäläiset paitsi Panarin sai erilaisista syistä jäädä jahtaamaan konjakkipulloa.
Tuo boikotti ei näy kuin omassa hupipelin menestyksessä mutta tulipahan hyvä mieli.
 

Glove

Jäsen
Laittaisin Hesburgerin poikottiin, mutta kun en muutenkaan käy siellä. Enkä myöskään Prismassa. Mitähän vielä? Vodkaakaan en juo niin ei sekään onnistu. Vaikeeta tää boikotointi.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Saakeli, jopa IKEA vetäytyy Venäjältä mutta ei Salmelan Heikki ja Hesburger, koska ”meillä on siellä töissä ihmisiä, jotka tarvitsevat palkkaa ja ruokaa”.

Olisit nyt vielä sanonut jotakin perheyrityksestä ja yhteisestä Hesburger-perheestä.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Eiköhän nuo Hesburgerit kuin muutkin ala viimeistään siinä vaiheessa boikotoimaan kun eioota tiskillä.
Ikealta tais pyörykät jo loppua.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Hese voisi jatkaa toimintaansa Venäjällä, jos se alkaisi antamaan alennuksia esim. #freenavalnyi tai #slavaukraine tunnuksia käyttämällä.

Saisi varmaan noita mielenosoittajiakin asiakkaiksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös