Mitä pelejä pelaat juuri nyt?

  • 246 672
  • 1 556
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Olen pelannut toisinaan (sen mitä lätkältä ja futikselta on ehtinyt) kavereiden kanssa Diablo IV:a joka löytyy Gamepassista. On kyllä minusta paljon III:a parempi mitä pelattiin aikoinaan kavereiden kanssa.

Tuon lisäksi hitaasti pelailen aina välillä Cricket 22:a joka löytyy niin ikään Gamepassista. Pelin säännöt eivät ole kovin hyvin hallussa mutta peli opettaa mitä tehdä. :) Tietty käsitys perusideasta on mutta ennenkaikkea tuo peli on ollut hauska pelata.

Hyvät selostajat sekä pelissä hyvä ja jotenkin realistisen oloinen (mitä krikettiä joskus olen katsonut jostain) tunnelma peleissä. Vaikka peli on melkoisen halpatekele - ainakin verrattuna moniin isompiin peleihin - niin mukava sitä on konetta vastaan pelailla samaa ottelua hitaasti. Meneillään naapurusten kohtaaminen: Intia-Pakistan jossa pelaan ensin mainittua jengiä. En tiedä koska tuo peli loppuu mutta silloin tällöin avaan pelin ja jatkan keskenjäänyttä peliä.
 
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings
Mitähän sitä seuravaaksi? Alan Wake 2 jälkeen päädyin XCom 2 pelailuun, kun olin tämän hienon pelin missannut. Tuossa menikin lähemmäs 70h, oli loistava peli ja mukavaa strategiapelailua välissä ja vieläpä vuoropohjaisena. Sain edullisesti myös ensimmäisen Frostpunkin, mutta onpahan hiton vaikea ja masentava peli :D kahdesti on mennyt jo reisille, enkä taida jaksa kolmatta kertaa aloittaa alusta. Mitä suosittelisitte, voisiko vaikka Age of Empires olla hyvä vaihtoehto? Cities Skylinesin uutta myös mietin, tykkään selkeästi vähän hidastempoisesta pelailusta.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Mitähän sitä seuravaaksi? Alan Wake 2 jälkeen päädyin XCom 2 pelailuun, kun olin tämän hienon pelin missannut. Tuossa menikin lähemmäs 70h, oli loistava peli ja mukavaa strategiapelailua välissä ja vieläpä vuoropohjaisena. Sain edullisesti myös ensimmäisen Frostpunkin, mutta onpahan hiton vaikea ja masentava peli :D kahdesti on mennyt jo reisille, enkä taida jaksa kolmatta kertaa aloittaa alusta. Mitä suosittelisitte, voisiko vaikka Age of Empires olla hyvä vaihtoehto? Cities Skylinesin uutta myös mietin, tykkään selkeästi vähän hidastempoisesta pelailusta.
Kerro vaan enemmän mistä pidät/peleistä mistä pidät/mitä etsit, mutta noilla spekseillä uskallan suoraan suositella tsekkaamaan Against the Stormin, Xenonauts 2:sen tai hehkutetun Manor Lordsin. Noista kaksi jälkemmäistä vähän hankalamman puoleisia, mutta loistavia pelejä. Against the Storm sitten aika uniikki idealtaan, eli periaatteessa kyseessä roguelite-rakentelu. Menet aina uudelle alueelle, pistät kylän pystyyn ja kaiken toiminnan. Lopulta kun tarpeeksi pisteitä, niin kylä pakettiin ja kehittämään kartalle kokemuksella kaikkea eri rakennuksista pelityyliin.

Uudet rakennukset arvotaan aina ns. kortteina, joten kannattaa olla tarkkana mitä vaaditaan kuningattaren tehtävissä. Näitä tehdessä sitten pisteet/hyväksyntä nousee ja pääsee läpi skenaariota. Lopulta myrsky vie kaiken ja kartalla eteneminen aloitetaan alusta, tosin kaikki kehitys jne. pysyy mukana.

Mukava tunnin kaks menee per kaupunki ja tehtävät/rakennukset vaihtelee. Fantasiapainotteinen niin majavat esimerkiksi tykkääväät tehdä puuhommia jne. Monta eri asiaa mitä pitää ottaa huomioon. Mulla uponnut huomaamatta tuohon nyt Early Accessissa ja täysjulkaisun jälkeen näköjään jo 80 tuntia ja ei kyllästytä yhtään.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Tänään muuten julkaistaan Indika. On jo Steamissa, Ps Storessa ei vielä. Eli venäläisen pelistudion happoinen kritiikki Venäjän ortodoksista kirkkoa vastaan seikkailu/kauhupelin muodossa. Studio muutti sodan alettua Kazakstaniin ja ovat myös julkisesti tuominneet Venäjän toimet. Osa pelin tuotoista menee myös suoraan Ukrainan hyväksi. Ennakkoarvostelut olleet kehuvia ja verrattu mm. Bulgakovin teoksiin ja Asterin elokuviin.


 
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings
Kerro vaan enemmän mistä pidät/peleistä mistä pidät/mitä etsit, mutta noilla spekseillä uskallan suoraan suositella tsekkaamaan Against the Stormin, Xenonauts 2:sen tai hehkutetun Manor Lordsin.
Äh, unohtui kertoa että alustana toimii PS5.

Tosiaan strategiapeliä nyt katselen, XCom2 imaisi kyllä kivasti tuolla vuoropohjaisuudella.
Itse tuossa PS Storesta katselin, että Stellarit tai tuo uusi Age of Wonders 4 voisi olla mielenkiintoisia. Sain suositusta myös Invisible Inc:stä.
 

JMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät NHL Azzurri
Äh, unohtui kertoa että alustana toimii PS5.

Tosiaan strategiapeliä nyt katselen, XCom2 imaisi kyllä kivasti tuolla vuoropohjaisuudella.
Itse tuossa PS Storesta katselin, että Stellarit tai tuo uusi Age of Wonders 4 voisi olla mielenkiintoisia. Sain suositusta myös Invisible Inc:stä.
Kannattaa tsekata myös Crusader Kings 3 jonka parissa menee itsellä kiitettävästi aikaa. Ja tietty Civilization 6+DLC:t jota yhä edelleen pelailee mielellään. Sitten Hasbron Risk-lautapeli(t) jotka Ubisoftin käsialaa, nämä siis hieman kevyempää mutta koukuttavaa strategiaa.
 
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, Tampereen Ilves
Mitä suosittelisitte, voisiko vaikka Age of Empires olla hyvä vaihtoehto? Cities Skylinesin uutta myös mietin, tykkään selkeästi vähän hidastempoisesta pelailusta.

Vahva suositus: Manor Lords!! Kuluneella viikolla julkaistu (toki vielä early acces ja versio tais olla nyt 0.7995) ja nyt oon pelannut jo yli 50 tuntia! Jos tykkäät Settlersistä, Age of Empiresta, Farthest Frontierista ym. niin väitän, että tykkäät myös tästä! Olen aina rakastanut hidas tempoisista kaupungin rakentelu peleistä ja tässä on potentiaalia olla paras tämänkaltaisista peleistä mitä oon koskaan pelannut! Todella vahvasti koukussa tähän ja odotan innolla päivityksiä. Jollain tapaa yhtäläisyyksiä myös Cities Skylinesiin, vaikkakin aikakausi ihan eri.

Edit: jaa no nyt huomasin, että alustanasi on PS5, joten se siitä :D Mutta jos nyt muita lukee, niin erittäin iso suositus Manor Lordsille!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös