Mitä sinappia käytät?

  • 10 973
  • 71

Mitä sinappimerkkiä käytät?

  • Auran Sinappi

    Ääniä: 79 34,6%
  • Kotisinappi

    Ääniä: 33 14,5%
  • Meira

    Ääniä: 19 8,3%
  • Turun Sinappi

    Ääniä: 86 37,7%
  • Muu, mikä?

    Ääniä: 41 18,0%

  • Äänestäjiä
    228

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.

Tulipa vilkaistua ketjua ekan kerran evö ja samantien tämä pisti silmään, hajua myydäänkö missään muualla? Esim. Stockmann jne? Ei jaksais kaupunkia etsiä läpi ja sais heti käteen. Nopealla googletuksellä ei sattunu silmään.

Vaihtoehdoista allekirjoittanut valitsi Turun sinapin, toinen suosikki on Amerikan sinappi, joskaan tuota vielä kotio ei koskaan ole tullut ostettua.
 
Viimeksi muokattu:

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tulipa vilkaistua ketjua ekan kerran evö ja samantien tämä pisti silmään, hajua myydäänkö missään muualla? Esim. Stockmann jne? Ei jaksais kaupunkia etsiä läpi ja sais heti käteen. Nopealla googletuksellä ei sattunu silmään.

Vaihtoehdoista allekirjoittanut valitsi Turun sinapin, toinen suosikki on Amerikan sinappi, joskaan tuota vielä kotio ei koskaan ole tullut ostettua.

En mä ole ainakaan löytänyt muualta kuin tuolta nettikaupasta. Voihan sitä jostain muualtakin silti tietysti saada.

Teloch, ei tosiaan ole kovin tulista, mutta juuri sopivaa mun mielestä esim. grillimakkaran kanssa. Eipä silti muutamat kaverit sitä pystyneet syömään, kuulemma ihan liian tulista. Tottumuskysymyksiä.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Fryysarin sinappi on sopivan tulista ja hyvänmakuista. Yleensä tulee vain kiire purkillisen syömisessä, kun parasta ennen päivään on vain muutama kuukausi aikaa.

Tällä hetkellä on jääkaapissa Votkinin sinappia. Viimeksi oli Meiran sinappi, sitä ennen Turun sinappia ja Turun sinappia ennen oli purkillinen Fryysarin sinappia. Sinäänsä ei ole merkillä väliä, mutta seuraavaksi voisi olla taas Fryysarin sinapin vuoro.

Muutenkin omalla kohdalla ketsuppi vs. sinappi asettelussa olen sillä kannalla, että monet ruuat, joihin voi laittaa ketsuppia, menevät alas ilman ketsuppia. Mutta sellaiset ruuat, joihin on tapana laittaa sinappia, todellakin kaipaavat sinappia. Eli mielestäni ketsuppi on huomattavasti turhempi kuin sinappi.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sama vika kuin edellisellä kirjoittajalla, sinappia upoaa paljon. Ja monia eri merkkejä. Kaapissa on nyt kahta englantilaista sinappia minkä nimiä en millään muista, Auran sekä Turun sinappia sekä pienestä lahjapuodista löytämääni Hangon sinappia joka on todella hyvää, suosittelen jos vastaan tulee. Vaihtelu on mielestäni tässäkin asiassa tärkeää, jos samaa sinappia vetää pari tuubia niin siihen kyllästyy. Eli vastasin muu vaikka noita muitakin vaihtoehtoja käytän.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Itse vaihdoin takaisin Turun sinappiin kun Auran sinappiin oli ilmestynyt jalostajan logo. Kauan se "paikallisuuskin" kesti taas.

Yyterin sinappia pitänee uutena tulokkaana kokeilla, kun uusi tuubi pitää hankkia. Maistiaisiakin tuosta kaupassa oli jo, mutta joku oli kähveltänyt kaikki tikut ja en viitsinyt kauppareissulla sormin rähmimään noita makkaranpalasia.

Ruuanlaitossa toki käytetään Dijon-sinappia tai vastaavaa, mutta makkaran kanssa nuo edelliset.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Käytän oikeastaan vain ja ainoastaan itsetekemääni sinappia, mutta joulukinkun sinappihunnun tekemiseen saatan joskus käyttää Turun Sinappia.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käytän oikeastaan vain ja ainoastaan itsetekemääni sinappia, mutta joulukinkun sinappihunnun tekemiseen saatan joskus käyttää Turun Sinappia.
Myös täällä tehdään sinappi itse. Itse tehty on parasta, ei siitä mihinkään pääse. Jos itse tehtyä ei ole tarjolla, sitten se on useinmiten Auran tai Turun putkilo.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Auran ja Turun Sinappia käytin siihen saakka kun ihan vahingossa törmäsin "Kivikylän sinappiin", siis tähän Kivikylän palvaamon valmistamaan herkkuun. On hyvää.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Auran ja Turun Sinappia käytin siihen saakka kun ihan vahingossa törmäsin "Kivikylän sinappiin", siis tähän Kivikylän palvaamon valmistamaan herkkuun. On hyvää.
Ja myös oikeasti paikallista. Muutenkin Kivikylän tuotteet ovat omaa sydäntäni lähellä ja itse palvaamokin on ajomatkan päässä jos saattuu jotain erikoisempaa tekemään mieli.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Joskus harvoin, kun asioin K-ryhmän kaupassa ja muistan ostaa parasta sinappia eli Pirkka-Sinappia, niin ostan, mutta kun yleensä asioin vain ass-ryhmän kaupoissa, niin useimmiten tulee käytettyä vihreää Turun sinappia.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Auran väkevää, siitä asti kun "Turun sinappia" alettiin väkästää Ruåtsissa...
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainakin Cittareista löytyy pienen ketsuppipullon ( 260 gr) näköinen pätikkä Bornierin Dijon-sinappia. Taivaallisen hyvää, eikä ole huippukallistakaan, 1,99 €. Välillä menee myös kokojyvä-dijon lasipurkissa.
 

Tuamas

Jäsen
Itse olen siirtynyt käyttämään paikallista uutuutta Yyterin Sinappia, joka pieksee kyllä mielestäni sekä Turun että Auran sinapit.

Jos satun olemaan jossain periferiassa josta tuota ei saa, niin sitten se on Auran sinappi, koska kotimaista tuotantoa pitää tukea, eikä tuossa ole juuri mitään eroa Turun sinappiin.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Joko Pirjo-mamman sinappia tai sitten Matin Mainio. Ei liian väkeviä ja aavistus makeaa seassa.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kivikylän valmistamalle peuranmakkaralle Matin Mainiota sinappia. Taitaa olla Vaskiossa valmistettua.
 

Pika1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ruukin Äijä-sinappi. Torimyyjä kehu, että sen kanssa maistuu HK:n sininenkin hyvälle. Haukuin paskanpuhujaksi, mutta maistettuani huomasin olevani väärässä.
Tässä sinapissa on makua juuri oikea määrä, eikä sen jälkeen muut sinapit tunnu oikeen miltään.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Chef Wotkin's tulinen sinappi. Tätä olen ostanut viime aikoina muutaman kerran, todella hyvä yleissinappi lihaisille makkaroille ja yleensä kaikkeen mihin sinappia tavallisesti käytetään. Valmistajalla on myynnissä myös tavallinen versio, mutta itse olen kokeillut vain tätä tulista.

Chef Wotkin's -tuotteiden jakelu on ollut viime vuosiin asti aika rajallista, mutta viimeksi kuluneen vuoden aikana niitä on alkanut ilmestyä ainakin eteläisen Suomen isoihin ruokakauppoihin. Kyseinen pienvalmistaja nauttiin jonkinlaista kulttisuosiota, ja tunnetaan erityisesti täyslihamakkaroista ja muista täyslihatuotteista.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Ainakin Cittareista löytyy pienen ketsuppipullon ( 260 gr) näköinen pätikkä Bornierin Dijon-sinappia. Taivaallisen hyvää, eikä ole huippukallistakaan, 1,99 €. Välillä menee myös kokojyvä-dijon lasipurkissa.
Tuo on kyllä parasta Dijonia, mitä olen Suomesta saanut. Pesee Maillet sun muut 6-0.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös