Miten aiot boikotoida Venäjää?

  • 118 510
  • 778
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
En tankkaa Teboililla, enkä juo Stolichnayaa, enkä syö kaviaaria.
Mitään tuotetta, joka itärajan takana on tuotettu, en ole tietoisesti hankkinut koskaan.
Joten olen ollut boikottini kanssa ehkä etupellossa.
Eikä kaviaarinkaan tarvitse olla venäläistä ollakseen kaviaaria. En tosin joudu ihan joka viikko pähkäilemään ruokakaupassa, mistä päin maailmaa tämänkertainen kaviaari mahtaa olla peräisin.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Toinen asia. Milloin suomalaiset alkavat toden teolla boikotoimaan Yangoa? Kyseisen taksifirman mainos lävähti ihan hetki sitten YouTubessa, enkä toistaiseksi ole kuullut, että yritys olisi vaikeuksissa, ainakaan samassa mittakaavassa, kuin toinen tunnettu venäläisbrändi, eli Teboil. Valitkaamme siis jokin kilpaileva taksi, joukkoliikenne, tai oma auto Yangon sijaan.
Tätä olin tulossa. Miten se on mahdollista, että joku vielä Yangolla ajaa? Itse kävelin viime talvena 13km kun en suostunut lataamaan HSL:n appia yhden matkan takia. Vähän ryhtiä odottaisin kanssaihmisiltä.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tätä olin tulossa. Miten se on mahdollista, että joku vielä Yangolla ajaa? Itse kävelin viime talvena 13km kun en suostunut lataamaan HSL:n appia yhden matkan takia. Vähän ryhtiä odottaisin kanssaihmisiltä.
Yangon boikotointi luulisi lisäksi olevan hyvinkin vaivaton tehtävä, huomioiden että kilpailevia takseja on ainakin suuremmissa kaupungeissa jonoksi asti. Lisäksi huomioiden, miten kyseinen yritys on jo huhtikuusta lähtien ollut turvallisuussyistä kielletty Virossa, olettaisi tavan kansan osaavan tehdä johtopäätöksensä, vaikka omat poliitikkomme eivät olekaan halunneet näyttää venäläisyritykselle ovea.
 

444

Jäsen
Yangon boikotointi luulisi lisäksi olevan hyvinkin vaivaton tehtävä, huomioiden että kilpailevia takseja on ainakin suuremmissa kaupungeissa jonoksi asti. Lisäksi huomioiden, miten kyseinen yritys on jo huhtikuusta lähtien ollut turvallisuussyistä kielletty Virossa, olettaisi tavan kansan osaavan tehdä johtopäätöksensä, vaikka omat poliitikkomme eivät olekaan halunneet näyttää venäläisyritykselle ovea.
Mutta kun kännissä pitää päästä baariin 1,3€ halvemmalla, että saa ostettua valkovenäläisiä 70€ edestä, niin ei ole muuta vaihtoehtoa.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Pari kertaa Kiekko-Espoon pelistä lähtiessäni olen sattunut odottamaan bussia ja pysäkin tuntumassa on ollut isä ja poika odottamassa taksia. Ekalla kerralla vissiin jotenkin lähimmän taudin tilaus ja se oli Yango. Tokalla kerralla poika kyseli "et kai vaan tilannut Yangoa". Ei ainakaan ollut tarkoitus. Bussi tuli sillä kertaa ennen taksia joten en nähnyt miten siinä lopulta kävi.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Tästä kiemurtelusta tulee kieltämättä mieleen viime syksy, jolloin olimme ensiksi kädettömiä estämään venäläisturistien pääsyä, mutta kas kummaa, kun kansalaispainetta oli riittävästi, ratkaisu löytyi.
Joo, lainsäädäntö ei taivu, voi harmin paikka, kunpa olisi kehitetty jokin instituutio, joka voisi säädellä lakeja, mutta ei kai nyt meillä sellaista ole. On tää onnetonta touhua toisinaan.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joo, lainsäädäntö ei taivu, voi harmin paikka, kunpa olisi kehitetty jokin instituutio, joka voisi säädellä lakeja, mutta ei kai nyt meillä sellaista ole. On tää onnetonta touhua toisinaan.
Välillä kaipaan muiden maiden päättäjiä, esim Baltian maissa Yango ja Yandex kiellettiin heti keväällä..

Ihan esimerkiksi vain, muitakin hyviä linjauksia siellä tehty.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaikka liikenne itärajalla onkin hiljentynyt, riittää tankkaajia edelleen. Pennosiahan nuo vain sotakassaan tuottavat, mutta valitettavaa ettei osa suomalaisista tunnu näkevän Venäjällä käyntiä edelleenkään ongelmallisena.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
FINDUKSEN Suomen maajohtaja ei vastannut HS:n haastattelupyyntöihin, vaikka niitä lähetettiin kahden viikon aikana kahdeksan, osa yrityksen muiden työntekijöiden kautta. Häntä ei tavoitettu myöskään toimistolta.
Vaikka sikariportaalla isossa yrityksessä riittääkin kiireitä, kovin vakuuttavaa kuvaa ei tämä ei anna.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Vaikka liikenne itärajalla onkin hiljentynyt, riittää tankkaajia edelleen. Pennosiahan nuo vain sotakassaan tuottavat, mutta valitettavaa ettei osa suomalaisista tunnu näkevän Venäjällä käyntiä edelleenkään ongelmallisena.
Se voi mieli muuttua, kun huoltoasemalla kuitin sijaan käteensä saakin kutsuntalapun ja kyydin.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ostin kiireessä lapsen kanssa hinnan perusteella Prismasta Rainbown lakkahilloa ja kotona leipäjuuston kanssa nauttiessani tajusin, että jumalauta hillon lakathan on tuotu Venäjältä. Hillo itsessään valmistettu Tanskassa. Kyllä vitutti ja herkkuhetki meni piloille.

Jatkossa katson jokaisen tuotteen pienellä präntätyt helvetin tarkasti.
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Jameson, Absolut vodka etc jää tästä lähtien hyllyyn. Onkos hyviä vinkkejä Jameksen korvikkeeksi?
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tosiaan, Pernod Brands on nyt sit boikotissa kiitos ahneen idioottipäätöksen palata Iivanan markkinoille.
Brands | Pernod Ricard tuolta löytyy lista brändeistä.

Viskin puolesta osuu ikävästi Aberlour, Scapa ja Redbreast. Glenlivet ei itseäni haittaa mutta paljon sillä on faneja. Ei voi mitään. Roistovaltion edessä ei anneta tuumaakaan periksi.

Boikottiin.

ps. Jamesonin voi korvata helposti. Siitä vaan googlaamaan muita irkkuviskejä.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Jameson, Absolut vodka etc jää tästä lähtien hyllyyn. Onkos hyviä vinkkejä Jameksen korvikkeeksi?
Itse en ole Jaskaan koskenut vuosikausiin. Hyviä ja melko edullisia irkkuja Alkon valikoimista esim. aidosti irlantilaiset single maltit Tyrconnell ja aavistuksen savustettu Connemara.
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Pernod Ricardilla on aika laaja tuo portfolio Suomessa, mutta listataan tähän ehkä suosituimmat tuotteet, joita boikotoida (suluissa korvaava ehdotus):

-Jameson (Jos tilaat Irish Coffeen, niin varmista, että käytetään jotain muuta)
-Beefeater (Joku muu perus gini)
-Chymos Minttu (Koskenkorvan Minttu on kotimainen vaihtoehto)
-Absolut vodka (Sekoituksiin mikä tahansa muu vodka, raakana maun mukaan)
-Jacobs Creek viinit (Samasta hintakategoriasta löytyy lukuisia parempia tuotteita)
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@mekabyte Kokeile Teeling Whiskey:tä. En usko että tulet pettymään, niillä on paljon laajempi kirjo eri vivahteita käytössään vrt. Jameson.

Tämähän on sitten mun oma kullankallis mielipiteeni mikä ei koskaan ole kuulemma väärässä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
En usko hetkeäkään, että joku imatralainen eläkeläinen ajaa autollaan niin paljon, että polttoaineen halvemman hinnan takia käy joka viikko tai jopa useammin Venäjällä tankkaamassa.
Myyntiin menee, sanon minä.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En usko hetkeäkään, että joku imatralainen eläkeläinen ajaa autollaan niin paljon, että polttoaineen halvemman hinnan takia käy joka viikko tai jopa useammin Venäjällä tankkaamassa.
Myyntiin menee, sanon minä.

Toki en osaa varmuutta jokaisen kohdalla sanoa mutta ei kait sitä tankkia tarvii tyhjäksi ajaa että voi käydä tankkaamassa? Ja on Venäjällä syöminen, tupakka yms halvempaa ettei tuollainen lyhyt matka (etenkin kun on aikaa) merkkaa mitää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös