Mitä on tehtävä?

  • 210 224
  • 1 297
Tila
Viestiketju on suljettu.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tässä minun teesit:

1. Wade jatkaa edelleen.
2. Lukkarilan treenisysteemit uudelleen tarkastelevaksi. Miksi pitää treenata paikat täysin tukkoon?
3. Mapletoft ja Harkins pikaiseen vaihtoon.
4. Niinimäki ja Virta penkille istumaan.
5. Yksi uusi ja asiallista koko oleva pakki sekä neljä hyökkääjää tilalle.
6. A-junnuista nostetaan pelaajia tarpeen mukaan.

Ei se tuon vaikemapaa ole.
 

Etsijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Tässä minun teesit:
4. Niinimäki ja Virta penkille istumaan.

Muuten olen samaa mieltä kanssasi (ehkä 2. kohtaa lukuunottamatta, koska minulla ei ole asiasta mitään tietoa), mutta tämä kohta pisti silmään. Mielestäni Virralta löytyi tänään yritystä aivan eri tavalla kuin aikaisemmissa matseissa. Enemmän olisin huolissani esimerkiksi Martikaisesta.

Jostain syystä jaksan yhä uskoa Niinimäkeen. Ehkä penkkikomennus, kuten sanoit, tekisi hyvää Jesselle.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
cobol kirjoitti:
Tässä minun teesit:

1. Wade jatkaa edelleen.
2. Lukkarilan treenisysteemit uudelleen tarkastelevaksi. Miksi pitää treenata paikat täysin tukkoon?
3. Mapletoft ja Harkins pikaiseen vaihtoon.
4. Niinimäki ja Virta penkille istumaan.
5. Yksi uusi ja asiallista koko oleva pakki sekä neljä hyökkääjää tilalle.

Ei se tuon vaikemapaa ole.
1. Samaa mieltä.
2. Eipä paloja kannata enää tarkastella, paskat on jo housuissa.
3. Mapletoft oli tänään jo ihan hyvä.
4. lepo voisi tehdä pojille hyvää.
5. Mistäs luulet löytyvän pelimiehiä tänne pohjolan perukoille. Kyllä niitä jo oilisi löytynyt jos joku olisi ollut halukas.
 

Tenkanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maaseudun Tulevaisuus
Niinimäki oli tänään sysipaska ja TÄYSIN haluton yhtään edes yrittämään. Kuvio on joka kerta sama: kiekko tulee lapaan, mies yrittää harhauttaa jollain naurettavalla jalkakikalla kaksi vastustajaa pois ja hups! kiekko on vastustajalla. Vierellä seisoo kaveri vapaana! Ei voi syöttää. Ja sitten kun ei ole kiekkoa niin ei että edes vahingossa ottaisi askeltakaan.

Ei peli niin surkeata ollut tänään, mutta ensimmäinen asia mikä on tehtävä on heittää tämmöiset miehet pois, pois, pois!

Filppulalle, Kuusistolle ja Kukille hatunnosto. Hyvää yritystä ja tänään Jokereiden selvästi paras ketju (tai oikeastaan ainoa ketju).
 

peluri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minun ajatukseni:
1 Wade kakkosvalmentajaksi (nopeasti!), esim Ara tilalle
2 Lukkarila pihalle
3 kaksi liikkuvaa, taitavaa hyökkääjää
4 yksi kookas pakki joka osaa ampua viivalta
5 muutama a-junnu kokeilemaan, Koivisto, Kuusisto mestikseen hakemaan vauhtia
6 Niinimäki: herätys tai pihalle
7 Virta:herätys tai pihalle
 

Johnee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Tässä minun teesit:

1. Wade jatkaa edelleen.
2. Lukkarilan treenisysteemit uudelleen tarkastelevaksi. Miksi pitää treenata paikat täysin tukkoon?
3. Mapletoft ja Harkins pikaiseen vaihtoon.
4. Niinimäki ja Virta penkille istumaan.
5. Yksi uusi ja asiallista koko oleva pakki sekä neljä hyökkääjää tilalle.
6. A-junnuista nostetaan pelaajia tarpeen mukaan.

Ei se tuon vaikemapaa ole.

1. Kalpa-peli näyttää suunnan, katsellaan sen jälkeen.

2. Huvittavaa, kuinka aina Jokerit on tukossa. Nyt ollaan vaan jo heti kauden alusta! Wade ja Jouko juoksee ja pojat tulevat perässä?

3. Harkinsilla ei tee mitään, Mapletoft ihan tarpeeksi hyvä kakkoseksi. Ykkössentteri on saatava.

4. Penkin kautta vaan. Virta tänään hiukan yritti, mutta ilmeisesti tarvitsee kovan sentterin rinnalleen jotta tehojakin syntyy.

5. Samaa mieltä pakista. Mutta mistä neljä hyökkääjää? Masa hankki Mapletoftin paikkaamaan Metroa. Eipä osunut. Matin scouttaushistorian tuntien en jaksa uskoa että hän pystyy ketään ihmemiestä hommaamaan jostain AHL:n syövereistä. Ellei kohdalle osu joku tuttu ja kova nimi. Tuskinpa.

Tai ehkä tarkoitit että antaa kaverin kokeilla neljästi, kyllä yksi ehkä osuu?

6. Niin, neloseen taistelemaan, muuhun ei eväät riitä millään. Kyllä meillä taistelijoita tarpeeksi on, mutta ne kuuluisat KÄDET puuttuvat.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
cobol kirjoitti:
Tässä minun teesit:

1. Wade jatkaa edelleen.
2. Lukkarilan treenisysteemit uudelleen tarkastelevaksi. Miksi pitää treenata paikat täysin tukkoon?
3. Mapletoft ja Harkins pikaiseen vaihtoon.
4. Niinimäki ja Virta penkille istumaan.
5. Yksi uusi ja asiallista koko oleva pakki sekä neljä hyökkääjää tilalle.
6. A-junnuista nostetaan pelaajia tarpeen mukaan.

Ei se tuon vaikemapaa ole.

1. Wade kakkoseksi, joku tilalle!
2. Lukkarila ulos. Äijä sopisi yleisurheiluvalmentajaksi, ei kiekkovalmentajaksi.
3. Tästä samaa mieltä
4. Samoin tästä
5. Tästä myös
6. Också tästä.
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Johnee kirjoitti:
1. Kalpa-peli näyttää suunnan, katsellaan sen jälkeen.
Näin. Mikäli KalPa ei kaadu, viikate alkakoon heilua.

Niinimäkeä vaan rohkeasti penkin päähän tai jopa katsomoon, jos ei muu auta. Ei tuollaista pelleilyä kestä kukaan. Jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Saadaanpahan täytettyä edes vähän tyhjää katsomoa, hah.

Mutta mistä nuo cobolin toivomat 1 pakki ja 4 hyökkääjää? Yhdessäkin (kunnon)pelurissa on jo tarpeeksi tekemistä, ja lisäksi ulkomaalaiskiintiö tulee pian vastaan. Kotimaisia ei taida olla kauheasti vapaana? Ainakaan kädellisiä yksilöitä. Mutta eihän tuon herrasmiessopimuksen rikkomisesta kai mitään sanktioita saa(?).
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Tässä minun teesit:

1. Wade jatkaa edelleen.
Allekirjoitan.

cobol kirjoitti:
2. Lukkarilan treenisysteemit uudelleen tarkastelevaksi. Miksi pitää treenata paikat täysin tukkoon?
Allekirjoitus tähän joskin pienellä varauksella. Pelaajilta tähän mielipide ja sen mukaan toimitaan. Pete ja Kartsa voivat koordinoida, jos jengin sisällä Lukkarila aiheuttaa närää niin ukko heti helvettiin ja Vepu tilalle.

cobol kirjoitti:
3. Mapletoft ja Harkins pikaiseen vaihtoon.
Mapletoftin kanssa on 1 v diili. Tämän illan pelin perusteella minusta ei ole syytä kiirehtiä asian kanssa. Maple saattaa sittenkin olla pelimies. Harkinsin kanssa toimitaan kuten oli ajateltukin.

cobol kirjoitti:
4. Niinimäki ja Virta penkille istumaan.
Kun tietäis. Virta mokasi ihan itse tänään pari ylivoimaa. Kuitenkin näyttää siltä, että yritystä miehellä on. Siirto alempiin ketjuihin.

Niinimäen osalta oikeastaan sama juttu. Yritystä ei niinkään ole, mutta taitoa on. Keskustelu kaverin kanssa ja katsellaan. Selkä ei saa suoristua noin helposti.

cobol kirjoitti:
5. Yksi uusi ja asiallista koko oleva pakki sekä neljä hyökkääjää tilalle.
Ennemmin kaksi pakkia ja kaksi hyökkääjää. Tämä on toiveajattelua muuten. Mistä ne ukot löytyisivät ja millä hillolla ?

cobol kirjoitti:
6. A-junnuista nostetaan pelaajia tarpeen mukaan.
Eri mieltä. Minä koettaisin "rauhoittaa" a-junnut ja ukkoja sieltä silloin tällöin kokeelle liigaan. Ei ole mitään syytä tappaa raakileita ottamalla ne alisuorittavaan joukkueeseen. Kunhan peli saadaan raiteilleen miesten toimesta, sen jälkeen junnuja kokeilemaan. Akuuttia apua ei sieltä tule, eikä pitäisi edes kokeilla.

Sorry viestin ulkoasu, mutta näin homma silti vaikuttaa selkeimmältä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
bozik kirjoitti:
Mistä ne ukot löytyisivät ja millä hillolla ?

Aloitetaan hillosta. Tänään Areenalla oli paikalla ehkä sellaiset 3 500 - 4 000 katsojaa. Lipunostaneita ml. kausarit oli varmasti se 6 500, mutta läsnä ei ollut läheskään. Jos jokainen poissaolija käyttää rahaa esim 10 Areenalla ja sen lisäksi menetetään lippu- ja pysäköinti- yms tuloja 20 000 ottelua kohden, kyse on kaikkineen jopa 50 000 bruttomenetyksestä per ottelu kun katsojat äänestävät jaloillaan. Nettomenetys on toki pienempi. Jos mitään ei tehdä, homma jatkuu samanlaisena ja se vasta kalliiksi tuleekin.

Virmanen varmasti hakee uusia, joukkueen pelityyliin paremmin sopivia pelaajia kaikkialta. Kun on rittävästi rahaa ja motiivia, kyllä niitä löytyy. Pohjois-Amerikka ei ole ainoa suunta. Ruotsi ja Suomi sekä muu Eurooppakin kannattaa myös huomioida.
 

Teukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Chicago Blackhawks
Tämän illan Jokerit-Ilves ottelussa; ei ensimmäisen erän jälkeen ollut mitään muuta katseltavaa kuin cheerleadereitten tiukkoja peppuja ja isoja poveja. Keep it going.. Enemmän katkoja peleihin.

Itse asiaan... Ei jumalauta! Missä on pelinrakennus? Ei tolla pelityylillä ole mitään toivoa.. Siis, onko Jokereilla pelityyliä?
 

Johnee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Virmanen varmasti hakee uusia, joukkueen pelityyliin paremmin sopivia pelaajia kaikkialta. Kun on rittävästi rahaa ja motiivia, kyllä niitä löytyy. Pohjois-Amerikka ei ole ainoa suunta. Ruotsi ja Suomi sekä muu Eurooppakin kannattaa myös huomioida.

Varmasti hakee. Mutta tartunpa ihan mielenkiinnosta tuohon, että Suomessakin on verkot vesillä. Ihan näin mutulla, ketäköhän pystyttäisiin ryöstämään? Marko Kivenmäki? Nämä on kyllä niin nähtyjä ja en jaksa uskoa, että Suomen jäiltä "pelastajaa" löytyy. Ehkäpä tuo oli oma heittosi? Minun veikkaus taas on, että jenkkilästä tulee sentteri ja laituri lehdistötilaisuuteen ennen joulua.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Johnee kirjoitti:
Varmasti hakee. Mutta tartunpa ihan mielenkiinnosta tuohon, että Suomessakin on verkot vesillä. Ihan näin mutulla, ketäköhän pystyttäisiin ryöstämään? Marko Kivenmäki? Nämä on kyllä niin nähtyjä ja en jaksa uskoa, että Suomen jäiltä "pelastajaa" löytyy. Ehkäpä tuo oli oma heittosi? Minun veikkaus taas on, että jenkkilästä tulee sentteri ja laituri lehdistötilaisuuteen ennen joulua.

Kyllä mm. vaihtokaupoista myös Suomessa ja Ruotsissa voidaan neuvotella. Onhan näitä harrastettu ennenkin, myös Jokereiden toimesta. Itse en usko noin hitaaseen aikatauluun kuin joulukuuhun. Mun arvaus on, että ensi viikolla tai viimeistään lokakuun alussa Jokereissa on uusia pelaajia.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Elekeehän hosuko poijjaat, sanoisi kalakukko. KalPa-pelin jälkeen Jokerit ottaa viisi voittoa putkeen.

Tässä minun teesini:

1.Wade ei saa kenkää kahteen vuoteen.
2.Lukkarilan avuksi V.Surenkin. Optio:V.Surenkin yksinään Jojen tilalle. Mutta Jojella taitaa olla liian monta frendiä organisaatiossa?
3.Mapletoftille yksilöllinen roolituksensa ja joku jakelemaan passeja lapaan maalintekosektorille. Mikään pelinrakentajahan hän ei ole. Esimerkkirooli: ajat kaikkea mikä liikkuu ja ajat maalille, kun omilla on kiekko hyökkäyspäässä. Kun kiekko menetetään, samantien alas (tai kärkikarvaajana). Harkins timbuktuun.
4.Niinimäen ja Virran pelistä en voi sanoa mitään, kun en ole niitä tarpeeksi nähnyt. Kummallakin on kuitenkin potentiaalia ja se voisi löytyä kokeilemalla uudenlaisia ketjukokoonpanoja. Ukot vaikka kimppaan, koska Tokelta puuttuu luovuutta ja Jesseltä taas yritystä - täydentäisivät toisiaan!
5.Uusia pelaajia tulee, kun NHL-kuviot selkenevät. Toivon scouttauksen jumalien olevan puolellamme, sillä Masaan ei kannata tässä asiassa luottaa.
6.Kokeillaan jotakin tehokasta yliopistojätkää, kun siellä näyttää noita guerrieroja ja s.kariyoja riittävän, joita ei P-amerikassa arvosteta pienen koon takia.
 

Johnee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Kyllä mm. vaihtokaupoista myös Suomessa ja Ruotsissa voidaan neuvotella. Onhan näitä harrastettu ennenkin, myös Jokereiden toimesta. Itse en usko noin hitaaseen aikatauluun kuin joulukuuhun. Mun arvaus on, että ensi viikolla tai viimeistään lokakuun alussa Jokereissa on uusia pelaajia.

Juu, yläkanttiinhan tuo ennen joulua menee ilman muuta. No, en ainakaan valehdellut ;)

Tiedä sitten tuosta vaihtokaupasta. Mitä Jokereilla tällä hetkellä on tarjota? Laiska kaveri, joka selvästi on taitava käsistään tulee ensimmäisenä mieleen. Kenelle kelpaa? Ja ketä saadaan tilalle? Edelleen pitäydyn edellisessä viestissäni ja väitän, että Suomesta ei saada ketään. Ryöstämällä tai vaihtamalla. Tai jotain saatetaan saada, mutta huippua, joka Jokereille pelejä ratkaisee yksin, ei.
 

Johnee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
MC61 kirjoitti:
4.Niinimäen ja Virran pelistä en voi sanoa mitään, kun en ole niitä tarpeeksi nähnyt. Kummallakin on kuitenkin potentiaalia ja se voisi löytyä kokeilemalla uudenlaisia ketjukokoonpanoja. Ukot vaikka kimppaan, koska Tokelta puuttuu luovuutta ja Jesseltä taas yritystä - täydentäisivät toisiaan!
.


Pakko lainata tämä vielä. Yksinkertaiselta kuulostaa, mutta järkeen käy. Wade kyllä ilmeisesti haluaa pitää kiinni harjotuspeleissä toimineesta Dahlman-Pakaslahti-Virta triosta. Katsellaan, ehkäpä jo Blues-pelissä jäällä viilettää Waden Jatkoajasta lunttaama ketju Valtonen-Niinimäki-Virta. Jossei Jesseä näiden kavereiden rinnalla ala peli kiinnostamaan niin penkin päähän vaan miettimään.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Tässä minun teesit:

1. Wade jatkaa edelleen.
2. Lukkarilan treenisysteemit uudelleen tarkastelevaksi. Miksi pitää treenata paikat täysin tukkoon?
3. Mapletoft ja Harkins pikaiseen vaihtoon.
4. Niinimäki ja Virta penkille istumaan.
5. Yksi uusi ja asiallista koko oleva pakki sekä neljä hyökkääjää tilalle.
6. A-junnuista nostetaan pelaajia tarpeen mukaan.

Ei se tuon vaikemapaa ole.
1. Wade kakkoseksi Ara ykköseksi! Tai Wade jatkaa mutta kakkoseksi joku muu kuin Lukkarila
2.Äkkiä mies jonnekkin muualle!
3.Samaa mieltä ! Onneksi Harkins kohta lähtee!
4.Virta neloseen ! Niinimäki jonnekkin muualle.Jääkiekko on joukkuepeli .Niinimäki ei pelaa joukkueelle.
5. Minä vahvistaisin joukkuetta kahdella pakilla. Toinen sellainen joka siivoaa maalinedustan ja toinen hyökkäyksiä tukeva pakki ala Tom Koivisto. Vahvistusten suhteen kääntäisin katseen Tsekin tai Venäjän suuntaan.Kyllä sieltäkin löytyy pelimiehiä.Hyökkäykseen on hankittava heti pari maalintekijää!
6.En nostaisi vielä A-junnuja mukaan joukkueeseen.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Johnee kirjoitti:
Yksinkertaiselta kuulostaa, mutta järkeen käy.

Täytyy muistaa, että jääkiekko on fiksujen miesten yksinkertainen peli. ;)
 

Johnee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
MC61 kirjoitti:
Täytyy muistaa, että jääkiekko on fiksujen miesten yksinkertainen peli. ;)

Juuri näin, pidetään järki jäässä ja jää kylmänä vai miten se meni. Nyt mä keksin, hommataan Tikkanen Norjasta Waden kaveriksi! Masa hommiin kuin olisit jo!
 

Casey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puoliorganisoitu flow-jääkiekko
Jaa-a , vähän huonolta näyttää nyt .. eikä ehkä niin vähääkään. En silti jaksa vaipua epätoivoon , pakko vaan uskoa että peli tulee paranemaan ja noustaan tästä kuopasta , ei tässä muu auta.
Mutta siis , tiistain JYP-matsi oli kyllä paskinta peliä mitä olen aikoihin Jokereilta nähnyt (Kärppä ja Ilves - ottelut eivät ainakaan omaa mielialaa hirveesti nostaneet myöskään , korkeintaan Kuusiston maali :) ) , tulee todella ikävä viime vuoden rosteria ja niitä otteluita kun hallittiin matsia kun matsia kaikkien neljän kentän voimin .. aah! Vanhojen muistelemisella pelit kuitenkaan eivät tule parantumaan , pakko vain toivoa että jengi alkaisi pelaamaan ja taistelaan pikkuhiljaa.​
Sitten valmentaja kysymykseen ; Waden luulisi nauttivan suurempaa kunnioitusta / luottamusta Hjalliksen ja Virmasen suunnalta kuin kukaan toinen valmentaja tässä samaisessa tilanteessa , toivottavasti Wade saisi nyt pakan toimimaan ettei tarvitsisi olla todistamassa kaverin potkuja (uuden ykkösen hankkiminen ja Waden tiputtaminen kakkoseksi voisi ehkä toimia , pitää nyt katsoa että miten tämä tästä kehittyy).​
Enpä muuta analyysiä tämän hetkisestä tilanteesta oikeen osaa heittää , kaikkien kavereiden pitää nostaa tasoaan ja paljon , muuten otetaan neppariin ja lujaa.​
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Aloitetaan hillosta. Tänään Areenalla oli paikalla ehkä sellaiset 3 500 - 4 000 katsojaa. Lipunostaneita ml. kausarit oli varmasti se 6 500, mutta läsnä ei ollut läheskään. Jos jokainen poissaolija käyttää rahaa esim 10 Areenalla ja sen lisäksi menetetään lippu- ja pysäköinti- yms tuloja 20 000 ottelua kohden, kyse on kaikkineen jopa 50 000 bruttomenetyksestä per ottelu kun katsojat äänestävät jaloillaan. Nettomenetys on toki pienempi. Jos mitään ei tehdä, homma jatkuu samanlaisena ja se vasta kalliiksi tuleekin.
Ihan stadilaisjärjellä ajatellen me keikutaan tässä suhteessa silmukka kaulan ympärillä ja tuoli on kaatumassa alta. Otan vapauden tässä suhteessa vielä kerran kirota änhooällää, vitun paskiaiset, kun viette tuhkatkin pesästä.

Mutta asiaan, onhan sekin aika iso riski lähteä etsimään jotakin pelastajaa, joka siis pelastaisi katsojat takaisin. Sellainen ei ihan heti tule mieleen, joukkue kyllä tuosta nousee siihen uskon vakaasti, mutta yleisön houkutteleminen paikalle on vaikeampi pala. Tämä on kahden rintaman sotaa. Vain aseet ja lääkkeet ovat hukassa.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Wade

Kerronpa pienen tositarinan viime kaudelta:

Olin viime keväänä Jaffalassa katsomassa Jokerien peliä. En muista ketä vastaan pelasivat, todennäköisesti Bluesia kuitenkin, mutta siinä vaiheessa oli jo ilmoitettu, että Jortikka ei jatka ja Wadesta tulee ykkösvalmentaja seuraavalle kaudelle. Istuin Jokerien vaihtoaition kohdalla, mutta hiukan ylempänä. Minulla oli suora katseyhteys vaihtoaitioon.

Eräs Jokerien pelaaja tuli vaihtoon ja Wade kopautti häntä olkapäälle. Pelaaja käänsi katseensa taaksepäin ja Wade yritti selittää pelaajalle jotakin ja teki käsillään ympyräliikettä. Pelaaja katsoi Wadea kuin halpaa makkaraa ja käänsi katseensa pois. Oli selvästi havaittavissa, että pelaajaa ei paskan vertaa kiinnostanut Waden käsien heiluttelu ja neuvot. Olin asiasta hiukan hämmästynyt, sillä olin ollut siinä käsityksessä, että Wade nauttii jonkinmoista arvostusta Jokerileirissä. Ko. pelaaja on vieläkin Jokerien rosterissa.

Sanokaapa arvoisat Jokerifanit, arvostavatko Jokereiden nykypelaajat Wadea, vai onko tilanne sellainen, että he jostakin syystä haluavat Waden pois ja pelaavat sen mukaisesti?
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Ei tarvitse tehdä mitään. Avasin äsken töllön ja kun tilauksesta Masa kertoi Jokerien olleen loistava Hifkiä vastaan ja sitten Pelicansia vastaan tuli joku ihme klikki.

Näin se homma etenee.
 

Elrith

Jäsen
Suosikkijoukkue
On vain Jokerit
Panzerfaust kirjoitti:
Ei tarvitse tehdä mitään. Avasin äsken töllön ja kun tilauksesta Masa kertoi Jokerien olleen loistava Hifkiä vastaan ja sitten Pelicansia vastaan tuli joku ihme klikki.

Näin se homma etenee.

Siinä mielessä, että HIFKiä vastaan tehtiin 5 maalia ja sen jälkeen on tehty yhteensä kaksi, niin on tuossa tietty totuuden siemen.

Teeseistä kommenttia: Virta ehdottomasti katsomoon. Jätkä kätyröi jatkuvasti tilanteita ja on enemmän haitaksi kun hyödyksi. Miehestä ei ole mihinkään. Jos Niinimäki vaivautuisi pelaamaan, niin ehkä siitä jotain tulisi. Ei vaan siltä näytä.

Pakistoon tarvitaan vahvistusta ehdottomasti, ja maalintekijöitä pitäisi löytää hyökkäyspäähän. Voipi olla että kohta tarvitaan uusi maalivahtikin. Eli toisin sanoen joukkue on muuten valmis, enää tarvittaisiin pelaajia.

Tuskin se Wade mihinkään lähtee. Tosin miehen esiintyminen mediassa ja joukkueen suoritus on sitä luokkaa että minä alan pikkuhiljaa uskoa että ehkä ne fudut olisivat sittenkin ihan oikea ratkaisu.
 

Jotva

Jäsen
Minkälaisia vaihtoehtoja on tämän kriisin ratkaisemiseksi?

Kriisin olemassaoloahan tuskin kukaan kiistää. Syistä, seurauksista ja ratkaisuista voidaan olla montaa mieltä. Tosiasia on se, että pahaan paikkaan on Wade joutunut ja joukkue sen mukana tai sitten päinvastoin. Tulokset eivät tähän asti ole vastanneet panostuksia saati sitten odotuksia.

Mielenkiintoista on miettiä muutamia ratkaisumalleja valmentajan näkökulmasta:

- Wade lähtee, "joku" tulee tai sitten ei eli Lukkarila jää
- Wade ja Lukkarila lähtee ja uudet tulee
- Wade jatkaa, Lukkarila lähtee ja Vepu tulee
- Wade lähtee, Lukkarila lähtee, Vepu ja uusi ykkönen tulee
- jne.

Tästä näkökulmasta katsellen täytyy muistaa, että lähteminen ei tarkoita aina potkuja vaan myös sitä, että valmentaja katsoon joukkueen hyötyvän hänen poistumisestaan enemmän kuin jatkamisesta. Joukkuepelaajana Wade kuuluu tässä riskiryhmään.

Itse näkisin tilanteen niin, että Waden jatko on itsestäänselvyys, mutta kakkosen vaihdos olisi paikallaan. Vepun tulo Lukkarilan tilalle voisi olla henkisellä puolella piristävää. Vepu on kuitenkin sen tason kaveri, että tuskin nykyisen rosterin pelaajilla paljon mussuttamisen varaa olisi.

Pelaajiin liittyvät ongelmat ovat tietysti oma lukunsa. Oikean pelivireen saavuttaminen ei todellakaan itsestäänselvyys. Tilanne, jossa useampi pelaaja tuntee epävarmuutta oman osaamisensa ja roolinsa suhteen, johtanee nähtyyn tulokseen?

Kuitenkin lienee syytä muistaa se tärkein: kyse on kuitenkin vain jääkiekosta, eikä edes kovin hyvästä sellaisesta
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös