Täysin sama purkki omassa kaapissa. Tuliseksi en lähtisi sanomaan (toki makunsa kullakin), mutta mukavan vahva maku noihin perinteisiin sinappeihin verrattuna.
Tulipa vilkaistua ketjua ekan kerran evö ja samantien tämä pisti silmään, hajua myydäänkö missään muualla? Esim. Stockmann jne? Ei jaksais kaupunkia etsiä läpi ja sais heti käteen. Nopealla googletuksellä ei sattunu silmään.
Vaihtoehdoista allekirjoittanut valitsi Turun sinapin, toinen suosikki on Amerikan sinappi, joskaan tuota vielä kotio ei koskaan ole tullut ostettua.
Myös täällä tehdään sinappi itse. Itse tehty on parasta, ei siitä mihinkään pääse. Jos itse tehtyä ei ole tarjolla, sitten se on useinmiten Auran tai Turun putkilo.Käytän oikeastaan vain ja ainoastaan itsetekemääni sinappia, mutta joulukinkun sinappihunnun tekemiseen saatan joskus käyttää Turun Sinappia.
Niin no nykyäänhän tämä Sinappi valmistetaan Puolassa =).
Ja myös oikeasti paikallista. Muutenkin Kivikylän tuotteet ovat omaa sydäntäni lähellä ja itse palvaamokin on ajomatkan päässä jos saattuu jotain erikoisempaa tekemään mieli.Auran ja Turun Sinappia käytin siihen saakka kun ihan vahingossa törmäsin "Kivikylän sinappiin", siis tähän Kivikylän palvaamon valmistamaan herkkuun. On hyvää.
Tuo on kyllä parasta Dijonia, mitä olen Suomesta saanut. Pesee Maillet sun muut 6-0.Ainakin Cittareista löytyy pienen ketsuppipullon ( 260 gr) näköinen pätikkä Bornierin Dijon-sinappia. Taivaallisen hyvää, eikä ole huippukallistakaan, 1,99 €. Välillä menee myös kokojyvä-dijon lasipurkissa.