jupster kirjoitti:
Mitkä ovat näkemyksenne niistä joukkueista joihin verrattuna JYP on viime kaudesta vahvistunut? Viime kaudella taakse jääneet Jokerit, TPS ja Lukko tulee ainakin menemään tällä kaudella ohi.
Jokerit ja TPS melko varmasti menevät ohi, mutta Lukon kanssa en olisi ihan niin varma.
Hieman ihmetyttää tuo yltiöpositiivisuus ja puheet mitaleista, mutta toki en ole JYPin joukkueeseen niin hyvin tutustunutkaan.
Juuri tästä syystä varmaankin JYP rankataan niin alas kausiveikkauksista, ja varmastikin samasta syystä itse en uskalla Lukkoa veikata JYPin yläpuolelle sarjataulukossa; ihan tuntemattomia nimiä on suurin osa Lukon pelaajista minun silmin. Sama homma pätenee toisinpäin, JYPiä "ulkopuolelta" tarkastellessa.
Mitä yltiöpositiivisuuteen tulee, täältä palstalta löytyy kyllä JYPin kannattajien keskuudesta molempia äärilaitoja. (Suurin?) osa kuitenkin katsoo tilannetta varovaisen optimistisin fiiliksin, toivoen joukkueelta esim. suoraa playoffs-paikkaa. Ulkopaikkakuntalaisen silmin sekin voi melko nimettömällä materiaalilla pelaavalta joukkueelta olla utopistinen tavoite.
Ns. asiantuntija-arviotkin ovat aikalailla tämän pelillisen missio-tavoitteen vastainen.
Itse asiassa, taitaa olla suunnilleen ensimmäisiä kertoja moneen vuoteen jolloin JYP on muutamassa asiantuntijan rivissä löytynyt sijoilta 3-4. Pääpaino kuitenkin on siellä häntäpäässä, myönnettäköön.
Itse en kyllä mitenkään nää JYPin konttaavan esim. KalPan ja SaiPan taakse tällä kaudella, joten kohtuullisen huvittuneena katselen noita asiantuntijoiden rivejä jossa JYP on jumbona. (Myönnettäköön, että ainakin itse sen koen melkein henkilökohtaisena loukkauksenakin välillä.)
rosswell kirjoitti:
Jo pitkään (muutamia vuosia) tätä sivua lukeneena, minun oli pakko alkaa itsekin kirjoittamaan. Pitkään on ihmetyttänyt se, miten pessimistisiä ja negatiivisia "faneja" JYPillä onkaan.
Minusta tuntuu, että JYP ei perusfanijakaumaltaan eroa merkittävästi muiden joukkueiden palstojen kirjoittelijoista. Kun oman joukkueen keskusteluosiota lukee, parhaiten jää kuitenkin mieleen pessimistisimmät kirjoitukset (jopa provoa lähentelevät), sekä ns. yltiöpositiiviset "kyllähän meillä tässä mitalipeleihin on aika saletti materiaali" -kirjoitukset. Itse yritän sijoittua tuohon keskelle, ja koska ihminen olen, välillä vaaka heilahtaa pessimismin ja välillä optimismin puolelle, tilanteesta riippuen. "Ongelma" onkin, että vaikka miten uppoavalta laiva välillä näyttäisi, toisen joukkueen leiriin hyppääminen ei edes tunnu vaihtoehdolta.
Mitalijoukkueesta ei oikeanlaisella hurmoksella puutu meiltä mitään, mutta ehkä enemmistöllä faneista on kuitenkin pieni pelko puserossa, että tästä voi tulla myös huono kausi. Suurin osa jättää kuitenkin kirjoittamatta sen sivulauseen, jossa toteaisi että
"<sysimustaa pessimismiä>...mutta jos kaikki natsaa kohdalleen, niin pitkälle mennään"
tai
"<yltiöoptimismia meollaanparhaita>...mutta eipä tällä materiaalilla voi etukäteen tuuletella kuitenkaan."
Minusta JYPillä on kasassa kärkipäähän sijoittuva maalivahtiosasto, ja keskivertoa parempi pakkiosasto (vaikka se ulkopuolisille nimetön ehkä osin onkin). Noilla kahdella ei jäädä viimeiseksi, ei millään. Vielä kun käy se kausi pitkästä aikaa, että hyökkäysosasto ei jäädy kokonaan pidemmäksi aikaa, niin mikäs tässä on JYPiä kannattaessa, on sitä maailmassa surkeampiakin kohtaloita kuin JYP-faneus.