Mitä on tehtävä?

  • 210 602
  • 1 297
Tila
Viestiketju on suljettu.

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Lukkarila voi selitellä mitä haluaa. Fakta on kuitenkin se, että jokeriluistin ei ole liikkunut koko kaudella siten kuten pitäisi. Eikä tule liikkumaankaan. Niin kauan kun Lukkarilan treeni pitää sijaansa Areenalla, mitään muutosta ei tule.
Onko se sitten niin vaikeeta saada sieltä se Lukkarila pois? Sanokaa nyt ihan rehellisesti mistä se kiikastaa?
Ei enää voi kauan tuudittautua siihen , että kyllä se siitä aukeaa annetaan vielä aikaa. Muutosten täytyy tapahtua nopeasti jos aiotaan vielä pojasta taistella tällä kaudella.
 

Chuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässäkin pelissä liikettä riitti, avaussyötöt napsahtelivat nätisti lapoihin ja aina liikkuvalle miehelle, maalivahtipeli oli vakuuttavaa, johtoasema pidettiin tyylikkäästi, jäähyjä otettiin vain must-tilanteissa, oma ylivoima rullasi hienosti tuottaen liukuhihnalta laukauksia, pelaajista pursui peli-ilo sekä itseluottamus ja valmentajien luoma selkeä, voittava pelisysteemi oli kaikilla pelaajilla hanskassa.

Jatketaan näin. Keväällä juhlitaan.
 

tilkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Capitals, Bruins, #19
Täältä kun sain lukea taas cobolin katkeraa tekstiä, niin Virmanen ei voisi kävellä Waden yli ja potkia ja irtisanoa Lukkarila, tai vaikka Jokereiden scoutiksi Intiaan katsastamaan oivia vahvistuksia. Jos silloin vihdoin ja viimein Waden silmät avautuisivat, että Jojesta ei ole kuin haittaa. Tai jos ei Masa tätä tee, niin tehtäisiin rynnäkkö Hartwallille ja kidnapataan Joje ja kiristetään, Jojea sen verran että hän lupaa olla enää koskaan astumatta kilomatriä lähemmäs Jokerijoukkuetta.

Näillä mennään.
 

Sohlman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei voi ymmärtää..

kuinka kauan näitä "näyttöjä" esitetään. Tälläistä perseilyä en ole nähnyt sitten aikojen kun vastassa oli Håkan Hjerpe ja Vaasan Sport. Sarjaporras vaan oli alempi. Lukkarilan treeniohjelmien taakse on aivan turha piiloutua, kyllä ykkösen on kannettava vastuunsa, joten Wade tee oikeat johtopäätökset!!

Tällä materiaalilla pärjäämiseen riittää perus-liigavalmentajan tietotaito.
 

ennustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
Lisää pelaajia kehiin. Siirtoraja umpeutuu vasta joskus tammikuussa, joten no hätä. Tässä kerkee vaihtamaan vielä paljon pelaajia.
 

Haie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Valmennus teki sen...

Ilari Filppulalta saatiin kultakypärä pois. Toke Virta sai vihdoin jollekin muulle kuin Ilarille kuuluvan pääsuojan.
Valmennus on hyvää ja raikasta ja...jne jne...
 

jester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
ennustaja kirjoitti:
Lisää pelaajia kehiin. Siirtoraja umpeutuu vasta joskus tammikuussa, joten no hätä. Tässä kerkee vaihtamaan vielä paljon pelaajia.

Joo, ymmärretään kyllä. Se on jännä juttu, että jääkiekko on helvetin vanha laji, ja aina pitää yrittää keksiä pyörä uudestaan. Tämä koskee lukkarilaa ja constantly uusia pelaajia ostavaa Virmasta. Ei sen puoleen, loistava hankinta tuo Hyvönen.

Nyt jos saataisiin ne muutkin asiat kuntoon kun pelaajamateriaalikin on liigan paras.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mulla oli tilaisuus keskustella erään SM-liigassa valmentavan henkilön kanssa, joka oli seuraamassa ottelua Jokerit - Tappara. Seuraavassa tiivistelmä hänen vastauksestaan ottelussa Jokerit-Tappara 2.11 esittämääni kysymykseen, mikä Jokereissa mättää:

1. Jokereiden kuntopohja riittää noin 10 minuuttiin täysillä ja putoaa sen jälkeen merkittävästi. Erot ovat ilmeisen suuret joukkueen sisällä, mutta kokonaisuutena pelaajat olivat tässä ottelussa ehkä 35-45 minuutin kunnossa.

2. Toimivaa pelisysteemiä ei ole, peli ja pelaaminen on erittäin sekavaa ja yksilöiden varassa.

3. Erikoistilannepelaaminen pätki varsinkin alivoimalla.

4. Peluutus oli sekin sekavaa. Kentälle mm. laitettiin kaikkein huonoin pakkipari tärkeimpään hetkeen.

5. Jokereiden pelaajista # 4 (Jalkanen) ja # 7 (Kalteva) eivät ole liigatasoa, # 14 (Niinimäki) ei ole johtavaa sentteritasoa tuolle hyökkäyskalustolle.

Itse olen jo lähes sanaton. Miten tämä perseily voi enää jatkua?
 

ennustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
Hjallis ansaitsee vähintään Paras kaveri -palkinnon, jos Immonen valmentaa joukkuetta loppukauden. Immonen puolestaan voisi tarjota Harkimolle oluen, koska noin surkeata peliä ei voi selvinpäin katsoa.

cobol kirjoitti:
Mulla oli tilaisuus keskustella erään SM-liigassa valmentavan henkilön kanssa, joka oli seuraamassa ottelua Jokerit - Tappara. Seuraavassa tiivistelmä hänen vastauksestaan ottelussa Jokerit-Tappara 2.11 esittämääni kysymykseen, mikä Jokereissa mättää:

1. Jokereiden kuntopohja riittää noin 10 minuuttiin täysillä ja putoaa sen jälkeen merkittävästi. Erot ovat ilmeisen suuret joukkueen sisällä, mutta kokonaisuutena pelaajat olivat tässä ottelussa ehkä 35-45 minuutin kunnossa.

2. Toimivaa pelisysteemiä ei ole, peli ja pelaaminen on erittäin sekavaa ja yksilöiden varassa.

3. Erikoistilannepelaaminen pätki varsinkin alivoimalla.

4. Peluutus oli sekin sekavaa. Kentälle mm. laitettiin kaikkein huonoin pakkipari tärkeimpään hetkeen.

5. Jokereiden pelaajista # 4 (Jalkanen) ja # 7 (Kalteva) eivät ole liigatasoa, # 14 (Niinimäki) ei ole johtavaa sentteritasoa tuolle hyökkäyskalustolle.

Itse olen jo lähes sanaton. Miten tämä perseily voi enää jatkua?

Tänään varmaan kaikki 9770 (Näin ainakin ilmoitettiin.) katsojaa huomasivat samat asiat. Näiden epäkohtien huomaamiseen ei tarvita edes ammattilaista.

Näillä mennään.
 
Viimeksi muokattu:

tilkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Capitals, Bruins, #19
cobol kirjoitti:
Päivitetyt teesit:

1. Lukkarila ulos vaihtopenkin takaa. Syö joukkuehenkeä.
2. Surenkin hoitaa nyt jo erinomaisesti pakkien peluutusta. Kuka huomasi, miten Surenkin ohjeisti Nortonin Jokereiden pelatessa alivoimaa :) Lisää vastuuta Surenkinille!
3. Mapletoft ulos ja snaipperi sisään.
4. Kotimainen iso rouhija neloseen, joka haluaa pelata nelosessa -> tarvittaessa Bradin stuntti.


Kyllä siellä taitaa Masa tanssia cobolin pillin mukaan. Kohta 3 täydellisesti oikeassa.
Kohta 1 ja 4 totetunevat ajallaan mikäli on cobolin teeseihin uskomista ;)
kohta 2:sta minulla ei mitään käsitystä.

cobol, sinä kerroit että Lukkarila ei puhu vaihtoaitiossa Surenkille mitään. Puhuuko Lukkarila ollenkaan Surenkille? Ja puhuuko Surenki Lukkarilalle? Eli onko molempipuoleista?
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Cobolin teksti kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Jokerien tilanne on lähes yhtä sekava, kuin syyskuussa. Hyvät hankinnat ovat parantaneet tilannetta sen verran, että joitakin voittoja on tullut, mutta silti taustat eivät ole kunnossa. Kesällä on tehty liian paljon väärin. Käytännössä olemme jo hävinneet tämän kauden. Pahimmille kilpailijoille on annettu liikaa eteen, kiitos eräiden nimeltämainitsemattomien valmennusjohdossa toimivien henkilöiden.

Vituttaa ja surettaa... Huomenna ehkä voitetaan KalPa, mutta mitä vitun väliä sillä on loppupeleissä?!

Onneksi olen puolet kaudesta asepalveluksessa...
 

ennustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
Ikijokeri kirjoitti:
Jokerien tilanne on lähes yhtä sekava, kuin syyskuussa. Hyvät hankinnat ovat parantaneet tilannetta sen verran, että joitakin voittoja on tullut, mutta silti taustat eivät ole kunnossa. Kesällä on tehty liian paljon väärin. Käytännössä olemme jo hävinneet tämän kauden. Pahimmille kilpailijoille on annettu liikaa eteen, kiitos eräiden nimeltämainitsemattomien valmennusjohdossa toimivien henkilöiden.

Nyt valmennusta vaihtamalla tällä kaudella voidaan vielä saavuttaa jotain. Joukkue on se verran vahva ja SM-liigan taso sen verran heikko, että ei tarvita kun vähän osaamista penkin taakse, niin alkaa voittoja tulla.
 

jester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä Immosen täytyy tehdä itse ratkaisu. Joko potkii Lukkarilan pihalle, kääntää rotsinsa hänelle, ja sanoo että lähdeppä syömään hodareita siitä tai sitten lähtee Lukkarila kainolossaan pihalle.

Tämä meno ei voi jatkua.
 
Viimeksi muokattu:

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Valmennuksen on mentävä, ei sille mitään enää voi.

Tässä on kaikki ainekset vielä positiiviseen kauteen, niin hyvä tuo joukkue voi teoriassa olla. Jokainen päivä maksaa kuitenkin paljon niin pisteissä kuin siinä ajassa, joka on vielä käytettävissä kaiken alusta aloittamiseen.

-TommyT-
 

strato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Selväähän on ettei Lukkarilaa voi potkia yksin pois. Kyllä alkaa niin olemaan, että ei tässä paljon enempää voi tehdä pelaajavaihdoksia. Korkeintaan puolustukseen. Immonen voisi osoittaa jokerisydäntä tekemällä omat johtopäätökset. Ei Immosen ura valmentajana tarvitse ohi olla, mutta pieni vauhdin hakeminen voisi olla paikallaan.

Mielenkiintoista, että jälleen on osoittautumassa ikävä fakta, että suomalainen joukkue ei pärjää loppuun asti mukavalla miehellä. Vähän meinaa olla ikävä Jortsua, kun miettii mitä tapahtuisi jos tämä turkulainen olisi vielä peräsimessä.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Silmälasit valmennukselle

Tuo on ihan ensimmäinen asia, joka on tehtävä. On se nyt jumalauta, jos väkisin peluutetaan pakkiparia, joka on JOKA IKISESSÄ vaihdossa täysin kusessa, tekee JÄRKYTTÄVIÄ mokia ja silti pelaa pelistä toiseen yhdessä. Tämä on vain ja ainoastaan valmennuksen virhe, ei kenenkään muun. Tämän päivän peli hävittiin hyvin pitkälle tästä syystä, asiaan voi tutustua vaikkapa käymällä läpi ottelun tilastot.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
TommyT kirjoitti:
Valmennuksen on mentävä, ei sille mitään enää voi.

Tässä on kaikki ainekset vielä positiiviseen kauteen, niin hyvä tuo joukkue voi teoriassa olla. Jokainen päivä maksaa kuitenkin paljon niin pisteissä kuin siinä ajassa, joka on vielä käytettävissä kaiken alusta aloittamiseen.

-TommyT-

Valmennuksesta olisi tosiaan jatkettava muutosta Jokereiden tähän kauteen.

Kyllä minustakin Jokereiden materiaalilla on pakko menestyä kauden 05/06 sm-liigassa. Kun Santala ja Pakaslahti tervehtyvät, niin hyökkäys on todella nimekäs (puhun edelleen kauden 05/06 sm-liigasta). Puolustuksen saattaisin tiivistää 7 puolustajaan, kun Järventie palaa peleihin mukaan. Goehring ei ole vakuuttanut niissä peleissä, jotka olen Jokereilta nähnyt, uusi mv olisi minulla ensimmäisenä ostoslistalla, jos olisin....
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Yksi asia joka pistää silmään, kun puhutaan peluuttamisesta ja varsinkin puolustuksen peluuttamisesta, samanaikaisesti kun sysätään kaikkea Waden ja ennenkaikkea Lukkarilan niskaan, on se fakta että puolustuksen peluutuksesta vastaa Vepu Surenkin. Miettikääpä sitä, minä ainakin mietin.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
bozik kirjoitti:
Tuo on ihan ensimmäinen asia, joka on tehtävä. On se nyt jumalauta, jos väkisin peluutetaan pakkiparia, joka on JOKA IKISESSÄ vaihdossa täysin kusessa, tekee JÄRKYTTÄVIÄ mokia ja silti pelaa pelistä toiseen yhdessä. Tämä on vain ja ainoastaan valmennuksen virhe, ei kenenkään muun. Tämän päivän peli hävittiin hyvin pitkälle tästä syystä, asiaan voi tutustua vaikkapa käymällä läpi ottelun tilastot.
No ei nyt olla ihan noin pessimistisiä, kolmannessa erässähän ko. pari ei enää jäällä käynyt lainkaan, ei yhdessä eikä erikseen. Miksi kävi toisessakaan erässä, sitä voimme vain arvailla.

Ei tälle enää oikein jaksa edes nauraa, eikä itkeminenkään mitään muuta. Hävitään vaan, ei liiga vielä ole auki. Hävitään oikein kunnolla ja vieläpä kaikesta päätellen helvetin kalliilla joukkueella.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Gags kirjoitti:
Yksi asia joka pistää silmään, kun puhutaan peluuttamisesta ja varsinkin puolustuksen peluuttamisesta, samanaikaisesti kun sysätään kaikkea Waden ja ennenkaikkea Lukkarilan niskaan, on se fakta että puolustuksen peluutuksesta vastaa Vepu Surenkin. Miettikääpä sitä, minä ainakin mietin.

Tai ainakin pitäisi vastata... Mikäli cobolin puheet Lukkarilan ylivallasta penkin takana pitävät edes vähääkään kutinsa, niin tuonkin väitteesi todellisuus voidaan asettaa kyseenalaiseksi. Miettikääpä sitä, minä ainakin mietin.
 

nakkisormi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
1. Peluutukseen järkeä.

2. Jalkanen, Kalteva, Goehring ulos.

3. Jalkasen ja Kaltevan tilalle kaksi VARMAA omanpään hoitavaa pakkia.

4. Goehringin tilalle tasonsa joka ilta pitävä perusvarma maalivahti (ei tarvita
Tim Thomaksen tasoista).

5. Pelaajien liike paremmaksi (Lukkarila ulos).

Näin minä tekisin Virmasen asemassa. =)
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ikijokeri kirjoitti:
Tai ainakin pitäisi vastata... Mikäli cobolin puheet Lukkarilan ylivallasta penkin takana pitävät edes vähääkään kutinsa, niin tuonkin väitteesi todellisuus voidaan asettaa kyseenalaiseksi. Miettikääpä sitä, minä ainakin mietin.

Lukkarila on nostanut profiiliaan ja se ei ole tietenkään yksin kielteistä. Itse asiassa Lukkarila voisi olla todellinen velho, koska hänellä pitäisi olla monista valmennukseen liittyvistä asioista todellista syvätietämystä. Näin ei kuitenkaan ole käytännössä.

Tuosta Surenkinin peluutuksesta tänään sen verran, että ainakin minun silmieni mukaan hasardipakkien hyllytys tapahtui vasta sen jälkeen kun Surenkin oli sitä erikseen pyytänyt Wadelta menemällä juttelemaan Waden kanssa. Hän ei siis itsenäisesti päätä ilmeisesti edes tästä. Jos yhtään Surenkinin maineessa on perää, Jalkanen ei pelaisi vaihtokaan Jokereissa, jos asia olisi Surenkinin päätettävissä.
 

peluri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Luulen että kaikki jotka seuraavat jääkiekkoa paikanpäällä säännöllisesti on samaa mieltä kanssani siitä että joukkueen suurin ongelma on edelleen täysin päätön viisikkopelaaminen. Tämä näkyy niin hyökkäys kuin puolustuspelaamisessa. Hyökkäykset ovat sisuuntuneiden taitavien pelaajien yksilösuorituksia jolla tehdään joitakin maaleja, mutta tasakentällisinkin joudutaan säännöllisesti lähes alivoimaa muistuttavaan tilaan jokaisessa matsissa hyviä joukkueita vastaan. Nämä pyöritykset ovat välillä hyvinkin pitkiä mustia hetkiä minkä aikana hyvät joukkueet kääntävät ottelut hyväkseen jopa parin maalin tappioasemasta. Joukkueen peliin tulee paniikki, mistään ei tule mitään, ja vastustajan tasoittaessa tai mennessä johtoon selkäranka katkeaa!

Seurasiko joku tänään wadea vaihtoaitiossa? Saman tosin näkee valokuvasta sanomalehdessä huomenna. Mies seisoo patsaana samassa paikassa, pelataan sitten omassa päässä tai pitäisi olla käynnistämässä joukkueen takaa-ajoa viimeisessä erässä! Ainoa joka näyttää edes olevan elossa valmentajista on Surenkin.

Ara meni. Jokereiden pitäisi nyt tosissaan yrittää hommata Jortikka takaisin loppukaudeksi. Hän on tyytymätön TPS:n touhuun, ja hänelle olisi loistava näyttöpaikka tulla nyt nostamaan Jokerit suosta. Toinen joka tuli mieleen voisi olla esim Tamminen, häntä tuskin kukaan jaksaa koko kautta kuunnella, mutta herättäjänä voisi toimia.
Tämän huonommin tällä joukkueella tuskin menisi vaikka meistä tänne kirjoittavien joukosta arvottaisiin yksi joka menisi hoitamaan tämän kauden valmennuksen loppuun! Mulle riittää tähän asti nähty onneton pelailu!
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
peluri kirjoitti:
Toinen joka tuli mieleen voisi olla esim Tamminen, häntä tuskin kukaan jaksaa koko kautta kuunnella, mutta herättäjänä voisi toimia.
Mulle käy vaikka Tarja Halonen ennemmin kuin tuo mainittu keisari. Taitaa olla ainoa kiekkoihminen, jota en millään tavoin voisi sietää Jokereissa.

Vielä tästä tuhoduon pelistä ja hyllytyksestä. Kyllä minäkin sen noteerasin, ettei ottelun lopussa juuri jääaikaa herunut. Mun mielestä vaan helvetin iso ongelma on se, että valmennus huomasi tämän vasta tässä vaiheessa. Tämä sama duo on tehnyt jo monessa aikaisemmassa ottelussa tuhojaan ja kaiken tämän hyvän päälle on vielä pelannut paljon alivoimaa.

Mun on yksinkertaisesti mahdoton käsittää, eivätkö valmentajat Jokereissa edes katsele otteluvideoita. Tämän illan pelistä en muista vaihtoakaan tältä kaksikolta, jossa ei oltaisi oltu täysin kusessa tai sitten jopa omissa soi. Tätä samaa on jatkunut jo kauan ja jos vasta nyt asialle tehtiin jotakin, valmennus ei todellakaan ole ajantasalla.

Minä en lähde yksilöimään kuka tai ketkä pakkien peluuttamisesta päättävät, tämä ongelma on jo pitkään kuitenkin ollut niin suuri, että se olisi huoltajankin pitänyt huomata ja jokaisen valmentajan velvollisuus olisi ollut puuttua asiaan.

Joululahjaksi koutseille "Seitsemäs puolustaja" kirja. Mun puolesta niiden ei tarvitse lukea kuin otsikko, niin ehkä silläkin aukeaa se, että mikään sääntö ei määrää pelaamaan neljällä puolustajaparilla jos siihen ei ole resursseja.
 

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Päätin juuri, että Glen Metropolit on saatava Jokereihin. Pikkasen tulee ikävä, kun selailee vanhoja juttuja ja kuvia kaverista. Varsinkin, kun vertaa tämän kauden tilanteeseen. Vaikka sentteriosastolla on tunkua, niin hitto olisi helmi. Noin, nyt on unelmoinnit hoidettu.

Jokerien ongelmat ovat, kuten edellä mainittua, maalivahti- ja puolustuspelissä sekä pelisysteemissä, tai lähinnä sen puuttumisessa. Valmennuksella on nyt käytettävissään sellainen materiaali, että alta pois. Eivät taida itsekään tajuta, minkälainen helmi heillä on käsissään. Jos jutut Lukkarilasta pitävät paikkaansa, niin ei voi kuin ihmetellä Waden sitkeyttä sitoa oma tulevaisuutensa Jojen vastaavaan. Itsellä, ei ole mitään hajua, miten tilanne pitäisi hoitaa. Vaikka Joje heitettäisiin pihalle, niin saisiko Wade Vepun kanssa homman toimimaan huomattavasti paremmin? Itse epäilen. Koko valmennuksen uusiminen tässä tilanteessa olisi aikamoinen riski eikä varmastikaan halpa temppu (tosin raha ei tunnu tällä kaudella olevan ongelma) varsinkin jos pelaajiakin ollaan vielä hankkimassa. Toivotaan, että kurssi kääntyy tästä pikkuhiljaa nousuun. Selvää on ainakin se, että tällaisella joukkueella ei voida olla runkosarjassa sijalla 12. Ei vaan voi.

Niin, ja se Metro Jokereihin!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös