kummitus kirjoitti:Höh, mitäs muuta tuo tekstisi on, kuin noiden asioiden vähättelyä ilman perusteluja? Minusta ongelma monella joukkueella on juuri siinä, että joukkuehengen ja sitoutumisen merkitystä nimenomaan vähätellään, tai sitä ei osata soveltaa kun joukkueita kasataan. Ne ovat ykkösprioriteetti, joka pitää olla kunnossa kun lähdetään tavoittelemaan menestystä. Jos olet tästä asiasta toista mieltä, kuulisin mielelläni perustelusi, miksi näin ei olisi.
Ei ole salatiedettä, ei, mutta luulisi pöllömmänkin tajuavan asian merkityksen. En minä ole missään asiaa yksinkertaistanut niin, että mitään muuta ei tarvittaisi menstykseen kuin teamspirit. Olet tulkinnut kirjoitukseni sisältöä, juuri niin kuin oletankin sellaisen nimimerkin tekevän, jonka olen täällä joskus suututtanut.
Jatkanpa itsekin oikeampaan ketjuun.
Kuten aiemmassa viestissäni kirjoitankin (maltoitkohan ihan lukea kokonaan), en missään nimessä halua asian merkitystä väheksyä. Lähinnä ärsyttää tällaisen me-hengen ja järkähtämättömän harmoanian suuri romantisointi.
En ole aiempaa viestiäsi "vastaan", mutta mielestäni siinä tekstissä asiat eivät saaneet oikeita mittasuhteita.
Kyse on siis lähinnä asioiden painotuseroista.
Peesaan kimmoa ja Köpiä heidän aiempien viestiensä osalta. Edes tasainen, harmoninen, äärimmäisen motivoitunut ryhmä ei riitä keväällä, jos ei joukossa ole tarpeeksi särmää, munaa ja _rutiinia_ tehdä kylmiä ratkaisuja. Tätä rutiinia ja ratkaisuvalmiutta saa usein vain paketeissa, jotka eivät tähän romanttiseen meilläonkivaa -linjaan sovi, mutta ovat silti "riskin" arvoisia.
Kyllä Tomas Chlubna mahtuu minun JYPiin aina, vaikka olisi kuinka vittumainen jätkä.