Mainos

Miten aiot boikotoida Venäjää?

  • 133 240
  • 820

PePo_17

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
En myöskään ole koskaan ymmärtänyt niitä, jotka ovat käyneet tankkaamassa itärajan takana, mutta niitäkin on valitettavan paljon.
Hyvä nosto. Minultakaan ei tankkaajille ole sympatiaa irronnut. Täällä rajan tuntumassa heitä on riittänyt ja ilmeisesti vieläkin joitakuita on.
 

RockTheRink

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NHL
Lempivodkani, eli Russian Standard on ollut boikotissa. Eri versiosta tavallinen ja Gold-versiot ovat olleet parhaita, Silver ja Platinum myöskin ihan juotavia. Sanoisin melkein että tämä on aiemmin ollut kirkkaista viinoista kaikkein mieluisinta tavaraa omille makunystyröilleni, korvaavaa en ole löytänyt tilalle.

Mutta ei se mitään, juodaan olutta ja vaikka viskejä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Lempivodkani, eli Russian Standard on ollut boikotissa. Eri versiosta tavallinen ja Gold-versiot ovat olleet parhaita, Silver ja Platinum myöskin ihan juotavia. Sanoisin melkein että tämä on aiemmin ollut kirkkaista viinoista kaikkein mieluisinta tavaraa omille makunystyröilleni, korvaavaa en ole löytänyt tilalle.

Mutta ei se mitään, juodaan olutta ja vaikka viskejä.
Yksi avaamaton Russian Standard on hyllyssä, hankittu tosin ennen helmikuuta. Taidan silti kaataa viemäriin, koska venäjä on aina ollut ja tulee aina olemaan paska maa ja paska kansa.
 

hammerhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Tämä on kyllä paha. Teboilia boikotoin tietenkin ja tekisi mieli boikotoida enemmänkin, mutta eihän tuo paskamaa tuota mitään mitä voisi jättää ostamatta.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Minä en ole ostanut muuta venäläistä tuotetta kuin bensaa Nesteeltä, mutta tätä nykyä Nestekin taitaa käyttää muuta kuin Venäläistä raakaöljyä.
Minun autoni ei Teboilin bensalla ole ennenkään kulkenut eikä kulje tästä eteen päinkään. Tuota Nesteen bensaa lukuunottamatta muita venäläisiä tuotteita ei minulla ole koskaan ollut eikä tule olemaankaan.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Kun joskus aikanaan pääsevät takaisin esim. lätkän arvokilpailuihin niin johan mahtaa olla rentoa olla venakkoturistina paikalla. Minä ainakin tulen olemaan sellainen kokovartokyrpä naapurin vanjalle että ainoa onni niille etteivät englantia osaa. Se taas ei ole niinkään suuri onni että olen opiskellut parit kurssit venäjää ja kaikki oleelliset sanat vittuiluun on hanskassa.
 

Vepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itse en ole ostanut enää helmikuun jälkeen venäläistä meetvurstia enkä varsinkaan venäläisiä suolakurkkuja. Eihän sillä mitään merkitystä tietenkään sodan kannalta ole. On vaan niin helvetin vaikeaa löytää kaupasta oikeita venäläisiä tuotteita, joita voisi boikotoida.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
On muuten Yango taksien määrä lisääntynyt silmiinpistävästi näin syksyn tullen. En kyllä ymmärrä minkälainen ihminen ylipäätään lataa kännykkäänsä jonkun neukkosovelluksen saadakseen jotain halpoja taksikyytejä.
 

Mr. Tasuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palloseura, Avalanche
Viime vuoden lopulla vaihtelin viestejä venäläisen packraft-valmistajan kanssa. Myynti yllättäen toimi englanniksi ja ottivat asiakkaan toiveet hyvin huomioon, joten olin ihan hyvillä fiiliksillä tilailemassa hinta-laatusuhteeltaan pätevän oloista reppulauttaa. Tilanne ei silloin Ukrainan rajalla ollut vielä siinä pisteessä missä se sitten hetken päästä oli ja kun kyselin toimituskustannuksia, niin heillä oli jo silloin vaihtoehtona toimittaa tuote kazakstanilaisen "ystävän" kautta Suomeen. Siinä alkoi sitten jotkut hälytyskellot soimaan ja laitoin homman hetkeksi tauolle. Eikä siinä kauan sitten mennytkään kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan, joten koko homma jäi onneksi vain keskustelun tasolle. Olisi irvokasta käyttää ja nautiskella venäläisestä tuotteesta samaan aikaan kun ukrainalaiset kärsivät kansanmurhasta. Varmaan tuntuisi että omatkin kädet olisi osittain veressä. Sitä myös miettinyt kuinka paljon pakotteita lopulta kierretään Venäjän naapurimaiden avustuksella...
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
On muuten Yango taksien määrä lisääntynyt silmiinpistävästi näin syksyn tullen. En kyllä ymmärrä minkälainen ihminen ylipäätään lataa kännykkäänsä jonkun neukkosovelluksen saadakseen jotain halpoja taksikyytejä.
En ihmettelisi, vaikka moni kyseisen taksifirman käyttäjä ei välttämättä edes tietäisi kyseessä olevan venäläinen yritys. Allekirjoittaneellakin kesti hoksata tämä fakta. Kertaakaan en onneksi ehtinyt Yangon palveluita käyttää.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
On muuten Yango taksien määrä lisääntynyt silmiinpistävästi näin syksyn tullen. En kyllä ymmärrä minkälainen ihminen ylipäätään lataa kännykkäänsä jonkun neukkosovelluksen saadakseen jotain halpoja taksikyytejä.
Yangon kuskit vaikuttavat olevan myös yleensä muita paskempia ajamaan sitä autoa. Itse olen ainakin huomannut, että jos taksi sekoilee/töppäilee liikenteessä, kyljessä lukee useimmiten Yango.
 

Glove

Jäsen
Ei tämä nyt Venäjää koske, mutta Teslat saa jäädä mun puolesta kauppaan ainakin niin pitkäksi ajaksi, että selviää kumman puolella Elon oikein on.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Ei tämä nyt Venäjää koske, mutta Teslat saa jäädä mun puolesta kauppaan ainakin niin pitkäksi ajaksi, että selviää kumman puolella Elon oikein on.
Olitkohan kohderyhmää kuitenkaan? No, torstaisen viestisi perusteella sulla toivottavasti on vielä hetki aikaa odotella Muskin kannan selkiytymistä.
Dieselillä ajelen, toivottavasti vielä pitkään. Eli niin kauan kuin tuo auto kestää. Ikäähän sillä on vasta 10 vuotta. Ei minulla ollut mitään erityistä syytä hankkia dieselautoa, edellinen oli bensa ja sitten se otti ja hajosi. Sattui vaan hyvä diili silloin kun tämä auton ostin.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei tämä nyt Venäjää koske, mutta Teslat saa jäädä mun puolesta kauppaan ainakin niin pitkäksi ajaksi, että selviää kumman puolella Elon oikein on.
Ilmeisesti Elon Muskin laskelmat siitä miten Tesla valtaisi markkinat sähköautoillaan on saanut kolauksen vanhalla mantereella koska erikoisoperaatio.

Sähkön hinta on monin paikoin noussut sitä vauhtia että monelle sähköauton ostaminen on tällä hetkellä täysin järjetöntä käyttökustannus mielessä. Toinen juttu tietenkin on se että uudet Teslat on kategoriassa kalliit autot, mikä tarkoittaa sitä että normaali aikoinakin Teslan ostamista mietittäisiin pariin kertaan.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ilmeisesti Elon Muskin laskelmat siitä miten Tesla valtaisi markkinat sähköautoillaan on saanut kolauksen vanhalla mantereella koska erikoisoperaatio.

Sähkön hinta on monin paikoin noussut sitä vauhtia että monelle sähköauton ostaminen on tällä hetkellä täysin järjetöntä käyttökustannus mielessä. Toinen juttu tietenkin on se että uudet Teslat on kategoriassa kalliit autot, mikä tarkoittaa sitä että normaali aikoinakin Teslan ostamista mietittäisiin pariin kertaan.
No tuo käyttökustannusten nousu on kuitenkin melko triviaalia kun miettii miten vähän sähkö maksaa verrattuna bensaan tai dieseliin. Tässä ei montaa hetkeä mennyt hakea sähkön spot hintaa ja esim eilisen hintavaihtelulla 100 kilometrin ajolle (keskikulutusolettaman ollessa 20kWh) tulisi sähkölatauksella hintaa 0,80 - 5€ ja tuskin kovin monen olisi pakko ladata tuolla kalleimman sähkön hetkellä. Teslaa en sähköautokseni valitsisi missään tapauksessa, muttei liity mitenkään auton käyttökustannuksiin.

Musk on aiheuttanut hämminkiä tempauksillaan aiemminkin, johtunee sosiaaliseen kyvykkyyteen vaikuttavasta aivokemiasta ja megalomaniasta mikä syntyy kun olet maailman varakkain henkilö ja julkisuuskuva ollut ajoittain sellaista ettei jumalkompleksin syntymistä ole varmaan voinut välttää normaalillakaan aivokemialla. Tuntuu myös herkästi jumahtavan yhteen totuuteen pitkäksi aikaa, onneksi sodan kriittisemmillä hetkillä ymmärsi olla ämpyilemättä (tai saattoi olla jopa aidosti innostunut) kun Ukrainalle hommattiin Starlink. Muskilla ei ole myöskään mitään henkilökohtaista kill-switchiä järjestelmään eikä se pysty henkilökohtaisella päätöksellään estämään siis järjestelmän käyttöä asiakkailla, vaikka toki sen sanalla merkitystä onkin. USA:n valtio tekee kuitenkin tässä(kin) asiassa lopulliset päätökset, eli eiköhän Ukrainalla pysy verkkoyhteydet kunnossa jatkossakin.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos Teboilin poliittiset kytkökset olivat vielä jollekin ennen 24.2 vähän epäselvät, ei nyt pitäisi enää käytännössä kenellekään. Teboililla tankkaaminen sataa hyvin pitkälti Venäjän sotakassaan, pyrki yritys itse kaunistelemaan tilannetta parhaansa mukaan.

Juurikin mainitsemani "tankki tyhjä, Teboil ainoa huoltamo kilometrien säteellä"-skenaarion ymmärrän ainoana syynä vielä valita Teboil. Lisäksi joku tänne ulkomailta ajanut, tai auton vuokrannut turisti saattaa luulla Teboilia länsimaiseksi yritykseksi ja epähuomiossa kurvata mittarille. Kaikissa muissa tapauksissa toivoisin jokaisen autoilijan valitsevan kilpailevan ei-venäläistaustaisen huoltamon.

Teoriassa pystyisin käsittämään (en hyväksymään) Teboililla tankkaamisen, mikäli polttonesteet olisivat heillä huomattavasti kilpailijoita edullisempia, mutta näin ei ole asian laita myöskään.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Teboililla tankkaamista on moni boikotoinut helmikuun jälkeen. Kuitenkin ilmeisen moni on jatkanut sitä edelleen, kuka mistäkin syystä. No, nyt kävi ikävästi useammallekin näin toimineelle. Ei tämä nyt karman laki ole, mutta...


Joku noheva voisi kysyä, oliko ongelma Venäjässä vai Turengissa?

No joo, oli huono...

Jos Teboilin poliittiset kytkökset olivat vielä jollekin ennen 24.2 vähän epäselvät, ei nyt pitäisi enää käytännössä kenellekään. Teboililla tankkaaminen sataa hyvin pitkälti Venäjän sotakassaan, pyrki yritys itse kaunistelemaan tilannetta parhaansa mukaan.

Juurikin mainitsemani "tankki tyhjä, Teboil ainoa huoltamo kilometrien säteellä"-skenaarion ymmärrän ainoana syynä vielä valita Teboil. Lisäksi joku tänne ulkomailta ajanut, tai auton vuokrannut turisti saattaa luulla Teboilia länsimaiseksi yritykseksi ja epähuomiossa kurvata mittarille. Kaikissa muissa tapauksissa toivoisin jokaisen autoilijan valitsevan kilpailevan ei-venäläistaustaisen huoltamon.

Teoriassa pystyisin käsittämään (en hyväksymään) Teboililla tankkaamisen, mikäli polttonesteet olisivat heillä huomattavasti kilpailijoita edullisempia, mutta näin ei ole asian laita myöskään.

Teboilin kytkökset eivät olisi voineet kenellekään olla epäselvät, koska Teboilin kylteissä tien vieressä on aina lukenut Teboilin nimen alla "Member of Lukoil Group". Jos ei ymmärrä, mitä tuo tarkoittaa, kyse on sivistymättömyydestä.

Ja syy, miksi polttonesteet eivät ole kilpailijoita halvempia on se, että myös Teboilin polttoaineet tulevat Kilpilahden tehtaalta Porvoosta. Tieto.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Päivän Hesarissa oli artikkeli Taipalsaaren Kyläniemestä, josta on tullut lähes yksinomaan venäläisten omistama huvila-alue.

Yksi artikkeleista esittelyistä venäläisistä on Sergei Frolov. Hän on Russia Today -televisiokanavan entinen johtaja ja työskentelee nykyään Venäjän radio- ja tv-lähetyksistä vastaavan RTRS:n Moskovan-aluekeskuksen varajohtajana. Käytännössä tämä (kuten aiempikin pestinsäkin) tarkoittaa siis sitä, että hän huolehtii osaltaan Kremlin propagandan levittämisestä.

Jutussa mainitaan sivulauseen omaisesti Frolovin omistavan Neste-huoltoaseman Ruokolahdella.

Tuli vaan tästä mieleen, että vastaavanlaisia Kremlin kelkassa tai jopa nuorassa olevien venäläisten omistamia yrityksiä on varmasti Suomessa paljon. Joku Teboil on helppo kohde boikotoitavaksi, mutta mistäpä esimerkiksi ohikulkumatkalla oleva matkaaja tietäisi keltä ostaa löpöä Ruokolahden Nesteellä piipahtaessaan?
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Päivän Hesarissa oli artikkeli Taipalsaaren Kyläniemestä, josta on tullut lähes yksinomaan venäläisten omistama huvila-alue.

Yksi artikkeleista esittelyistä venäläisistä on Sergei Frolov. Hän on Russia Today -televisiokanavan entinen johtaja ja työskentelee nykyään Venäjän radio- ja tv-lähetyksistä vastaavan RTRS:n Moskovan-aluekeskuksen varajohtajana. Käytännössä tämä (kuten aiempikin pestinsäkin) tarkoittaa siis sitä, että hän huolehtii osaltaan Kremlin propagandan levittämisestä.

Jutussa mainitaan sivulauseen omaisesti Frolovin omistavan Neste-huoltoaseman Ruokolahdella.

Tuli vaan tästä mieleen, että vastaavanlaisia Kremlin kelkassa tai jopa nuorassa olevien venäläisten omistamia yrityksiä on varmasti Suomessa paljon. Joku Teboil on helppo kohde boikotoitavaksi, mutta mistäpä esimerkiksi ohikulkumatkalla oleva matkaaja tietäisi keltä ostaa löpöä Ruokolahden Nesteellä piipahtaessaan?
Tämä on ollut iät ja ajat helppo boikotti. Kyseisellä asemalla on ollut aina suunnilleen maailman kallein bensa.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Onko koko aseman omistamisen tarkoitus saada ruokolahtelaiset hakemaan bensaa Venäjän puolelta?
Myös Ruokolahden kirkonkylän Rasilan ABC on kallis, mutta jo muutaman kilometrin päässä Vuoksenniskalla Imatran puolella on ihan normaaleissa hinnoissa bensa. Ja Ruokolahdelta Venäjälle ajaessa pitää kuitenkin Imatran kautta ajaa.
 

Obasan

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Myös Ruokolahden kirkonkylän Rasilan ABC on kallis, mutta jo muutaman kilometrin päässä Vuoksenniskalla Imatran puolella on ihan normaaleissa hinnoissa bensa. Ja Ruokolahdelta Venäjälle ajaessa pitää kuitenkin Imatran kautta ajaa.
Siinä on silti melko iso ero Imatran ja Venäjän välillä. En tähän kannusta, mutta muutama sentti Ruokolahden ja Imatran välillä on aika pientä siihen euron eroon nähden Imatran ja Venäjän välillä. Ja varmaan näille säännöllisillä kävijöille on myös muut businessmahdollisuudet, juustoa, kahvia, pesuaineita, droneja, mitä ikinä siellä tarvitaankaan ja röökiä yms takaisin tullessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös