Nyt on parivuotta tullut vitamiinejä ja varsinkin D-vitamiinejä syötyä.
Seuraavanlaisesti olen viimeaikoina syönyt:
- C-Vitamiiniä 1000mg ( niitä poretabletteja, välillä puolittanut ja ottanut puolikkaita annoksia.
- B-vitamiinejä ( satunnaisesti eli ei ihan joka päivä, poikkeus jos alkoholia juonut niin silloin useamman päivän kuuri)
- D-Vitamiinia Suomen mitta-asteikoilla 125μg , kansainvälistä 5000IU
- Monivitamiineja muutaman kerran viikossa
- Omega 3, kalamaksaöljyä ym.. välillä satunnaisesti
-Sinkki, välillä 1-2 viikon kuureja
Nykyään tulee myös paljon käytettyä valkosipulia ruan valmistuksessa ja välillä vedän raakanakin veden kanssa tuota, tässä tosin haittavaikutuksena paha haju suuhun ja erektion voimistuminen..
Mutta 2 viimevuoden aikana ei ole yhtään flunssaa ollut, ei edes yrittänyt kunnolla flunssa tulla. Yleensä olen aina ollut useamman kerran vuoden aikana kuumessa ja muita pöpöjä liikkunut, nyt kun koulun penkillä taas istunut ja ollut myös päiväkodissa ym harjoittelussa, ei mitään tauteja tullut kun taas muut tuntuu kokoajan olevan kipeänä. En edes yleensä pese käsiä juurikaan koskaan, hygienia kotonakin aika surkea, luulisi että olisin täydellinen kohde saada tartunnat, tosin tiedä sitten suojaako tuokin taudeilta ettei lian paljon pöpöjä kokoajan ole pesemässä pois. Jokatapauksessa ei varmasti ole D-vitamiinin ja muiden vitamiinien syömisestä haittaa ollut tautien estämisestä. Pari vuotta nyt mennyt tosiaan kun Deetä syönyt, monien muiden pillereiden syönin aloittanut vasta viimeaikoina jota mainitsin.
Sitäkin olen vielä yleensä tehnyt, että jos edes vähänkään tuntuu kipeäksi tulevan niin sinkki+ C-vitamiini + valkosopuli kuuri käyntiin niin ei varmasti ole iskenyt mikään tauti.
Toki kaiken lisäksi olen alkanut syömään mahdollisimman paljon salaatteja ja muita kasviksia, toki ruokavalio muuten kyllä edelleen melko huono ja huonoja ruokatapoja, mutta ei kasviksetkaan huonoa ole varmaan tuon flunssan ja muiden pöpöjen estämisestä, ihmisissä kyllä on eroja varmaan sairastelun suhteen, mutta luulen että yllättävän paljon myös ihminen voi elämäntapojen ja muiden kautta vaikuttaa noiden määrään, kasviksia paljon, ainakin D-vitamiiniä lisää, C ja B on myös siitä ihan hyviä lisiä ettei sitä liikaa ainakaan voi saada jos ei ihan älyttömiä määriä vedä kun poistuu ylimääräinen elimistöstä virtsan mukana.
Onko muilla minkälaisia havaintoja, onko sairastelut vähentynyt ja onko esimerkiksi "elämäniloa" enemmän tullut vitamiineistä, onko virkeämpi olo tai jotain muita hyötyjä saanut?