Yksi avaamaton Russian Standard on hyllyssä, hankittu tosin ennen helmikuuta. Taidan silti kaataa viemäriin, koska venäjä on aina ollut ja tulee aina olemaan paska maa ja paska kansa.Lempivodkani, eli Russian Standard on ollut boikotissa. Eri versiosta tavallinen ja Gold-versiot ovat olleet parhaita, Silver ja Platinum myöskin ihan juotavia. Sanoisin melkein että tämä on aiemmin ollut kirkkaista viinoista kaikkein mieluisinta tavaraa omille makunystyröilleni, korvaavaa en ole löytänyt tilalle.
Mutta ei se mitään, juodaan olutta ja vaikka viskejä.
Tämä on niitä harvoja tapauksia, missä ei tunnu ollenkaan pahalta kaataa alkoholia viemäriin.Yksi avaamaton Russian Standard on hyllyssä, hankittu tosin ennen helmikuuta. Taidan silti kaataa viemäriin, koska venäjä on aina ollut ja tulee aina olemaan paska maa ja paska kansa.
En ihmettelisi, vaikka moni kyseisen taksifirman käyttäjä ei välttämättä edes tietäisi kyseessä olevan venäläinen yritys. Allekirjoittaneellakin kesti hoksata tämä fakta. Kertaakaan en onneksi ehtinyt Yangon palveluita käyttää.On muuten Yango taksien määrä lisääntynyt silmiinpistävästi näin syksyn tullen. En kyllä ymmärrä minkälainen ihminen ylipäätään lataa kännykkäänsä jonkun neukkosovelluksen saadakseen jotain halpoja taksikyytejä.
Yangon kuskit vaikuttavat olevan myös yleensä muita paskempia ajamaan sitä autoa. Itse olen ainakin huomannut, että jos taksi sekoilee/töppäilee liikenteessä, kyljessä lukee useimmiten Yango.On muuten Yango taksien määrä lisääntynyt silmiinpistävästi näin syksyn tullen. En kyllä ymmärrä minkälainen ihminen ylipäätään lataa kännykkäänsä jonkun neukkosovelluksen saadakseen jotain halpoja taksikyytejä.
Olitkohan kohderyhmää kuitenkaan? No, torstaisen viestisi perusteella sulla toivottavasti on vielä hetki aikaa odotella Muskin kannan selkiytymistä.Ei tämä nyt Venäjää koske, mutta Teslat saa jäädä mun puolesta kauppaan ainakin niin pitkäksi ajaksi, että selviää kumman puolella Elon oikein on.
Dieselillä ajelen, toivottavasti vielä pitkään. Eli niin kauan kuin tuo auto kestää. Ikäähän sillä on vasta 10 vuotta. Ei minulla ollut mitään erityistä syytä hankkia dieselautoa, edellinen oli bensa ja sitten se otti ja hajosi. Sattui vaan hyvä diili silloin kun tämä auton ostin.
Ilmeisesti Elon Muskin laskelmat siitä miten Tesla valtaisi markkinat sähköautoillaan on saanut kolauksen vanhalla mantereella koska erikoisoperaatio.Ei tämä nyt Venäjää koske, mutta Teslat saa jäädä mun puolesta kauppaan ainakin niin pitkäksi ajaksi, että selviää kumman puolella Elon oikein on.
No tuo käyttökustannusten nousu on kuitenkin melko triviaalia kun miettii miten vähän sähkö maksaa verrattuna bensaan tai dieseliin. Tässä ei montaa hetkeä mennyt hakea sähkön spot hintaa ja esim eilisen hintavaihtelulla 100 kilometrin ajolle (keskikulutusolettaman ollessa 20kWh) tulisi sähkölatauksella hintaa 0,80 - 5€ ja tuskin kovin monen olisi pakko ladata tuolla kalleimman sähkön hetkellä. Teslaa en sähköautokseni valitsisi missään tapauksessa, muttei liity mitenkään auton käyttökustannuksiin.Ilmeisesti Elon Muskin laskelmat siitä miten Tesla valtaisi markkinat sähköautoillaan on saanut kolauksen vanhalla mantereella koska erikoisoperaatio.
Sähkön hinta on monin paikoin noussut sitä vauhtia että monelle sähköauton ostaminen on tällä hetkellä täysin järjetöntä käyttökustannus mielessä. Toinen juttu tietenkin on se että uudet Teslat on kategoriassa kalliit autot, mikä tarkoittaa sitä että normaali aikoinakin Teslan ostamista mietittäisiin pariin kertaan.
Teboililla tankkaamista on moni boikotoinut helmikuun jälkeen. Kuitenkin ilmeisen moni on jatkanut sitä edelleen, kuka mistäkin syystä. No, nyt kävi ikävästi useammallekin näin toimineelle. Ei tämä nyt karman laki ole, mutta...
Bensa | Autot hyytyivät tankattuaan Turengin Teboililla – ”Ei ainakaan bensaa”
Tekninen osasto selvittää huoltokaivon vuotokohtaa parhaillaan.www.hs.fi
Jos Teboilin poliittiset kytkökset olivat vielä jollekin ennen 24.2 vähän epäselvät, ei nyt pitäisi enää käytännössä kenellekään. Teboililla tankkaaminen sataa hyvin pitkälti Venäjän sotakassaan, pyrki yritys itse kaunistelemaan tilannetta parhaansa mukaan.
Juurikin mainitsemani "tankki tyhjä, Teboil ainoa huoltamo kilometrien säteellä"-skenaarion ymmärrän ainoana syynä vielä valita Teboil. Lisäksi joku tänne ulkomailta ajanut, tai auton vuokrannut turisti saattaa luulla Teboilia länsimaiseksi yritykseksi ja epähuomiossa kurvata mittarille. Kaikissa muissa tapauksissa toivoisin jokaisen autoilijan valitsevan kilpailevan ei-venäläistaustaisen huoltamon.
Teoriassa pystyisin käsittämään (en hyväksymään) Teboililla tankkaamisen, mikäli polttonesteet olisivat heillä huomattavasti kilpailijoita edullisempia, mutta näin ei ole asian laita myöskään.
Tämä on ollut iät ja ajat helppo boikotti. Kyseisellä asemalla on ollut aina suunnilleen maailman kallein bensa.Päivän Hesarissa oli artikkeli Taipalsaaren Kyläniemestä, josta on tullut lähes yksinomaan venäläisten omistama huvila-alue.
Yksi artikkeleista esittelyistä venäläisistä on Sergei Frolov. Hän on Russia Today -televisiokanavan entinen johtaja ja työskentelee nykyään Venäjän radio- ja tv-lähetyksistä vastaavan RTRS:n Moskovan-aluekeskuksen varajohtajana. Käytännössä tämä (kuten aiempikin pestinsäkin) tarkoittaa siis sitä, että hän huolehtii osaltaan Kremlin propagandan levittämisestä.
Jutussa mainitaan sivulauseen omaisesti Frolovin omistavan Neste-huoltoaseman Ruokolahdella.
Tuli vaan tästä mieleen, että vastaavanlaisia Kremlin kelkassa tai jopa nuorassa olevien venäläisten omistamia yrityksiä on varmasti Suomessa paljon. Joku Teboil on helppo kohde boikotoitavaksi, mutta mistäpä esimerkiksi ohikulkumatkalla oleva matkaaja tietäisi keltä ostaa löpöä Ruokolahden Nesteellä piipahtaessaan?
Onko koko aseman omistamisen tarkoitus saada ruokolahtelaiset hakemaan bensaa Venäjän puolelta?Tämä on ollut iät ja ajat helppo boikotti. Kyseisellä asemalla on ollut aina suunnilleen maailman kallein bensa.
Myös Ruokolahden kirkonkylän Rasilan ABC on kallis, mutta jo muutaman kilometrin päässä Vuoksenniskalla Imatran puolella on ihan normaaleissa hinnoissa bensa. Ja Ruokolahdelta Venäjälle ajaessa pitää kuitenkin Imatran kautta ajaa.Onko koko aseman omistamisen tarkoitus saada ruokolahtelaiset hakemaan bensaa Venäjän puolelta?
Siinä on silti melko iso ero Imatran ja Venäjän välillä. En tähän kannusta, mutta muutama sentti Ruokolahden ja Imatran välillä on aika pientä siihen euron eroon nähden Imatran ja Venäjän välillä. Ja varmaan näille säännöllisillä kävijöille on myös muut businessmahdollisuudet, juustoa, kahvia, pesuaineita, droneja, mitä ikinä siellä tarvitaankaan ja röökiä yms takaisin tullessa.Myös Ruokolahden kirkonkylän Rasilan ABC on kallis, mutta jo muutaman kilometrin päässä Vuoksenniskalla Imatran puolella on ihan normaaleissa hinnoissa bensa. Ja Ruokolahdelta Venäjälle ajaessa pitää kuitenkin Imatran kautta ajaa.
Ruokolahden huoltoasemat vetävät välistä leijonanosan.Myös Ruokolahden kirkonkylän Rasilan ABC on kallis, mutta jo muutaman kilometrin päässä Vuoksenniskalla Imatran puolella on ihan normaaleissa hinnoissa bensa. Ja Ruokolahdelta Venäjälle ajaessa pitää kuitenkin Imatran kautta ajaa.