Tämä tuolta kossupulloketjusta:
Promillelaskurilla voit pyyhkiä naapurin Keijon. Joskus kun laskin netistä löytyneellä promillelaskurilla, että joko olen ajokunnossa niin olisi tarvinnut vielä noin vuorokausi odottaa, että olen ajokunnossa. Bussilla kyttikselle ja siellä näytti mittari nollaa tuntia myöhemmin.
Meikä katsoi kanssa lintukoto.netin promillelaskurista tuossa eräänä sunnuntaina että puhallan nollat n. klo 18. Kävelin poliisiasemalle ja puhalsin siellä klo 12 0,02. Nettilaskurin mukaan veressä olisi pitänyt tuolloin vielä olla lähes 1 promille alkoholia.
Joten - mistä voisi hankkia luotettavan alkometrin ja mitä sellainen mahdollisesti maksaa? Itellä on sellainen Alkosta ostettu halpis joka pitäisi kalibroida joka viikko! Muutenkaan sen näyttämiin tuloksiin ei juuri ole luottamista.
Jos jostakin voisi hankkia luotettavan mittarin kohtuuedullisesti (vaikka alle 200 €) niin luulisi kaupan käyvän. Onko tuollaisia jossain myynnissä? Mua ahdistaa aina oikein kovasti lähteä parin päivän törpöttelyn jälkeen liikenteeseen kun ei voi olla aivan varma siitä koska kaikki on palanut. Ja aika usein on niin, että ilta menee pikkusen kyttäilyksi kun seuraavana päivänä täytyy ajaa...ja haluaa kuitenkin pelata varman päälle.